24. mednarodni grafični bienale
 

23. 6.-16. 9. 2001

24. mednarodni grafični bienale pomeni revitalizacijo ljubljanskega grafičnega bienala. Za inovativnost na grafičnem področju mu je Calcografia Nacional pri Real Academia de Bellas Artes de San Fernando iz Madrida podelila mednarodno nagrado. Dobitnik velike častne nagrade bienala Damien Hirst pa je Mednarodnemu grafičnemu likovnemu centru podaril trinajst sitotiskov, kar priča o kredibilnosti prireditve, ki jo je 24. izdaja samo še utrdila in poglobila.

Razstave 24. mednarodnega grafičnega bienala

 

Svet grafike


Osrednja razstava, na ogled v Moderni galeriji in Jakopičevi galeriji, kustosinja mag. Breda Škrjanec. Razstavljajoče umetnice in umetniki: Greddy Assa, John Baldessari, Monica Bonvicini, Daniele Buetti, Marna Bunnell, Guan Ce, Peter Ciuha, Claude Closky, Maja S. Franković, Adib Fricke, Catherine Gfeller, Simon Grennan & Christopher Sperandio, Izabella Gustowska, Damien Hirst, Päivikki Kallio, Micha Klein, Jakob Kolding, Ines Krasić, Oldrich Kulhanek, Kurt & Plasto, Claudia-Maria Luenig, Tracey Moffat, Juan Moro, Blanca Munoz, Marjana Pahor, Elena Panayotova, Chen Qi, Juan Carlos Romero, Thomas Ruff, Morten Schelde, Jonathan Seliger, Liina Siib, Zora Stančič, Fatimah Tuggar, Katja Valanne & Jarno Jokinen, Adriana Varella, Sašo Vrabič, Kara Walker, Christopher Wool.

 

off-bienale: Informacija – Dezinformacija

Selekcija, ki sta jo pripravila kustosa Hans-Ulrich Obrist in Gregor Podnar, je razširila razstavne prostore v urbani prostor, medije javnega obveščanja in na reklamne panoje. V sodelovanju z museum in progress. Razstavljajoče umetnice in umetniki: Minerva Cuevas, Harun Farocki, Leif Elggren & Thomas Feuerstein, Natascha Sadr Haghighian & Rashad Becker, Apolonija Šušteršič & Jože Barši.

 

Fundamina

Manjše selektorske razstave Zorana Mušiča (kustosa Zoran Kržišnik in Boštjan Soklič), Andyja Warhola (kustos Mark Francis) in Mimma Paladina (kustos Enzo Di Martino) v MGLC, ki so opozorile na zgodovinski vidik in pomembnost grafike.


Fundamina, 24. mednarodni grafični bienale, MGLC.
Foto: Igor Lapajne.

 

Upodabljanje Uliksa, Ilustracije Richarda Hamiltonove k James Joyceu

Razstava nagrajenca 23. bienala, Galerija Cankarjevega doma, kustos Stephen Coppel, v sodelovanju z British Councilom.

Katalog 24. grafičnega bienala

Ob bienalu je izšel slovensko-angleški katalog 24. mednarodni grafični bienale.

Katalog je razprodan.

Producent 24. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center

S podporo: glavni pokrovitelj Mobitel, sponzorji Autocommerce, Droga, Gorenje, Petrol, sponzor razstave Svet umetnosti Lek, donator razstave Andyja Warhola Philip Morris Ljubljana;
medijski sponzorji razstave :Delo, Der Standard, Europlakat-Proreklam, Radio Študent in TV Slovenija.

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Alejandra Pizarnik, Nočna pevka

Izšla je knjiga Cantora nocturna/Nočna pevka, ki v dvojezični špansko-slovenski izdaji predstavlja delo kultne argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972), Knjiga je izšla kot eden od projektov 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva. 

Knjiga prinaša reprezentativen izbor pesničine poezije iz vseh njenih pesniških zbirk in iz pesmi, ki niso bile zbrane v knjige, njeno ključno prozo Krvava grofica in zapise, v katerih je spregovorila o svojem delu.

Urednik knjige je Miklavž Komelj; prevajalca sta Nada Kavčič in Miklavž Komelj. Eseje o pesnici in njenem ustvarjanju so prispevali Nada Kavčič, Miklavž Komelj in Yucef Merhi. Knjigo je oblikoval Ivian Kan Mujezinović.

Iz ateljev Švicarije

Marija Mojca Pungerčar: TRI BOTANIČNE ZGODBE
20. 12. 2018–18. 4. 2019

odprtje razstave:
četrtek, 20. december, ob 18. uri
Ustvarjalni center Švicarija,
1. nadstropje, atelje št. N 1

Razstava Tri botanične zgodbe Marije Mojce Pungerčar združuje tri sveže cikluse del, ki se posvečajo majhnim in intimnim pojavom njenega vsakdanjika. Z uporabo fotografije in s pomočjo obdelave tekstila ustvarja drobne kombinirane instalacije, ki namigujejo na nekatera temeljna eksistenčna vprašanja, kot so razmerje med kulturo in naravo ter odnos posameznika do neposredne okolice, empatije, minevanja in lastnega telesa.

Kustos: Miha Colner
Svetovanje in tehnična podpora: Marjan Kokot
Producent: Kulturno umetniško društvo Trivia
Projekt je finančno podprla Mestna občina Ljubljana

Odpiralni čas
21. 12. 2018–20. 1. 2019, torek in sreda, 15.00–17.00
ob drugih delovnih dneh je ogled možen po dogovoru.
21. 1.–18. 4. 2019, ogled po dogovoru
Zaprto ob vikendih in praznikih, razen v petek, 8. 2 2019.

Za ogled pišite na mejl: mojca.pungercar@guest.arnes.si ali pokličite po telefonu: 041 882 593.

Vodstva po razstavi
torek, 8. 1. ob 17.00: po razstavi vodi avtorica
petek, 8. 2. 2019, 14.00–20.00: celodneven ogled razstave z avtorico
sreda, 6. 3. ob 17.00: po razstavi vodi avtorica

Klikni za več


Marija Mojca Pungerčar: Preraščanje, 2018 (detajl inštalacije, digitalni tisk, ročna pletenina). Foto: Nada Žgank.

VEČER Z MANCO KOŠIR: ZGODBE O KNJIGAH IN LJUDEH

torek, 11. december, ob 18. uri
brezplačno

Decembrski večer z Manco bo zadišal po praznikih, ki jih slavimo z umetnostjo, znanostjo in premišljevanjem o prihodnosti ljudi in sveta, kamor nas bo vodila knjižica Michela Serresa Palčica. O svojem delu in ljubih knjigah bodo govorili umetnica Eva Petrič, znanstvenik dr. Miha Kos in prevajalec Luka Krek. Večer bo glasbeno obogatil duo Čemomka.

Eva Petrič je multimedijska vizualna umetnica in pisateljica, živeča med New Yorkom, Dunajem in Ljubljano, ki k nam prihaja s svojima novima, še po tisku dišečima knjigama.

Dr. Miha Kos, fizik, promotor znanosti in vseživljenjskega učenja, ustanovitelj in vodja Hiše eksperimentov, s katero zaliva radovednost, ustvarjalnost in razmišljanje z lastno glavo.

Luka Krek je študent magistrskega študija prevajalstva, tako in drugače angažirani državljan ter član ekipe, ki je prevedla Palčico.

Čemomka je duo, ki ga sestavljata štipendista MOL, nagrajevana violončelist Gal Golob in harmonikar Nejc Poljanec; kot pravita, »igrata svašta«, od moderne do ljudske glasbe.

MILTON GLASER, PLAKATI

23. 11. 2018–3. 3. 2019
odprtje:
petek, 23. november, ob 13. uri

Avtorja in njegove plakate bo predstavila poznavalka vizualnih komunikacij dr. Petra Černe Oven.

Milton Glaser (1929, New York) je eden najpomembnejših grafičnih oblikovalcev na svetu. V petdesetletni karieri je oblikoval na stotine celostnih grafičnih podob, revije, časopise, knjige, ovitke LP-plošč, ter ustvaril na tisoče plakatov. V zgodovino oblikovanja se je zapisal z ikoničnim logotipom »I love NY«. Milton Glaser se je odločil, da mestu Ljubljana donira petintrideset avtorskih plakatov (nastalih med letoma 1966 in 2016), ki bodo po razstavi obogatili zbirko Mednarodnega grafičnega likovnega centra.

Posebna zahvala za razstavo gre Mirku Iliću, ki se mu je ideja za donacijo porodila leta 2017, ko je kot predavatelj in avtor razstave TOLERANCE gostoval na Festivalu strpnosti. Tega s podporo MOL vsako leto organizirata Mini teater in Judovski kulturni center.


Milton Glaser, Plakati, 2018.

Vodstvo po razstavi Nathalie Du Pasquier, Fair Game

torek, 18. december, ob 17. uri
vstopnina za razstavo, vodstvo je brezplačno

Vodstvo poteka v slovenskem (začetek ob 17.00) in angleškem jeziku (začetek ob 17.30), vodi muzejski informator
Gregor Dražil.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Nathalie Du Pasquier, Fair Game

30. 11. 2018–3. 3. 2019
odprtje:
petek, 30. november, ob 13. uri

Odprtje razstave bo spremljalo vodstvo umetnice Nathalie Du Pasquier in kustosinje razstave Kate Sutton.

Kompozicije Nathalie Du Pasquier transformirajo prostore Mednarodnega grafičnega likovnega centra v niz mikrookolij, ki obiskovalce posrkajo vase. Umetnica v njih uporabi motive s svojih slik, grafik, risb in muralov, ki jih je ustvarila v več kot treh desetletjih, pa tudi iz nove serije sitotiskov, ki je nastala prav v ateljeju za sitotisk v Mednarodnem grafičnem likovnem centru.

Nathalie Du Pasquier se je uveljavila z živimi, vpadljivimi grafikami in potiskanim tekstilom, z deli, ki so jih oblikovali eklektični vplivi na njeno ustvarjanje ter njena brezmejna domišljija in ljubezen do eksperimentiranja.

Od poznih osemdesetih let se Nathalie Du Pasquier osredotoča predvsem na slikarstvo. Ustvarila je obsežen opus, katerega velik del ni bil še nikoli razstavljen. Razstava Fair Game ni urejena kronološko, temveč išče intuitivnej formalne povezave med različnimi serijami. Izbrani elementi ali predmeti se znova in znova pojavljajo v različnih kompozicijskih postavitvah kot igralna karta, ki se ob vsakem mešanju znajde v drugi kombinaciji, zaradi česar ima vsakokrat drugačno moč in omejitve. Ta vizualni besednjak lahko v prečiščeni obliki vidimo v njeni novi seriji modulov v sitotisku, ki jih umetnica imenuje »navidezno pohištvo«).

Kustosinja razstave je Kate Sutton.


Nathalie Du Pasquier: Mensola Piena, 2011, olje na platnu.