25. mednarodni grafični bienale

Od zibelke do groba, izbrane risbe Damiena Hirsta

10. 6.–28. 9. 2003

Kustos bienala Christophe Cherix (kustos v grafičnem kabinetu v Muzeju za umetnost in zgodovino v Ženevi) je zasnoval bienale kot kompleksni sklop, sestavljen iz razstave sodobnih grafičnih del, dokumentarne razstave o zgodovini mednarodnih grafičnih bienalov od leta 1955 do danes, ki jo je pripravila mag. Breda Škrjanec, in simpozija Producenti na temo odnosa med založnikom in likovnim ustvarjalcem, ki ga je vodil Lionel Bovier.
Razstava sodobnih grafičnih del temelji na pomenu multiplicirane podobe kot komunikacijskega sredstva. Razstavljena dela, kot so avtorske knjige, časopisi in revije, fotokopije, avtorski plakati, časopisne intervencije, časopisni projekti in grafični listi, povezuje to, da dokumentirajo zamisli umetnikov o uresničenih ali neuresničenih preteklih in prihodnjih projektih.


25. mednarodni grafični bienale, del postavitve v Moderni galeriji. Foto: Bojan Salaj.

Umetniki in projekti:
John M Armleder, Art & Project, Vesna Bukovec, Vidya Gastaldon, Isa Genzken, Liam Gillick, Fabrice Gygi, Pierre Huyghe & Philippe Parreno, Irwin, Ivana Keser, Antinomian Press (Ben Kinmont), Kiosk, Ivan Kožarić, Polonca Lovšin, M/M, Lucy McKenzie, Robert Morris, Gianni Motti, museum in progress, Onestar Press, Raymond Pettibon, Permanent Food (Maurizio Cattelan & Dominique Gonzalez-Foerster), Seth Price, Tadej Pogačar & P.A.R.A.S.I.T.E. Museum of Contemporary Art, Allen Ruppersberg, Anamarija Šmajdek, Josh Smith, Erik Steinbrecher, Xavier Veilhan, Dan Walsh.

Razstavna mesta:
MGLC, Moderna galerija, Galerija Cankarjevega doma, Narodni muzej Slovenije, Park Tivoli, billboardi Proreklam-Europlakata, časniki Dnevnik, Delo in Der Standard.

Katalog 25. grafičnega bienala
Ob bienalu je izšel slovensko-angleški katalog 25. mednarodni grafični bienale, ki je prejel nagrado za najlepšo knjigo v Švici leta 2005.

Od zibelke do groba, izbrane risbe Damiena Hirsta


Damien Hirst, eden najpomembnejših sodobnih britanskih umetnikov, se je kot nagrajenec 24. mednarodnega grafičnega bienala leta 2001 predstavil s samostojno razstavo. Razstavil je obsežno risarsko ustvarjanje od humorističnih risb, izdelanih za prijatelje, do pripravljalnih skic za instalacije in slike. Več kot sto del so posodili javne in zasebne zbirke in avtor sam. Predstavitev je bila prva Hirstova razstava risb in prva njegova samostojna razstava po premoru od leta 2000. Razstavo je pripravil British Council in ob njej je izšel katalog v obliki časopisa.

Producent 25. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center

S podporo: Adria Airways, AFAA, Autocommerce, British Council, Cultura 2000, Delo, Dnevnik, Embajada de Espana, Gorenje, Institut français Charles Nodier, Istituto Italiano di Cultura in Slovenia, Lek, Ministarstvo za kulturu Republike Hrvatske, Mlinotest, Mondrian Stiftung, Österreichisches Kulturforum, Petrol, Prohelvetia, Proreklam-Europlakat, RTV Slovenija, Samex, Schweizerische Botschaft.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Napovedujemo novo razstavo

Nataša Berk: 1. neomejena razstava

2. 4.–19. 5. 2019

odprtje:
torek, 2. april, ob 19. uri
Švicarija

Razstava je del celoletnega programa Švicarije z motom skupnost, umetnost in narava, ki se v letu 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na pravico javnosti do obveščenosti. Sodelujoči avtorji preizprašujejo kredibilnost podob in njihovih pomenov v času prenasičenosti z vizualnimi impulzi in analizirajo dvoumnost medijskih sporočil na svetovnem spletu.

Prostorska intervencija Nataše Berk in skupine umetnikov v Švicariji prikazuje njihovo raznovrstno vizualno produkcijo, ki se običajno pojavlja v virtualnem prostoru svetovnega spleta in na družbenih omrežjih. Tokrat pa se seli v fizični prostor. Skupaj raziskujejo fenomenologijo podobe v javnosti in njen vpliv na dojemanje stvarnosti ter na ironičen način naslavljajo normative reklamne industrije, tendencioznost množičnih medijev, voajerizem in družbene konvencije posameznikove pojavnosti. V sklopu razstave so tako predstavljena dela, ki se posvečajo razmisleku o naravi podobe v vsakdanjem življenju. Fotografije, videi, objekti in kolaži odpirajo vprašanja razumevanja vizualne kulture v obdobju, ko je javni prostor nasičen z vsebinami in podobami, ter vprašanja o manipulativnosti podobe in ambivalentnosti njenih pomenov.

Kustos: Miha Colner


Foto: Nataša Berk.

PRVO VODSTVO PO RAZSTAVI

DANES

Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih in Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja

torek, 26. marec, ob 17. uri
v slovenskem jeziku in ob 17.30
v angleškem jeziku

Vstopnina za razstavo, vodstvo je brezplačno
Vodi muzejski informator Gregor Dražil.

Prijazno vabljeni!

ODPRTJE RAZSTAVE

Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih in 
Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja

odprtje
petek, 22. marec, ob 18. uri

22. 3.–19. 5. 2019

Razstava je sestavljena iz dveh delov, prvi z naslovom Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih je posvečen japonski grafiki sedemdesetih let in je nastal v organizaciji Japonske fundacije, drugi, dokumentarni, pa je naslovljen Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja in ga je pripravil Mednarodni grafični likovni center.

Potujoča razstava Fotografske podobe in materialnost z izborom najreprezentativnejših avtorjev predstavlja smernice v japonski grafiki sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko je bilo zlato obdobje grafičnega medija na Japonskem. Kustos razstave Kyoji Takizawa je izbral atraktivne avtorje, ki so bili večkrat nagrajeni v mednarodnem prostoru in tvorijo jedro modernistične in avantgardne scene sedemdesetih let.

Dokumentarna razstava Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja pa osvetljuje enega od mnogih družbeno-umetnostnih poglavij, povezanih z zgodovino ljubljanskega grafičnega bienala. Z izborom likovnega, arhivskega, fotografskega in drugega gradiva poskuša prikazati komunikacijo med geografsko in politično oddaljenima državama v sklopu ambiciozne mednarodne likovne prireditve, kot je Grafični bienale Ljubljana. Avtorja razstave sta Nevenka Šivavec in Gregor Dražil.

Razstavo v maju spremlja istoimenski mednarodni simpozij.

Oblikovanje razstave: Ivian Kan Mujezinović in Mina Fina.


Tetsuya Noda: Dnevnik, 11. september '68 (lesorez in sitotisk).