26. grafični bienale 

Sunek

23. 6.-2. 10. 2005

Grafični bienale praznuje petdeset let. Letošnja prireditev ima naslov Sunek, govori o moči bienala, ki je pol stoletja premikal slovenski kulturni prostor in svetovni grafični svet. Koncept 26. grafičnega bienala je izdelal Jure Mikuž in poudarja jubilej prireditve, raznolikost pogledov na sodobno grafiko in proces kot način priprave razstave. Odgovor osemnajstih vabljenih mednarodnih grafičnih institucij, ki zastopajo razne aktivnosti na področju sodobne grafike, materializira umetnostne kriterije kulturnih in geografskih okolij, v katerih delujejo, in tako uveljavlja postkolonialni pogled na umetnost.


Trienal Poli/Gráfica de San Juan: América Latina y el Caribe, Portoriko.
Grand Prix 26. grafičnega bienala. 
Foto: Tomaž Lunder.


Sodelujoče institucije in umetniki:

Bharat Bhavan International Print Biennial, Bhopal, Indija: Raj Mohammad Pathan.
Kurator: Yusuf
Bibliotheque nationale de France, Pariz, Francija: François Morellet, Paul-Armand Gette, Jean Le Gac, François Bouillon, Gérard Collin-Thiebaut, Jean-Michel Alberola, Yves Chaudouët, Françoise Petrovitch.
Kuratorka: Marie-Cécile Miessner
Birmingham Museums and Art Gallery, Birmingham, Velika Britanija: Paul Coldwell, Jane Dixon, Lucian Freud, Jane Joseph, Peter Kennard & Cat Picton Phillipps, Hughie O'Donoghue, Anne Rook, Colin Self, Ian Tyson, Catherine Yass, Webproductions (Telfer Stokes, Helen Douglas).
Kuratorka: Tessa Sidey
Brooklyn Museum, New York, ZDA: Devorah Sperber.
Kuratorka: Marilyn Kushner
Calcografía Nacional, Real Academia de Bellas Artes de San Fernando, Madrid, Španija: Juan Alberto García de Cubas, Mónica Gener, Centro I+D de la Estampa Digital, Calcografía Nacional, Anish Kapoor, Jesús Pastor, Elena Jiménez.
Kuratorja: Javier Blas in María Zozaya
Egyptian International Print Triennial, Giza, Egipt: Amira Ehsan Abdel Malek, Eman Ezzat Elshazli, Moataz Mohamed Abdallah, Mohamed Nabil Abdel Salam, Rania Wagdy AbdAlla Mahmoud, Wael A. Sabour A. Kader.
Kurator: Medhat Nasr Ali
Graphica Creativa kansainvälinen taidegrafiikan triennaali, Jyväskylä, Finska: Tuija Arminen, Hanna Oinonen.
Kuratorka: Virve Lilja
Istituto Nazionale per la Grafica, Rim, Italija: Massimo Bartolini.
Kurator: Luigi Ficacci
Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana, Slovenija: son:DA, Marija Starič Jenko & Almira Sadar, Annu Vertanen, Federico Pietrella, Ingrid Ledent.
Kuratorja: mag. Breda Škrjanec in Božidar Zrinski



Italijanski umetnik Federico Pietrella osebno in site-specific. Izbor MGLC.
Foto: Bojan Velikonja.


Medzynarodowe triennale grafiki w Krakowie, Poljska: Andrzej Bednarczyk, Ksawery Kaliski.
Kurator: Tomasz Gryglewicz
Meždunarodno trienale na grafikata, Sofija, Bolgarija: Bujan Filčev, Emil Mirazčiev, Mobile Graphic Art Room (Anastasija Panajotova, Aleksander Aleksov, Atanas Vasilev, Borislav Stoev, Valeri Vasilev, Valeri Čakalov, Vanko Urumov, Veselin Damjanov, Galina Pavlova, Georgi Lečev, Gredi Assa, Darina Peeva, Dimo Kolibarov, Elena Panajotova, Zafir Jončev, Ivan Dimov, Ivan Ninov, Koljo Karamfilov, Kostadinka Miladinova, Marija Duhteva, Milko Pavlov, Mihail Petkov, Plamen Monev, Plamen Penov, Plamen Solomonski, Ralica Nikolova, Roberto Andreev, Rumen Nečev, Rumen Račev, Rumen Skorčev, Sašo Anastasov, Stefan Bojkov, Tedi Liho, Tihomir Manolov, Cvetan Kazandžiev, Juli Minčev, Javora Petrova, Hristo Kardžilov).
Kuratorka: Plamena Dimitrova-Račeva
National Taiwan Museum of Fine Arts, Tajvan: Shiou-ping Liao, Hsi-chi Li, Yang-che Liu, Yu-hui Chung, Chen-ping Tung, Shyh-twan Hwang, Hsueh-chin Lin, Chin-cheng Chu, Dean-e Mei, Ming-die Yang, Sheng-min Hsieh, Hung-yu Chang, Hsin-chen Chang, Ping-ho Lo, Juo-lan Kao, Ming-feng Hsu, Chao-an Lin, Yung-chin Chen, Yu-tzu Wu, Hsing-hsuen Wu, Hsiang Cheng, Chin-jui Pan, Yu-chi Wang, Hui-Lan Chang.
Kuratorka: Judith Wan-ju Wang
Neue Galerie am Landesmuseum Joanneum, Gradec, Avstrija: Jörg Schlick.
Kuratorka: Elisabeth Fiedler
Novosibirskaja Biennale sovremennoj grafiki, Novosibirsk, Rusija: Rinat Minnebajev, Svjatoslav Ponomarjov, Jelena Bertollo, Vladimir Martinov, Jekaterina Roškova, Vladimir Nasedkin, Sergej Brujhanov, Muratbek Džumalijev, Guljnara Kasmalijeva, Almagulj Menlibajeva , Ajrat Teregulov.
Kurator: Vladimir Nazanski
Proyecto'ace, Buenos Aires, Argentina: Rimer Cardillo.
Kuratorka: Alicia Candiani
Sezon Museum of Modern Art, Karuizawa, Japonska: Mitsuo Kano, Naoyoshi Hikosaka, Fumihiko Nishioka, Nana Shiomi, Keisuke Yamaguchi.
Kuratorka: Sawako Ogiwara
Tallinna Graafikatriennaal, Tallinn, Estonija: John Smith (Marko Mäetamm and Kaido Ole) and Margareete Fuks; Andres Tali and Anu Kalm, Leonhard Lapin, Silvi Liiva, Enno Ootsing, Vive Tolli, Urmas Viik; Marko Laimre and Theodor Kuul; KIWA (Jaanus Kivaste) and Kaarel Kurismaa; Kai Kaljo and Richard Kaljo; Avangard (Sandra Jogeva, Margus Tamm) and Peeter Allik.
Kuratorja: Anders Härm in Eve Kask
Trienal Poli/Gráfica de San Juan: América Latina y el Caribe, Portoriko (prejemnik Velike nagrade bienala): Allora & Calzadilla (Jennifer Allora, Guillerno Calzadilla), Miguel Luciano, Adál Maldonado, Antonio Martorell, Garvin J. Sierra, Mary Patierno and Natalia Munoz.
Kurator: Elvis Fuentes
The Museum of Modern Art, New York, ZDA/sodeluje samo na simpoziju.

Spremljevalne razstave, MGLC

Raymond Pettibon
Ameriški sodobni umetnik, dobitnik velike častne nagrade 25. mednarodnega grafičnega bienala.

Najlepše grafike
Slovenska grafika zadnjih petdesetih let.

Prva linija
Avantgardni in alternativni tiski v Sloveniji od konceptualizma do danes.

Katalog 26. grafičnega bienala
Ob razstavah sta izšla slovensko-angleška kataloga 26. grafični bienale − Sunek in Spremljevalne razstave − Prva linija, Raymond Pettibon, Najlepše grafike. 
Oba kataloga sta razprodana.

Producent 26. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center
Koproducenta: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center in Tobačna Ljubljana
Donator: Tobačna Ljubljana
S podporo: Autocommerce, Europlakat, Gorenje, Imos, Lek, Marand, Mobitel, Petrol, RTV Slovenija, SGP Graditelj, AFAA, Ameriško veleposlaništvo, British Council, Finsko veleposlaništvo v Ljubljani, Francoski inštitut Charles Nodier, Italijanski inštitut za kulturo v Sloveniji, Japan Foundation, Kulturni forum Avstrijskega Veleposlaništva, Veleposlaništvo Kraljevine Španije, Adria Airways, Aerodrom Ljubljana, Hestia pro, Prevent Global, Tam-Tam.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

RAZPIS ZA UMETNIŠKO REZIDENCO V NKD/NORDIC ARTISTS' CENTRE

Na podlagi medinstitucionalne izmenjave med Ustvarjalnim centrom Švicarija in rezidenčnim centrom NKD Dale (Dale, Norveška) vabimo vizualne in/ali intermedijske umetnike, ki prihajajo iz Slovenije ali tu živijo in delujejo, k prijavi na umetniško rezidenco na Norveškem. Izbrani umetnik se bo udeležil dvomesečne umetniške rezidence v rezidenčnem centru NKD Dale, ki deluje pod okriljem norveškega ministrstva za kulturo. V sklopu recipročne izmenjave rezidenčnih umetnikov med MGLC, ter NKD Dale bo v poletnih mesecih na rezidenci v Ljubljani bival izbrani norveški umetnik, medtem ko bo umetnik iz Slovenije odšel na rezidenco na Norveško.

Rok za prijave je 11. februar 2019!

Kandidati se prijavljajo za termin
1. avgust–30. september 2019

Celoten razpis

Predlagatelji bodo o izboru obveščeni najkasneje do 15. marca 2019.
Za dodatne informacije lahko pišete na elektronski naslov miha.colner@mglc-lj.si ali pokličete na telefonsko številko 01/241 38 17. Nepopolnih oziroma pomanjkljivih vlog ne bomo upoštevali.

Nathalie Du Pasquier, Fair Game

Bobri na razstavi Fair Game

19. 1.–8. 2.

Ko sprehod po razstavi postane ples
gibalno-plesna galerijska delavnica
(za vrtce in šole)
mentorica: Evin Hadžialjević

Umetnica Nathalie Du Pasquier je oblikovala razstavo, ki galerijske prostore igrivo, vabljivo in vizualno neukročeno spreminja v mikrookolja, v katerih se prepletajo slike, grafike in risbe … in z njimi naša čustva! Otroci bodo umetniška dela spoznavali prek vseh čutil in to, kar bodo videli na razstavi, skušali poustvariti s telesom. Delavnica bo tako povezala gibalni in likovni svet ter pripomogla k drugačni percepciji sodobne umetnosti.

Klikni za katalog Bobrov

Za imetnike KUL abonmaja je ogled razstave brezplačen še cel januar!

Nathalie Du Pasquier, Fair Game 

30. 11. 2018–3. 3. 2019

Kompozicije Nathalie Du Pasquier transformirajo prostore Mednarodnega grafičnega likovnega centra v niz mikrookolij, ki obiskovalce posrkajo vase. Umetnica v njih uporabi motive s svojih slik, grafik, risb in muralov, ki jih je ustvarila v več kot treh desetletjih, pa tudi iz nove serije sitotiskov, ki je nastala prav v ateljeju za sitotisk v Mednarodnem grafičnem likovnem centru.

Nathalie Du Pasquier se je uveljavila z živimi, vpadljivimi grafikami in potiskanim tekstilom, z deli, ki so jih oblikovali eklektični vplivi na njeno ustvarjanje ter njena brezmejna domišljija in ljubezen do eksperimentiranja.

Od poznih osemdesetih let se Nathalie Du Pasquier osredotoča predvsem na slikarstvo. Ustvarila je obsežen opus, katerega velik del ni bil še nikoli razstavljen. Razstava Fair Game ni urejena kronološko, temveč išče intuitivnej formalne povezave med različnimi serijami. Izbrani elementi ali predmeti se znova in znova pojavljajo v različnih kompozicijskih postavitvah kot igralna karta, ki se ob vsakem mešanju znajde v drugi kombinaciji, zaradi česar ima vsakokrat drugačno moč in omejitve. Ta vizualni besednjak lahko v prečiščeni obliki vidimo v njeni novi seriji modulov v sitotisku, ki jih umetnica imenuje »navidezno pohištvo«).

Kustosinja razstave je Kate Sutton.

Spremljevalni program razstave


Nathalie Du Pasquier: Mensola Piena, 2011, olje na platnu.

 

 

VODSTVO PO RAZSTAVI MILTON GLASER, PLAKATI

torek, 22. . januar, ob 17. uri
v slovenskem jeziku
v angleškem jeziku začetek
ob 17.30 uri
brezplačno

Vodi muzejski informator Gregor Dražil.

Prijazno vabljeni!


Foto: Nejc Ketiš. Arhiv MGLC.

BOBRI NA RAZSTAVI PLAKATI
nedelja, 27. januar, ob 11. uri
IKONE NAŠEGA ČASA
delavnica animacije
(za izven. število mest 10)
za otroke od 10 do 14 let
Ustvarjalni center Švicarija
Mentor: Društvo SLON

Na začetku delavnice si bomo najprej ogledali Glaserjeve plakate, razstavljene v MGLC, in se pogovorili o tem, kaj v sodobni družbi pomeni izraz ikona in kako ikona vpliva na naša življenja in okolje. Na podlagi vizualnih vtisov in dorečenih izhodišč bomo oblikovali kratki animirani filmček – lastno zgodbo o junakih, simbolih in sporočilih našega časa. Ustvarjali bomo v tehniki piksilacije (premikanje ljudi namesto lutk).

Klikni za katalog Bobrov

HOMMAGE TINCI STEGOVEC

Te dni se je izteklo življenje slovenske slikarke in grafičarke Tince Stegovec. Njeno delo je večstransko in kompleksno. Ni le slikarka, grafičarka in ilustratorka, pač pa je velik del svojega življenja posvetila tudi pedagoškemu delu, publicistiki, prevajanju, potovanjem. Rodila se je leta 1927 na Planini pri Črnomlju. Kot grafičarka se je uveljavila v šestdesetih letih. Leta 1963 je prejela polletno štipendijo za študij v Parizu in odločila se je za študij globokega tiska v Ateljeju 17 pri profesorju Stanleyju Williamu Hayterju. Pariška štipendija je avtorici pomenila zaželen profesionalni odhod v svet, pariški atelje pa ji je dal veliko znanja v tehničnem smislu, saj je v njem lahko eksperimentirala z raznimi kombinacijami grafičnih tehnik. Leta 1976 ji je prineslo nagrado Prešernovega sklada.

Grafična dela so v večini podobe izsekov iz življenja in življenjskih situacij. Z mešanjem grafičnih tehnik jedkanice, akvatinte, vernis-mouja doseže svoj tehnični in ustvarjalni vrh. Je izrazito figuralna umetnica, pretanjena opazovalka sveta okrog sebe in medčloveških odnosov.

Leta 2010 je MGLC podarila svoj opus, tako je leta 2011 sledila razstava Grafike in risbe iz zbirke MGLC. Kustosinja razstave je bila Breda Škrjanec.

Tinca Stegovec na odprtju razstave Grafike in risbe iz zbirke MGLC leta 2011.
Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

HOMMAGE ZDENKI GOLOB

V prazničnih decembrskih dneh se je tiho poslovila Zdenka Golob, grafičarka, slikarka, ilustratorka in pedagoginja. Rodila se je leta 1928 pri Sv. Trojici (Gradišče) v Slovenskih goricah. Slikarstvo je študirala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani pri profesorju Gojmirju Antonu Kosu in diplomirala leta 1954. Leta 1979 je prejela nagrado Prešernovega sklada.

Njen umetniški opus je izrazito samosvoj. Ustvarjala je v tehnikah jedkanice, akvatinte in suhe igle. Glede na kakovost grafik in na likovna vprašanja o uporabi in izkoriščanju grafičnih tehnik je bila blizu ljubljanski grafični šoli, izhodišča njenega ustvarjanja pa se ne skladajo z najbolj prepoznavnimi elementi slovenskega povojnega modernizma. Bila je ena prvih umetnic, ki so za svoje ilustracije uporabile kolažiranje z različnimi recikliranimi materiali.

Leta 2013 je imela v MGLC retrospektivno razstavo Grafike, ki je predstavila njen grafični opus, akvarele, risbe in slike. Razstavo je pripravila mag. Breda Škrjanec.


Zdenka Golob na odprtju razstave Grafike leta 2013 v MGLC.
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Milton Glaser, Plakati

23. 11. 2018–3. 3. 2019

Milton Glaser (1929, New York) je eden najpomembnejših grafičnih oblikovalcev na svetu. V petdesetletni karieri je oblikoval na stotine celostnih grafičnih podob, revije, časopise, knjige, ovitke LP-plošč, ter ustvaril na tisoče plakatov. V zgodovino oblikovanja se je zapisal z ikoničnim logotipom »I love NY«. Milton Glaser se je odločil, da mestu Ljubljana donira petintrideset avtorskih plakatov (nastalih med letoma 1966 in 2016), ki bodo po razstavi obogatili zbirko Mednarodnega grafičnega likovnega centra.

Posebna zahvala za razstavo gre Mirku Iliću, ki se mu je ideja za donacijo porodila leta 2017, ko je kot predavatelj in avtor razstave
TOLERANCE gostoval na Festivalu strpnosti. Tega s podporo MOL vsako leto organizirata Mini teater in Judovski kulturni center.

Spremljevalni program razstave


Milton Glaser, Plakati, 2018.