27. grafični bienale

6. 9.–28. 10. 2007


Sedemindvajseti grafični bienale si je za izhodišče in premislek vzel prelomni trenutek v zgodovini umetnosti, ko je zaradi tehničnega reproduciranja umetnine reproduktibilnost postala njena nova lastnost in bistveno spremenila koncept umetnosti. Pri tem se sklicuje na teze slavnega filozofa Walterja Benjamina in na njihove teoretske izpeljave. Reproduktibilnost umetnosti je spremenila razumevanje kopije in originala. Vplivala je na nove pomene avtorstva, vlogo umetnika, tehnologa, povezavo med tehnologijo in umetnostjo itd. Reproduktibilnost je omogočila množičnost, večjo dostopnost in sočasno obstajanje umetnine v raznih situacijah in družbenopolitičnih okoljih. Umetniki so jo sprejeli kot kvaliteto, ki jim omogoča novo izrazno in vsebinsko pestrost. Razstave reproduktibilne umetnosti 27. grafičnega bienala predstavljajo razne zvrsti, od tradicionalne grafike do tiskane umetnosti, videa, fotografije, računalniške in spletne umetnosti.


Jeon Joonho, The White House, 2005−2006, računalniška animacija, 32' 16".
Grand Prix 27. grafičnega bienala.


 

Razvezane oči nemira

Osrednja bienalska razstava predstavlja ustvarjalke in ustvarjalce različnih generacij in slogovnih opredelitev. Vsi so s svojim delom zaznamovali umetnost in družbo zadnjih let in desetletij v Sloveniji in mednarodno. Naslov razstave govori o ključnem trenutku ustvarjanja, ko zamisel dobi vidno obliko; ustvarjalni nemir v glavi umetnika se razveže, iztrga iz »kaosa« in postane vidna umetnina.
Kustosi razstave: Lilijana Stepančič, mag. Breda Škrjanec in Božidar Zrinski 

 

Nancy Spero, Izraelske vojakinje, 1993, ročni odtis na papirju.

son:DA, wall Nr_027.psd, 2007, tapeta.

Mikael Kihlman, Izgubljeni raj, 1999, suha igla.

Dan Perjovschi, Velika knjiga za prvo polletje, 2007, umetniški projekt v katalogu.

 

Prostori razstavljanja in umetnice, umetniki:
Avtobus ljubljanskega potniškega prometa (od 22. 9. do 15. 10. avtobus št. 410), Park Tivoli, avla porodnišnice, Ribji trg v Ljubljani: Anamarija Šmajdek.
Jumbo panoji, Ljubljana (Linhartova cesta med hišno številko 60 in 66, smer Žale; Slovenska cesta, nasproti Drame − Šumi, vzporedno 4/2; Center − Kolizej, ograja, 2/1): Zora Stančič.
Katalog 27. grafičnega bienala: Metka Krašovec, Dan Perjovschi, Dušan Pirih Hup, Boštjan Pucelj, Andrej Štular.
Mednarodni grafični likovni center: Paweł Althamer & Artur Żmijewski, Christiane Baumgartner, Goran Bertok, Günter Brus, Peter Fuss, Dominique Gonzalez-Foerster, Peter Halley, Jeon Joonho, William Kentridge, Mikael Kihlman, Vladimir Makuc, Ivan Picelj, son:DA, Nancy Spero.
Modna hiša, Ljubljana, Mercator Center Maribor, Mercator Center Celje: Marija Mojca Pungerčar.
Maximarket, Ljubljana: Beli sladoled.
Plakatna mesta, Ljubljana (Železniška postaja − Trg OF, Borštnikov trg − Ferant, spremenljive lokacije na plakatnih mestih Tam-Tam): Arjan Pregl.
Spletna stran www.indija.si: Društvo za domače raziskave.
Spletna stran www.jaka.org/2007/razorganizator: Jaka Železnikar.
Stanovanja, Ljubljana: Danilo Jejčič, Kim Seung Yeong, Živko I. Marušič, Anamarija Šmajdek, Ben, Sašo Vrabič.


 

Stigma

Galerija Cankarjevega doma

Na vsakem ljubljanskem grafičnem bienalu tradicionalno predstavimo nagrajenca prejšnjega bienala z večjo razstavo njegovih del. Trienal Poli/Gráfica de San Juan iz Portorika je dobitnik nagrade 26. grafičnega bienala 2005.
Razstava prikazuje, kako se umetniki iz Portorika lotevajo osebnih, rasnih, družbenih in drugih stigem. Ustvarjajo podobe, ki se nanašajo na bistvene težave današnjega časa. Vojna, kolonializem, predsodki, tehnologija, turizem in neobrzdano nasilje so glavni problemi, s katerimi se spopada Portoriko. Vendar portoriški umetniki hkrati opozarjajo, da so njihovi lokalni problemi težave vsega sveta.
Kustosinja razstave: Marimar Benítez


Garvin Sierra, Zavojevalni kapitalizem−Irak, 2007, digitalni tisk na bankovcih.

Umetnice in umetniki: Allora & Calzadilla, Papo Colo, Miguel Luciano, Antonio Martorell, Omar Obdulio Pena Forty, Raquel Quijano, Carlos Reyes, Arnaldo Roche, Garvin Sierra, Rafael Trelles, Carlos Ruiz Valarino.


Spremljevalne razstave/Od Sternenov do stripa

Prvi listi, Začetki moderne umetniške grafike na Slovenskem
4. 9.–14. 10. 2007, Narodna galerija – Galerija Narodni dom



Rozalija Klein-Sternen, Pri jedkanju, 1920, jedkanica.

Leta 1921 je v Sloveniji nastopila mlajša generacija in utrla pot umetniški grafiki. Ta je doživela svoj vrhunec z ljubljansko grafično šolo v drugi polovici dvajsetega stoletja. Pred tem so se od leta 1900 do leta 1920 občasno pojavljali spontano zasnovani grafični listi. Snovali so jih nekateri slovenski umetniki, ki so pod vplivom doživljanja problematike v slikarstvu in čedalje močnejše vizualne komunikacije iskali v grafiki nove možnosti za ustvarjanje. Njihovo raziskovalno in eksperimentalno ustvarjanje v grafičnih tehnikah barvnega lesoreza, suhe igle in jedkanice se je največkrat končalo z nizkimi nakladami in nikoli ni bilo predstavljeno javnosti.
Kustos razstave: dr. Andrej Smrekar
Umetnice in umetniki: Božidar Jakac, Rozalija Klein-Sternen, Tone Kralj, Veno Pilon, Hinko Smrekar, Matej Sternen, Saša Šantel, Helena Vurnik.


Thomas Nozkowski, Dela na papirju
13. 8.−9. 9. 2007, Prostori zbirke Mestne galerije Ljubljana



Thomas Nozkowski, Brez naslova, 2007, olje na papirju.

Slike na papirju, ki jih ustvarja ameriški umetnik Thomas Nozkowski, rišejo svet njegovega uma: spomine, veselje, zgodovino. Pogosto so večje od njegovih platen, vendar niso študije, temveč dognana, zgovorna in surova dela. V svetu, ki je vse bolj osamljen in digitalno izkoreninjen, delujejo nekoliko čudaška dela Nozkowskega na gledalca pomirjujoče, češ, umetnost je še vedno lahko ročno narejena, ganljiva, bistroumna in osebna.
Kustos razstave: Aleksander Bassin


Knjiga umetnika, Nove pridobitve v zbirki P74
3. 9.–20. 9. 2007, Center in Galerija P74



Zora Stančič, Nič posebnega, 2007, knjiga umetnika.

Knjiga umetnika je zamisel za knjigo – umetniško delo, ki ga v celoti zasnuje umetnik. Center in Galerija P74 je prve izvode knjig umetnikov dobil leta 2003. Leta 2004 so v sodelovanju z MGLC prvič razpisali tudi javni razpis za realizacijo knjige umetnika. Na razstavi v okviru 27. grafičnega bienala so predstavljena dela in nove pridobitve v zbirki Centra in Galerije P74, ki danes vsebuje že več kot trideset naslovov.
Kustosinja razstave: Urška Jurman
Umetnice in umetniki: Andrejka Čufer, Dejan Habicht, Jure Engelsberger, Wiebke Loeper, Katerine Seda, Zora Stančič, Mladen Stilinović, Matej Stupica, Jaka Železnikar, Temporary Services, Goran Trbuljak idr.

Muzej Ferraille
4. 9.–16. 9. 2007, Galerija Kapelica

 


Les Requins Marteaux, Mr. Ferraille, iz arhiva muzeja.

Razstava po muzejsko prikazuje zgodovino stripovskega lika Mr. Ferrailla, njegov vzpon in padec, njegove mutacije in tudi spreminjanje njegovih ustvarjalcev Waltshlussa in Gonza. Mr. Ferraille, kovinski robot, se je pojavil v časopisih leta 1924 in opeval eliksir večne mladosti. Mr. Ferraillu ali po domače »gospodu iz odpadnega železa« sta avtorja zaradi uspeha te čudodelne pijače in priljubljenosti med mladino posvetila prvo ilustrirano knjižico Mr. Ferraille in nato leta 1931 revijo Ferraille Illustré. In zgodba o uspehu se je nadaljevala ...
Muzej je leta 2003 ustanovilo francosko združenje Les Requins Marteaux, javnosti pa so ga prvič prikazali na Mednarodnem stripovskem festivalu Angouleme 2003.
Gostovanje Les Requins Marteaux je sofinanciral Francoski inštitut Charles Nodier.
Produkcija: Stripburger/Forum Ljubljana

 

3500 cm², Projekt umetniškega plakata

5. 9.–20. 9. 2007, Galerija Alkatraz 



Vadim Fiškin, plakat, 2007.

Projekt 3500 cm² ima za izhodišče plakat, iz katerega umetnik ustvari umetniško delo. Temelji na dveh iztočnicah: na unikatnosti (umetniško delo, ki ga umetnik ustvari posebej za to priložnost) in ponavljanju (multiplikacija umetniškega dela, namenjena vsakomur, ki se udeleži dogodka). Tako je plakat po eni strani množični objekt, nosilec podobe, po drugi pa avtorjev odtis. Projekt 3500 cm² je alternativno vzpostavljanje kulturne platforme, ki razširja komunikacijsko moč umetnosti. Je modularni projekt, ki ga je mogoče prilagajati in razvijati v različnih okoliščinah. Njegov najpomembnejši cilj je, da nenehno vzpostavlja dialog z občinstvom.
Kustos razstave: Lorenzo Benedetti 


Umetnice in umetniki: Carla Accardi, Nicoletta Agostini, Maria Thereza Alves, Mark Bain, Kuba Bakowski, Massimo Bartolini, Elisabetta Benassi, Wolfgang Berkowski, Dafne Boggeri, Sarra Brill & Chiara Graziani, Alessandro Bulgini, Pedro Cabrita Reis, Chiara, Paolo Chiasera, Marco Fedele di Catrano, Jimmie Durham, Davide D'elia, Vadim Fiškin, Parastou Forouhar, Stefania Galegati, Rainer Ganahl, Mario Garcia Torres, Christoph Girardet, Stanislao Di Giugno, Globalgroove, Luis Gonzales Palma, Laurent Grasso, Heidrun Holzfeind, Silvia Iorio, Yun-Fei Ji, Rob Johannesma, Marco Klefisch, Gabriel Lester, Chi Wo Leung, Alon Levin, Robert Lippok, Giuliano Lombardo, Flavio de Marco, Jeannette Montgomery Barron, Liliana Moro, Vlan Nanca, Elena Nemkova, Carsten Nicolai, Olaf Nicolai, Dennis Oppenheim, Laura Palmieri, Mikael Paananen & Linda Tallroth, Jorge Peris, Alessandro Piangiamore, Federico Pietrella, Giuseppe Pietroniro, Cesare Pietroiusti, Ph.on (Dario D'aronco & Roberto Gammone), Riccardo Previdi, Emilio Prini, Rä di Martino, Philippe Rahm, Marco Raparelli, Annie Ratti, Max Renkel, Luigi Rizzo, Guendalina Salini, Andrea Salvino, Corrado Sassi, Maurizio Savini, Donatella Spaziani, Paolo William Tamburella, Luca Trevisani, Costa Vece, Luca Vitone, Emiliano Zelada, Italo Zuffi.
Sponzor projekta: Foto Tivoli d. o. o.


 

Tiskano v MGLC
5. 9.–28. 9. 2007, Galerija Kresija 



Karel Zelenko, Puščavnik, 1988, jedkanica.

Mednarodni grafični likovni center je od svojih začetkov leta 1986 gostil številne umetnice in umetnike in bil založnik tiska mnogih pomembnih in uveljavljenih avtorjev. Marsikateri mu je podaril svoj grafični opus in precej grafik iz domače produkcije je dobilo mednarodne nagrade. Na razstavi bo predstavljen izbor del umetnikov, ki so tiskali v grafičnih tehnikah akvatinte, jedkanice, sitotiska, suhe igle in brusa. Razstavljena dela so na prodaj. S podporo Vinske Kleti Berce.
Koordinatorica razstave: Petra Klučar
Umetnice in umetniki: Getulio Alviani, Richard Anuszkiewicz, Janez Bernik, Bogdan Borčić, Andreas Christen, Jože Ciuha, Vesna Črnivec, Anthony Hill, Drago Hrvacki, Andrej Jemec, Janusz Kapusta, Julije Knifer, Metka Krašovec, Laibach, Edoardo Landi, Lojze Logar, Peter Lowe, Vladimir Makuc, Manfredo Massironi, Almir Mavignier, Kiar Meško, François Morellet, Klavdij Palčič, Ivan Picelj, Zora Stančič, Jeffrey Steele, Joël Stein, Miha Štrukelj, Petar Waldegg, Huiqin Wang, Ryszard Winiarski, Karel Zelenko.


Dogodki kot del umetniških projektov 

Marija Mojca Pungerčar, Socialna obleka/Socialdress
Sreda−petek, 26., 27. in 28. september, 16.00−19. 00, Modna hiša, Ljubljana
Sobota, 13. oktober, 11.00−18.00, Mercator TC Celje
Sobota, 20. oktober, 11.00−18.00, Mercator TC Maribor
Umetniški projekt Marije Mojce Pungerčar spreminja šivanje v zabavno in uporabno socialno dejavnost. Na delavnicah Socialna obleka ustvarjajo udeleženci duhovita in funkcionalna oblačila, ki učinkujejo povezovalno. 

Sponzor projekta: Tekstina d.d. Ajdovščina

Jaka Železnikar, Razorganizator – namestitvena zabava

Petek, 12. oktober ob 20.00, MGLC
Na spletni strani www.jaka.org/2007/razorganizator je predstavljeno delo Razorganizator/Disorganiser avtorja Jaka Železnikarja. Vabljeni k predstavitvi vsebine dela, namestitvi in preizkusu programa. Druženje si bomo popestrili z zabavo.

Katalog 27. grafičnega bienala
27. grafični bienale spremlja izid obsežnega slovensko-angleškega kataloga, ki je celovit pregled osmih bienalskih razstav in ponuja teoretična spisa o filozofski misli Walterja Benjamina in dokumentacijo o razstavljajočih umetnicah in umetnikih s seznamom razstavljenih del. Katalog je tudi eno izmed razstavišč razstave Razvezane oči nemira.

Producent 27. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center
Koproducenti: Cankarjev dom, Center in Galerija P74, Galerija Alkatraz, Galerija Kapelica, Instituto de Cultura Puertorriquena, Mestna galerija Ljubljana, Narodna galerija, Stripburger/Forum Ljubljana

Pokrovitelj: Mercator
Sponzorji: ACH, Gorenje, Lek, Petrol, Marand
Medijski sponzorji: Europlakat, Radio Center, Delo
S podporo: Avstrijski kulturni forum Ljubljana, Italijanski inštitut za kulturo v Sloveniji, Goethe-Institut Ljubljana 

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Alejandra Pizarnik, Nočna pevka

Izšla je knjiga Cantora nocturna/Nočna pevka, ki v dvojezični špansko-slovenski izdaji predstavlja delo kultne argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972), Knjiga je izšla kot eden od projektov 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva. 

Knjiga prinaša reprezentativen izbor pesničine poezije iz vseh njenih pesniških zbirk in iz pesmi, ki niso bile zbrane v knjige, njeno ključno prozo Krvava grofica in zapise, v katerih je spregovorila o svojem delu.

Urednik knjige je Miklavž Komelj; prevajalca sta Nada Kavčič in Miklavž Komelj. Eseje o pesnici in njenem ustvarjanju so prispevali Nada Kavčič, Miklavž Komelj in Yucef Merhi. Knjigo je oblikoval Ivian Kan Mujezinović.

Iz ateljev Švicarije

Marija Mojca Pungerčar: TRI BOTANIČNE ZGODBE
20. 12. 2018–18. 4. 2019

odprtje razstave:
četrtek, 20. december, ob 18. uri
Ustvarjalni center Švicarija,
1. nadstropje, atelje št. N 1

Razstava Tri botanične zgodbe Marije Mojce Pungerčar združuje tri sveže cikluse del, ki se posvečajo majhnim in intimnim pojavom njenega vsakdanjika. Z uporabo fotografije in s pomočjo obdelave tekstila ustvarja drobne kombinirane instalacije, ki namigujejo na nekatera temeljna eksistenčna vprašanja, kot so razmerje med kulturo in naravo ter odnos posameznika do neposredne okolice, empatije, minevanja in lastnega telesa.

Kustos: Miha Colner
Svetovanje in tehnična podpora: Marjan Kokot
Producent: Kulturno umetniško društvo Trivia
Projekt je finančno podprla Mestna občina Ljubljana

Odpiralni čas
21. 12. 2018–20. 1. 2019, torek in sreda, 15.00–17.00
ob drugih delovnih dneh je ogled možen po dogovoru.
21. 1.–18. 4. 2019, ogled po dogovoru
Zaprto ob vikendih in praznikih, razen v petek, 8. 2 2019.

Za ogled pišite na mejl: mojca.pungercar@guest.arnes.si ali pokličite po telefonu: 041 882 593.

Vodstva po razstavi
torek, 8. 1. ob 17.00: po razstavi vodi avtorica
petek, 8. 2. 2019, 14.00–20.00: celodneven ogled razstave z avtorico
sreda, 6. 3. ob 17.00: po razstavi vodi avtorica

Klikni za več


Marija Mojca Pungerčar: Preraščanje, 2018 (detajl inštalacije, digitalni tisk, ročna pletenina). Foto: Nada Žgank.

VEČER Z MANCO KOŠIR: ZGODBE O KNJIGAH IN LJUDEH

torek, 11. december, ob 18. uri
brezplačno

Decembrski večer z Manco bo zadišal po praznikih, ki jih slavimo z umetnostjo, znanostjo in premišljevanjem o prihodnosti ljudi in sveta, kamor nas bo vodila knjižica Michela Serresa Palčica. O svojem delu in ljubih knjigah bodo govorili umetnica Eva Petrič, znanstvenik dr. Miha Kos in prevajalec Luka Krek. Večer bo glasbeno obogatil duo Čemomka.

Eva Petrič je multimedijska vizualna umetnica in pisateljica, živeča med New Yorkom, Dunajem in Ljubljano, ki k nam prihaja s svojima novima, še po tisku dišečima knjigama.

Dr. Miha Kos, fizik, promotor znanosti in vseživljenjskega učenja, ustanovitelj in vodja Hiše eksperimentov, s katero zaliva radovednost, ustvarjalnost in razmišljanje z lastno glavo.

Luka Krek je študent magistrskega študija prevajalstva, tako in drugače angažirani državljan ter član ekipe, ki je prevedla Palčico.

Čemomka je duo, ki ga sestavljata štipendista MOL, nagrajevana violončelist Gal Golob in harmonikar Nejc Poljanec; kot pravita, »igrata svašta«, od moderne do ljudske glasbe.

MILTON GLASER, PLAKATI

23. 11. 2018–3. 3. 2019
odprtje:
petek, 23. november, ob 13. uri

Avtorja in njegove plakate bo predstavila poznavalka vizualnih komunikacij dr. Petra Černe Oven.

Milton Glaser (1929, New York) je eden najpomembnejših grafičnih oblikovalcev na svetu. V petdesetletni karieri je oblikoval na stotine celostnih grafičnih podob, revije, časopise, knjige, ovitke LP-plošč, ter ustvaril na tisoče plakatov. V zgodovino oblikovanja se je zapisal z ikoničnim logotipom »I love NY«. Milton Glaser se je odločil, da mestu Ljubljana donira petintrideset avtorskih plakatov (nastalih med letoma 1966 in 2016), ki bodo po razstavi obogatili zbirko Mednarodnega grafičnega likovnega centra.

Posebna zahvala za razstavo gre Mirku Iliću, ki se mu je ideja za donacijo porodila leta 2017, ko je kot predavatelj in avtor razstave TOLERANCE gostoval na Festivalu strpnosti. Tega s podporo MOL vsako leto organizirata Mini teater in Judovski kulturni center.


Milton Glaser, Plakati, 2018.

Vodstvo po razstavi Nathalie Du Pasquier, Fair Game

torek, 18. december, ob 17. uri
vstopnina za razstavo, vodstvo je brezplačno

Vodstvo poteka v slovenskem (začetek ob 17.00) in angleškem jeziku (začetek ob 17.30), vodi muzejski informator
Gregor Dražil.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Nathalie Du Pasquier, Fair Game

30. 11. 2018–3. 3. 2019
odprtje:
petek, 30. november, ob 13. uri

Odprtje razstave bo spremljalo vodstvo umetnice Nathalie Du Pasquier in kustosinje razstave Kate Sutton.

Kompozicije Nathalie Du Pasquier transformirajo prostore Mednarodnega grafičnega likovnega centra v niz mikrookolij, ki obiskovalce posrkajo vase. Umetnica v njih uporabi motive s svojih slik, grafik, risb in muralov, ki jih je ustvarila v več kot treh desetletjih, pa tudi iz nove serije sitotiskov, ki je nastala prav v ateljeju za sitotisk v Mednarodnem grafičnem likovnem centru.

Nathalie Du Pasquier se je uveljavila z živimi, vpadljivimi grafikami in potiskanim tekstilom, z deli, ki so jih oblikovali eklektični vplivi na njeno ustvarjanje ter njena brezmejna domišljija in ljubezen do eksperimentiranja.

Od poznih osemdesetih let se Nathalie Du Pasquier osredotoča predvsem na slikarstvo. Ustvarila je obsežen opus, katerega velik del ni bil še nikoli razstavljen. Razstava Fair Game ni urejena kronološko, temveč išče intuitivnej formalne povezave med različnimi serijami. Izbrani elementi ali predmeti se znova in znova pojavljajo v različnih kompozicijskih postavitvah kot igralna karta, ki se ob vsakem mešanju znajde v drugi kombinaciji, zaradi česar ima vsakokrat drugačno moč in omejitve. Ta vizualni besednjak lahko v prečiščeni obliki vidimo v njeni novi seriji modulov v sitotisku, ki jih umetnica imenuje »navidezno pohištvo«).

Kustosinja razstave je Kate Sutton.


Nathalie Du Pasquier: Mensola Piena, 2011, olje na platnu.