28. grafični bienale

4. 9.–25. 10. 2009



Jorgen Craig Lello & Tobias Arnell, Prevrnjeni pogled, 2009, aluminij v poliestru, pločevinka.

Osemindvajseti grafični bienale – kompleksna prireditev z dolgoletno tradicijo, sestavljena iz več razstav in dogodkov. Osrednja razstava Matrica: nestabilna realnost je bila dva meseca v ljubljanskih galerijah osredotočena na sodobno grafiko v njenem najširšem pomenu. Na pobudo Mednarodnega grafičnega likovnega centra, ki je predlagal tematsko izhodišče osrednje razstave, so pri razvoju in sooblikovanju ideje sodelovale Galerija Alkatraz, Galerija Ganes Pratt, Galerija Jakopič, Galerija Kapsula in Galerija Škuc, ki so bila hkrati tudi bienalska razstavišča. Poleg osrednje bienalske razstave so 28. grafični bienale sestavljale Salon knjig umetnikov, tradicionalna razstava nagrajenca prejšnjega bienala in spremljevalne razstave. 

 

Hungarian Double-Tailed Dog, Punk, 2008, stensil.


Igor Eškinja, Desktop, 2006, lambda tisk.

 

Matrica: nestabilna realnost

Osrednja razstava 28. grafičnega bienala se je odzvala na aktualne probleme, ki jih je umetnosti in družbi postavila kultna filmska trilogija Matrica. Odgovoriti je poskušala na vprašanja, ali medij ostane enak, tudi ko v svoj jezik vključi nove tehnologije? Ali se s tem povečuje občinstvo umetnosti? Kakšna je družbena moč tistih, ki imajo matrico? Ali posedovanje matrice upravičuje tudi izključne pravice razmnoževanja? Ali lahko ustvarimo popoln svet, bodisi realen ali virtualen? Razstava je predstavila izbor del več kot osemdesetih mednarodno uveljavljenih in uveljavljajočih se ustvarjalcev, od tradicionalnega in sodobnega tiska do knjig umetnikov in javnih, medijskih in računalniških intervencij.

Umetniški direktor: Božidar Zrinski
Kustosinje in kustosa: Božidar Zrinski, Gülsen Bal & Alenka Gregorič, Petja Grafenauer, Jadranka Ljubičič, Tadej Pogačar

Pogovor s kustosinjami in kustosoma 28. grafičnega bienala: https://vimeo.com/7752528

Umetnice in umetniki:
Afsoon, Vahram Aghasyan, Julieta Aranda, Nika Autor, BAS/Bent, Viktor Bernik, Anita di Bianco, Sabine Bitter & Helmut Weber, BridA (Sendi Mango, Jurij Pavlica, Tom Kerševan), Chto Delat (Dmitry Vilensky), Lee Chul Soo, Jorgen Craig Lello & Tobias Arnell, Ksenija Čerče, Vuk Ćosić, Vesna Drnovšek, Igor Eškinja, Małgorzata Etber Warlikowska, Jesper Fabricius, Jakup Ferri, Ivan Fijolić, Ye Funa, Fernando García, Samuel Grajfoner, Ivan Grubanov, Dejan Habicht, Bu Hua, Hungarian Double-Tailed Dog, Ištvan Išt Huzjan, Space Invader, Justseeds, Dejan Kaludjerović, David Kareyan, Sameera Khan, Taiyo Kimura, Iva Kovač, Jelena Kovačević, Matej Košir, Borut Krajnc, Ana Lozica, Tanja Lažetić, Nicola López, M-City, Ján Mančuška, La Más Bella, Ines Matijević Cakić, Eva & Franco Mattes, Zhang Minjie, Tracey Moffatt, Ivan Moudov, Carlos Motta, Alban Muja, Nika Oblak & Primož Novak, Ahmet Ögüt, Juan Perez Agirregoikoa, Cesare Pietroiusti, Nada Prlja, radioCona, Société Réaliste, Betsabeé Romero, Francesc Ruiz, Adrian Sauer, Klaus Schafler, Nana Shiomi, Jelena Sredanović, Katja Sudec, Therese Sunngren, Swoon, Miha Štrukelj, Marko Tadić, Tomaž Tomažin, Nasan Tur, Ignacio Uriarte, Huiqin Wang, Patrick Ward, Maria Alicia Zamora Noguera, Moises Yagües Fernandez, Katarina Zdjelar.

Razstavišča
Mednarodni grafični likovni center, Galerija Alkatraz, Galerija Ganes Pratt, Galerija Jakopič, Galerija Kapsula, Galerija Škuc, jumbo panoji Europlakata na Aškerčevi ulici in v Zvezda parku, medijski prostor, katalog 28. grafičnega bienala


La Más Bella, La Más Bella TÚ, 2003,
denarnica vsebuje dela petdesetih umetnikov, naklada: 1000 izvodov.

Nagrada 28. grafičnega bienala
Žirija v sestavi Katia Anguelova, Jota Castro, Bassam El Baroni, Valeria Ibrayeva, Kim Jyeong-Yeon, Eha Komissarov, Julia Moritz je podelila nagrado Grand Prize 28. grafičnega bienala (iz osrednje bienalske razstave Matrica: nestabilna realnost) umetniški skupini Justseeds iz ZDA. 

Pogovor s člani žirije: https://vimeo.com/6432691


Justseeds, Jesse Purcell, A Gift from
the People of the USA, sitotisk, 2007.

 

Salon knjig umetnikov

Knjige umetnika so vse bolj prisotna oblika izražanja tako v Sloveniji kot tudi drugje. Grafični bienale jo izpostavlja s posebno prireditvijo, Salon knjig umetnikov, s katero predstavlja izbor iz mednarodne sodobne produkcije knjig umetnikov neodvisnih založnikov in posamičnih ustvarjalcev. Salon je prostor druženja in prostor izmenjave idej o ustvarjanju knjig umetnika. Sestavljata ga sejem, na katerem bodo založniki prodajali svoje izdelke, in predavanja mednarodnih akterjev od založnikov, ustvarjalcev in teoretikov.
Koordinatorka: mag. Breda Škrjanec

Sodelujoči na sejmu:
Bas/BENT (Turčija), Eloisa Cartonera (Argentina), Chto Delat (Dmitry Vilensky; Rusija), Jesper Fabricius (Space Poetry; Danska), Maja Franković (Hrvaška), István Szirányi (Madžarsko združenje za knjigo umetnika/Hungarian Artist's Books Association), Tadej Pogačar (Zavod P.A.R.A.S.I.T.E.), Galerija Škuc.

Program predavanj, sobota, 5. 9.:
ob 16.00 Darko Šimičić: Od strani do strani: Umetniški reviji Gorgona in Maj 75
ob 16.30 Chto Delat (Dmitry Vilensky) iz Rusije
ob 17.00 umetniška skupina Bas/BENT iz Turčije
ob 17.30 Jan Voss: spletna knjigarna Boekie Woekie

Mednarodni grafični likovni center, sobota, 5. 9. 2009, 16.00−18.00, sejem in predavanja, nedelja, 6. 9. 2009, 11.00−13.00, sejem

Ksenija Čerče, Knjižica vode, 2008−09.

Tomaž Tomažin, Naša vojska, 2008.

Po gogu: novo obdobje korejske umetnosti 

Na predlog Jeona Joonhoja, nagrajenca bienala iz leta 2007, predstavlja razstava postgogojevsko generacijo južnokorejskih umetnikov. Njihova dela preizprašujejo probleme sedanje razdeljene korejske družbe, ki še živi v hladni vojni. Rodili so se v šestdesetih letih. Takrat, po korejski vojni, so njihovi starši s trdim delom gradili državo. Odraščali so v sedemdesetih, ko je z ameriškimi vojaki prišla v Korejo glasba go-go in so državo preplavile množične zabave v klubih gogo, imenovanih tudi kurniki. Gogo je postal sinonim za mladinsko kulturo zadovoljstva. Ustvarjati so začeli v osemdesetih. Od predhodne generacije se razlikujejo predvsem po tem, da se zavedajo realnosti zunaj kurnika.

Umetniki: Kim Kira, Jang Minseung & Kim Check, Jeon Joonho, Lee Yongbaek, MOON Kyungwon, Lee Sea Hyun, Moon Hyungmin, Ligyung.
Kustosinja: Kim Jyeong-Yeon
Razstavišče: Galerija Cankarjevega doma

MOON Kyungwon, Prehod:Sungnyemun, 2008, medijska instalacija 2 LCD projektorja, računalnik.


Lee Yongbaek, Ogledalo, 2007, monitor, ogledalo, Mac Mini, stereo zvočnik.

 

Spremljevalne razstave

Odtisi

spremljevalna razstava Pionirskega doma


Tonček Dežman, monotipija.

Razstavi na Jakopičevi promenadi in v Art centru prikazujeta otroško grafiko Pionirskega doma v Ljubljani, ki so jo ustvarili otroci v zadnjih petdesetih letih in je shranjena v njihovem obsežnem likovnem arhivu.
Razstava na velikih panojih na Jakopičevi promenadi prikazuje šestdeset barvnih fotopovečav otroških grafik. Nastale so pod mentorstvom uglednih grafikov, med njimi Alenke Gerlovič, Bogdana Borčića, Tince Stegovec in številnih drugih, ki so otroke in mlade na likovnih delavnicah v Pionirskem domu uvajali v čarobni svet grafičnega ustvarjanja. Razstava je nastala v sodelovanju z Zavodom za turizem Ljubljana.
Kustosinja: Tina Pleško
Jakopičeva promenada, Tivoli, 4. 9.−29. 11. 2009

Razstava v Art centru predstavlja skoraj vsa otroška dela iz arhiva Pionirskega doma, več kot sto grafik in matric. Za to priložnost je Pionirski dom ponovno natisnil številne grafike. Poseben izbor je namenjen posameznim sklopom, ki skozi časovni pregled arhiva prikazujejo klasične grafične postopke in sodobne pristope k ustvarjalnosti v grafiki.
Kustos: Iztok Amon
Pionirski dom – Art center
8. 9.−29. 11. 2009, odprto: ponedeljek−četrtek, 15.00−19.00, petek 16.00−19.00

Motivacija, ustvarjalnost in inovativnost v grafičnih listih otrok in mladine
spremljevalna didaktična razstava I. osnovne šole Žalec 


Jonatan Sobočan Zajc, Saksofonist, 2005, kolagrafija, 5. razred.

Razstava je del mednarodne konference Motivacija za ustvarjalnost in inovativnost mladih, ki jo prireja pedagoška sekcija Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov v sodelovanju z Zavodom RS za šolstvo, Oddelkom za likovno pedagogiko in glasbo na Pedagoški fakulteti v Ljubljani in InSEA – www.insea.org (International Society for Education through Art – Mednarodno združenje likovno umetnostnih pedagogov). Predstavlja izbor najlepših nagrajenih grafičnih listov iz zbirke I. osnovne šole Žalec, ki že od leta 1981 organizira Bienale otroške grafike. Dela kažejo razvoj pri izvajanju grafičnega procesa od nastajanja matrice do odtisa, pri čemer so bile upoštevane razvojne stopnje otrok in njihovim zmožnostim prilagojene grafične tehnike. Razstavljene so velike grafike, ki zahtevajo precej potrpežljivosti in vztrajnosti pri izdelavi, pa tudi manjše, manj zahtevne, a intimne. Grafike kažejo bogat in čaroben svet otroških motivov, od realističnih do fantazijskih podob iz ekologije, ljudskih običajev, športnih trenutkov in utrinkov iz šolskega dogajanja, sveta živali in rastlin.


Kustosinja: Neli Šuler
Mednarodni grafični likovni center,
13.−25. 10. 2009, torek−nedelja, 11.00−18.00

Pozdravi iz Striponije 

Pozdravi iz Striponije je mednarodni stripovski projekt v produkciji Foruma Ljubljana, revije Stripburger in več pridruženih domačih in tujih organizacij. Dela, ki so nastala za razstavo v grafičnih delavnicah MGLC, so rezultat živahnega medkulturnega dialoga. Naloga umetnikov iz tujine je bila »portretiranje« Slovenije, medtem ko so umetniki, živeči v Sloveniji, »portretirali« domovino svojih kolegov iz tujine. Stripi ponujajo nekonvencionalni pogled na evropske države in njihove prebivalce, ki s fantazijskimi interpretacijami in humorjem presegajo nacionalne stereotipe in kulturne razlike. Hkrati z razstavo je izšla posebna antologija revije Stripburger Greetings from Cartoonia (Pozdravi iz Striponije).


Umetnica in umetniki:
Filipe Abranches, Kaja Avberšek, Matei Branea, Andrea Bruno, Jyrki Heikkinen, Bendik Kaltenborn, Jakob Klemenčič, Marko Kociper, Matej Lavrenčič, Gašper Rus, Mateusz Skutnik, Matej Stupica.
Kustos: Stripburger 

Slovenski etnografski muzej, 22. 10.–29. 11. 2009, torek–nedelja, 10.00 −18.00 


Matej Lavrenčič, V letu ekologije 2009 obiščite Romunijo, 2009, sitotisk.

 

Jyrki Heikkinen: Kiitosvirret

spremljevalna razstava Striburgerja Pozdravi iz Striponije
Kavarna Kinodvor, 23. 10.−8. 11. 2009, odprto: ponedeljek−sreda, 10.00−24.00; četrtek, 10.00−1.00; petek, 10.00−2.00; sobota, 12.00−2.00; nedelja, 10.00−24.00

Spremljevalni dogodki
Čajanka za sodobno umetnost Mednarodni grafični bienale na kvadrat (sodelovali so Jerneja Batič, Jurij Krpan in Božidar Zrinski). 

Predavanje Bienali brez meja? (predavala je Chin-tao Wu, tajvanska raziskovalka sveta umetnosti). 

Delavnica ekojedkanica (vodil jo je umetnik in tiskar Alfons Bytautas iz Grafičnega kabineta iz Edinburgha). 

Tivoli tiska (sklop sitotiskarskih delavnic za otroke v vrtcih, vodila jih je Mojce Zlokarnik). Grafične delavnice Pionirskega doma.
Javna vodstva v družbi kustosov in kustosinj bienala.

Katalog 28. grafičnega bienala
28. grafični bienale spremlja izid obsežnega slovensko-angleškega ilustriranega kataloga, posvečenega spominu na dr. Zorana Kržišnika, iniciatorja in dolgoletnega vodjo grafičnega bienala. Katalog je celovit pregled razstavljajočih umetnic in umetnikov z besedili kustosinj in kustosov bienalskih razstav. Je tudi eno izmed razstavišč osrednje razstave Matrica: nestabilna realnost.

Producent 28. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center
Koproducenti: Cankarjev dom, Galerija Alkatraz, Galerija Ganes Pratt, Galerija Jakopič, Galerija Kapsula, Galerija Škuc, Muzej in galerije mesta Ljubljane, Pionirski dom − Art center, Stripburger/Forum Ljubljana, Zavod za šolstvo RS
.

Pokrovitelj: Lek, član skupine Sandoz
Sponzorji: Gorenje, Hyundai Avto Trade Ljubljana, Mercator, Petrol, Vileda, Freudenberg gospodinjski proizvodi
Medijski sponzorji: Delo, Europlakat, Radio Center, Radio Študent
S podporo: Arts Council Korea, Avstrijski kulturni forum Ljubljana, Culture, Fundacija Mondriaan, Italijanski inštitut za kulturo v Sloveniji, Ministrstvo za kulturo Republike Armenije, Mehiška nacionalna fundacija za kulturo in umetnost, Statens Kunstraad − Danska, Veleposlaništvo Republike Turčije, Veleposlaništvo Združenih držav Amerike, Zavod za turizem Ljubljana 

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

RAZPIS ZA UMETNIŠKO REZIDENCO V NKD/NORDIC ARTISTS' CENTRE

Na podlagi medinstitucionalne izmenjave med Ustvarjalnim centrom Švicarija in rezidenčnim centrom NKD Dale (Dale, Norveška) vabimo vizualne in/ali intermedijske umetnike, ki prihajajo iz Slovenije ali tu živijo in delujejo, k prijavi na umetniško rezidenco na Norveškem. Izbrani umetnik se bo udeležil dvomesečne umetniške rezidence v rezidenčnem centru NKD Dale, ki deluje pod okriljem norveškega ministrstva za kulturo. V sklopu recipročne izmenjave rezidenčnih umetnikov med MGLC, ter NKD Dale bo v poletnih mesecih na rezidenci v Ljubljani bival izbrani norveški umetnik, medtem ko bo umetnik iz Slovenije odšel na rezidenco na Norveško.

Rok za prijave je 11. februar 2019!

Kandidati se prijavljajo za termin
1. avgust–30. september 2019

Celoten razpis

Predlagatelji bodo o izboru obveščeni najkasneje do 15. marca 2019.
Za dodatne informacije lahko pišete na elektronski naslov miha.colner@mglc-lj.si ali pokličete na telefonsko številko 01/241 38 17. Nepopolnih oziroma pomanjkljivih vlog ne bomo upoštevali.

Nathalie Du Pasquier, Fair Game

Bobri na razstavi Fair Game

19. 1.–8. 2.

Ko sprehod po razstavi postane ples
gibalno-plesna galerijska delavnica
(za vrtce in šole)
mentorica: Evin Hadžialjević

Umetnica Nathalie Du Pasquier je oblikovala razstavo, ki galerijske prostore igrivo, vabljivo in vizualno neukročeno spreminja v mikrookolja, v katerih se prepletajo slike, grafike in risbe … in z njimi naša čustva! Otroci bodo umetniška dela spoznavali prek vseh čutil in to, kar bodo videli na razstavi, skušali poustvariti s telesom. Delavnica bo tako povezala gibalni in likovni svet ter pripomogla k drugačni percepciji sodobne umetnosti.

Klikni za katalog Bobrov

Za imetnike KUL abonmaja je ogled razstave brezplačen še cel januar!

Nathalie Du Pasquier, Fair Game 

30. 11. 2018–3. 3. 2019

Kompozicije Nathalie Du Pasquier transformirajo prostore Mednarodnega grafičnega likovnega centra v niz mikrookolij, ki obiskovalce posrkajo vase. Umetnica v njih uporabi motive s svojih slik, grafik, risb in muralov, ki jih je ustvarila v več kot treh desetletjih, pa tudi iz nove serije sitotiskov, ki je nastala prav v ateljeju za sitotisk v Mednarodnem grafičnem likovnem centru.

Nathalie Du Pasquier se je uveljavila z živimi, vpadljivimi grafikami in potiskanim tekstilom, z deli, ki so jih oblikovali eklektični vplivi na njeno ustvarjanje ter njena brezmejna domišljija in ljubezen do eksperimentiranja.

Od poznih osemdesetih let se Nathalie Du Pasquier osredotoča predvsem na slikarstvo. Ustvarila je obsežen opus, katerega velik del ni bil še nikoli razstavljen. Razstava Fair Game ni urejena kronološko, temveč išče intuitivnej formalne povezave med različnimi serijami. Izbrani elementi ali predmeti se znova in znova pojavljajo v različnih kompozicijskih postavitvah kot igralna karta, ki se ob vsakem mešanju znajde v drugi kombinaciji, zaradi česar ima vsakokrat drugačno moč in omejitve. Ta vizualni besednjak lahko v prečiščeni obliki vidimo v njeni novi seriji modulov v sitotisku, ki jih umetnica imenuje »navidezno pohištvo«).

Kustosinja razstave je Kate Sutton.

Spremljevalni program razstave


Nathalie Du Pasquier: Mensola Piena, 2011, olje na platnu.

 

 

VODSTVO PO RAZSTAVI MILTON GLASER, PLAKATI

torek, 22. . januar, ob 17. uri
v slovenskem jeziku
v angleškem jeziku začetek
ob 17.30 uri
brezplačno

Vodi muzejski informator Gregor Dražil.

Prijazno vabljeni!


Foto: Nejc Ketiš. Arhiv MGLC.

BOBRI NA RAZSTAVI PLAKATI
nedelja, 27. januar, ob 11. uri
IKONE NAŠEGA ČASA
delavnica animacije
(za izven. število mest 10)
za otroke od 10 do 14 let
Ustvarjalni center Švicarija
Mentor: Društvo SLON

Na začetku delavnice si bomo najprej ogledali Glaserjeve plakate, razstavljene v MGLC, in se pogovorili o tem, kaj v sodobni družbi pomeni izraz ikona in kako ikona vpliva na naša življenja in okolje. Na podlagi vizualnih vtisov in dorečenih izhodišč bomo oblikovali kratki animirani filmček – lastno zgodbo o junakih, simbolih in sporočilih našega časa. Ustvarjali bomo v tehniki piksilacije (premikanje ljudi namesto lutk).

Klikni za katalog Bobrov

HOMMAGE TINCI STEGOVEC

Te dni se je izteklo življenje slovenske slikarke in grafičarke Tince Stegovec. Njeno delo je večstransko in kompleksno. Ni le slikarka, grafičarka in ilustratorka, pač pa je velik del svojega življenja posvetila tudi pedagoškemu delu, publicistiki, prevajanju, potovanjem. Rodila se je leta 1927 na Planini pri Črnomlju. Kot grafičarka se je uveljavila v šestdesetih letih. Leta 1963 je prejela polletno štipendijo za študij v Parizu in odločila se je za študij globokega tiska v Ateljeju 17 pri profesorju Stanleyju Williamu Hayterju. Pariška štipendija je avtorici pomenila zaželen profesionalni odhod v svet, pariški atelje pa ji je dal veliko znanja v tehničnem smislu, saj je v njem lahko eksperimentirala z raznimi kombinacijami grafičnih tehnik. Leta 1976 ji je prineslo nagrado Prešernovega sklada.

Grafična dela so v večini podobe izsekov iz življenja in življenjskih situacij. Z mešanjem grafičnih tehnik jedkanice, akvatinte, vernis-mouja doseže svoj tehnični in ustvarjalni vrh. Je izrazito figuralna umetnica, pretanjena opazovalka sveta okrog sebe in medčloveških odnosov.

Leta 2010 je MGLC podarila svoj opus, tako je leta 2011 sledila razstava Grafike in risbe iz zbirke MGLC. Kustosinja razstave je bila Breda Škrjanec.

Tinca Stegovec na odprtju razstave Grafike in risbe iz zbirke MGLC leta 2011.
Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

HOMMAGE ZDENKI GOLOB

V prazničnih decembrskih dneh se je tiho poslovila Zdenka Golob, grafičarka, slikarka, ilustratorka in pedagoginja. Rodila se je leta 1928 pri Sv. Trojici (Gradišče) v Slovenskih goricah. Slikarstvo je študirala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani pri profesorju Gojmirju Antonu Kosu in diplomirala leta 1954. Leta 1979 je prejela nagrado Prešernovega sklada.

Njen umetniški opus je izrazito samosvoj. Ustvarjala je v tehnikah jedkanice, akvatinte in suhe igle. Glede na kakovost grafik in na likovna vprašanja o uporabi in izkoriščanju grafičnih tehnik je bila blizu ljubljanski grafični šoli, izhodišča njenega ustvarjanja pa se ne skladajo z najbolj prepoznavnimi elementi slovenskega povojnega modernizma. Bila je ena prvih umetnic, ki so za svoje ilustracije uporabile kolažiranje z različnimi recikliranimi materiali.

Leta 2013 je imela v MGLC retrospektivno razstavo Grafike, ki je predstavila njen grafični opus, akvarele, risbe in slike. Razstavo je pripravila mag. Breda Škrjanec.


Zdenka Golob na odprtju razstave Grafike leta 2013 v MGLC.
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Milton Glaser, Plakati

23. 11. 2018–3. 3. 2019

Milton Glaser (1929, New York) je eden najpomembnejših grafičnih oblikovalcev na svetu. V petdesetletni karieri je oblikoval na stotine celostnih grafičnih podob, revije, časopise, knjige, ovitke LP-plošč, ter ustvaril na tisoče plakatov. V zgodovino oblikovanja se je zapisal z ikoničnim logotipom »I love NY«. Milton Glaser se je odločil, da mestu Ljubljana donira petintrideset avtorskih plakatov (nastalih med letoma 1966 in 2016), ki bodo po razstavi obogatili zbirko Mednarodnega grafičnega likovnega centra.

Posebna zahvala za razstavo gre Mirku Iliću, ki se mu je ideja za donacijo porodila leta 2017, ko je kot predavatelj in avtor razstave
TOLERANCE gostoval na Festivalu strpnosti. Tega s podporo MOL vsako leto organizirata Mini teater in Judovski kulturni center.

Spremljevalni program razstave


Milton Glaser, Plakati, 2018.