29. grafični bienale

Dogodek

23. 9.–20. 11. 2011

Umetniški dogodek – osrednja tema 29. grafičnega bienala v Ljubljani – je doživljal izjemen razvoj že v 20. stoletju in tudi danes se kaže kot privilegiran medij. Izvaja ga široka paleta različnih akterjev s področja sodobne vizualne umetnosti v širokem spektru pojavnih oblik. Na razstavi, ki poskuša kar najbolje predstaviti zagon in vitalnost tega trenda, so predstavljeni izbrani umetniški dogodki iz štirih različnih, za sodobno umetnost značilnih tematskih sklopov: velikodušnosti, nasilja, praznine in iskanja svetega ter ritualnega. Te vsebine so bile izrecno izbrane med drugim zato, ker dogodki, ki jih tematizirajo, obenem ustrezajo zahtevi, da niso novosti niti v smislu umetnostne ikonografske motivike niti v smislu dejanskih človeških ali družbenih praks. Dogodek, v katerem se lahko nekaznovano udeležimo nasilja, »šamansko« nasilje nad samim seboj, dionizični, absurdni ritual ali vzpostavitev idilične communitas, da bo zaužila skupni obed, so namreč prakse, za katere bi lahko rekli, da jih prakticiramo in tudi upodabljamo že tisočletja.

Bienale si z razstavo in obširnim programom umetniških ter teoretskih dogodkov zastavlja vprašanja: Zakaj in kako je danes prav dogodek lahko ustrezen nosilec za tako različne umetniške namene, poetike in vsebine? Ali izbira tega medija odgovarja na specifične impulze in praznine v našem »desakraliziranem« vsakdanjiku? In tudi: kakšne so potencialne nevarnosti takšnega razvoja, saj vse bolj poteka v povsem formaliziranem okviru umetnostnih institucij, ki v zadnjih desetletjih ne le hranijo in razstavljajo sodobno umetnost, temveč jo tudi naročajo in producirajo. Tako so postale naročnik sodobne umetnosti, ki je podobnega tipa in razsežnosti, kakršna sta bila nekoč le še plemstvo in cerkev.

Kuratorka 29. grafičnega bienala: Beti Žerovc

Obiščite bienalski blog: http://29graficnibienale.wordpress.com/ 

Marcello Maloberti, Die Schmetterlinge essen die Bananen, 2010.

Malobertijev performans Die Schmetterlinge essen die Bananen,
izveden 23. septembra 2011 pred Moderno galerijo. Foto: Jaka Babnik.



Núria Güell, Ofsajd, 2009.

Seznam umetnikov in projektov na razstavi:
Ant Farm, Oreet Ashery, Bababa International, Robert Barry, Nina Beier & Marie Lund, Jerzy Bereś, Karmelo Bermejo, Anna Berndtson, Conny Blom, János Borsos, Tania Bruguera, Graciela Carnevale, Anetta Mona Chişa & Lucia Tkáčová, Marcus Coates, Brody Condon, Alain Della Negra & Kaori Kinoshita, Enkrat ni nobenkrat (Predstavitev razstave, ki sta jo v okviru Bruseljskega bienala leta 2008 kurirala Mária Hlavajová in Charles Esche.), Marco Evaristti, Terry Fox, Dora García, Félix González-Torres, Núria Güell, Manuel Hartmann, Alfredo Jaar, Jaša, Enrique Ježik, Regina José Galindo, San Keller, Daniel Knorr, Božena Končić Badurina, Gregor Kregar, Siniša Labrović, Liz Magic Laser, Marcello Maloberti, Teresa Margolles, Kris Martin, Dalibor Martinis, Dane Mitchell, Shana Moulton, Nečuvani denar (Predstavitev akcije, ki so jo leta 1956 v Budimpešti izvedli Miklós Erdély in Zveza pisateljev Madžarske.), Kusum Normoyle, Serkan Özkaya, Kim Paton, Mark Požlep, Praxis (Brainard & Delia Carey), Public Movement, Franc Purg & Sara Heitlinger, Sal Randolph, Maruša Sagadin, Hans Schabus, Santiago Sierra, Skupina OHO/Družina v Šempasu/Milenko Matanović/David Nez/Marko Pogačnik, Mladen Stropnik, Sz.A.F., Tan Ting, Matej Andraž Vogrinčič, Wang Jin, Anna Witt.



Kim Paton, Projekt brezplačne trgovine, 2010−2011.
Foto: Erica Sinclair.


Dora García, Ukradi to knjigo, 2009−.
Z dovoljenjem CGAC, Santiago de Compostela.
 


Ant Farm, Mediji gorijo, 1975. 
Foto: Bill Harlan.


Nagradi 29. grafičnega bienala
Žirija v sestavi Dave Beech, Christian Höller, Urška Jurman in Ulay (Frank Uwe Laysiepen) je soglasno podelila nagrado Grand Prix 29. grafičnega bienala Regini José Galindo in nagrado za življenjsko delo Grand Prix d'Honneur Miklósu Erdélyju.

Dogodki

Umetniški dogodki
Mark Požlep, Napalm Your Personal Disco, performans
četrtek, 22. septembra, ob 22.00, igrišče pri Hostlu Celica

Marcello Maloberti, Die Schmetterlinge essen die Bananen, performans
petek, 23. septembra, ob 18.30, pred Moderno galerijo

Nina Beier & Marie Lund, Delitev, dogodek
50 lepih ljudi je bilo povabljenih, da se pridružijo obiskovalcem na otvoritvi.

Božena Končić Badurina, Shod, performans
petek, 23. septembra, ob 20.30, Moderna galerija

Praxis (Brainard & Delia Carey), Izvajati čudeže, performans
petek, 23. septembra, ob 21.30, pred Mednarodnim grafičnim likovnim centrom

Bababa International, Popravilo, delavnica
od sobote, 24. septembra, do nedelje, 16. oktobra (razen ob ponedeljkih), 10.00−18.00, začasno razstavišče na Gosposvetski cesti 12

Matej Andraž Vogrinčič, Pekarna Bienale, dogodek
vsako soboto in nedeljo v času bienala 10.00−18.00, Mednarodni grafični likovni center

Praxis (Brainard & Delia Carey), Nova ekonomija, performans
od sobote, 24. septembra, do nedelje 9. oktobra (razen ob ponedeljkih in torkih):
ob sobotah in nedeljah 10.00−13.00, od srede do petka 16.00−18.00, Mednarodni grafični likovni center

Franc Purg, Privilegirane taktike 1, delavnica
torek, 27. september, 16.30−18.00, Mednarodni grafični likovni center

Kusum Normoyle, S.I.T.E. (Tuljenje v vsakdanu: Ljubljana), serija performansov
petek in sobota, 7. in 8. oktober, ljubljanske ulice

Shana Moulton, Galaktični zdravilec lončkov II, performans
petek, 14. oktober, ob 18.00, Galerija Cankarjevega doma

Maruša Sagadin, Moji šefi − Mi šefi, akcija
od torka do nedelje, od 18. do 23. oktobra, ljubljanske ulice

San Keller, San Keller Vas ponese k umetnosti, performans
petek, 4. november, 16.00−17.00; sobota, 5. november, 10.00−17.00, pred Moderno galerijo

Božena Končić Badurina, Brez obrazov, performans
soboti, 5. in 19. november, 10.00−18.00, Moderna galerija

Sal Randolph, 5 evrov blizu nečesa modrega, denarna akcija
torek, 15. november, 12.00−15.00, Centralna ljubljanska tržnica

János Borsos, Model za Sveto trojico, laserska instalacija
vsak dan v času bienala od torka do nedelje 17.30−18.00, Galerija Cankarjevega doma

Mladen Stropnik, RABBIT FUCK, serija performansov
oktober, november, ljubljanske ulice, park Tivoli

Jaša je v okviru 29. grafičnega bienala izvedel performans, v katerem je oživil lik duhovnika iz projekta STARDIM: To Whom It May Concern My Life Is Falling Apart. 

Pogovori z umetniki
Mednarodni grafični likovni center
V pogovorih z umetniki usmerjeno preizprašujemo njihovo osebno prakticiranje umetniških dogodkov. Poudarek je na vprašanju, zakaj in kako je prav dogodek tako ustrezni nosilec za njihove namene in poetike. Pogovori so zastavljeni v nacionalnih okvirih ali v okvirih določenih umetniških centrov kot poskusi detekcije trenutnega razvoja in stanja medija »umetniškega dogodka« na izbranih območjih globalnega umetnostnega zemljevida.

četrtek, 6. oktober, ob 18.00: Bababa International in Kusum Normoyle (Avstralija)
četrtek, 13. oktober, ob 18.00: Praxis (Brainard & Delia Carey) in Shana Moulton (New York)
četrtek, 20. oktober, ob 18.00: Maruša Sagadin in Anna Witt (Dunaj)
četrtek, 10. november, ob 18.00: Mark Požlep, Mladen Stropnik, Matej Andraž Vogrinčič in Jaša (Slovenija)
četrtek, 17. november, ob 18.00: Božena Končić Badurina in Siniša Labrović (Hrvaška)

Maraton predavanj in pogovorov o fenomenu dogodka
začetek v petek, 30. septembra, ob 10.00, Mednarodni grafični likovni center

Posvečen je široki interdisciplinarni obravnavi dogodka kot splošnega družbenega fenomena. Na njem so eminentni predstavniki slovenskih medijev, državne uprave, Cerkve, nevladnih organizacij, gospodarstva, umetnosti in različnih znanstvenih ved poskušali pojasniti, za kakšne namene v svoji dejavnosti uporabljajo dogodke in kaj želijo z njimi doseči, ter razmišljali o tem, kam pelje očitno zelo obširni fenomen »podogodkovljenja« sodobnih življenj.
Predavatelji: Alenka Arko, Tina Bolcar, Marko Brecelj, Miha Burilov, Eko krog, Hajrudin Hromadžić, Janez Janša, Zoran Kanduč, Vlado Kotnik, Miha Kozorog, Lenart J. Kučić, Gorazd V. Mrevlje, Vinko Potočnik, Mitja Rotovnik, Andrej Rozman Roza, Božo Rustja, Peter Simonič, Andrej Studen, Jože Vogrinc, Pavle Vrhovec. 

Dogodek kot privilegirani medij na področju sodobne likovne umetnosti, simpozij
petek, 4. november, 11.00−19.00; sobota, 5. november, 10.00−14.30; Moderna galerija

Mednarodni simpozij je obravnaval specifična »ciljna« vprašanja o ideološkem pomenu množičnosti dogodkov v institucijah za sodobno likovno umetnost. Na simpozij smo povabili pestro zasedbo antropologov, filozofov, zgodovinarjev in umetnostnih zgodovinarjev. Sodelujoči: Luisa Accati, Beatrice von Bismarck, Thomas Fillitz, Dario Gamboni, Werner Hanak-Lettner, Nathalie Heinich, Bojana Kunst, Henrietta L. Moore, Robert Pfaller, Renata Salecl.

Javna vodstva
nedelje 14.00–18.00: 25. september, 16. oktober, 13. november, 20. november ob 14.00 Mednarodni grafični likovni center, ob 15.00 Moderna galerija, ob 16.00 Galerija Cankarjevega doma in Galerija Jakopič

Razstavišča 29. grafičnega bienala
Mednarodni grafični likovni center, Grad Tivoli, Moderna galerija, Galerija Jakopič, Galerija Cankarjevega doma, začasni razstavišči na Gosposvetski cesti 12 in Vošnjakovi ulici 4

 

Razstava nagrajenca 28. grafičnega bienala:
Justseeds Artists' Cooperative, Zatočišče, 2011

Instalacija, različne tehnike (sitotisk, linolej in lesorez, kiparjenje)

Člani Justseeds: Roger Peet, Meredith Stern, Mary Tremonte, Shaun Slifer, Josh MacPhee, Colin Matthes, Dylan Miner, Santiago Armengod, Thea Gahr, Erik Ruin, Bec Young, Pete Yahnke, Kevin Caplicki, Molly Fair, Jesse Purcell.

Ustanovljena leta 1998 v Chicagu, Illinois, kot projekt Josha MacPheeja za distribucijo grafike, je Justseeds leta 2007 postala umetniška zadruga s sedežem v Portlandu, Oregon. Organizacija ima trenutno sedež v Pittsburghu, Pennsylvania, ZDA, njeni člani prihajajo iz mest v Združenih državah Amerike (Oakland, Kalifornija; Portland, Oregon; New York, zvezna država New York; Pittsburgh, Pennsylvania; Providence, Rhode Island; East Lansing, Michigan; Milwaukee, Wisconsin; Chicago, Illinois), v Mehiki (San Cristóbal de las Casas) in Kanadi (Montreal).
www.justseeds.org


Pete Yahnke Railand, Ob prvem svitu, 2010, visoki tisk.

»Delo z naslovom Zatočišče se bo ukvarjalo s temama migracije in razseljenosti. Ustvarili bomo vseprevzemajoče okolje podob in struktur, povezanih z gibanjem ljudi, bitij, blaga in idej v našem globaliziranem sistemu izmenjave in komunikacije. Jedro dela bodo migracije zaradi vojn ali ekonomskih razlogov in razseljenost zaradi uničevanja okolja in izkoriščanja: analizirali bomo globalni sistem, zgrajen na poceni virih in ceneni delovni sili, in ponazorili poskuse posameznikov, družb, idej in ekoloških združenj, da bi se osvobodili omejitev sistema. Uporabili bomo grafične in večbarvne tehnike tiskanja in ponavljajočih se nanosov za ustvarjanje pripovedi, s katerimi bomo poskušali razčleniti cilje in motive vseh vpletenih. Radi bi opozorili na razpoke, ki obstajajo v sicer do potankosti izdelanem sistemu predpisov in njihovega izvajanja, in na to, kaj se lahko izmuzne skozi te razpoke. V delo bodo vključeni kioski, kjer bomo delili zemljevide izbranih pokrajin, znotraj pripovedi bodo skriti kotički, zatočišča, v katerih si tisti, ki so v stanju negotovosti, najsi gre za ljudi, živali ali ideje, za trenutek odpočijejo.« (Justseeds)

Kustos razstave nagrajenca: Božidar Zrinski

Na ogled: 22. 9.−20. 11. 2011, Galerija Alkatraz, torek−nedelja, 10.00−18.00
Javna vodstva so ob sredah ob 17.00: 5. oktober, 26. oktober, 16. november.

Torek, 4. oktober, ob 16.00, Fakulteta za družbene vede, Kardeljeva ploščad:
Santiago Armengod (Mehika), član umetniške zadruge Justseeds, predstavi aktivnosti in projekte skupine v okviru prvega rednega Antifa seminarja. Predstavitev se bo dotaknila tudi radikalnega grafičnega ustvarjanja v Mehiki, s posebnim poudarkom na tamkajšnjih družbenih gibanjih.

Spremljevalni razstavi

Pariška šola/École de Paris

Na ogled bo sedemnajst grafičnih listov iz zbirke MGLC. Grafike predstavnikov pariške šole so dediščina ljubljanskega grafičnega bienala. Razstavo smo pripravili v sodelovanju z Lekom, članom skupine Sandoz. Z grafičnimi deli v tehnikah litografije in jedkanice se predstavljajo avtorji: Karel Appel, Jean-Michel Atlan, Giullaume Corneille van Beverloo, Léon Gischia, J. P. Guillermet, Hans Hartung, William S. Hayter, Marcel Fiorini, Johnny Friedlaender, Asger Jorn, Alfred Manessier, Jean Le Moal, Gino Severini, Gustave Singier, Kumi Sugai, Ossip Zadkine, Zao Wou-ki.


Kustosinja razstave: mag. Breda Škrjanec

13. 9.−30. 9. 2011, Galerija Lek, ponedeljek−petek, 9.00−19.00



Ossip Zadkine, Kitaristka, 1961, barvna jedkanica, iz zbirke MGLC.

Osnutki dogodka 29 – oblikovalske zasnove študentov vizualnih komunikacij na ALUO Ljubljana
Predstavitev petindvajsetih zasnov celostne grafične podobe 29. grafičnega bienala. Pripravili so jih študentje pod okriljem mentorjev seminarjev načrtovanja vizualnih komunikacij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani: Jakob Bekš, Ajda Bevc, Ana Castro in Felipe Matos, Taddea Druscovich, Vesna Gabaj, Tjaša Gale, Anna Grabinska, Nika Jamnik, Tina Kavčič, Jernej Kejžar, Dana Kodermac, Sava Kosmač, Pavlína Kusová, Maša Majce, Janžej Marinč, Anja Mejač in Petra Bukovinski, Martin Mejak, Eva Mlinar, Sara Mušič, Špela Rihar in Aljaž Vesel, Ajda Schmidt in Jan Virant, Naja Simčič, Jure Sobočan, Marin Šantić, Katja Žerko, Sebastian Žetko. Mentorji: Boštjan Botas Kenda, Radovan Jenko in Ranko Novak.


Pet študentskih pogledov na 29. grafični bienale. 

Avtorice in avtorji: Marin Šantić, Anja Mejač in Petra Bukovinski, Pavlína Kusova,
Špela Rihar in Aljaž Vesel ter Taddea Druscovich.

18. 10.−20. 11. 2011, Mednarodni grafični likovni center, torek−nedelja, 10.00–18.00


Katalog 29. grafičnega bienala
29. grafični bienale spremlja izid obsežnega slovensko-angleškega ilustriranega kataloga, ki v ospredje postavlja dogodek kot izrazni medij.

Producent 29. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center

Koproducenti 29. grafičnega bienala: Cankarjev dom, Galerija Alkatraz, Muzej in galerije mesta Ljubljane, Moderna galerija
Glavni pokrovitelj: Lek, član skupine Sandoz
Sponzor: Mercator
Medijski pokrovitelji: Delo, Mladina, Tam-Tam
S podporo: Slovenska turistična organizacija, Uršič, MIWE, Avstrijski kulturni forum Ljubljana, British Council, Pro Helvetia, Veleposlaništvo Španije, Veleposlaništvo Združenih mehiških držav, Biotehniški izobraževalni center Ljubljana: Živilska šola
Medijski pokrovitelj 29. grafičnega bienala: časnik Delo

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

NATAŠA BERK: 1. NEOMEJENA IZDAJA

2. 4.–19. 5. 2019

odprtje:
torek, 2. april, ob 19. uri
Švicarija

Razstava je del celoletnega programa Švicarije z motom skupnost, umetnost in narava, ki se v letu 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na pravico javnosti do obveščenosti. Sodelujoči avtorji preizprašujejo kredibilnost podob in njihovih pomenov v času prenasičenosti z vizualnimi impulzi in analizirajo dvoumnost medijskih sporočil na svetovnem spletu.

Prostorska intervencija Nataše Berk in skupine umetnikov v Švicariji prikazuje njihovo raznovrstno vizualno produkcijo, ki se običajno pojavlja v virtualnem prostoru svetovnega spleta in na družbenih omrežjih. Tokrat pa se seli v fizični prostor. Skupaj raziskujejo fenomenologijo podobe v javnosti in njen vpliv na dojemanje stvarnosti ter na ironičen način naslavljajo normative reklamne industrije, tendencioznost množičnih medijev, voajerizem in družbene konvencije posameznikove pojavnosti. V sklopu razstave so tako predstavljena dela, ki se posvečajo razmisleku o naravi podobe v vsakdanjem življenju. Fotografije, videi, objekti in kolaži odpirajo vprašanja razumevanja vizualne kulture v obdobju, ko je javni prostor nasičen z vsebinami in podobami, ter vprašanja o manipulativnosti podobe in ambivalentnosti njenih pomenov.

Kustos: Miha Colner


Foto: Nataša Berk.

Javni razpis za oddajo bivalne rezidence v ŠvicarijI

Rezidenca za mlade je namenjena ustvarjalcem do 35. leta starosti, ki aktivno delujejo na področju likovnih umetnosti. Starost prijavitelja na javni razpis se upošteva na dan roka za oddajo vloge na javni razpis. Namen javnega razpisa je mlademu ustvarjalcu oddati v najem atelje za obdobje dveh let in mu s tem omogočiti optimalne pogoje za njegovo ustvarjanje. 

Celotno besedilo razpisa

Rok za oddajo vloge je 29. april 2019

Dodatne informacije:
e: miha.colner@mglc-lj.si
t: 01 24 13 817. 


Foto: Urška Boljkovac. Arhiva MGLC.

Projekcija filma: Genpin, Misterij ženska

torek, 23. april, ob 19. uri, atelje M2.1, Švicarijia, vstop prost

režija: Naomi Kawase
Dokumentarni film je nežen, pretanjen pogled v življenje v Hiši rojstva, kjer se dr. Yoshimura skupaj z babicami že štirideset let posveča naravnemu rojevanju. Več

Vabljeni!

 

Najavljamo 33. grafični bienale Ljubljana: Vice v lisice

7. 6.–29. 9. 2019

Kurator:
metniški kolektiv Slavs and Tatars
31 umetnikov na 9 lokacijah po Ljubljani
 

Razstava Vice v lisice bo z več vidikov obravnavala žanr satire v današnjem času. Ob zgodovinskem delu bo predstavila tudi dela sodobnih umetnikov in vključevala intervencije različnih aktivistov in novomedijskih polemikov ter predstave stand up komikov in drugih. Umetniški kolektiv Slavs and Tatars se v 33. izdaji bienala posveča premisleku o grafičnem ne zgolj v pomenu medija, temveč v pomenu njegove zmožnosti za delovanje, kot o agensu. Bienale bo tako poskušal osvetliti, kako grafični jezik z uporabo ironije in smešenja spodbuja vznik te izrazito trdožive in aktualne oblike kritike oziroma infrapolitike. Satira se je namreč s tem, ko z izrekanjem resnice nastavlja oblasti ogledalo, dokazala kot petrijevka v svetu postresničnostnih bakterij.

Klikni za več

PovezujeM/TIVOLSKI USTVARJALNI KROG

Tudi letos bomo v času poletnih počitnic izvajali program PovezujeM/TIVOLSKI USTVARJALNI KROG, ki ga organiziramo muzeji ob parku Tivoli.

Na voljo sta termina:
8.–12. julij in 26.–30. avgust,
od 8. do 16. ure. 

Podrobnosti sledijo kmalu!

Predprijave zbiramo na: petra.derganc@mglc-lj.si

PovezujeMo: Narodni muzej Slovenije, Moderna galerija, Muzej novejše zgodovine Slovenije, Narodna galerija in MGLC.

Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih in Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja

22. 3.–19. 5. 2019

VODSTVO PO RAZSTAVI

torek, 23. april, ob 17 uri
v slovenskem jeziku in ob 17.30
v angleškem jeziku

Vstopnina za razstavo, vodstvo je brezplačno
Vodi soavtor razstave, muzejski informator Gregor Dražil.

Prijazno vabljeni!


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

DRUŽINSKA MAP'CA

Zopet smo za vas pripravili Družinsko map'co, brezplačno jo prejmete ob nakupu družinske vstopnice za ogled razstave.
Tokrat vas v njej čakajo radovedne kartice, skupaj z otroci jim pomagajte najti svoja mesta v galeriji.

Srečno!

Simpozij ob razstavi
Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja

sreda, 15. maj, 14.30–19.00, Mednarodni grafični likovni center

Urnik simpozija
14:00 Gregor DražilOris sodelovanja med Japonsko in Slovenijo na področju grafike
*14:40 Bert Winther-Tamaki: Estetika lesa v ustvarjanju skupine Kreativna grafika (Sosaku Hanga), 1945. do 1965
15:20 Wiktor Komorowski: Od washija do politike: grafika in japonizem v času hladne vojne
16:00–16:20 Odmor
16:20 Marjeta Ciglenečki: Forma viva v Sloveniji in japonski umetniki
17:00 Noriaki Sangawa: Sodelovanje japonske umetniške skupine Ryu z Moderno galerijo in grafičnim bienalom

Gostujoče predavanje
*Bert Winther-Tamaki: Kaj se zgodi z japonsko sodobno umetnostjo, ko jo razstavimo izven Japonske?
*Predavanje bo potekalo v ponedeljek, 13. maja, ob 18. uri na Filozofski fakulteti v predavalnici 343. Predavanje soorganizira Oddelek za umetnostno zgodovino.

Simpozij bo potekal v angleškem jeziku.

Več


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

odprtje
petek, 22. marec, ob 18. uri

Razstava je sestavljena iz dveh delov, prvi z naslovom Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih je posvečen japonski grafiki sedemdesetih let in je nastal v organizaciji Japonske fundacije, drugi, dokumentarni, pa je naslovljen Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja in ga je pripravil Mednarodni grafični likovni center.

Potujoča razstava Fotografske podobe in materialnost z izborom najreprezentativnejših avtorjev predstavlja smernice v japonski grafiki sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko je bilo zlato obdobje grafičnega medija na Japonskem. Kustos razstave Kyoji Takizawa je izbral atraktivne avtorje, ki so bili večkrat nagrajeni v mednarodnem prostoru in tvorijo jedro modernistične in avantgardne scene sedemdesetih let.

Dokumentarna razstava Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja pa osvetljuje enega od mnogih družbeno-umetnostnih poglavij, povezanih z zgodovino ljubljanskega grafičnega bienala. Z izborom likovnega, arhivskega, fotografskega in drugega gradiva poskuša prikazati komunikacijo med geografsko in politično oddaljenima državama v sklopu ambiciozne mednarodne likovne prireditve, kot je Grafični bienale Ljubljana. Avtorja razstave sta Nevenka Šivavec in Gregor Dražil.

Razstavo v maju spremlja istoimenski mednarodni simpozij.

Oblikovanje razstave: Ivian Kan Mujezinović in Mina Fina.


Tetsuya Noda: Dnevnik, 11. september '68 (lesorez in sitotisk).