33. grafični bienale

7. 6.–29. 9. 2019

33. grafični bienale bo kuriral umetniški kolektiv Slavs and Tatars. Ne smemo spregledati tega, da je na 32. izdaji bienala z naslovom Kriterij rojstva osrednjo vlogo kuratorja kot tistega, ki izbere predstavljena dela, dobil samodejni verižni mehanizem, s katerim je bil izbor v celoti prepuščen umetnikom. Ker je kolektiv Slavs and Tatars sodeloval na tem bienalu, je Kriterij rojstva na prav poseben način vplival na zasnovo prihajajočega bienala.

Kolektiv je zaradi obsežnega založniškega dela, kompleksne uporabe vizualnega jezika in raziskovalnih praks še posebno utemeljena izbira glede na zgodovino bienala in njegovo sedanjo vlogo. Slavs and Tatars je mednarodno priznan umetniški kolektiv, ki se posveča območju vzhodno od nekdanjega Berlinskega zidu in zahodno od Kitajskega zidu, območju, imenovanemu Evrazija. Vse od nastanka leta 2006 ponuja luciden vpogled v pereča družbena vprašanja, utira nove poti sodobnega diskurza s povsem idiosinkratično obliko proizvajanja znanja, ki vključuje popularno kulturo, duhovne in ezoterične tradicije, ustna izročila, sodobne mite ter akademsko raziskovanje. Prakse kolektiva slonijo na treh dejavnostih: razstavah, izdajanju knjig in performativnih predavanjih. Svoja dela so med drugim predstavili na samostojnih razstavah v Muzeju sodobne umetnosti v New Yorku, v Saltu v Istanbulu, v Hiši dunajske secesije, v Kunsthalle v Zürichu in v Centru za sodobno umetnost Ujazdowski v Varšavi. Do zdaj je izdal deset knjig, med drugim Wripped Scripped (Hatje Cantz, 2018) o jezikovni politiki; Friendship of Nations (2. izdaja, Book Works, 2017) o presenetljivih odnosih med Iranom in Poljsko med 17. in 21. stoletjem ter Molla Nasreddin (trenutno 2. izdaja pri I.B. Tauris, 2017), prevod legendarnega azerbajdžanskega satiričnega časopisa. Njihovo osredotočanje na Evrazijo pogosto preizprašuje naš enodimenzionalni pogled na razmerja med znanostjo, vero, močjo in identiteto. V Ljubljani smo jih videli na razstavi Sistemi in ornamenti leta 2012. Razstavo je kurirala Nevenka Šivavec, direktorica MGLC.

Kolektiv Slavs and Tatars se namerava v svojem kuratorskem debiju znova povezati z začetki ljubljanskega grafičnega bienala. »Potem ko je bila zamejitev na izbrani medij v zadnjih približno dvajsetih letih zmehčana, se želimo znova osredotočiti na 'grafiko' današnjega časa tako v dobesednem kot strateškem pomenu. V času združenih prihodnosti in pomešanih preteklosti se zdi vloga grafike v javnih razpravah in polemikah še posebno pomembna.«

Fokus razstave 33. grafičnega bienala bo na ideji satire kot izrazito vizualnega jezika, pri čemer bo »grafično«, ki zaznamuje zgodovino bienala, razumljeno in preizprašano v širokem polju ekspresivnega, nezadržanega, celo šokantnega. Je res, kot pravi George Orwell, vsaka šala že majhna revolucija? Ali pa sta smeh in satira zgolj ventila za sproščanje pritiskov in napetosti, ki bi sicer vodili v politični upor? Kolektiv Slavs and Tatars vidi humor kot strategijo in kot vsebino. Vizualno preobilje današnjega časa je povzročilo nastanek novega estetskega jezika, katerega sporočila in diskurz se nam velikokrat zdijo neokusni. Čeprav imata grafika in satira vsaka svoje specifike, jima je skupno zatrjevanje, da govorita ljudem in za ljudi.

 


Slavs and Tatars: Molla Nasreddin, 2011. postavitev razstave Sistemi in ornamenti leta 2012 vMGLC.
Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

 

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Zadnje vodstvo po razstavi Milton Glaser, Plakati

torek, 19. februar ob 17. uri
v slovenskem jeziku
v angleškem jeziku začetek
ob 17.30 uri
brezplačno

Vodi muzejski informator Gregor Dražil.


Milton Glaser: Ljubim New York, bolj kot kadar koli, 2001.

RAZGRINJANJE SPOMINA – DELAVNICA KNJIGE UMETNIKA

Akademija za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani (UL ALUO) v sodelovanju z Mednarodnim grafičnim likovnim centrom (MGLC), Narodno in univerzitetno knjižnico (NUK), Kariernimi centri Univerze v Ljubljani in Goethe-Institutom med 18. in 22. februarjem 2019 organizira brezplačno petdnevno delavnico knjige umetnika z naslovom Razgrinjanje spomina, namenjeno študentkam in študentom UL ALUO.

V sklopu delavnice se bo v torek,
19. februarja, ob 18. uri
 v MGLC odvil večerni dogodek, namenjen širši javnosti, na katerem bodo predavali:
- umetnostni zgodovinar dr. Michael Lailach, ki bo predstavil najpomembnejšo zbirko knjig umetnika v Evropi, v Kunstbibliothek Staatliche Museen zu Berlin, kjer je od leta 2002 je zaposlen kot skrbnik zbirk KNJIGA in MEDIJSKA UMETNOST;
- muzejska svetnica mag. Breda Škrjanec, ki bo predstavila največjo slovensko zbirko knjig umetnika v MGLC;
- vodji delavnice Razgrinjanje spomina prof. Sabine Golde, priznana umetnica in profesorica z dolgoletno pedagoško prakso na področju umetniške knjige, in Patrizia Meinert, njena umetniška sodelavka na Burg Giebichenstein University of Art and Design Halle.  


Sabine Golde, Alphabetische Assoziationen, stenska inštalacija, 2011 (detajl); vir: Museum für Druckkunst Leipzig.

V VSE SMERI

performans na razstavi Fair Game

nedelja, 17. februar, ob 16. uri

Korejski plesalec Yong Min Cho bo izvedel gibalno intervencijo, ki se naslanja na govorico telesa, vzpostavil in artikuliral bo nenavadne in nove povezave med posameznimi deli. Nekaj pripomočkov, ki jih bo uporabil v performansu, je oblikovala in izbrala Nathalie Du Pasquier. Med njimi so tudi grafike, ki spominjajo na prometne oznake. In prav te oznake so navdihnile naslov performansa V vse smeri, ki izhaja iz italijanskega prometnega znaka tutte le direzioni in usmerja na cesto, ki pelje v vse smeri.


Yong Min ChoOther Objects,
performans na razstavi Nathalie Du Pasquier, Other Rooms 
(Camden Arts Centre: september 2017–januar 2018). Foto: Camden Arts Centre.

Vodstvo s kustosinjo razstave Kate Sutton
torek, 26. februar, ob 17. uri
 


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Nathalie Du Pasquier, Fair Game 

30. 11. 2018–3. 3. 2019

Kompozicije Nathalie Du Pasquier transformirajo prostore Mednarodnega grafičnega likovnega centra v niz mikrookolij, ki obiskovalce posrkajo vase. Umetnica v njih uporabi motive s svojih slik, grafik, risb in muralov, ki jih je ustvarila v več kot treh desetletjih, pa tudi iz nove serije sitotiskov, ki je nastala prav v ateljeju za sitotisk v Mednarodnem grafičnem likovnem centru.

Nathalie Du Pasquier se je uveljavila z živimi, vpadljivimi grafikami in potiskanim tekstilom, z deli, ki so jih oblikovali eklektični vplivi na njeno ustvarjanje ter njena brezmejna domišljija in ljubezen do eksperimentiranja.

Od poznih osemdesetih let se Nathalie Du Pasquier osredotoča predvsem na slikarstvo. Ustvarila je obsežen opus, katerega velik del ni bil še nikoli razstavljen. Razstava Fair Game ni urejena kronološko, temveč išče intuitivnej formalne povezave med različnimi serijami. Izbrani elementi ali predmeti se znova in znova pojavljajo v različnih kompozicijskih postavitvah kot igralna karta, ki se ob vsakem mešanju znajde v drugi kombinaciji, zaradi česar ima vsakokrat drugačno moč in omejitve. Ta vizualni besednjak lahko v prečiščeni obliki vidimo v njeni novi seriji modulov v sitotisku, ki jih umetnica imenuje »navidezno pohištvo«).

Kustosinja razstave je Kate Sutton.

Spremljevalni program razstave


Nathalie Du Pasquier: Mensola Piena, 2011, olje na platnu.

 

 

ZANIMA NAS VAŠE MNENJE – EVROPSKA PRESTOLNICA KULTURE EPK 2025

javno srečanje v MGLC 
Skupaj in s pogovorom bomo ugotavljali naša pričakovanja in želje v zvezi z naslovom EPK 2025.

sreda, 20. februar, ob 16. uri, 
Predavalnica (pritličje)

Mestna Uprava MOL je začela intenzivne priprave na kandidaturo za naslov EPK 2025. Ljubljana projekt EPK 2025 razume kot projekt vseh prebivalcev in prebivalk Ljubljane, zato želimo tudi v neposrednem stiku z vami slišati vaša mnenja, predloge in pobude. Postopek kandidature je dvofazen in bo trajal predvidoma do konca leta 2020 (prva faza predvidoma do konca januarja 2020 in druga do konca 2020). V prvi polovici letu 2019 je namen opraviti vrsto pogovorov s prebivalci in prebivalkami Ljubljane, in sicer v njihovih lokalnih okoljih. Srečanja z meščani in meščankami Ljubljane potekajo v obliki odprtih pogovorov.

Cilj srečanja je ugotoviti pričakovanja in želje v zvezi z naslovom EPK 2025, kakor tudi kulturne potrebe ljudi v njihovem primarnem lokalnem okolju. Udeleženci srečanj bodo lahko svoja mnenja, pobude in predloge v zvezi s kandidaturo MOL za naslov EPK 2025 poslali tudi na elektronski naslov: EPK2025@ljubljana.si.

Podrobna predstavitev pogovora

Prijazno vabljeni!


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

VABILO ZA SODELOVANJE MLADIH AVTORJEV NA 33. GRAFIČNEM BIENALU LJUBLJANA

33. grafični bienale Ljubljana vabi mlade umetnike_ce, oblikovalce_ke in arhitekte_ke z bivališčem v Sloveniji k prijavi zasnov za izdelavo instalacije oziroma scenografije za javni program bienala.

Instalacija naj vključuje elemente, ki jih je mogoče razstaviti in ponovno sestaviti ter uporabiti za različne dogodke, kot so na primer stand up komedije, pogovori, predavanja in podobno.

33. grafični bienale Ljubljana se bo osredotočil na grafični jezik in njegov potencial za satiro kot obliko kritike v postresničnostnem času.

Prizorišče instalacije/scenografije je Švicarija v parku Tivoli.

Izbrani prijavitelj bo v programu bienala naveden kot sodelujoči umetnik.

Rok prijave: 28. februar 2019

Podrobne informacije o vabilu


Foto: Nejc Ketiš. Arhiv MGLC.