Cikel gvatemalskega filma na 32. grafičnem bienalu

 

torek, 29. avgust, 17.00–21.00 (premiera), Ustvarjalni center Švicarija
nedelja, 8. oktober, 16.00–20.00 (ponovitev), Ustvarjalni center Švicarija

Brezplačno.

Cikel osmih dokumentarnih, fikcijskih in kratkih filmov prikazuje tri poglede na burno zgodovino Gvatemale: obdobje državljanske vojne, povojno obdobje in eksperimentalno dobo gvatemalskega filma. Selektor cikla je Alberto Rodríguez Collía, sodelujoči umetnik na 32. grafičnem bienalu.

Spored filmskega večera
Mary Ellen Davis: Hudičeve sanje (Las quimeras del Diablo)
Luis Argeta: Gvatemalski božič (Navidad Guatemalteca)
Diego Sagastume: Moja mama vlada (My Mom Rules)
Evelyn Price in Loco González: Anatomsko pravilno (Anatómicamente correcto)
Julio Hernández Cordón: Prah (Polvo)                      
Teatro de los Vagos: Obalno območje (La zona intertidal)
Juan Brenner in Byron Mármol: Joy Vincio
Carlos Amorales: Orellanova fantazija (Orellana's Fantasy)

Ogled je brezplačen. Med predvajanjem cikla je en odmor z okrepčilom.

 

HUDIČEVE SANJE
Mary Ellen Davis
, Kanada, 1992, 68'
Dokumentarni film s svojo liričnostjo, realizmom in ironijo preiskuje dušo te protislovne dežele. Ne spoznavamo zgolj lepote pokrajine, ljudi in njihove ustvarjalne domišljije, temveč tudi strahotne življenjske razmere, raznovrstno nasilje in prevladujoče občutje absurdnosti.
Gvatemalska družba kaže na razcep med staroselci in priseljenci, bogatimi in revnimi, civilnim in vojaškim. Tisti, ki si drzne proti temu protestirati, tvegajo svoje življenje. V tem dokumentarnem filmu ljudje s svojimi besedami pripovedujejo to zgodbo.

GVATEMALSKI BOŽIČ
Luis Argeta, Gvatemala, ZDA, 1976, 4'
Sredi hiše, ki se je porušila med potresom, se ženski pripravljata, da bosta obredno ubili purana. Zatem postrežeta njegovo kri, mi pa slišimo, kako se zvok pisalnega stroja preobraža v rafal brzostrelke.

MOJA MAMA VLADA
Diego Sagastume
, Gvatemala, 2010, 13'
Zdolgočasen otrok se popolnoma sam potika po ravni strehi, v iskanju česar koli, kar bi ga zabavalo. Za ubijanje časa v domala obupni samoti, v katero je zapadel po tistem, ko so ga zapustili, vse pride prav.

ANATOMSKO PRAVILNO
Evelyn Price in Loco González, Gvatemala, 2016, 12'
Video prikazuje netradicionalno gledališko predstavo, ki so jo uprizarjali v zapuščeni hiši. Ženska sredi ruševin izbruhne v silovit monolog, se plazi po stenah in se naposled zgrudi po tleh, vse to, da bi se odrešila pritiska zapletenega obstoja kot posledice zatiralske družbe.

PRAH
Julio Hernández Cordón, Gvatemala, Španija, Čile, Nemčija, 2012, 80'
Zakonski par je ustvaril dokumentarni film o ženskah, ki iščejo svoje može in očete, izginule med gvatemalsko državljansko vojno. Pri tem sreča tudi Delfino in njenega sina Juana. Ženska šestnajst let pozneje še vedno išče svojega moža. Duh izginulega očeta nenehno zasleduje Juana, dokler se ne znajde v nevarnosti za svoje življenje in življenje drugih.

OBALNO OBMOČJE
Teatro de los Vagos, Gvatemala, Salvador, 1980, 15'
Kompromitirani učitelj spodbuja učence, naj se zavzemajo za to, v kar verjamejo. Pogumnega učitelja spremljamo, ko v obdobju med protesti po pouku kramlja ali pa v samoti svoje tihe hiše ocenjuje naloge. Živi v bližini oceana, oseka pa sem in tja prinese temačno presenečenje.

JOY VINCIO
Juan Brenner in Byron Mármol,
Gvatemala, 2011, 14'
Kompleksno in slogovno izbrušeno zaznavanje na novo interpretira deset gvatemalskih zgodb iz 90. let minulega stoletja; nekatere so na poseben način zaznamovale vso generacijo, druge samo posameznika. V teh zgodbah naletimo na najstniške seksualne posnetke, aristokratskega morilca, čarovnika, ki pred družino skriva svojo spolno usmerjenost …

ORELLANOVA FANTAZIJA
Carlos Amorales
, Mehika, 2013, 6'
Joaquín Orellana je sodobni glasbenik, čigar delo se razteza čez več kot petdeset let. Znamenit je po tem, da je ustvaril edinstvena glasbila, ki zahtevajo prav poseben način igranja. Ustvariti je moral tudi nov način zapisovanja in branja glasbe, metodo, ki je potrebna za pravilno interpretacijo njegove glasbe. Močne in preproste sledi te nove abecede, združene z njeno uporabo, spominjajo na čudovito koreografiran ples.

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Obvestilo o zaprtju MGLC in Švicarije

Mednarodni grafični likovni center in MGLC Švicarija bosta do nadaljnjega zaprta za javnost v skladu z uradnimi smernicami NIJZ in Ministrstva za zdravje RS zaradi onemogočanja prenosa koronavirusa. Ta začasni ukrep je sprejet za zagotovitev zdravja obiskovalcev in muzejskih delavcev. Prihodnji program bomo sproti prilagajali razmeram in priporočilom.
Vabimo vas, da nas obiščete na naših družbenih omrežjih: Facebooku, Twitterju in Instagramu!


Foto: Katja Goljat. Arhiv MGLC.

--------------------------------------------

Grafika Slovencev v Italiji / L'arte grafica degli Sloveni
in Italia

skupinska razstava

4.–31. december 2020
Kulturni center Lojze Bratuž
Gorica, Italija

Umetniki: Avgust Černigoj, Bogdan Grom, Matjaž Hmeljak, Zora Koren Skerk, Marjan Kravos, Anton Zoran Mušič, Klavdij Palčič, Claudia Raza, Jan Sedmak, Lojze Spacal, Franco Vecchiet, Edvard Zajec, Boris Zulian, Ivan Žerjal
Kurator: Denis Volk

Videopredstavitev razstave bo na ogled na Youtubu prek spletne strani: http://www.centerbratuz.org/

Če bodo razmere dopuščale, bo možen ogled razstave v razstavnem prostoru.
Vstop je prost.


Lojze Spacal: Temna burja na Krasu, 1995, sitotisk.

Razstava prinaša pregled grafičnega ustvarjanja slovenskih umetnic in umetnikov, ki izhajajo iz zamejskega in širšega prostora Italije ali so v njem ustvarjali. Nikakor niso zajeti vsi, temveč le tisti, ki so redno ustvarjali v grafiki in so s svojim delom vplivali na umetniško snovanje drugih umetnic in umetnikov. Dela na razstavi segajo vse do obdobja med vojnama.

Predstavljena so tudi dela iz zbirke MGLC, kajti večina udeleženih grafičark in grafikov je sodelovala z nami. Bili so udeleženci in nagrajenci Mednarodnega grafičnega bienala, mnogi so tudi ustvarjali v naših Grafičnih ateljejih.

Razstava je nastala v sodelovanju z MGLC in Generalnim konzulatom Republike Slovenije v Trstu.

 

 

 

Menažerija: 37 dni božiča

1. decembra smo odprli največji umetniški adventni koledar v Sloveniji, ki nas bo spremljal čez decembrsko, praznično obdobje!

Razstava Menažerija: 37 dni božiča nas bo vsak dan presenetila z novim odvitim umetniškim kosom, ki je na ogled, od 1. do 24. decembra, samo z enim klikom na naših družbenih omrežjih. Od 25. decembra 2020  bo na ogled odvita razstava z vsemi deli, vse do 6. januarja 2021, ko se po običaju doma pospravi božično drevesce.


Foto: Matej Tomažin. Menažerija ARCHVS.

MGLC-jev prispevek za Ta veseli dan kulture

Prvo dejanje razstave: postavitev Invaderjeve skulpture Point of Invasion na podstavek pred Gradom Tivoli!

Enigmatični umetnik Invader nas znova preseneča s postavitvijo v javnem prostoru. Tokrat nagovarja sprehajalce parka Tivoli, ki jih na eminentnem podstavku pričakuje njegovo novo delo, narejeno posebej za ljubljansko razstavo.

Veselimo se odprtja razstave, takoj ko nam razmere to dovolijo, do takrat bodite z nami virtualno!

Zavrtite si video!


Invader: Point of Invasion.
Foto: Tadej Vaukman. Arhiv MGLC.

Leon Zuodar nam tudi v animaciji The MGLC Noodle 5, na humoren način približuje enostavno zasnovane, a celovite zgodbe, podprte z estetiko in učinkovito pripovednostjo!

Ko nam razmere to dovolijo, vas vabimo da si njegova igriva dela ogledate v živo, do takrat vas bomo, v sodelovanju z Leonom, virtualno zabavali!

Klik za video

Prihajajoče razstave

KMALU

V decembru v MGLC-ju pripravljamo tri razstave:


Invader: Alert, 2020, sitotisk. 

Invader: Grafike na papirju

Leon Zuodar, The Noodle

Menažerija: 37 dni božiča
1. 12. 2020–6. 1. 2021
Na družbenih omrežjih MGLC.