Cikel gvatemalskega filma na 32. grafičnem bienalu

 

torek, 29. avgust, 17.00–21.00 (premiera), Ustvarjalni center Švicarija
nedelja, 8. oktober, 16.00–20.00 (ponovitev), Ustvarjalni center Švicarija

Brezplačno.

Cikel osmih dokumentarnih, fikcijskih in kratkih filmov prikazuje tri poglede na burno zgodovino Gvatemale: obdobje državljanske vojne, povojno obdobje in eksperimentalno dobo gvatemalskega filma. Selektor cikla je Alberto Rodríguez Collía, sodelujoči umetnik na 32. grafičnem bienalu.

Spored filmskega večera
Mary Ellen Davis: Hudičeve sanje (Las quimeras del Diablo)
Luis Argeta: Gvatemalski božič (Navidad Guatemalteca)
Diego Sagastume: Moja mama vlada (My Mom Rules)
Evelyn Price in Loco González: Anatomsko pravilno (Anatómicamente correcto)
Julio Hernández Cordón: Prah (Polvo)                      
Teatro de los Vagos: Obalno območje (La zona intertidal)
Juan Brenner in Byron Mármol: Joy Vincio
Carlos Amorales: Orellanova fantazija (Orellana's Fantasy)

Ogled je brezplačen. Med predvajanjem cikla je en odmor z okrepčilom.

 

HUDIČEVE SANJE
Mary Ellen Davis
, Kanada, 1992, 68'
Dokumentarni film s svojo liričnostjo, realizmom in ironijo preiskuje dušo te protislovne dežele. Ne spoznavamo zgolj lepote pokrajine, ljudi in njihove ustvarjalne domišljije, temveč tudi strahotne življenjske razmere, raznovrstno nasilje in prevladujoče občutje absurdnosti.
Gvatemalska družba kaže na razcep med staroselci in priseljenci, bogatimi in revnimi, civilnim in vojaškim. Tisti, ki si drzne proti temu protestirati, tvegajo svoje življenje. V tem dokumentarnem filmu ljudje s svojimi besedami pripovedujejo to zgodbo.

GVATEMALSKI BOŽIČ
Luis Argeta, Gvatemala, ZDA, 1976, 4'
Sredi hiše, ki se je porušila med potresom, se ženski pripravljata, da bosta obredno ubili purana. Zatem postrežeta njegovo kri, mi pa slišimo, kako se zvok pisalnega stroja preobraža v rafal brzostrelke.

MOJA MAMA VLADA
Diego Sagastume
, Gvatemala, 2010, 13'
Zdolgočasen otrok se popolnoma sam potika po ravni strehi, v iskanju česar koli, kar bi ga zabavalo. Za ubijanje časa v domala obupni samoti, v katero je zapadel po tistem, ko so ga zapustili, vse pride prav.

ANATOMSKO PRAVILNO
Evelyn Price in Loco González, Gvatemala, 2016, 12'
Video prikazuje netradicionalno gledališko predstavo, ki so jo uprizarjali v zapuščeni hiši. Ženska sredi ruševin izbruhne v silovit monolog, se plazi po stenah in se naposled zgrudi po tleh, vse to, da bi se odrešila pritiska zapletenega obstoja kot posledice zatiralske družbe.

PRAH
Julio Hernández Cordón, Gvatemala, Španija, Čile, Nemčija, 2012, 80'
Zakonski par je ustvaril dokumentarni film o ženskah, ki iščejo svoje može in očete, izginule med gvatemalsko državljansko vojno. Pri tem sreča tudi Delfino in njenega sina Juana. Ženska šestnajst let pozneje še vedno išče svojega moža. Duh izginulega očeta nenehno zasleduje Juana, dokler se ne znajde v nevarnosti za svoje življenje in življenje drugih.

OBALNO OBMOČJE
Teatro de los Vagos, Gvatemala, Salvador, 1980, 15'
Kompromitirani učitelj spodbuja učence, naj se zavzemajo za to, v kar verjamejo. Pogumnega učitelja spremljamo, ko v obdobju med protesti po pouku kramlja ali pa v samoti svoje tihe hiše ocenjuje naloge. Živi v bližini oceana, oseka pa sem in tja prinese temačno presenečenje.

JOY VINCIO
Juan Brenner in Byron Mármol,
Gvatemala, 2011, 14'
Kompleksno in slogovno izbrušeno zaznavanje na novo interpretira deset gvatemalskih zgodb iz 90. let minulega stoletja; nekatere so na poseben način zaznamovale vso generacijo, druge samo posameznika. V teh zgodbah naletimo na najstniške seksualne posnetke, aristokratskega morilca, čarovnika, ki pred družino skriva svojo spolno usmerjenost …

ORELLANOVA FANTAZIJA
Carlos Amorales
, Mehika, 2013, 6'
Joaquín Orellana je sodobni glasbenik, čigar delo se razteza čez več kot petdeset let. Znamenit je po tem, da je ustvaril edinstvena glasbila, ki zahtevajo prav poseben način igranja. Ustvariti je moral tudi nov način zapisovanja in branja glasbe, metodo, ki je potrebna za pravilno interpretacijo njegove glasbe. Močne in preproste sledi te nove abecede, združene z njeno uporabo, spominjajo na čudovito koreografiran ples.

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Švicarija – »umetniško gnezdo« Ljubljane

Ob Dnevih evropske kulturne dediščine 2017 vabimo v park Tivoli v Ustvarjalni center Švicarija na predavanje o zgodovini te historične stavbe in vodeni ogled 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva.

sobota, 30. september, 11.00–13.00, Ustvarjalni center Švicarija, vstop prost

Zgodovino Švicarije bosta predstavili Tatjana Adamič
in Aleksandra Renčelj Škedelj, konservatorki ljubljanske enote Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije (ZVKDS), ki je tudi aktivno sodelovala pri prenovi stavbe.

Predavanju bo sledil vodeni ogled osrednje razstave 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva v družbi umetnostnega zgodovinarja Gregorja Dražila.

V času predavanje in vodstva deluje otroški kotiček Palček Bienalček, prostor za animacije, varovanje in delavniške aktivnosti za otroke. Brezplačno.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

FESTIVAL SONICA – SONICA V PARKU
30. september, od 17. ure naprej
Ustvarjalni center Švicarija, Park Tivoli

SONICA se na zadnji festivalski dan seli v park. Na dvorišču Ustvarjalnega centra Švicarija bo popoldne potekala glasbeno-programerska delavnica
GranuRise, ki ji bo sledil jam session in nastop improvizacijske noise skupine Kikimore. Pod večer bomo festival zaključili s koncertom Jana Jelineka, z uvodom Battle-ax na violi in elektroniki.

Program
17:00 Andrej Kobal: GranuRise
Delavnica in jam session, Dvorišče pred Ustvarjalnim centrom Švicarija
19:00 Kikimore
Koncert, Dvorišče pred Ustvarjalnim centrom Švicarija
21:00 Battle-ax, Jan Jelinek
Koncert, Ustvarjalni center Švicarija

Vstopnice za večerni koncert:
z rezervacijo na naslov mota.museum@gmail.com (Jelinek):
7 eur
Vstopnina na vratih: 10 eur

32. grafični bienale: Kriterij rojstva

Ujetost v zaznavi?
Javno vodstvo po osrednji razstavi 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva, vodi Hana Ostan Ožbolt
torek, 26. september, ob 17. uri, začetek vodstva v MGLC

V iskanju odgovora na vprašanje, kako lahko k umetnosti pristopimo drugače, je letošnji 32. grafični bienale vpeljal določene novosti: razstavo brez osrednje figure kuratorja, proces izbire sodelujočih umetnikov so prevzeli umetniki sami, namesto koncepta pa so prejeli pesem Jureta Detele Kriterij rojstva, ki je spodbudila njihov odziv.

Hana Ostan Ožbolt bo na vodstvu predstavila svoj pogled na letošnji 32. grafični bienale in izpostavila tiste umetniške projekte, ki so pritegnili njeno pozornost.

Hana Ostan Ožbolt je diplomirana komparativistka in nemcistka, ki trenutno zaključuje magistrski študij na oddelku za umetnostno zgodovino. Bila je del 15. generacije šole za kustose in kritike sodobne umetnosti, med Ljubljano in Berlinom pa je v zadnjih letih opravljala številne prakse oziroma zaposlitve v polju sodobne umetnosti, o njej občasno tudi piše.

 

V času vodstva deluje otroški kotiček Palček Bienalček, prostor za animacije, varovanje in delavniške aktivnosti za otroke. Brezplačno.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

32. grafični bienale: Kriterij rojstva

Ta teden na bienalu

Projekcija filma
Kenji Mizoguči: Legenda o Ugetsu (1953)
sreda, 20. september, ob 20. uri
Slovenska Kinoteka (Miklošičeva 28)

Delavnica za mlade 14+ 
Eksperimentalni animirani film 
četrtek, 21. september, 16.30–19.30, Ustvarjalni center Švicarija

Maria Bonomi, Za vedno grafika
(Galerija Jakopič)
Javni vodstvi po razstavi
sobota, 23. september, ob 16. 30 uri,
v angleškem jeziku
nedelja, 24. september, ob 16.30 uri,
v slovenskem jeziku

Gostovanje 32. grafičnega bienala v Pragi
sobota, 23. september
Gostujemo na ljubljanski predstavitvi arhitekta Jožefa Plečnika v češkem glavnem mestu.


Kenji MizogučiLegenda o Ugetsu (1953).