Cikel gvatemalskega filma na 32. grafičnem bienalu

 

torek, 29. avgust, 17.00–21.00 (premiera), Ustvarjalni center Švicarija
nedelja, 8. oktober, 16.00–20.00 (ponovitev), Ustvarjalni center Švicarija

Brezplačno.

Cikel osmih dokumentarnih, fikcijskih in kratkih filmov prikazuje tri poglede na burno zgodovino Gvatemale: obdobje državljanske vojne, povojno obdobje in eksperimentalno dobo gvatemalskega filma. Selektor cikla je Alberto Rodríguez Collía, sodelujoči umetnik na 32. grafičnem bienalu.

Spored filmskega večera
Mary Ellen Davis: Hudičeve sanje (Las quimeras del Diablo)
Luis Argeta: Gvatemalski božič (Navidad Guatemalteca)
Diego Sagastume: Moja mama vlada (My Mom Rules)
Evelyn Price in Loco González: Anatomsko pravilno (Anatómicamente correcto)
Julio Hernández Cordón: Prah (Polvo)                      
Teatro de los Vagos: Obalno območje (La zona intertidal)
Juan Brenner in Byron Mármol: Joy Vincio
Carlos Amorales: Orellanova fantazija (Orellana's Fantasy)

Ogled je brezplačen. Med predvajanjem cikla je en odmor z okrepčilom.

 

HUDIČEVE SANJE
Mary Ellen Davis
, Kanada, 1992, 68'
Dokumentarni film s svojo liričnostjo, realizmom in ironijo preiskuje dušo te protislovne dežele. Ne spoznavamo zgolj lepote pokrajine, ljudi in njihove ustvarjalne domišljije, temveč tudi strahotne življenjske razmere, raznovrstno nasilje in prevladujoče občutje absurdnosti.
Gvatemalska družba kaže na razcep med staroselci in priseljenci, bogatimi in revnimi, civilnim in vojaškim. Tisti, ki si drzne proti temu protestirati, tvegajo svoje življenje. V tem dokumentarnem filmu ljudje s svojimi besedami pripovedujejo to zgodbo.

GVATEMALSKI BOŽIČ
Luis Argeta, Gvatemala, ZDA, 1976, 4'
Sredi hiše, ki se je porušila med potresom, se ženski pripravljata, da bosta obredno ubili purana. Zatem postrežeta njegovo kri, mi pa slišimo, kako se zvok pisalnega stroja preobraža v rafal brzostrelke.

MOJA MAMA VLADA
Diego Sagastume
, Gvatemala, 2010, 13'
Zdolgočasen otrok se popolnoma sam potika po ravni strehi, v iskanju česar koli, kar bi ga zabavalo. Za ubijanje časa v domala obupni samoti, v katero je zapadel po tistem, ko so ga zapustili, vse pride prav.

ANATOMSKO PRAVILNO
Evelyn Price in Loco González, Gvatemala, 2016, 12'
Video prikazuje netradicionalno gledališko predstavo, ki so jo uprizarjali v zapuščeni hiši. Ženska sredi ruševin izbruhne v silovit monolog, se plazi po stenah in se naposled zgrudi po tleh, vse to, da bi se odrešila pritiska zapletenega obstoja kot posledice zatiralske družbe.

PRAH
Julio Hernández Cordón, Gvatemala, Španija, Čile, Nemčija, 2012, 80'
Zakonski par je ustvaril dokumentarni film o ženskah, ki iščejo svoje može in očete, izginule med gvatemalsko državljansko vojno. Pri tem sreča tudi Delfino in njenega sina Juana. Ženska šestnajst let pozneje še vedno išče svojega moža. Duh izginulega očeta nenehno zasleduje Juana, dokler se ne znajde v nevarnosti za svoje življenje in življenje drugih.

OBALNO OBMOČJE
Teatro de los Vagos, Gvatemala, Salvador, 1980, 15'
Kompromitirani učitelj spodbuja učence, naj se zavzemajo za to, v kar verjamejo. Pogumnega učitelja spremljamo, ko v obdobju med protesti po pouku kramlja ali pa v samoti svoje tihe hiše ocenjuje naloge. Živi v bližini oceana, oseka pa sem in tja prinese temačno presenečenje.

JOY VINCIO
Juan Brenner in Byron Mármol,
Gvatemala, 2011, 14'
Kompleksno in slogovno izbrušeno zaznavanje na novo interpretira deset gvatemalskih zgodb iz 90. let minulega stoletja; nekatere so na poseben način zaznamovale vso generacijo, druge samo posameznika. V teh zgodbah naletimo na najstniške seksualne posnetke, aristokratskega morilca, čarovnika, ki pred družino skriva svojo spolno usmerjenost …

ORELLANOVA FANTAZIJA
Carlos Amorales
, Mehika, 2013, 6'
Joaquín Orellana je sodobni glasbenik, čigar delo se razteza čez več kot petdeset let. Znamenit je po tem, da je ustvaril edinstvena glasbila, ki zahtevajo prav poseben način igranja. Ustvariti je moral tudi nov način zapisovanja in branja glasbe, metodo, ki je potrebna za pravilno interpretacijo njegove glasbe. Močne in preproste sledi te nove abecede, združene z njeno uporabo, spominjajo na čudovito koreografiran ples.

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

MGLC ŠVICARIJA: POZIV ZA KRITIŠKO REZIDENCO 2022

Ustvarjalni in rezidenčni center MGLC Švicarija v sodelovanju z Društvom Igor Zabel za kulturo in teorijo vabi umetnostne kritike in kulturne novinarje iz mednarodnega prostora k prijavi na enomesečno rezidenco v Ljubljani v oktobru 2022.

Iščemo umetnostnega kritika/kritičarko ali novinarja/novinarko s področja kulture, ki aktivno piše in objavlja recenzije oz. druge oblike zapisov o umetnosti v mednarodnem kontekstu, ki se zanima za pestro ljubljansko umetniško sceno in ki bo pripravil/a vsaj en zapis (ocene, intervjuji, kolumne itd.) o izbranih umetnikih, razstavah ali dogodkih v Ljubljani v času rezidence. Članek naj bo v angleškem jeziku objavljen v relevantnem mediju (tiskani ali spletni periodični publikaciji, radiu, televiziji ali blogu). Pri izboru bo vlogo igral tudi morebitni dogovor oziroma uredniška potrditev publikacije glede objave članka, ki bi ga kandidat lahko doprinesel v času enomesečne rezidence v Ljubljani.

K sodelovanju vabimo prijavitelje iz mednarodnega prostora (prijavitelji iz Slovenije niso upravičeni).

Rok za prijavo: 10. januar 2022.

Termin rezidence: 1.–31. oktobra 2022

Več informacij v angleščini


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Znani so nagrajenci 34. grafičnega bienala Ljubljana

Mednarodna žirija v sestavi Lovro Japundžić, Jen Kratochvil, Sam Lackey in Poka-Yio je odločila, da veliko nagrado 34. grafičnega bienala Ljubljana prejme Johannes Paul Raether
Podelila je tudi nagrado za raziskovalno rezidenco, prejel jo je Mario Mu, ki je obenem postal tudi prejemnik nagrade občinstva. Posebno omembo pa je žirija namenila kolektivu BCAA System.

Vsem nagrajencem 34. grafičnega bienala Ljubljana iskreno čestitamo!

Ta veseli dan kulture v Švicariji

Anja Jerčič Jakob: Krhko ravnovesje

3. 12. 2021–13. 2. 2022

Razstavo bomo odprli na Ta veseli dan kulture, 3. decembra, ob 18. uri.

Slikarka in pedagoginja Anja Jerčič Jakob od leta 2017 deluje v rezidenčnem in ustvarjalnem centru MGLC Švicarija. Na razstavi Krhko ravnovesje se predstavlja z dvema slikarskima ciklusoma, Poljske ostaline (2020–2021) in Plevel (2021).

Vse obiskovalce dogodkov, ki bodo potekajo v živo v Gradu Tivoli in MGLC Švicariji, prosimo, da upoštevajo pogoje PCT.