Vabimo vas, da sodelujete pri ustvarjanju 32. grafičnega bienala v sklopu projekta Komu pripada arhitektura? umetnice Erice Ferrari!

Zapišite svoje misli o mestu Ljubljana, o javni obravnavi arhitekture, kulturne dediščine, skulptur, turizma … Odgovorite na vprašanji! Kaj si mislite o razvoju in spreminjanju mesta? Kako vse to vpliva na vaše razmerje z mestom, na vašo vsakodnevno rutino?

Odgovori bodo del umetniškega projekta brazilske umetnice na 32. grafičnem bienalu – zapisani bodo na pročelju Gradu Tivoli.

Vaši odgovori na to e-sporočilo bodo popolnoma anonimni. Pišete nam lahko v angleščini ali slovenščini na e-naslov: info@mglc-lj.si

Računamo na vaše misli! Hvala.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

O umetnici

Erica Ferrari (1981), živi in dela v São Paulu, Brazilija. Na Oddelku za likovno umetnost Univerze v São Paulu je diplomirala iz kiparstva. Njeno delo se osredotoča na razmerje med arhitekturo, krajino in vsakodnevnim življenjem v mestu. Umetnica z njim proučuje zgodovinsko in simbolno vrednost arhitekturnih struktur, raznovrstne reprezentacije pojma krajine ter prvine, ki vizualno sestavljajo razumevanje konstruiranega in naravnega. Njena dela imajo obliko objektov ali panelov, običajno pa so sestavljena iz materialov, uporabljenih za bivalne prostore in pohištvo, kot so les, mavec in laminatne plošče.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Predstavitev projekta Komu pripada arhitektura?

Zbrane misli, videointervencija in spominek

Arhitektura in načini njene rabe oblikujejo življenje v mestu. V metropoli, kot je São Paulo, kjer se nenehno ruši in gradi fizično konfiguracijo, minljivost ne zrcali le običajne grabežljive dinamike nepremičninskega trga, ampak tudi pomanjkljivost pri regulaciji ter ohranjanju stavb in javnih prostorov, za kar bi morale skrbeti oblasti. Kako se lahko prebivalstvo v kontekstu nenehnega spreminjanja sploh še izraža in krepi svojo identiteto? Ena od najzanimivejših oblik tega so grafiti. Od šestdesetih let minulega stoletja je pisanje po arhitekturi simbol političnega protesta, manifestacija identitete. Ta praksa je v São Paulu dobila svoje značilnosti, ki se kažejo v obliki pisanja po visokih velemestnih stavbah s posebnim črkovanjem. Kot posledica napetega političnega položaja so se v Braziliji, zlasti v središču São Paula, v zadnjem letu znova razširili grafiti s političnimi sporočili. Podobno izražanje zasledimo tudi v Ljubljani, le da so med mestoma opazne razlike. Potem ko je središče naše prestolnice v zadnjih letih doživelo prenovo, grafitov v njej ne najdemo prav zlahka. Tovrstna sporočila je mogoče videti v okoliških četrtih, na pročeljih poslopij, ki še niso bila »polepšana«, in na raznovrstnih ograjah. Mnoga se nanašajo na protifašistični boj in konsolidacijo slovenske identitete v državi, ki je postala neodvisna šele leta 1991.

Tozadevno lahko obnovo središča Ljubljane razumemo kot del globalnega investicijskega scenarija oblasti, ki si prizadeva, da bi bila mesta bolj ekološka, kulturna in »lepa«, s čimer postanejo privlačna za raznovrstne zasebne naložbe in del turistične industrije. Če ima tovrstna dinamika na eni strani hipne pozitivne učinke na ekonomijo in na fizično podobo stavb, pa utegne na drugi voditi v izključenost tradicionalnih prebivalcev središča mesta in povzročiti, da ga ne prepoznavajo več kot svojega zgodovinskega in prvotnega prostora.

Zaradi omenjenega projekta je v izhodišču raziskave vprašljiva vrednost tega procesa, pri čemer si pomaga z uporabo pročelja Mednarodnega grafičnega likovnega centra (MGLC). Gre za zgodovinsko poslopje iz 18. stoletja, ki ga – podobno kot številne stavbe tega tipa – zaznamuje spreminjanje namembnosti, saj je bilo prebivališče plemstva, cerkvena lastnina, namenjeno je bilo za državne dogodke, zdaj pa ga naseljuje muzej. Umeščeno je tako, da je od daleč videti kot središče zelenja parka Tivoli. Prav zaradi konfiguracije bo pročelje uporabljeno kot zaslon, ki bo prikazoval misli, zbrane med prebivalci Ljubljane. Ta zbirka misli bo pridobljena kar se da anonimno, prek posebnega e-sporočila. Ideja je v tem, da pročelje zgodovinskega poslopja postane sredstvo za izražanje razmišljanja prebivalcev o trenutni dinamiki mesta ter privilegirana pomoč pri vnovičnem prisvajanju in izražanju identitete.

V MGLC bo mogoče kupiti spominek, značilen za evropske muzeje (dekorativni krožnik), na katerem bo podoba poslopja z grafiti na pročelju.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Program projekta Švicarija: skupnost, umetnost in narava

Maraton predavanj o stavbni zgodovini, življenju v Švicariji in o njeni prenovi

Evropsko leto kulturne dediščine 2018 in Dnevi evropske kulturne dediščine

DANES IN JUTRI

petek, 21. september, 17.00–19.00
sobota, 22. september, 10.00–13.00

Cikel predavanj konservatorjev in restavratorjev se posveča stavbni zgodovini in življenju v Švicariji, predstavljena pa bodo tudi konservatorsko-restavratorska izhodišča za prenovo s poudarkom na obnovi lesenih arhitekturnih prvin in šablonskih poslikav. Celostna obnova Švicarije je potekala od avgusta 2015 do maja 2017.

petek, 21. september
17.00 Tatjana Adamič (ZVKDS OE Ljubljana):
Stavbna zgodovina na območju današnje Švicarije
18.00 Aleksandra Renčelj Škedelj (ZVKDS OE Ljubljana):         
Življenje v Švicariji

sobota, 22. september
10.00 Matej Zupančič (ZVKDS Restavratorski center): 
Konservatorska izhodišča za prenovo Švicarije
11.00 Jože Drešar (GNOM d.o.o.):
Obnova lesenih arhitekturnih prvin na Švicariji
12.00 Anka Batič (samozaposlena v kulturi):       
Stenske poslikave v Švicariji
12.30 Po predavanju se nam lahko pridružite na delavnici izdelave šablonskih poslikav in odnesete delček Švicarije s seboj domov.


Švicarija v obdobju med svetovnima vojnama.
Vir: SI ZAL LJU 342 Fototeka, G4-027-008.

*Ni amos! / SKUPNOST NARAVA UMETNOST

začetek: nedelja 7. oktober

Te zanima umetniško izražanje in performans, raziskovanje širokih področij popularne kulture; si človek javne akcije in hepeninga?

Skupaj bomo raziskovali performativne možnosti in zmožnosti, ki se nam sredi Tivolija ponujajo. Skupaj bomo ustvarili dogodek in ga 17. novembra ponudili javnosti.

Srečanja potekajo oktobra, prvo je v nedeljo, 7. oktobra, vodi jih igralec Uroš Kaurin.

Udeležba je brezplačna. Prijavi se na lili.sturm@mglc-lj.si ali petra.derganc@mglc-lj.si,

Če se strinjaš z nami, da:
Če ne delamo umetnosti za vse, je ne bomo delali.
Umetnost je fajt.
Delamo iz sebe, za druge.
Ne moremo biti bolj pametni od sebe.
Drugi štejejo.

* Ni Amos izhaja iz esperanta in pomeni »Mi bomo ljubili«. Tudi esperantisti so se nekdaj družili v Švicariji. Ne bomo uporabljali esperanta, pač pa jezike telesa.

VABLJENI V OTROŠKI ATELJE V USTVARJALNI CENTER ŠVICARIJA!

Vsak petek potekajo ustvarjalne delavnice, animacije in vodeni ogledi stavbe za otroke. Atelje brezplačno obratuje vsak petek od maja do oktobra od 10. do 13. ure. Dejavnosti vodijo galerijske mentorice Petra DergancTina BocPetja Kolenko in Katja Kovše.

Svoj obisk lahko najavite na
e-naslov: petra.derganc@mglc-lj.si.

Gostujoči dogodek v Ustvarjalnem centru Švicarija
Luka Prinčič: Jitakami v.2018

petek, 28. 9. ob 20. uri, brezplačno

Avdio-vizualna in performativno-koreografska predstava temelji na raziskavi interakcije med človekom in računalnikom, med naravo in tehnologijo, medtem ko se med njima nahaja področje vmesnikov. Interdisciplinarni dogodek skozi koreografijo giba in računalniško generirano zvokovno-vizualno podobo razgalja pasti nekritičnega sprejemanja tehnologij in odpira vprašanja o vpetosti človeškega telesa v vsesplošno digitalizacijo življenja. 

avtor: Luka Prinčič
koreografija in gib: Maja Delak
vizualno-konceptualno svetovanje: Maja Smrekar
oblikovanje svetlobe: Urška Vohar
produkcija: Zavod EMANAT v sodelovanju z Mednarodnim grafičnim likovnim centrom

VABIMO ŠOLE

na ogled pregledne razstave Rika Debenjaka ter spremljajočih razstav grafikov mlajše generacije! 
(Tina Mohorovič: Anonimi. Alja Košar: Točka, Matjaž Geder: Priprave na improvizacijo)

Vabimo tudi k pregledu programov v šolskem letu 2018–2019


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

VABIMO K VPISU V GRAFIČNE TEČAJE

Kiparsko-grafičnI tečaj
Grafika v glini

september–december 2018, Ustvarjalni center Švicarija

Kiparsko-grafični tečaj, ki ga vodi kipar Veljko Zejak, se začne v ponedeljek, 24. septembra. Prijave zbiramo do petka, 21. septembra.
Prijave in informacije: lili.sturm@mglc-lj.si.

Podrobna predstavitev


Veljko Zejak: Liberty for all, 2010.

Začetni tečaj grafičnih tehnik
Sitotisk, Lesorez, Suha igla, Litografija
I. stopnja

od 13. novembra 2018 do marca 2019 od 17.00 do 20.00,
Grafični atelje MGLC
Mentorji: mag. Mojca Zlokarnik, mag. Admir Ganić, mag. Ana Pečnik in mag. Svetlana Jakimovska Rodić.

Podrobna predstavitev

Začetni tečaj GRAFIČNIH TEHNIK:
Sitotisk, Lesorez, Suha igla, Litografija
II. stopnja

od 15. novembra 2018 do marca 2019 od 17.00 do 20.00, Grafični atelje MGLC
Menotrji: mag. Mojca Zlokarnik, mag. Admir Ganić, mag. Ana Pečnik in mag. Svetlana Jakimovska Rodić

Podrobna predstavitev

TEČAJ GRAFIČNIH TEHNIK GLOBOKEGA TISKA
Akvatinta, Jedkanica, Vernis-mou, Mezotinta

od 14. novembra 2018 do marca 2019 od 17.00 do 20.00, Grafični atelje MGLC
Mentorji mag. Mojca Zlokarnik, mag. Svetlana Jakimovska Rodić in mag. Boge Dimovski

Podrobna predstavitev

RAZPIS ZA UMETNIŠKO REZIDENCO V POUGUES-LES-EAUX

Ne zamudite!

Rok za prijavo je ponedeljek,
17. september.

MGLC/Ustvarjalni center Švicarija in Center za sodobno umetnost Parc Saint Leger, Nievers, Francija objavljata javni razpis za umetniško rezidenco v Pougues-les Eaux v letu 2019. Vabimo vizualne in/ali intermedijske umetnike, ki prihajajo iz Slovenije ali v Sloveniji živijo in delujejo, Izbrani umetnik se bo udeležil trimesečne umetniške rezidence v Centru za sodobno umetnost Parc Saint Leger.

Kandidati se prijavljajo za termin
1. september–30. november 2019. 

Dodatne informacije:
miha.colner@mglc-lj.si ali
030/708 469. 

Tu kliknite za besedilo celotnega razpisa!

Tematsko vodstvo po pregledni razstavi Rika Debenjaka in predstavitev razstave Alje Košar, Točka

torek, 25. september, ob 18. uri, vstopnina za razstavo, vodstvo je brezplačno

Po obeh razstavah nas bo popeljala mag. Breda Škrjanec, kustosinja razstave Rika Debenjaka.

Tematska vodstva predstavljajo Rika Debenjaka osebno, njegovo ustvarjalnost, odnos do grafike, vpetost v čas in prostor povojnega modernizma, povezave z grafičnim bienalom in ljubljansko grafično šolo. Sledi še predstavitev razstave Alje Košar, Točka.


Foto: Nejc Ketiš. Arhiv MGLC.

Alja Košar, Točka

12. 9.–14. 10. 2018
odprtje: sreda, 12. september,
ob 19. uri

Alja Košar se s tehnično usposobljenostjo, potrpežljivo pripravo in natančno izvedbo predano loteva raziskovanja izraznih možnosti globokega tiska. Z izrazito likovnima elementoma, točko in linijo, ustvarja samosvoj likovni svet in ga v novejših delih nadgrajuje z uporabo barve. Sprva je bila premišljena barvna paleta le v risbah, kasneje pa jo je prek točk in linij prenesla v grafiko. Na razstavi je predstavljen izbor grafik, nastalih v zadnjih dveh letih, ter nekaj grafičnih del, narejenih posebno za to razstavo v Grafičnih ateljejih Mednarodnega grafičnega likovnega centra. Kustos razstave je Božidar Zrinski.


Alja Košar: Brez naslova, 2018, akvatinta in jedkanica.