Vabimo vas, da sodelujete pri ustvarjanju 32. grafičnega bienala v sklopu projekta Komu pripada arhitektura? umetnice Erice Ferrari!

Zapišite svoje misli o mestu Ljubljana, o javni obravnavi arhitekture, kulturne dediščine, skulptur, turizma … Odgovorite na vprašanji! Kaj si mislite o razvoju in spreminjanju mesta? Kako vse to vpliva na vaše razmerje z mestom, na vašo vsakodnevno rutino?

Odgovori bodo del umetniškega projekta brazilske umetnice na 32. grafičnem bienalu – zapisani bodo na pročelju Gradu Tivoli.

Vaši odgovori na to e-sporočilo bodo popolnoma anonimni. Pišete nam lahko v angleščini ali slovenščini na e-naslov: info@mglc-lj.si

Računamo na vaše misli! Hvala.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

O umetnici

Erica Ferrari (1981), živi in dela v São Paulu, Brazilija. Na Oddelku za likovno umetnost Univerze v São Paulu je diplomirala iz kiparstva. Njeno delo se osredotoča na razmerje med arhitekturo, krajino in vsakodnevnim življenjem v mestu. Umetnica z njim proučuje zgodovinsko in simbolno vrednost arhitekturnih struktur, raznovrstne reprezentacije pojma krajine ter prvine, ki vizualno sestavljajo razumevanje konstruiranega in naravnega. Njena dela imajo obliko objektov ali panelov, običajno pa so sestavljena iz materialov, uporabljenih za bivalne prostore in pohištvo, kot so les, mavec in laminatne plošče.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Predstavitev projekta Komu pripada arhitektura?

Zbrane misli, videointervencija in spominek

Arhitektura in načini njene rabe oblikujejo življenje v mestu. V metropoli, kot je São Paulo, kjer se nenehno ruši in gradi fizično konfiguracijo, minljivost ne zrcali le običajne grabežljive dinamike nepremičninskega trga, ampak tudi pomanjkljivost pri regulaciji ter ohranjanju stavb in javnih prostorov, za kar bi morale skrbeti oblasti. Kako se lahko prebivalstvo v kontekstu nenehnega spreminjanja sploh še izraža in krepi svojo identiteto? Ena od najzanimivejših oblik tega so grafiti. Od šestdesetih let minulega stoletja je pisanje po arhitekturi simbol političnega protesta, manifestacija identitete. Ta praksa je v São Paulu dobila svoje značilnosti, ki se kažejo v obliki pisanja po visokih velemestnih stavbah s posebnim črkovanjem. Kot posledica napetega političnega položaja so se v Braziliji, zlasti v središču São Paula, v zadnjem letu znova razširili grafiti s političnimi sporočili. Podobno izražanje zasledimo tudi v Ljubljani, le da so med mestoma opazne razlike. Potem ko je središče naše prestolnice v zadnjih letih doživelo prenovo, grafitov v njej ne najdemo prav zlahka. Tovrstna sporočila je mogoče videti v okoliških četrtih, na pročeljih poslopij, ki še niso bila »polepšana«, in na raznovrstnih ograjah. Mnoga se nanašajo na protifašistični boj in konsolidacijo slovenske identitete v državi, ki je postala neodvisna šele leta 1991.

Tozadevno lahko obnovo središča Ljubljane razumemo kot del globalnega investicijskega scenarija oblasti, ki si prizadeva, da bi bila mesta bolj ekološka, kulturna in »lepa«, s čimer postanejo privlačna za raznovrstne zasebne naložbe in del turistične industrije. Če ima tovrstna dinamika na eni strani hipne pozitivne učinke na ekonomijo in na fizično podobo stavb, pa utegne na drugi voditi v izključenost tradicionalnih prebivalcev središča mesta in povzročiti, da ga ne prepoznavajo več kot svojega zgodovinskega in prvotnega prostora.

Zaradi omenjenega projekta je v izhodišču raziskave vprašljiva vrednost tega procesa, pri čemer si pomaga z uporabo pročelja Mednarodnega grafičnega likovnega centra (MGLC). Gre za zgodovinsko poslopje iz 18. stoletja, ki ga – podobno kot številne stavbe tega tipa – zaznamuje spreminjanje namembnosti, saj je bilo prebivališče plemstva, cerkvena lastnina, namenjeno je bilo za državne dogodke, zdaj pa ga naseljuje muzej. Umeščeno je tako, da je od daleč videti kot središče zelenja parka Tivoli. Prav zaradi konfiguracije bo pročelje uporabljeno kot zaslon, ki bo prikazoval misli, zbrane med prebivalci Ljubljane. Ta zbirka misli bo pridobljena kar se da anonimno, prek posebnega e-sporočila. Ideja je v tem, da pročelje zgodovinskega poslopja postane sredstvo za izražanje razmišljanja prebivalcev o trenutni dinamiki mesta ter privilegirana pomoč pri vnovičnem prisvajanju in izražanju identitete.

V MGLC bo mogoče kupiti spominek, značilen za evropske muzeje (dekorativni krožnik), na katerem bo podoba poslopja z grafiti na pročelju.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Vabimo k vpisu

ZAČETNI TEČAJ GRAFIČNIH TEHNIK: sitotisk, lesorez, linorez, kolagrafija
začetek 6. februarja ob 17.00,
rok za prijavo do 2. februarja

NADALJEVALNI TEČAJ GRAFIČNIH TEHNIKjedkanica in reservage, litografija, mezzotinta in suha igla
začetek 9. februarja ob 17.00
rok za prijavo do 2. februarja

Več


Foto: Gregor Gobec. Arhiv MGLC.

-------------------------------------------

NEŽA JURMAN: SLIŠNE LINIJE

16. 12. 2022–12. 2. 2023
MGLC Grad Tivoli

Odprtje: petek, 16. december 2022,
ob 13. uri, 
MGLC Grad Tivoli

Razstava Slišne linije predstavlja najnovejšo serijo grafik v tehnikah sitotiska in riso tiska ter zvočne zapise na avdiokaseti. Nastala je na podlagi dolgoletnega raziskovanja in zbiranja filmskih situacij v obliki posnetkov zaslonov (screenshots), na katerih sekundarni podnapisi opisujejo razne zvoke v ozadju in tako vplivajo na razumevanje določenega filmskega kadra in njegove celotne zvočne vsebine. 

Več.

DELAVNICA RISANE ANIMACIJE

na lisičje vsebine razstave Črtomir Frelih: Grafike in risbe. Štiri desetletja.  

Kdaj: sobota, 4. 2. 2023
Ura: 11.00–14.00
Kje: MGLC Grad Tivoli
Kdo: mladi od 9 do 14 let
Delavnica je brezplačna.

Kako se lisičje zgodbe obnesejo v animaciji, pa bomo preverili na tokratni delavnici. Nabrusite svinčnike in domislice; zabavno in kratkočasno bo!

Mentorici delavnice: Jelena Dragutinović in Janja Kosi

Več


Črtomir Frelih: Vse sva potacala … (poslikana keramika, 2016).
Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.
-----------------------------------------

Črtomir Frelih: Grafike in risbe. Štiri desetletja.

25. 10. 2022–12. 2. 2023
MGLC Grad Tivoli


Približno sto za razstavo izbranih del razpenja umetnikov ustvarjalni lok čez obdobje štiridesetih let. Izbor zajema predvsem iz njegove grafične produkcije, v kateri prevladuje tehnika kolagrafije, dodana pa so tudi dela v akrilu, poslikana keramika in instalacija FoxBox.

Več.


Črtomir Frelih: Zares, 2021, globoki tisk, 48 x 34,5 cm

 

JAVNI RAZPIS za oddajo bivalne rezidence za mlade 2023–2025

Odprt je JAVNI RAZPIS za oddajo bivalne rezidence za mlade v rezidenčnem in ustvarjalnem centru MGLC Švicarija.
Rok za prijavo je 1. marec 2023!

Rezidenca je namenjena ustvarjalcem do 35. leta starosti, ki aktivno delujejo na področju sodobnih vizualnih umetnosti.
Na razpis se lahko javijo mladi, ki izkazujejo visok nivo kvalitete in izvirnosti dosedanjega dela na področju sodobnih vizualnih umetnosti v zadnjih treh letih (2020–2022); predstavijo izviren, relevanten in izvedljiv program dela za čas dvoletnega bivanja; imajo stalno ali začasno prebivališče prijavitelja v Republiki Sloveniji (najmanj od 1. 1. 2020); so stari do 35 let; niso najemniki stanovanja ali ateljeja v lasti Mestne občine Ljubljana oziroma lastniki stanovanja ali ateljeja v Mestni občini Ljubljana.

Več


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

--------------------------------------------

Naravna vera

21. 12. 2022–26. 2. 2023
MGLC Švicarija

Odprtje ob 16. uri spremlja performans Irene Tomažin Korenine glasu # odmev.

Umetnice in umetniki na razstavi so Jaka Babnik, Ana Čavić, Tomaž Gorjup, Milan Ketiš, Zmago Lenárdič in Jasna Hribernik, Polonca Lovšin, Marko Pogačnik, Kristina Rutar, Andrej Savski, Urh Sobočan, Irena Tomažin, Iva Tratnik, Urša Vidic.

Kustosa razstave sta Yasmín Martín Vodopivec in Dušan Dovč.


Skupinska razstava Naravna vera predstavlja umetniška dela in prostorske postavitve, ki jim je skupno to, da naravo in človeka povezujejo v dinamično ravnovesje. Razstavljena dela izražajo intimen, spiritualen, mističen in kritičen odnos med človekom in naravo, ki je kljub domnevni vzajemnosti vendarle antagonističen. 

Več

--------------------------------------------

DELAVNICA ZA DRUŽINE
Moja rešilna bilka

so ekološke, eksperimentalne in ustvarjano sprostitvene delavnice za otroke 8+ (vabljeni pa tudi starši, stari starši in skrbniki). Raziskujemo naravo in rastline, izdelujemo kinetične figure, jih osmišljujemo kot »skupno rastje« in ustvarjamo ambientalne aplikacije.

1. del: soboti, 21. in 28. 1. 2023, 11.00–14.00 (prijave)
2. del: soboti, 18. in 25. 2. 2023, 11.00–14.00 (prijave)

in

Družinska delavnicasreda, 8. februar 2023, 11.00–14.00 (odprto za javnost)
MGLC ŠVICARIJA

Delavnice izvaja režiserka in lutkarica Barbara Bulatović.

V programu razstave Naravna vera.

Več

--------------------------------------------

Grafična mapa Sledakcija 

16. 11.–12. 2. 2022
MGLC Grad Tivoli

Grafična mapa z naslovom Sledakcija, ki sta jo zasnovali Mia Paller in Monika Plemen, je plod sodelovanja Mednarodnega grafičnega likovnega centra (MGLC) in Hiše kulture v Pivki (HKP). Grafična mapa vsebuje osem grafičnih listov različnih tehnik, ki so nastali v obeh grafičnih ateljejih. Vsaka umetnica je zasnovala tri grafike, dve pa skupaj. Vsem osmim grafikam je skupno vsebinsko izhodišče, povezano z razumevanjem pojma sledi. 

Več.

Mia Paller & Monika Plemen, .... / .... / 20 .... , 2021, 
vernis mou, 70 x 50 cm