Pilar Quinteros: Katedrala svobode

Izhodiščna točka: Rampa za čolne na Ljubljanici ob Mrtvaškem mostu
Potek plutja: Mrtvaški most − Mesarski most – Mrtvaški most
Sobota, 25. julij, ob 10. uri

V sodelovanju z Društvom rečnih kapitanov Ljubljana.

Slovenski arhitekt Jože Plečnik je leta 1947, v času Jugoslavije, ponudil zasnovo za nov Slovenski parlament v Ljubljani, poimenovan Plečnikov parlament ali Katedrala svobode, ki je tudi naslov projekta čilske umetnice Pillar Quinteros na 31. grafičnem bienalu. Toda njegov načrt so iz finančnih, logističnih in slogovnih razlogov zavrnili. Zato so objavili nov natečaj, tokrat z odprtim pozivom, da bi našli končno obliko in zmagovalni projekt je postal današnje poslopje Slovenskega parlamenta. Kljub temu je Plečnikova zasnova ostala zapisana v kolektivnem spominu in jo dandanes lahko vidimo na slovenskem kovancu za 10 centov, čeprav projekta niso nikoli razvili.

Projekt Pillar Quinteros skuša rekonstruirati model Plečnikove zasnove z uporabo lahkih materialov (kot je lepenka), pokrit pa bo z vodoodpornimi materiali. Katedrala svobode bo nameščena na splav, ki ga je umetnica izdelala lastnoročno in ga bo sama spustila po Ljubljanici. Tako ta zgradba ne bo le prvič volumetrično navzoča v mestu, temveč bo tudi »obiskala« različne kraje, ne da bi se lahko kjer koli zadržala dlje časa, kajti zanjo ni prostora v urbanem načrtu mesta. Splav, ki ga je v celoti pripravila v Ljubljani, je izdelan iz lesa in recikliranih plastenk.

Kot pravi umetnica: »Moj projekt je projekt o zgradbi, ki nima prostora zase in se zato brezciljno premika po vodah Ljubljane.«

-          Pilar Quinteros

 

Pilar Quinteros, biografija

Rojena leta 1988 (Santiago, Čile). Diplomirala (2011) je iz umetnosti na Škofovski katoliški univerzi v Čilu (Pontificia Universidad Católica de Chile), kjer zadnjih nekaj let dela kot asistentka pri številnih predmetih. Je soustanoviteljica in dejavna članica umetniškega kolektiva MICH (Mednarodni muzej v Čilu), večdisciplinarnega kolektiva, ki se posveča ustvarjanju refleksivnih projektov, umetnostnih prostorov in umetniških del. Prejemnica štipendije Jeana-Clauda Reynala (2012) za umetnike, ki uporabljajo papir, ki jo podeljujeta Francoski sklad (Fondation de France) in Muzej likovne umetnosti v Bordeauxu. Tretjeuvrščena prejemnica štipendije CCU Art (2013) in finalistka natečaja za nagrado Umetnost bodočih generacij (2014), ki jo podeljuje Umetnostni center Pinchuk v Kijevu.

Razstavljala je na mnogih prizoriščih, kot so Nacionalni muzej likovne umetnosti (Bienale medijskih umetnosti, Santiago, Čile, 2013), Muzej sodobne umetnosti (Santiago, Čile, 2010), ArteBA (Buenos Aires, Argentina, 2012), Casa de las Américas (Havana, Kuba, 2013), Umetnostni center Pinchuk (Kijev, Ukrajina, 2014) in Galerija Carlos/Ishikawa (London, Velika Britanija, 2015).

V svojem delu Pilar Quinteros uporablja gradbene materiale, kot so lepenka, les, steklena vlakna in plastika, od katerih so mnoge že opustili, da z rokami ustvarja različna telesa. Ročno delo je zanjo zelo pomemben, kajti ceni mišljenje in razumevanje, ki se razvijeta iz neposrednega odnosa do produkcijskih procesov. Z lastno – tako miselno kakor tudi telesno – vpletenostjo v proces ustvarjanja doseže, da je rezultat navsezadnje produkt njene vsakodnevne rutine in polnega življenjskega izkustva. Hkrati umetnica uporablja tudi video, da posname akcije in intervencije, ki se jih loteva v različnih kontekstih (v javnih prostorih, na nenaseljenih prizoriščih itd.).

Njeno delo je posvečeno razumevanju našega neposrednega sveta in transformacij, ki jih ta svet doživlja skozi čas. To jo je privedlo do razmisleka in analize dejstva, da se vse stvari, ki smo jih vajeni (mesta, predmeti, kulturni imaginariji vseh vrst), skozi leta spreminjajo. Njena estetska in vizualna analiza teh sprememb za izhodišče vzame idejo, da je kolektivni imaginarij konstrukt v najširšem pomenu besede, saj je sposoben ne le ustvariti fikcije, temveč le-tem tudi verjeti.

 

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Strokovna ekskurzija: Beograd in Marina Abramović

17.–19. januar 2020

Program ekskurzije

V beograjskem Muzeju sodobne umetnosti (MSU) je na ogled retrospektivna razstava ikone performansa Marine Abramović. Postavitev z naslovom Čistilec je prva velika razstava umetnice v njenem rojstnem mestu po 44 letih. Na ogled je več kot 120 del, od fotografij, filmov, slikarskih del, objektov in instalacij do edinstvene zbirke performativnih del. Razstava kronološko spremlja vse faze umetniškega opusa Marine Abramović, od zgodnjih del, skupnih nastopov z njenim takratnim umetniškim in zasebnim partnerjem Ulayem do samostojnih performansov. Umetnica je edina iz generacije radikalnih performerjev iz sedemdesetih let, ki se še vedno ukvarja s performansom. Ta je zanjo umetnost transformacije, je umetnost »čiščenja«, ki prinaša možnost spremembe. Ogledali si bomo tudi Beograd in pomembnejše kulturne ustanove; v Muzeju Jugoslavije pa še razstavo Devetdeseta: slovar migracij.

Strokovno ekskurzijo organizira Turistična agencija Maona v sodelovanju z Mednarodnim grafičnim likovnim centrom. 

 

Turnerjeva nagrada za leto 2019

Med letošnjimi nagrajenci Turnerjeve nagrade sta tudi umetnika Oscar Murillo in Lawrence Abu Hamdan, ki sta sodelovala na 31. grafičnem bienalu Ljubljana (Nad tabo/ti, 2015, kuratorka Nicola Lees) in 33. grafičnem bienalu Ljubljana (Vice v lisice, 2019, kuratorja Slavs and Tatars). Poleg njiju sta nagrado prejela Helen Cammock in Tai Shani. Umetniki so se v času svetovne politične krize odločili za potezo solidarnosti in ustanovili kolektiv, nagrado pa si bodo razdelili. Takole so zapisali:

"V tem času politične krize v Veliki Britaniji in večjem delu sveta, ko obstaja že toliko stvari, ki delijo in izolirajo ljudi in skupnosti, se čutimo močno motivirane, da nagrado uporabimo za kolektivno izjavo v imenu skupnosti, množine in solidarnosti – tako v umetnosti kot v družbi."

Čestitamo!


Oscar MuriloDe marcha, ¿una rumba?... no, solo un desfile
con ética y estética (2015).

31. grafični bienale Ljubljana, postavitev v Moderni galeriji.
Foto: Jaka Babnik.


Lawrence Abu Hamdan: 
Vseslišeč 
(digitalni video, 2014).
33. grafični bienale Ljubljana, postavitev v MGLC.
Foto: Jaka Babnik.

 

Impresije z razstave, delavnica animiranega filma

V sodelovanju z Društvom Slon.

sobota, 14. december, 10.00–16.00
recepcijia MGLCob 10. uri
Delavnica je primerna za mlade 9+ in je brezplačna.

Število udeležencev je omejeno, potrebne so predhodne prijave.

Kaj vse lahko pripovedujejo umetniška dela na razstavi?
Prisluhnili bomo zanimivim zgodbam o morskih prebivalcih, temačnih mestih in Mediteranu, zakaj imamo radi sladoled in udobne fotelje, kakšna je mobilna grafika in kako izgleda knjiga, ki ni knjiga, kaj pomeni družbena odgovornost in kako zveni glasba brezovega drevesa. Po razstavi Iz zbirke nagrajencev bienala: premene v kanonu bo popeljala Tina Boc.
Sledila bo delavnica v tehniki stop animacije (snemanje sliko po sliko).

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.

Prednovoletna delavnica izdelovanja čestitk

četrtek, 12. december, 17.00–20.00

Delavnica izdelovanja čestitk

Ali že imate idejo za novoletne čestitke, ki jih boste ob koncu leta pospremili z lepimi željami? V Mednarodnem grafičnem likovnem centru bomo decembra v prijetnem predprazničnem vzdušju ustvarjali unikatne novoletne čestitke. Udeleženci bodo narisali poljuben praznični motiv, ki ga bomo nato odtisnili v grafični tehniki sitotiska. Z nami bo tiskarski mojster Slavko Pavlin. Vsem udeležencem priporočamo, da že pred delavnico razmislite, kakšen motiv želite ustvariti, da boste lahko na delavnici več časa namenili sami izdelavi. 

Delavnica je primerna za vse generacije, predhodna znanja niso potrebna. Potekala bo v Grafičnem ateljeju MGLC
Potrebne so predhodne prijave: marketing@mglc-lj.si ali 01 241 38 08.

Delavnica je brezplačna za člane Kluba prijatelj bienala. Število mest je omejeno.