Pilar Quinteros: Katedrala svobode

Izhodiščna točka: Rampa za čolne na Ljubljanici ob Mrtvaškem mostu
Potek plutja: Mrtvaški most − Mesarski most – Mrtvaški most
Sobota, 25. julij, ob 10. uri

V sodelovanju z Društvom rečnih kapitanov Ljubljana.

Slovenski arhitekt Jože Plečnik je leta 1947, v času Jugoslavije, ponudil zasnovo za nov Slovenski parlament v Ljubljani, poimenovan Plečnikov parlament ali Katedrala svobode, ki je tudi naslov projekta čilske umetnice Pillar Quinteros na 31. grafičnem bienalu. Toda njegov načrt so iz finančnih, logističnih in slogovnih razlogov zavrnili. Zato so objavili nov natečaj, tokrat z odprtim pozivom, da bi našli končno obliko in zmagovalni projekt je postal današnje poslopje Slovenskega parlamenta. Kljub temu je Plečnikova zasnova ostala zapisana v kolektivnem spominu in jo dandanes lahko vidimo na slovenskem kovancu za 10 centov, čeprav projekta niso nikoli razvili.

Projekt Pillar Quinteros skuša rekonstruirati model Plečnikove zasnove z uporabo lahkih materialov (kot je lepenka), pokrit pa bo z vodoodpornimi materiali. Katedrala svobode bo nameščena na splav, ki ga je umetnica izdelala lastnoročno in ga bo sama spustila po Ljubljanici. Tako ta zgradba ne bo le prvič volumetrično navzoča v mestu, temveč bo tudi »obiskala« različne kraje, ne da bi se lahko kjer koli zadržala dlje časa, kajti zanjo ni prostora v urbanem načrtu mesta. Splav, ki ga je v celoti pripravila v Ljubljani, je izdelan iz lesa in recikliranih plastenk.

Kot pravi umetnica: »Moj projekt je projekt o zgradbi, ki nima prostora zase in se zato brezciljno premika po vodah Ljubljane.«

-          Pilar Quinteros

 

Pilar Quinteros, biografija

Rojena leta 1988 (Santiago, Čile). Diplomirala (2011) je iz umetnosti na Škofovski katoliški univerzi v Čilu (Pontificia Universidad Católica de Chile), kjer zadnjih nekaj let dela kot asistentka pri številnih predmetih. Je soustanoviteljica in dejavna članica umetniškega kolektiva MICH (Mednarodni muzej v Čilu), večdisciplinarnega kolektiva, ki se posveča ustvarjanju refleksivnih projektov, umetnostnih prostorov in umetniških del. Prejemnica štipendije Jeana-Clauda Reynala (2012) za umetnike, ki uporabljajo papir, ki jo podeljujeta Francoski sklad (Fondation de France) in Muzej likovne umetnosti v Bordeauxu. Tretjeuvrščena prejemnica štipendije CCU Art (2013) in finalistka natečaja za nagrado Umetnost bodočih generacij (2014), ki jo podeljuje Umetnostni center Pinchuk v Kijevu.

Razstavljala je na mnogih prizoriščih, kot so Nacionalni muzej likovne umetnosti (Bienale medijskih umetnosti, Santiago, Čile, 2013), Muzej sodobne umetnosti (Santiago, Čile, 2010), ArteBA (Buenos Aires, Argentina, 2012), Casa de las Américas (Havana, Kuba, 2013), Umetnostni center Pinchuk (Kijev, Ukrajina, 2014) in Galerija Carlos/Ishikawa (London, Velika Britanija, 2015).

V svojem delu Pilar Quinteros uporablja gradbene materiale, kot so lepenka, les, steklena vlakna in plastika, od katerih so mnoge že opustili, da z rokami ustvarja različna telesa. Ročno delo je zanjo zelo pomemben, kajti ceni mišljenje in razumevanje, ki se razvijeta iz neposrednega odnosa do produkcijskih procesov. Z lastno – tako miselno kakor tudi telesno – vpletenostjo v proces ustvarjanja doseže, da je rezultat navsezadnje produkt njene vsakodnevne rutine in polnega življenjskega izkustva. Hkrati umetnica uporablja tudi video, da posname akcije in intervencije, ki se jih loteva v različnih kontekstih (v javnih prostorih, na nenaseljenih prizoriščih itd.).

Njeno delo je posvečeno razumevanju našega neposrednega sveta in transformacij, ki jih ta svet doživlja skozi čas. To jo je privedlo do razmisleka in analize dejstva, da se vse stvari, ki smo jih vajeni (mesta, predmeti, kulturni imaginariji vseh vrst), skozi leta spreminjajo. Njena estetska in vizualna analiza teh sprememb za izhodišče vzame idejo, da je kolektivni imaginarij konstrukt v najširšem pomenu besede, saj je sposoben ne le ustvariti fikcije, temveč le-tem tudi verjeti.

 

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

MGLC ŠVICARIJA: POZIV ZA KRITIŠKO REZIDENCO 2022

Ustvarjalni in rezidenčni center MGLC Švicarija v sodelovanju z Društvom Igor Zabel za kulturo in teorijo vabi umetnostne kritike in kulturne novinarje iz mednarodnega prostora k prijavi na enomesečno rezidenco v Ljubljani v oktobru 2022.

Iščemo umetnostnega kritika/kritičarko ali novinarja/novinarko s področja kulture, ki aktivno piše in objavlja recenzije oz. druge oblike zapisov o umetnosti v mednarodnem kontekstu, ki se zanima za pestro ljubljansko umetniško sceno in ki bo pripravil/a vsaj en zapis (ocene, intervjuji, kolumne itd.) o izbranih umetnikih, razstavah ali dogodkih v Ljubljani v času rezidence. Članek naj bo v angleškem jeziku objavljen v relevantnem mediju (tiskani ali spletni periodični publikaciji, radiu, televiziji ali blogu). Pri izboru bo vlogo igral tudi morebitni dogovor oziroma uredniška potrditev publikacije glede objave članka, ki bi ga kandidat lahko doprinesel v času enomesečne rezidence v Ljubljani.

K sodelovanju vabimo prijavitelje iz mednarodnega prostora (prijavitelji iz Slovenije niso upravičeni).

Rok za prijavo: 10. januar 2022.

Termin rezidence: 1.–31. oktobra 2022

Več informacij v angleščini


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Znani so nagrajenci 34. grafičnega bienala Ljubljana

Mednarodna žirija v sestavi Lovro Japundžić, Jen Kratochvil, Sam Lackey in Poka-Yio je odločila, da veliko nagrado 34. grafičnega bienala Ljubljana prejme Johannes Paul Raether
Podelila je tudi nagrado za raziskovalno rezidenco, prejel jo je Mario Mu, ki je obenem postal tudi prejemnik nagrade občinstva. Posebno omembo pa je žirija namenila kolektivu BCAA System.

Vsem nagrajencem 34. grafičnega bienala Ljubljana iskreno čestitamo!

Ta veseli dan kulture v Švicariji

Anja Jerčič Jakob: Krhko ravnovesje

3. 12. 2021–13. 2. 2022

Razstavo bomo odprli na Ta veseli dan kulture, 3. decembra, ob 18. uri.

Slikarka in pedagoginja Anja Jerčič Jakob od leta 2017 deluje v rezidenčnem in ustvarjalnem centru MGLC Švicarija. Na razstavi Krhko ravnovesje se predstavlja z dvema slikarskima ciklusoma, Poljske ostaline (2020–2021) in Plevel (2021).

Vse obiskovalce dogodkov, ki bodo potekajo v živo v Gradu Tivoli in MGLC Švicariji, prosimo, da upoštevajo pogoje PCT.