Pilar Quinteros: Katedrala svobode

Izhodiščna točka: Rampa za čolne na Ljubljanici ob Mrtvaškem mostu
Potek plutja: Mrtvaški most − Mesarski most – Mrtvaški most
Sobota, 25. julij, ob 10. uri

V sodelovanju z Društvom rečnih kapitanov Ljubljana.

Slovenski arhitekt Jože Plečnik je leta 1947, v času Jugoslavije, ponudil zasnovo za nov Slovenski parlament v Ljubljani, poimenovan Plečnikov parlament ali Katedrala svobode, ki je tudi naslov projekta čilske umetnice Pillar Quinteros na 31. grafičnem bienalu. Toda njegov načrt so iz finančnih, logističnih in slogovnih razlogov zavrnili. Zato so objavili nov natečaj, tokrat z odprtim pozivom, da bi našli končno obliko in zmagovalni projekt je postal današnje poslopje Slovenskega parlamenta. Kljub temu je Plečnikova zasnova ostala zapisana v kolektivnem spominu in jo dandanes lahko vidimo na slovenskem kovancu za 10 centov, čeprav projekta niso nikoli razvili.

Projekt Pillar Quinteros skuša rekonstruirati model Plečnikove zasnove z uporabo lahkih materialov (kot je lepenka), pokrit pa bo z vodoodpornimi materiali. Katedrala svobode bo nameščena na splav, ki ga je umetnica izdelala lastnoročno in ga bo sama spustila po Ljubljanici. Tako ta zgradba ne bo le prvič volumetrično navzoča v mestu, temveč bo tudi »obiskala« različne kraje, ne da bi se lahko kjer koli zadržala dlje časa, kajti zanjo ni prostora v urbanem načrtu mesta. Splav, ki ga je v celoti pripravila v Ljubljani, je izdelan iz lesa in recikliranih plastenk.

Kot pravi umetnica: »Moj projekt je projekt o zgradbi, ki nima prostora zase in se zato brezciljno premika po vodah Ljubljane.«

-          Pilar Quinteros

 

Pilar Quinteros, biografija

Rojena leta 1988 (Santiago, Čile). Diplomirala (2011) je iz umetnosti na Škofovski katoliški univerzi v Čilu (Pontificia Universidad Católica de Chile), kjer zadnjih nekaj let dela kot asistentka pri številnih predmetih. Je soustanoviteljica in dejavna članica umetniškega kolektiva MICH (Mednarodni muzej v Čilu), večdisciplinarnega kolektiva, ki se posveča ustvarjanju refleksivnih projektov, umetnostnih prostorov in umetniških del. Prejemnica štipendije Jeana-Clauda Reynala (2012) za umetnike, ki uporabljajo papir, ki jo podeljujeta Francoski sklad (Fondation de France) in Muzej likovne umetnosti v Bordeauxu. Tretjeuvrščena prejemnica štipendije CCU Art (2013) in finalistka natečaja za nagrado Umetnost bodočih generacij (2014), ki jo podeljuje Umetnostni center Pinchuk v Kijevu.

Razstavljala je na mnogih prizoriščih, kot so Nacionalni muzej likovne umetnosti (Bienale medijskih umetnosti, Santiago, Čile, 2013), Muzej sodobne umetnosti (Santiago, Čile, 2010), ArteBA (Buenos Aires, Argentina, 2012), Casa de las Américas (Havana, Kuba, 2013), Umetnostni center Pinchuk (Kijev, Ukrajina, 2014) in Galerija Carlos/Ishikawa (London, Velika Britanija, 2015).

V svojem delu Pilar Quinteros uporablja gradbene materiale, kot so lepenka, les, steklena vlakna in plastika, od katerih so mnoge že opustili, da z rokami ustvarja različna telesa. Ročno delo je zanjo zelo pomemben, kajti ceni mišljenje in razumevanje, ki se razvijeta iz neposrednega odnosa do produkcijskih procesov. Z lastno – tako miselno kakor tudi telesno – vpletenostjo v proces ustvarjanja doseže, da je rezultat navsezadnje produkt njene vsakodnevne rutine in polnega življenjskega izkustva. Hkrati umetnica uporablja tudi video, da posname akcije in intervencije, ki se jih loteva v različnih kontekstih (v javnih prostorih, na nenaseljenih prizoriščih itd.).

Njeno delo je posvečeno razumevanju našega neposrednega sveta in transformacij, ki jih ta svet doživlja skozi čas. To jo je privedlo do razmisleka in analize dejstva, da se vse stvari, ki smo jih vajeni (mesta, predmeti, kulturni imaginariji vseh vrst), skozi leta spreminjajo. Njena estetska in vizualna analiza teh sprememb za izhodišče vzame idejo, da je kolektivni imaginarij konstrukt v najširšem pomenu besede, saj je sposoben ne le ustvariti fikcije, temveč le-tem tudi verjeti.

 

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Javni razpis, umetniška rezidenca NKD/Nordic Artists' Centre Dale 2020

MGLC Švicarija, Ljubljana in NKD/Nordic Artists' Centre Dale objavljata javni razpis za umetniško rezidenco na Norveškem v letu 2020.

Rok za prijavo je 24. februar.

Več

Kontakt kot osnova kreativnosti, Izkustvena delavnica geštalt terapije s Tomažem Flajsom

četrtek, 2. april, 14.0021.00

Delavnica je zasnovana na metodi izkustvenega učenja in temelji na fenomenoloških načelih geštalt terapije. Kontakt kot temeljni koncept delavnice je razumljen kot senzomotorična interakcija med človekom in njegovim okoljem, ki omogoča preživetje in rast človeškega organizma kakor tudi razvoj občutenja lastne identitete ter zavedanja drugosti. Raziskovali ga bomo s pomočjo izkustvenih vaj in eksperimentov. 

Delavnico vodi Tomaž Flajs, edukator in supervizor geštalt terapije.

Delavnica poteka v MGLC in ima en polurni odmor; za napitke in okrepčilo bo poskrbljeno (voda, čaj, piškoti, sadje). Prisotnost udeležencev je potrebna od začetka do konca delavnice. Udeležba je omejena na največ 12 oseb. Vstopnina je 5 eur (vstopnica za ogled razstave v MGLC).

Obvezne prijave s prijavnico (v prilogi) do zapolnitve mest na lili.sturm@mglc-lj.si

Vabljeni!

Več

 

Vodstvo in demonstracija umetničine grafične metode

Helena Tahir, Nekje blizu

četrtek, 27. februar, 17.00–19.00
vstopnina za razstavo,
brezplačno za člane Kluba prijatelj bienala

Dogodek bomo pričeli s polurnim vodstvom po razstavi s kustosom Božidarjem Zrinskim in umetnico Heleno Tahir. V nadaljevanju bo v Grafičnem ateljeju MGLC Helena Tahir z demonstriranjem frotaža in ročnega odtiskovanja z žlico na filc predstavila svoj ustvarjalni proces in odnos do tehnike ter grafičnega lista.

Prijazno vabljeni!


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Helena Tahir, Nekje blizu

31. 1.–8. 3. 2020

Helena Tahir predstavlja najmlajšo generacijo umetnic in umetnikov, ki načrtno raziskuje formalne in vsebinske značilnosti klasičnih grafičnih tehnik in s tem aktivno soustvarja sodobno grafiko pri nas. Na razstavi so risbe in grafike, nastale v zadnjih nekaj letih, nekatere so prvič predstavljene javnosti. Za grafike Helene Tahir so značilni gostobesedni prepleti raznovrstnih domišljijskih podob, polnih pomenskih asociacij in zgodovinskih referenc, ki jih je treba dobro opazovati, da jih lažje razumemo.

Prijazno vabljeni!

Odprtje razstave

Agnes Momirski
siXren (Verbum Medicinae)

petek, 21.februar, ob 18. uri, MGLC Švicarija

Odprtje bo spremljal performans Agnes Momirski, siXren (Verbum Medicinae).

Agnes Momirski je multimedijska umetnica, ki v rezidenčnem programu v MGLC Švicariji ustvarja in predstavlja novo delo. Že več let živi in deluje v Rotterdamu in se posveča proučevanju glasu in jezika z vidika posthumanizma. Z njima raziskuje različne metode skrivnih, starodavnih in zdravilnih ritualov. Te fenomene avtorsko obdeluje v multimedijskih performativnih akcijah, glasbenih nastopih in videih.

siXren (Verbum Medicinae) ima dve različni pojavnosti, je glasbeni performans, ki bo v MGLC Švicariji izveden premierno, in je ambientalna in eksperimentalna videoinstalacija. Delo je nastalo v sodelovanju z beepblip (zvok) in Brino Vidic (vizualno oblikovanje in kostumografija).

Kustos: Miha Colner.