Pilar Quinteros: Katedrala svobode

Izhodiščna točka: Rampa za čolne na Ljubljanici ob Mrtvaškem mostu
Potek plutja: Mrtvaški most − Mesarski most – Mrtvaški most
Sobota, 25. julij, ob 10. uri

V sodelovanju z Društvom rečnih kapitanov Ljubljana.

Slovenski arhitekt Jože Plečnik je leta 1947, v času Jugoslavije, ponudil zasnovo za nov Slovenski parlament v Ljubljani, poimenovan Plečnikov parlament ali Katedrala svobode, ki je tudi naslov projekta čilske umetnice Pillar Quinteros na 31. grafičnem bienalu. Toda njegov načrt so iz finančnih, logističnih in slogovnih razlogov zavrnili. Zato so objavili nov natečaj, tokrat z odprtim pozivom, da bi našli končno obliko in zmagovalni projekt je postal današnje poslopje Slovenskega parlamenta. Kljub temu je Plečnikova zasnova ostala zapisana v kolektivnem spominu in jo dandanes lahko vidimo na slovenskem kovancu za 10 centov, čeprav projekta niso nikoli razvili.

Projekt Pillar Quinteros skuša rekonstruirati model Plečnikove zasnove z uporabo lahkih materialov (kot je lepenka), pokrit pa bo z vodoodpornimi materiali. Katedrala svobode bo nameščena na splav, ki ga je umetnica izdelala lastnoročno in ga bo sama spustila po Ljubljanici. Tako ta zgradba ne bo le prvič volumetrično navzoča v mestu, temveč bo tudi »obiskala« različne kraje, ne da bi se lahko kjer koli zadržala dlje časa, kajti zanjo ni prostora v urbanem načrtu mesta. Splav, ki ga je v celoti pripravila v Ljubljani, je izdelan iz lesa in recikliranih plastenk.

Kot pravi umetnica: »Moj projekt je projekt o zgradbi, ki nima prostora zase in se zato brezciljno premika po vodah Ljubljane.«

-          Pilar Quinteros

 

Pilar Quinteros, biografija

Rojena leta 1988 (Santiago, Čile). Diplomirala (2011) je iz umetnosti na Škofovski katoliški univerzi v Čilu (Pontificia Universidad Católica de Chile), kjer zadnjih nekaj let dela kot asistentka pri številnih predmetih. Je soustanoviteljica in dejavna članica umetniškega kolektiva MICH (Mednarodni muzej v Čilu), večdisciplinarnega kolektiva, ki se posveča ustvarjanju refleksivnih projektov, umetnostnih prostorov in umetniških del. Prejemnica štipendije Jeana-Clauda Reynala (2012) za umetnike, ki uporabljajo papir, ki jo podeljujeta Francoski sklad (Fondation de France) in Muzej likovne umetnosti v Bordeauxu. Tretjeuvrščena prejemnica štipendije CCU Art (2013) in finalistka natečaja za nagrado Umetnost bodočih generacij (2014), ki jo podeljuje Umetnostni center Pinchuk v Kijevu.

Razstavljala je na mnogih prizoriščih, kot so Nacionalni muzej likovne umetnosti (Bienale medijskih umetnosti, Santiago, Čile, 2013), Muzej sodobne umetnosti (Santiago, Čile, 2010), ArteBA (Buenos Aires, Argentina, 2012), Casa de las Américas (Havana, Kuba, 2013), Umetnostni center Pinchuk (Kijev, Ukrajina, 2014) in Galerija Carlos/Ishikawa (London, Velika Britanija, 2015).

V svojem delu Pilar Quinteros uporablja gradbene materiale, kot so lepenka, les, steklena vlakna in plastika, od katerih so mnoge že opustili, da z rokami ustvarja različna telesa. Ročno delo je zanjo zelo pomemben, kajti ceni mišljenje in razumevanje, ki se razvijeta iz neposrednega odnosa do produkcijskih procesov. Z lastno – tako miselno kakor tudi telesno – vpletenostjo v proces ustvarjanja doseže, da je rezultat navsezadnje produkt njene vsakodnevne rutine in polnega življenjskega izkustva. Hkrati umetnica uporablja tudi video, da posname akcije in intervencije, ki se jih loteva v različnih kontekstih (v javnih prostorih, na nenaseljenih prizoriščih itd.).

Njeno delo je posvečeno razumevanju našega neposrednega sveta in transformacij, ki jih ta svet doživlja skozi čas. To jo je privedlo do razmisleka in analize dejstva, da se vse stvari, ki smo jih vajeni (mesta, predmeti, kulturni imaginariji vseh vrst), skozi leta spreminjajo. Njena estetska in vizualna analiza teh sprememb za izhodišče vzame idejo, da je kolektivni imaginarij konstrukt v najširšem pomenu besede, saj je sposoben ne le ustvariti fikcije, temveč le-tem tudi verjeti.

 

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Obvestilo o zaprtju MGLC in Švicarije

Mednarodni grafični likovni center in MGLC Švicarija bosta do nadaljnjega zaprta za javnost v skladu z uradnimi smernicami NIJZ in Ministrstva za zdravje RS zaradi onemogočanja prenosa koronavirusa. Ta začasni ukrep je sprejet za zagotovitev zdravja obiskovalcev in muzejskih delavcev. Prihodnji program bomo sproti prilagajali razmeram in priporočilom.
Vabimo vas, da nas obiščete na naših družbenih omrežjih: Facebooku, Twitterju in Instagramu!


Foto: Katja Goljat. Arhiv MGLC.

--------------------------------------------

Grafika Slovencev v Italiji / L'arte grafica degli Sloveni
in Italia

skupinska razstava

4.–31. december 2020
Kulturni center Lojze Bratuž
Gorica, Italija

Umetniki: Avgust Černigoj, Bogdan Grom, Matjaž Hmeljak, Zora Koren Skerk, Marjan Kravos, Anton Zoran Mušič, Klavdij Palčič, Claudia Raza, Jan Sedmak, Lojze Spacal, Franco Vecchiet, Edvard Zajec, Boris Zulian, Ivan Žerjal
Kurator: Denis Volk

Videopredstavitev razstave bo na ogled na Youtubu prek spletne strani: http://www.centerbratuz.org/

Če bodo razmere dopuščale, bo možen ogled razstave v razstavnem prostoru.
Vstop je prost.


Lojze Spacal: Temna burja na Krasu, 1995, sitotisk.

Razstava prinaša pregled grafičnega ustvarjanja slovenskih umetnic in umetnikov, ki izhajajo iz zamejskega in širšega prostora Italije ali so v njem ustvarjali. Nikakor niso zajeti vsi, temveč le tisti, ki so redno ustvarjali v grafiki in so s svojim delom vplivali na umetniško snovanje drugih umetnic in umetnikov. Dela na razstavi segajo vse do obdobja med vojnama.

Predstavljena so tudi dela iz zbirke MGLC, kajti večina udeleženih grafičark in grafikov je sodelovala z nami. Bili so udeleženci in nagrajenci Mednarodnega grafičnega bienala, mnogi so tudi ustvarjali v naših Grafičnih ateljejih.

Razstava je nastala v sodelovanju z MGLC in Generalnim konzulatom Republike Slovenije v Trstu.

 

 

 

Menažerija: 37 dni božiča

1. decembra smo odprli največji umetniški adventni koledar v Sloveniji, ki nas bo spremljal čez decembrsko, praznično obdobje!

Razstava Menažerija: 37 dni božiča nas bo vsak dan presenetila z novim odvitim umetniškim kosom, ki je na ogled, od 1. do 24. decembra, samo z enim klikom na naših družbenih omrežjih. Od 25. decembra 2020  bo na ogled odvita razstava z vsemi deli, vse do 6. januarja 2021, ko se po običaju doma pospravi božično drevesce.


Foto: Matej Tomažin. Menažerija ARCHVS.

MGLC-jev prispevek za Ta veseli dan kulture

Prvo dejanje razstave: postavitev Invaderjeve skulpture Point of Invasion na podstavek pred Gradom Tivoli!

Enigmatični umetnik Invader nas znova preseneča s postavitvijo v javnem prostoru. Tokrat nagovarja sprehajalce parka Tivoli, ki jih na eminentnem podstavku pričakuje njegovo novo delo, narejeno posebej za ljubljansko razstavo.

Veselimo se odprtja razstave, takoj ko nam razmere to dovolijo, do takrat bodite z nami virtualno!

Zavrtite si video!


Invader: Point of Invasion.
Foto: Tadej Vaukman. Arhiv MGLC.

Leon Zuodar nam tudi v animaciji The MGLC Noodle 5, na humoren način približuje enostavno zasnovane, a celovite zgodbe, podprte z estetiko in učinkovito pripovednostjo!

Ko nam razmere to dovolijo, vas vabimo da si njegova igriva dela ogledate v živo, do takrat vas bomo, v sodelovanju z Leonom, virtualno zabavali!

Klik za video

Prihajajoče razstave

KMALU

V decembru v MGLC-ju pripravljamo tri razstave:


Invader: Alert, 2020, sitotisk. 

Invader: Grafike na papirju

Leon Zuodar, The Noodle

Menažerija: 37 dni božiča
1. 12. 2020–6. 1. 2021
Na družbenih omrežjih MGLC.