Alejandra Pizarnik, Nočna pevka
 

Cantora nocturna/Nočna pevka v dvojezični špansko-slovenski izdaji predstavlja delo kultne argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972), ki je na vprašanje, čemu poezija v današnjem času, odgovorila: »Potrebujemo prostor, v katerem nemogoče postane mogoče.« Ves njen pesniški opus lahko beremo kot evokacijo te transformacije v boju proti neprosojnosti in v želji, da bi nastala »pisava, gosta do nevzdržnosti, do dušenja, a narejena samo iz subtilnih vezi, ki dovoljujejo nedolžno sobivanje objekta in subjekta na isti ravnini, pa tudi ukinitev običajnih mej, ki ločujejo jaz, ti, on, mi, vi, oni«.

Knjiga je izšla kot eden od projektov 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva. Ideja zanjo se je porodila, ko je bil v Ljubljani na rezidenci MGLC venezuelski umetnik Yucef Merhi, eden od pionirjev digitalne umetnosti v Latinski Ameriki in velik navdušenec nad Alejandro Pizarnik, ob srečanju s prevajalko in prevajalcem njene poezije v slovenščino.

Urednik knjige je Miklavž Komelj. V prevodih Nade Kavčič in Miklavža Komelja prinaša Nočna pevka reprezentativen izbor pesničine poezije iz vseh njenih pesniških zbirk in iz pesmi, ki niso bile zbrane v knjige, njeno ključno prozo Krvava grofica in zapise, v katerih je spregovorila o svojem delu. Posebna dragocenost sta pesničini pismi ameriški pisateljici in pesnici Djuni Barnes, ki sta v tej knjigi prvič objavljeni. Sledijo eseji Miklavža Komelja, Nade Kavčič in Yucefa Merhija, ki je prispeval tudi sedem računalniško generiranih grafik. Poleg tega so vanjo vključene še vizualne reprodukcije rokopisov in risb Alejandre Pizarnik ter risba Silvine Ocampo.

Knjiga ima 500 strani, od tega obsegajo 150 strani spremna besedila, ki odpirajo nove poglede na pesnico. Tudi zaradi njih in zaradi doslej neobjavljenega gradiva bo lahko zanimiva ne samo za slovensko, ampak tudi za špansko beroče občinstvo.

Knjigo je oblikoval Ivian Kan Mujezinović.


Foto: Nejc Ketiš. Arhiv MGLC.

Yucef Merhi: Dela in noči (1–7), grafike, narejene s softwareom, 2012. 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Poletna muzejska noč v MGLC

Vabljeni na Poletno muzejsko noč tudi k nam!

PROGRAM
 

18.00–21.00: Otroški atelje, delavnice za otroke, Švicarija

21.00–22.00: Vodeni ogled 33. grafičnega bienala Ljubljana, začetek vodstva v MGLC; vodi Nevenka Šivavec, direktorica MGLC

22.00–22.30: Standup predstava, nastopa Jan Kreuzer, Švicarija

Ilustracija: Janja Kosi.

Povabilo k oddaji ponudb za najem poslovnih prostorov v gostinske in reprezentativne namene MGLC 2019

Povabilo k oddaji ponudb za najem poslovnih prostorov v gostinske in reprezentativne namene MGLC 2019

Predmet javnega zbiranja ponudb je oddaja prostorov v najem za opravljanje gostinskih in prireditvenih storitev v poslovnem prostoru Švicarija, na naslovu Pod Turnom 4, 1000 Ljubljana. Razpisani prostori se oddajajo za osnovni namen opravljanja gostinske dejavnosti in dejavnosti organiziranja prireditev, cilj pa je zagotovitev kakovostne in raznovrstne gostinske in prireditvene ponudbe v Mednarodnem grafičnem likovnem centru.

Čas trajanja razpisa: 04. 06. 2019 do 24. 06. 2019.

Več informacij, razpisni obrazci ter pogodba: Razpisna dokumentacija 

Dodatne informacije oz. vprašanja lahko zastavite po elektronski pošti: info@mglc-lj.si

Otvoritev 33. grafičnega bienala Ljubljana

Satira je rdeča nit letošnjega 33. grafičnega bienala Ljubljana v organizaciji Mednarodnega grafičnega likovnega centra (MGLC). Otvoritev bo potekala v petek, 7. junija 2019, v Švicariji (Park Tivoli). Umetniški kolektiv Slavs and Tatars podpisuje izbor sodelujočih umetnikov, bienale z naslovom Vice v lisice pa bo na ogled na devetih prizoriščih v Ljubljani in bo trajal do konca septembra. Osrednja razstava bo v prostorih MGLC in v bližnji Švicariji, dela posameznih umetnikov pa bodo na ogled še v Narodni galeriji, Narodni in univerzitetni knjižnici (NUK), Galeriji Equrna, Galeriji ZVKDS, Galeriji ISIS, Projektnem prostoru DUM ter razstavišču DobraVaga. Razstava nagrajenca 32. grafičnega bienala bo na ogled v Plečnikovi hiši, kjer bo predstavil svojo arhitekturno intervencijo Epikurjev vrt.

Na bienalu bodo sodelovali umetniki iz Slovenije, Poljske, Ukrajine, Gruzije, Bolgarije, Kitajske, Irana, Velike Britanije in ZDA, ki v sklopu svojih raznoterih praks uporabljajo samosvoje grafične jezike. Z uporabo ironije in smešenja želijo spodbuditi vznik izrazito trdožive in aktualne oblike kritike oziroma infrapolitike. Ob zgodovinskem delu bodo na razstavi na ogled tudi dela sodobnih umetnikov, vključene bodo intervencije različnih aktivistov in novomedijskih polemikov ter predstave stand up komikov in drugih.

Razstavo bo bogatila vrsta spremnih prireditev in zbornik Crack Up – Crack Down, ki bo poleg predstavitve satiričnih in grafičnih praks vključevala prispevke uveljavljenih strokovnjakov ter akademikov in bo bralca vpeljala v obravnavano tematiko ter ga po njej vodila.