Filmski cikel v sodelovanju s Slovensko kinoteko

Slovenska kinoteka se pridružuje rizomski programski strukturi 32. grafičnega bienala z dvema filmoma, ki sta blizu izhodiščni pesmi bienala Kriterij rojstva in pesniku Juretu DeteliDeklica in drevo (2012) slovenskega režiserja Vlada Škafarja je film svetlobe in meditacije. Legenda o Ugetsu (1953) je mojstrsko režirana, izredno poetična in vizualno impresivna vojna drama japonskega mojstra Kenjija Mizogučija. Selektorja sta Varja Močnik in Igor Prassel, urednika filmskega programa v Slovenski kinoteki.

Filmi se predvajajo v Slovenski kinoteki, Miklošičeva 28.
Brezplačno z vstopnico 32. grafičnega bienala. (Imetniki vstopnic Slovenske kinoteke za navedene tri filme imajo
50 % popusta pri nakupu vstopnice za 32. grafični bienale.)

sreda, 20. september, ob 21. uri:
Legenda o Ugetsu (Ugetsu monogatari)
Kenji Mizoguči, Japonska, 1953, 35 mm, 97', slovenski in srbohrvaški podnapisi
Genjuro (Masajuki Mori), nadarjen, a pohlepen mož, zapusti ženo in otroka, da bi sledil svojim sanjam, prav kakor njegov prijatelj Tobei nespametno zapusti soprogo, da bi se poskusil kot samuraj. Na neki ravni sledimo torej romanci in feministični drami. Na drugi zgodbi duhov. A na tretji realistični zgodovinski povesti o družbenih razredih in grozotah vojne.

petek, 13. oktober, ob 19. uri:
Deklica in drevo
Vlado Škafar, Slovenija, 2012, 83'
... kaj je zdaj s tisto punčko, ki si je želela kolo,
tako rdeče na tri kolesa;
želela, da bi ji Miklavž prinesel mufek,
takega, kot ga ima Pitihova Polonica:
sivega z belim trakom in bingljajočimi cofki?
Filmska pesem za dve duši. Morda meditacija. Pot v tišino.


Gvatemalski film na bienalu
 

Cikel osmih dokumentarnih, fikcijskih in kratkih filmov prikazuje tri poglede na burno zgodovino Gvatemale:
obdobje državljanske vojne, povojno obdobje in eksperimentalno dobo gvatemalskega filma. Selektor cikla je Alberto Rodríguez Collía, sodelujoči umetnik na 32. grafičnem bienalu.


Filmi se predvajajo v Ustvarjalnem centru Švicarija.
Med predvajanjem cikla je en odmor z okrepčilom.
Brezplačno.

torek: 29. avgust, 17.00–21.00 (premiera)
nedelja: 8. oktober, 16.00–20.00 (ponovitev)

HUDIČEVE SANJE (Las quimeras del Diablo)
Mary Ellen Davis / Kanada / 1992 / 68 minut

Dokumentarni film s svojo liričnostjo, realizmom in ironijo preiskuje dušo te protislovne dežele. Ne spoznavamo zgolj lepote pokrajine, ljudi in njihove ustvarjalne domišljije, temveč tudi strahotne življenjske razmere, raznovrstno nasilje in prevladujoče občutje absurdnosti.

Gvatemalska družba kaže na razcep med staroselci in priseljenci, bogatimi in revnimi, civilnim in vojaškim. Tisti, ki si drzne proti temu protestirati, tvegajo svoje življenje. V tem dokumentarnem filmu ljudje s svojimi besedami pripovedujejo to zgodbo.


GVATEMALSKI BOŽIČ (Navidad Guatemalteca)
Luis Argeta / Gvatemala-ZDA / 1976 / 4 minute

Sredi hiše, ki se je porušila med potresom, se ženski pripravljata, da bosta obredno ubili purana. Zatem postrežeta njegovo kri, mi pa slišimo, kako se zvok pisalnega stroja preobraža v rafal brzostrelke.

MOJA MAMA VLADA (My Mom Rules)
Diego Sagastume / Gvatemala / 2010 / 13 minut

Zdolgočasen otrok se popolnoma sam potika po ravni strehi, v iskanju česar koli, kar bi ga zabavalo. Za ubijanje časa v domala obupni samoti, v katero je zapadel po tistem, ko so ga zapustili, vse pride prav.

ANATOMSKO PRAVILNO (Anatómicamente correcto)
Evelyn Price in Loco González / Gvatemala / 2016 / 12 minut

Video prikazuje netradicionalno gledališko predstavo, ki so jo uprizarjali v zapuščeni hiši. Ženska sredi ruševin izbruhne v silovit monolog, se plazi po stenah in se naposled zgrudi po tleh, vse to, da bi se odrešila pritiska zapletenega obstoja kot posledice zatiralske družbe.

PRAH (Polvo)
Julio Hernández Cordón / Guatemala-Španija-Čile-Nemčija / 2012 / 80 minut

Zakonski par je ustvaril dokumentarni film o ženskah, ki iščejo svoje može in očete, izginule med gvatemalsko državljansko vojno. Pri tem sreča tudi Delfino in njenega sina Juana. Ženska šestnajst let pozneje še vedno išče svojega moža. Duh izginulega očeta nenehno zasleduje Juana, dokler se ne znajde v nevarnosti za svoje življenje in življenje drugih.


OBALNO OBMOČJE (La zona intertidal)
Teatro de los Vagos / Gvatemala-Salvador / 1980 / 15 minut

Kompromitirani učitelj spodbuja učence, naj se zavzemajo za to, v kar verjamejo. Pogumnega učitelja spremljamo, ko v obdobju med protesti po pouku kramlja ali pa v samoti svoje tihe hiše ocenjuje naloge. Živi v bližini oceana, oseka pa sem in tja prinese temačno presenečenje.

JOY VINCIO
Juan Brenner in Byron Mármol / Gvatemala / 2011 / 14 minut

Kompleksno in slogovno izbrušeno zaznavanje na novo interpretira deset gvatemalskih zgodb iz 90. let minulega stoletja; nekatere so na poseben način zaznamovale vso generacijo, druge samo posameznika. V teh zgodbah naletimo na najstniške seksualne posnetke, aristokratskega morilca, čarovnika, ki pred družino skriva svojo spolno usmerjenost …

ORELLANOVA FANTAZIJA (Orellana's Fantasy)
Carlos Amorales / Mehika / 2013 / 6 minut

Joaquín Orellana je sodobni glasbenik, čigar delo se razteza čez več kot petdeset let. Znamenit je po tem, da je ustvaril edinstvena glasbila, ki zahtevajo prav poseben način igranja. Ustvariti je moral tudi nov način zapisovanja in branja glasbe, metodo, ki je potrebna za pravilno interpretacijo njegove glasbe. Močne in preproste sledi te nove abecede, združene z njeno uporabo, spominjajo na čudovito koreografiran ples.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

NATAŠA BERK: 1. NEOMEJENA IZDAJA

2. 4.–19. 5. 2019

odprtje:
torek, 2. april, ob 19. uri
Švicarija

Razstava je del celoletnega programa Švicarije z motom skupnost, umetnost in narava, ki se v letu 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na pravico javnosti do obveščenosti. Sodelujoči avtorji preizprašujejo kredibilnost podob in njihovih pomenov v času prenasičenosti z vizualnimi impulzi in analizirajo dvoumnost medijskih sporočil na svetovnem spletu.

Prostorska intervencija Nataše Berk in skupine umetnikov v Švicariji prikazuje njihovo raznovrstno vizualno produkcijo, ki se običajno pojavlja v virtualnem prostoru svetovnega spleta in na družbenih omrežjih. Tokrat pa se seli v fizični prostor. Skupaj raziskujejo fenomenologijo podobe v javnosti in njen vpliv na dojemanje stvarnosti ter na ironičen način naslavljajo normative reklamne industrije, tendencioznost množičnih medijev, voajerizem in družbene konvencije posameznikove pojavnosti. V sklopu razstave so tako predstavljena dela, ki se posvečajo razmisleku o naravi podobe v vsakdanjem življenju. Fotografije, videi, objekti in kolaži odpirajo vprašanja razumevanja vizualne kulture v obdobju, ko je javni prostor nasičen z vsebinami in podobami, ter vprašanja o manipulativnosti podobe in ambivalentnosti njenih pomenov.

Kustos: Miha Colner


Foto: Nataša Berk.

Javni razpis za oddajo bivalne rezidence v ŠvicarijI

Rezidenca za mlade je namenjena ustvarjalcem do 35. leta starosti, ki aktivno delujejo na področju likovnih umetnosti. Starost prijavitelja na javni razpis se upošteva na dan roka za oddajo vloge na javni razpis. Namen javnega razpisa je mlademu ustvarjalcu oddati v najem atelje za obdobje dveh let in mu s tem omogočiti optimalne pogoje za njegovo ustvarjanje. 

Celotno besedilo razpisa

Rok za oddajo vloge je 29. april 2019

Dodatne informacije:
e: miha.colner@mglc-lj.si
t: 01 24 13 817. 


Foto: Urška Boljkovac. Arhiva MGLC.

Projekcija filma: Genpin, Misterij ženska

torek, 23. april, ob 19. uri, atelje M2.1, Švicarijia, vstop prost

režija: Naomi Kawase
Dokumentarni film je nežen, pretanjen pogled v življenje v Hiši rojstva, kjer se dr. Yoshimura skupaj z babicami že štirideset let posveča naravnemu rojevanju. Več

Vabljeni!

 

Najavljamo 33. grafični bienale Ljubljana: Vice v lisice

7. 6.–29. 9. 2019

Kurator:
metniški kolektiv Slavs and Tatars
31 umetnikov na 9 lokacijah po Ljubljani
 

Razstava Vice v lisice bo z več vidikov obravnavala žanr satire v današnjem času. Ob zgodovinskem delu bo predstavila tudi dela sodobnih umetnikov in vključevala intervencije različnih aktivistov in novomedijskih polemikov ter predstave stand up komikov in drugih. Umetniški kolektiv Slavs and Tatars se v 33. izdaji bienala posveča premisleku o grafičnem ne zgolj v pomenu medija, temveč v pomenu njegove zmožnosti za delovanje, kot o agensu. Bienale bo tako poskušal osvetliti, kako grafični jezik z uporabo ironije in smešenja spodbuja vznik te izrazito trdožive in aktualne oblike kritike oziroma infrapolitike. Satira se je namreč s tem, ko z izrekanjem resnice nastavlja oblasti ogledalo, dokazala kot petrijevka v svetu postresničnostnih bakterij.

Klikni za več

PovezujeM/TIVOLSKI USTVARJALNI KROG

Tudi letos bomo v času poletnih počitnic izvajali program PovezujeM/TIVOLSKI USTVARJALNI KROG, ki ga organiziramo muzeji ob parku Tivoli.

Na voljo sta termina:
8.–12. julij in 26.–30. avgust,
od 8. do 16. ure. 

Podrobnosti sledijo kmalu!

Predprijave zbiramo na: petra.derganc@mglc-lj.si

PovezujeMo: Narodni muzej Slovenije, Moderna galerija, Muzej novejše zgodovine Slovenije, Narodna galerija in MGLC.

Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih in Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja

22. 3.–19. 5. 2019

VODSTVO PO RAZSTAVI

torek, 23. april, ob 17 uri
v slovenskem jeziku in ob 17.30
v angleškem jeziku

Vstopnina za razstavo, vodstvo je brezplačno
Vodi soavtor razstave, muzejski informator Gregor Dražil.

Prijazno vabljeni!


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

DRUŽINSKA MAP'CA

Zopet smo za vas pripravili Družinsko map'co, brezplačno jo prejmete ob nakupu družinske vstopnice za ogled razstave.
Tokrat vas v njej čakajo radovedne kartice, skupaj z otroci jim pomagajte najti svoja mesta v galeriji.

Srečno!

Simpozij ob razstavi
Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja

sreda, 15. maj, 14.30–19.00, Mednarodni grafični likovni center

Urnik simpozija
14:00 Gregor DražilOris sodelovanja med Japonsko in Slovenijo na področju grafike
*14:40 Bert Winther-Tamaki: Estetika lesa v ustvarjanju skupine Kreativna grafika (Sosaku Hanga), 1945. do 1965
15:20 Wiktor Komorowski: Od washija do politike: grafika in japonizem v času hladne vojne
16:00–16:20 Odmor
16:20 Marjeta Ciglenečki: Forma viva v Sloveniji in japonski umetniki
17:00 Noriaki Sangawa: Sodelovanje japonske umetniške skupine Ryu z Moderno galerijo in grafičnim bienalom

Gostujoče predavanje
*Bert Winther-Tamaki: Kaj se zgodi z japonsko sodobno umetnostjo, ko jo razstavimo izven Japonske?
*Predavanje bo potekalo v ponedeljek, 13. maja, ob 18. uri na Filozofski fakulteti v predavalnici 343. Predavanje soorganizira Oddelek za umetnostno zgodovino.

Simpozij bo potekal v angleškem jeziku.

Več


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

odprtje
petek, 22. marec, ob 18. uri

Razstava je sestavljena iz dveh delov, prvi z naslovom Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih je posvečen japonski grafiki sedemdesetih let in je nastal v organizaciji Japonske fundacije, drugi, dokumentarni, pa je naslovljen Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja in ga je pripravil Mednarodni grafični likovni center.

Potujoča razstava Fotografske podobe in materialnost z izborom najreprezentativnejših avtorjev predstavlja smernice v japonski grafiki sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko je bilo zlato obdobje grafičnega medija na Japonskem. Kustos razstave Kyoji Takizawa je izbral atraktivne avtorje, ki so bili večkrat nagrajeni v mednarodnem prostoru in tvorijo jedro modernistične in avantgardne scene sedemdesetih let.

Dokumentarna razstava Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja pa osvetljuje enega od mnogih družbeno-umetnostnih poglavij, povezanih z zgodovino ljubljanskega grafičnega bienala. Z izborom likovnega, arhivskega, fotografskega in drugega gradiva poskuša prikazati komunikacijo med geografsko in politično oddaljenima državama v sklopu ambiciozne mednarodne likovne prireditve, kot je Grafični bienale Ljubljana. Avtorja razstave sta Nevenka Šivavec in Gregor Dražil.

Razstavo v maju spremlja istoimenski mednarodni simpozij.

Oblikovanje razstave: Ivian Kan Mujezinović in Mina Fina.


Tetsuya Noda: Dnevnik, 11. september '68 (lesorez in sitotisk).