Filmski cikel v sodelovanju s Slovensko kinoteko

Slovenska kinoteka se pridružuje rizomski programski strukturi 32. grafičnega bienala z dvema filmoma, ki sta blizu izhodiščni pesmi bienala Kriterij rojstva in pesniku Juretu DeteliDeklica in drevo (2012) slovenskega režiserja Vlada Škafarja je film svetlobe in meditacije. Legenda o Ugetsu (1953) je mojstrsko režirana, izredno poetična in vizualno impresivna vojna drama japonskega mojstra Kenjija Mizogučija. Selektorja sta Varja Močnik in Igor Prassel, urednika filmskega programa v Slovenski kinoteki.

Filmi se predvajajo v Slovenski kinoteki, Miklošičeva 28.
Brezplačno z vstopnico 32. grafičnega bienala. (Imetniki vstopnic Slovenske kinoteke za navedene tri filme imajo
50 % popusta pri nakupu vstopnice za 32. grafični bienale.)

sreda, 20. september, ob 21. uri:
Legenda o Ugetsu (Ugetsu monogatari)
Kenji Mizoguči, Japonska, 1953, 35 mm, 97', slovenski in srbohrvaški podnapisi
Genjuro (Masajuki Mori), nadarjen, a pohlepen mož, zapusti ženo in otroka, da bi sledil svojim sanjam, prav kakor njegov prijatelj Tobei nespametno zapusti soprogo, da bi se poskusil kot samuraj. Na neki ravni sledimo torej romanci in feministični drami. Na drugi zgodbi duhov. A na tretji realistični zgodovinski povesti o družbenih razredih in grozotah vojne.

petek, 13. oktober, ob 19. uri:
Deklica in drevo
Vlado Škafar, Slovenija, 2012, 83'
... kaj je zdaj s tisto punčko, ki si je želela kolo,
tako rdeče na tri kolesa;
želela, da bi ji Miklavž prinesel mufek,
takega, kot ga ima Pitihova Polonica:
sivega z belim trakom in bingljajočimi cofki?
Filmska pesem za dve duši. Morda meditacija. Pot v tišino.


Gvatemalski film na bienalu
 

Cikel osmih dokumentarnih, fikcijskih in kratkih filmov prikazuje tri poglede na burno zgodovino Gvatemale:
obdobje državljanske vojne, povojno obdobje in eksperimentalno dobo gvatemalskega filma. Selektor cikla je Alberto Rodríguez Collía, sodelujoči umetnik na 32. grafičnem bienalu.


Filmi se predvajajo v Ustvarjalnem centru Švicarija.
Med predvajanjem cikla je en odmor z okrepčilom.
Brezplačno.

torek: 29. avgust, 17.00–21.00 (premiera)
nedelja: 8. oktober, 16.00–20.00 (ponovitev)

HUDIČEVE SANJE (Las quimeras del Diablo)
Mary Ellen Davis / Kanada / 1992 / 68 minut

Dokumentarni film s svojo liričnostjo, realizmom in ironijo preiskuje dušo te protislovne dežele. Ne spoznavamo zgolj lepote pokrajine, ljudi in njihove ustvarjalne domišljije, temveč tudi strahotne življenjske razmere, raznovrstno nasilje in prevladujoče občutje absurdnosti.

Gvatemalska družba kaže na razcep med staroselci in priseljenci, bogatimi in revnimi, civilnim in vojaškim. Tisti, ki si drzne proti temu protestirati, tvegajo svoje življenje. V tem dokumentarnem filmu ljudje s svojimi besedami pripovedujejo to zgodbo.


GVATEMALSKI BOŽIČ (Navidad Guatemalteca)
Luis Argeta / Gvatemala-ZDA / 1976 / 4 minute

Sredi hiše, ki se je porušila med potresom, se ženski pripravljata, da bosta obredno ubili purana. Zatem postrežeta njegovo kri, mi pa slišimo, kako se zvok pisalnega stroja preobraža v rafal brzostrelke.

MOJA MAMA VLADA (My Mom Rules)
Diego Sagastume / Gvatemala / 2010 / 13 minut

Zdolgočasen otrok se popolnoma sam potika po ravni strehi, v iskanju česar koli, kar bi ga zabavalo. Za ubijanje časa v domala obupni samoti, v katero je zapadel po tistem, ko so ga zapustili, vse pride prav.

ANATOMSKO PRAVILNO (Anatómicamente correcto)
Evelyn Price in Loco González / Gvatemala / 2016 / 12 minut

Video prikazuje netradicionalno gledališko predstavo, ki so jo uprizarjali v zapuščeni hiši. Ženska sredi ruševin izbruhne v silovit monolog, se plazi po stenah in se naposled zgrudi po tleh, vse to, da bi se odrešila pritiska zapletenega obstoja kot posledice zatiralske družbe.

PRAH (Polvo)
Julio Hernández Cordón / Guatemala-Španija-Čile-Nemčija / 2012 / 80 minut

Zakonski par je ustvaril dokumentarni film o ženskah, ki iščejo svoje može in očete, izginule med gvatemalsko državljansko vojno. Pri tem sreča tudi Delfino in njenega sina Juana. Ženska šestnajst let pozneje še vedno išče svojega moža. Duh izginulega očeta nenehno zasleduje Juana, dokler se ne znajde v nevarnosti za svoje življenje in življenje drugih.


OBALNO OBMOČJE (La zona intertidal)
Teatro de los Vagos / Gvatemala-Salvador / 1980 / 15 minut

Kompromitirani učitelj spodbuja učence, naj se zavzemajo za to, v kar verjamejo. Pogumnega učitelja spremljamo, ko v obdobju med protesti po pouku kramlja ali pa v samoti svoje tihe hiše ocenjuje naloge. Živi v bližini oceana, oseka pa sem in tja prinese temačno presenečenje.

JOY VINCIO
Juan Brenner in Byron Mármol / Gvatemala / 2011 / 14 minut

Kompleksno in slogovno izbrušeno zaznavanje na novo interpretira deset gvatemalskih zgodb iz 90. let minulega stoletja; nekatere so na poseben način zaznamovale vso generacijo, druge samo posameznika. V teh zgodbah naletimo na najstniške seksualne posnetke, aristokratskega morilca, čarovnika, ki pred družino skriva svojo spolno usmerjenost …

ORELLANOVA FANTAZIJA (Orellana's Fantasy)
Carlos Amorales / Mehika / 2013 / 6 minut

Joaquín Orellana je sodobni glasbenik, čigar delo se razteza čez več kot petdeset let. Znamenit je po tem, da je ustvaril edinstvena glasbila, ki zahtevajo prav poseben način igranja. Ustvariti je moral tudi nov način zapisovanja in branja glasbe, metodo, ki je potrebna za pravilno interpretacijo njegove glasbe. Močne in preproste sledi te nove abecede, združene z njeno uporabo, spominjajo na čudovito koreografiran ples.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Boris Jesih: Povezave

30. 11. 2017–11. 3. 2017

Boris Jesih (1943) se je umetniško uveljavil konec šestdesetih let v krogu ekspresivnih figuralikov. Pod vplivom poparta se je z geometrijskim preoblikovanjem vsakdanjih predmetov odzival na značilnosti duha časa in se kasneje usmeril predvsem v krajinarstvo. Kot grafik se odlikuje v tehnikah visokega in ploskega tiska, z vrhuncem v barvni litografiji. Kot nagrajenec 13. mednarodnega grafičnega bienala leta 1979 (posebna nagrada za mladega avtorja) je opozoril nase s serijo litografij, katerih nabor imamo v zbirki MGLC. Na pregledni razstavi so ob litografijah na ogled tudi risbe, slike in fotografije, s katerimi poudarjamo povezave v njegovem ustvarjalnem procesu in med njegovimi deli. 


Boris Jesih: Vrata (1983, barvna litografija).

 

 

PAZI, SVEŽA GRAFIKA! #10

Tanja Radež:

SREČNO NOVO LETO 2018

5. 12. 2017–8. 1. 2018

TAM-TAMova Ulična galerija na Vegovi (nasproti Glasbene matice)

Tanja Radež se pogosto znajde v samoizpraševanju o smislu oblikovanja nacionalne simbolike. Simbolni znaki narodne identitete so pogosto zgolj okraševanje, in ne več opora za ustvarjanje svetle prihodnosti. Simboli in barve pa vztrajajo skozi spreminjajočo se zgodovino, kajti človek očitno mora začrtati meje svojega bivanja in označevati suverenost skupine, ki ji pripada. 


Tanja Radeže: SREČNO NOVO LETO 2018.

 

Kopiranje

14. 12. 2017–4. 1. 2018

odprtje razstave
četrtek, 14. december, ob 17. uri, Ustvarjalni center Švicarija

Projekt Kopiranje v knjigi umetnika predstavlja 11 umetnikov, ki so vsak po svoje razvili in ustvarili svoj pogled na kopiranje in kopijo.

Umetniki: Kate Bingaman-Burt, Tate Foley, JULM (Jason Urban & Leslie Mutchler), Leah Mackin, Test Print (Amze Emmons), Garret Orr, Nez Pez, Nika Rupnik, Grace Synder, RL Tillman, Breanne Trammell
Kustos: Printeresting


Foto: Printeresting.

Iz ateljejev Švicarije

Marija Mojca Pungerčar: Predvideno je prehodno obdobje

14. 12. 2017–16. 2. 2018

odprtje:
četrtek, 14. december, ob 19. uri, Ustvarjalni center Švicarija
(1. nadstropje)
ob 18. uri vodstvo po razstavi z Marijo Mojco Pungerčar in kustosinjo Nino Jezo

Pri projektu Predvideno je prehodno obdobje umetnica Marija Mojca Pungerčar izhaja iz izbora fotografskih posnetkov, s katerimi je v daljšem časovnem obdobju dokumentirala zasebne dogodke, ki predstavljajo ali nakazujejo pomembne življenjske prelomnice. 


Marija Mojca Pungerčar: Predvideno je prehodno obdobje.