Nagradi 32. grafičnega bienala

Žirija za veliko nagrado 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva v sestavi Anne Barlow, Mike Cooter, Bige Örer in Maruša Sagadin je odločila, da:

veliko nagrado 32. grafičnega bienala prejme Alejandro Paz.

Nagrado za raziskovalno rezidenco prejme Carlos Monroy.

Obrazložitev žirije

Velika nagrada 32. grafičnega bienala: Alejandro Paz

V svojem projektu za 32. grafični bienale se Alejandro Paz ukvarja z zaplatami odstranjene barve in analizo, ki razkriva plasti zgodovine, ki jih vsebuje tkivo zgradb, v katerih se nahajajo galerijski prostori Mednarodnega grafičnega likovnega centra. Pazovi subtilni posegi te fragmente prekrivajo z delnimi podobami tetovirane kože gvatemalskih zapornikov – ki same po sebi pomenijo kompleksno beleženje razredne pripadnosti, družbenega statusa in pripadnosti tolpam, ki ga prikriva arhitektura državne oblasti. S prepričljivim ravnovesjem med grafičnimi fotografskimi podobami in poetičnim oživljanjem beleženja zgodovine, nabrane v plasteh kože tako arhitekturnih kakor tudi fizičnih teles, je Pazovo delo za 32. grafični bienale silovit premislek o prepletenosti družbenih, arhitekturnih in političnih dejavnikov, ki konstituirajo individualno in kolektivno identiteto. Zaradi moči tega dela znotraj umetnikove širše prakse, ki zajema umetnost in arhitekturo, performans in instalacije, je žirija z veseljem izbrala Alejandra Paza za dobitnika velike nagrade leta 2017.

Delo na bienalu: Podkožno (2017), delo je bilo narejeno za 32. grafični bienale.


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

 

Nagrada za raziskovalno rezidenco: Carlos Monroy

Delo Carlosa Monroya za letošnji bienale je presunljivo uprizorilo in prekrilo vrsto ljudskih pripovedk o preporodu in regeneraciji v naravi. Monroy, ki ga je navdihnila slovenska karnevalska figura kurenta, je začel uprizarjati vrsto kostumiranih reprezentacij mitičnih figur, ki so hkrati fokus in utelešenje teh ljudskih praznovanj. Z ukvarjanjem s slovensko zgodovino (Monroy je v svojo instalacijo vključil lesorez Franceta Miheliča iz leta 1955, ki upodablja kurenta) in v sodelovanju z izvajalci iz Studia za sodobni ples (Ljubljana) je Monroy ustvaril atmosfersko video instalacijo primerjalnih, nenavadno samotnih in skrivnostnih obredov, ki se uprizarjajo po mestu ponoči. Z uporabo telesa kot političnega in estetskega orodja Monroyevo delo zastavlja zanimiva vprašanja o uprizarjanju ritualov v različnih kulturah. Žirija je zaradi njegovega raziskovanja prepričana, da bi mu nadaljnje raziskovanje in ukvarjanje z Ljubljano, ki ga omogočata nagrada žirije in rezidenca, več kot koristilo.

Delo na bienalu: Bafomet. Edino inkarnirano rojstvo., 2017, performans in videoinstalacija, delo je bilo narejeno za 32. grafični bienale.


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

METABOLIČNI MUZEJ-UNIVERZA

25. 7.–2. 8. 2019

Različna prizorišča

Metabolični muzej-univerza ponuja eksperimentalen izobraževalni program vsem obiskovalcem 33. grafičnega bienala Ljubljana in tudi obiskovalcem ljubljanskih muzejev, ki sodelujejo pri bienalu.

V sedmih dneh bodo izbrane razstave preoblikovane v nenavaden in ironičen trk med muzejem, univerzo in telesom. Edinstveno pohištvo v slogu doma in kampiranja obiskovalcem omogoča, da sedejo, berejo, pišejo in sodelujejo v predavanjih, pogovorih, eksperimentih in vajah. Posebni metabolični stoli imajo lastno mizo, luč in mini projektor, ki udeležencem omogočajo poseganje v dogajanje tako, da svoja vizualna dela projicirajo na prazne prostore med umetninami.

Vsak od sedmih dni se nanaša na organ tedna, režira pa ga član osebja Metaboličnega muzeja-univerze. Poleg tega bodo inovativni dražljaji, ki jih bodo pripravili gostujoči umetniki in znanstveniki, vsakodnevne učne ure prekinjali z ustvarjalnimi in intelektualnimi impulzi.

Metabolični muzej bo potekal od petka, 26. 7., do petka, 2. 8. 2019, od 14. do 18. ure, razen v nedeljo, 28. 7., ko se bodo dejavnosti odvijale od 11. do 13. ter od 14. do 18. ure. V ponedeljek, 29. 7. 2019, učne ure ne bo.

Metabolični muzej-univerza je prosto in brezplačno dostopen vsem obiskovalcem z vstopnicami za prizorišča bienala in muzeje. Sodelujoče spodbujamo, da se udeležijo vseh učnih ur, dobrodošli pa so tudi občasni obiski. Učne ure bodo potekale v angleščini.

PROGRAM

 

Otroški atelje v Švicariji: Ježek riše, tiska in se valja!

vsak petek v času bienala, 10.00–12.00, Švicarija, Park Tivoli

Izvajamo delavnice visokega tiska za najmlajše ježke (4–12 let), si pripovedujemo vice in se pogovarjamo o velikih razstavah.

Brezplačno, prijave za organizirane skupine na petra.derganc@mglc-lj.si.

TORKOVA VODSTVA PO BIENALU

Kratka vodstva v slovenskem in angleškem jeziku

Vsak torek v juliju ob 18.30: po MGLC in Švicariji (zbirno mesto v MGLC).

Vsak torek v avgustu ob 18.30: po galerijah v centru mesta (zbirno mesto v Galeriji Equrna).

Vodstvo z refleksijo bienala
torek, 17. september, 17.00
Začetek vodstva v MGLC

Vstopnina, vodstvo brezplačno

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.