Ponovi pogled! 
Otroška grafična dela iz arhiva Pionirskega doma

4. 11.–3. 12. 2015

Grafični bienale Ljubljana je letos še posebej slavnosten, saj praznuje okroglo 60. obletnico. 31. izdaja se v veliki meri osredotoča na zgodovinsko vlogo bienala in nadaljuje njegovo bogato dediščino.
Tudi Pionirski dom – Center za kulturo mladih iz Ljubljane ima dolgoletno tradicijo na področju likovnega ustvarjanja otrok in mladih. V njegovih okvirih so od samih začetkov delovali slikarski, kiparski in grafični atelje, v sklopu katerih so se otroci in mladi seznanjali s številnimi likovnimi tehnikami in ustvarjali v njih. Tako center hrani obsežen grafični arhiv z nekaj tisoč grafičnimi matricami in odtisi, ki so nastali pod mentorstvom vidnih slovenskih likovnikov, med katerimi so bili Drago Hrvacki, Bogdan Borčić, Tinca Stegovec, Alenka Gerlovič, Lado Pengov idr. Izbor na razstavi zajema dela od 60. do 90. let 20. stoletja.
Za mladinsko likovno ustvarjalnostjo ima Pionirski dom posluh tudi danes. Zato je izboru del iz arhiva dodan tudi izbor novejših grafik mladega in perspektivnega mladostnika Grege Jelena. Grega Jelen (dijak Srednje lesarske šole Ljubljana) pri tečajih risanja, slikanja in grafike uspešno prehaja med različnimi tehničnimi možnostmi. V njegovih izdelkih je izražena jasna risba, veliki svetlo-temni kontrasti ter aktualni in osebni motivi. Svojo grafično spretnost uspešno povezuje s poklicno usmeritvijo (mizar), saj je za oboje potrebno razvite ročne finomotorične spretnosti, poznavanje materiala in načrtovanje s predvidevanjem rezultata in vizualnega učinka.

Aleš Hafner, Avtoportret, 1975, linorez (iz arhiva Pionirskega doma). 


Grafična dela na razstavi odsevajo temeljito tehnično znanje in žanrsko pestrost sodelujočih otrok in mladostnikov. K vpogledu v bogato zgodovino centra vabijo vse ljubitelje ustvarjanja, še zlasti pa vse, ki so kot mladostniki obiskovali likovne delavnice Pionirskega doma. 

Izbor del za razstavo in postavitev: Joanna Klepadło (MGLC), Iztok Amon (Pionirski dom)
Koordinacija projekta: Lili Šturm

Razstavišči:
Pionirski dom – Center za kulturo mladih, Vilharjeva cesta 11
Art center, Komenskega 9

Na ogled: 4. 11.–3. 12. 2015, ponedeljek–petek, 15.00–19.00
Vstop prost

Gostujoča delavnica Pionirskega doma v času razstave
IMPRO – španski jezik za vse generacije
MGLC, sreda, 18. november, 16.30–17.30, vstop prost

Informacije:
Lili Šturm (MGLC): tel. 01/2413 818, lili.sturm@mglc-lj.si
Iztok Amon (Pionirski dom): 031/740 888, iztok.amon@gmail.com

Realizirano s finančno podporo Mestne občine Ljubljana in Ministrstva za kulturo RS.

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Napovedujemo novo razstavo

Nataša Berk: 1. neomejena razstava

2. 4.–19. 5. 2019

odprtje:
torek, 2. april, ob 19. uri
Švicarija

Razstava je del celoletnega programa Švicarije z motom skupnost, umetnost in narava, ki se v letu 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na pravico javnosti do obveščenosti. Sodelujoči avtorji preizprašujejo kredibilnost podob in njihovih pomenov v času prenasičenosti z vizualnimi impulzi in analizirajo dvoumnost medijskih sporočil na svetovnem spletu.

Prostorska intervencija Nataše Berk in skupine umetnikov v Švicariji prikazuje njihovo raznovrstno vizualno produkcijo, ki se običajno pojavlja v virtualnem prostoru svetovnega spleta in na družbenih omrežjih. Tokrat pa se seli v fizični prostor. Skupaj raziskujejo fenomenologijo podobe v javnosti in njen vpliv na dojemanje stvarnosti ter na ironičen način naslavljajo normative reklamne industrije, tendencioznost množičnih medijev, voajerizem in družbene konvencije posameznikove pojavnosti. V sklopu razstave so tako predstavljena dela, ki se posvečajo razmisleku o naravi podobe v vsakdanjem življenju. Fotografije, videi, objekti in kolaži odpirajo vprašanja razumevanja vizualne kulture v obdobju, ko je javni prostor nasičen z vsebinami in podobami, ter vprašanja o manipulativnosti podobe in ambivalentnosti njenih pomenov.

Kustos: Miha Colner


Foto: Nataša Berk.

PRVO VODSTVO PO RAZSTAVI

DANES

Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih in Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja

torek, 26. marec, ob 17. uri
v slovenskem jeziku in ob 17.30
v angleškem jeziku

Vstopnina za razstavo, vodstvo je brezplačno
Vodi muzejski informator Gregor Dražil.

Prijazno vabljeni!

ODPRTJE RAZSTAVE

Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih in 
Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja

odprtje
petek, 22. marec, ob 18. uri

22. 3.–19. 5. 2019

Razstava je sestavljena iz dveh delov, prvi z naslovom Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih je posvečen japonski grafiki sedemdesetih let in je nastal v organizaciji Japonske fundacije, drugi, dokumentarni, pa je naslovljen Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja in ga je pripravil Mednarodni grafični likovni center.

Potujoča razstava Fotografske podobe in materialnost z izborom najreprezentativnejših avtorjev predstavlja smernice v japonski grafiki sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko je bilo zlato obdobje grafičnega medija na Japonskem. Kustos razstave Kyoji Takizawa je izbral atraktivne avtorje, ki so bili večkrat nagrajeni v mednarodnem prostoru in tvorijo jedro modernistične in avantgardne scene sedemdesetih let.

Dokumentarna razstava Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja pa osvetljuje enega od mnogih družbeno-umetnostnih poglavij, povezanih z zgodovino ljubljanskega grafičnega bienala. Z izborom likovnega, arhivskega, fotografskega in drugega gradiva poskuša prikazati komunikacijo med geografsko in politično oddaljenima državama v sklopu ambiciozne mednarodne likovne prireditve, kot je Grafični bienale Ljubljana. Avtorja razstave sta Nevenka Šivavec in Gregor Dražil.

Razstavo v maju spremlja istoimenski mednarodni simpozij.

Oblikovanje razstave: Ivian Kan Mujezinović in Mina Fina.


Tetsuya Noda: Dnevnik, 11. september '68 (lesorez in sitotisk).