BIENALE

Ljubljanski grafični bienale je eden najstarejših na svetu. Z nastankom leta 1955 je postavil Ljubljano in slovensko likovno umetnost v svetovni kontekst.

Mednarodni prostor je bienalu priznal status visokokakovostne prireditve, slovenska umetnost pa se je zaradi bienala uveljavila tudi zunaj meja države. V svetovnih muzejih je zastopana predvsem z grafikami, k čemur je pripomogel tudi bienale, kakor tudi z vabili umetnikom na pomembne mednarodne razstave.

V več kot šestdesetih letih obstoja je bienale pomagal dvigniti kakovost slovenskega ustvarjanja. Z rednim predstavljanjem del umetnikov iz drugih kulturnih in umetnostnih okolij je vplival na domače dogajanje. Velik delež ima tudi pri nastanku Ljubljanske grafične šole in del, ki so vrhunci klasične grafične produkcije. Bienale je nastal v obdobju, ko je način grafičnega ustvarjanja, njegova reprodukcijska tehnika, odlično ujel stanje v umetnosti in družbi na splošno. Ravno takrat se je v Veliki Britaniji in Združenih državah Amerike uveljavil pop art. Povojni kapitalizem, potrošniška družba in majava delitev na tako imenovano visoko in nizko kulturo so močno vplivali na produkcijo umetnosti. Umetnost je postala objekt potrošnje, še en izdelek na polici poleg juhe v pločevinki, kamor jo je postavil Andy Warhol. Bienale je v tej klimi hitro prešel med svetovno priznane likovne prireditve. Kot najstarejša manifestacija tega tipa je vzpodbudil tudi nastanek vrste podobnih prireditev po vsem svetu.

Med koncema sedemdesetih in osemdesetih so se umetnostni tokovi spremenili. V ospredje je znova stopila tako imenovana individualna roka umetnika, ki je grafiko kot masovno produkcijsko tehniko potisnila v ozadje, prireditve ljubljanskega grafičnega bienala pa so šle skozi krizno obdobje. Devetdeseta so ponovno uveljavila gledanje na umetnost, naklonjeno grafiki, zanimali so jo atributi postindustrijske družbe, ekološka ozaveščenost, politična korektnost različnih idej, komunikativnost umetnosti. Mednarodni grafični bienale je tako znova pridobil pomembnost. Po letu 2001 se je začel aktivno povezovati še z drugimi reprodukcijskimi tehnikami, fotografijo, filmom, računalniškimi programi. Štiriindvajseti bienale je leta 2001 začel proces revitalizacije, preverjanja strukture, organiziranosti, odnosa do domačih in mednarodnih javnosti, kuratorstva. Samorefleksija in preizpraševanje svoje vloge se bosta nadaljevala tudi z naslednjimi bienali.

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Dnevi evropske kulturne dediščine

Razkrivanje kiparske dediščine parka Tivoli

nedelja, 27. september, ob 10.30. uri, pred Moderno galerijo

Predstavili bomo novo zloženko, ki ob detajlih likovne dediščine parka obiskovalcu omogoči osebno izkušnjo razkrivanja kiparske podobe Tivolija. Vidni, pogosto spregledani ali celo nevidni kipi (izginuli ali preseljeni) poleg svoje estetske note prikazujejo tudi družbeno zgodovino te znamenite parkovne površine.

Na vodenem sprehodu vas bodo avtorji zloženke – Gojko Zupan (avtor seznama in opisov posameznih kipov), Tadej Vaukman (avtor fotografij) in Yasmín Martín Vodopivec (avtorica idejne zasnove) – seznanili z zanimivimi podatki o kiparskih upodobitvah v parku Tivoli, ki odslikavajo povezavo z vodilom skupnost, umetnost in narava, ki je temelj poslanstva programa kulturne dediščine v Švicariji.


Foto: Tadej Vaukman. Arhiv MGLC.

 

 

 

NOVI VAL FRANCOSKEGA STRIPA

predavanje in predstavitev programa festivala stripa Tinta

torek, 29. september, ob 19. uri, Švicarija
brezplačno

V Franciji, t. i. meki evropskega stripa, so letošnje leto razglasili za leto stripa in praznovanju se pridružuje tudi ljubljanski festival stripa Tinta.

V kratkem predavanju Izarja Lunačka boste izvedeli več o novem valu francoskega stripa – fenomenu, ki je galsko stripovsko sceno zalil in pretresel na prelomu tisočletja in iz katerega so izšli ključni avtorji zadnjih dekad: Joann Sfar, Kerascoet, Manu Larcenet, David B in seveda Lewis Trondheim, ki ga bomo letos gostili na skypu, s knjigo in razobesom originalnih del v MSUM. 

Na predfestivalskem druženju bomo predstavili vrhunce letošnjega festivala – obetajoče se razstave, pogovore in delavnice ter izpostavljene avtorje, vključno s francoskima gostjama Fanny Dalle Rive in Anne Baraou.

Predavanje in predstavitev bosta na dvorišču pred Švicarijo, v primeru dežja v veliki dvorani Švicarije.

Dogodek je organiziran v skladu s priporočili NIJZ, obiskovalce prosimo, da jih upoštevajo. Svojo udeležbo najavite na e-naslov: stripolislovenija@gmail.com

Vabljeni!

 

Delavnici ob razstavi Nora Turato, eto ti na

Vabimo vas, da se udeležite delavnice performansa in glasne delavnice v spremljevalnem programu razstave Nora Turato, eto ti na.

Nisem več otrok, dajte mi moč
delavnica performansa

sobota, 10. oktober, 10.00–16.00, MGLC Švicarija

Delavnica performansa je namenjena mladostnikom 12+ in družinam.
Izvaja Katarina Stegnar, igralka, gibalka in performerka.

Število udeleženih je omejeno na največ 15 oseb. Obvezne prijave na lili.sturm@mglc-lj.si
Brezplačno.

Več


Fotoarhiv Katarine Stegnar.

Glasna delavnica
četrtek, 22. oktober, 17.00–20.00, MGLC Švicarija

Česa vse je sposoben glas? Delavnica vokalnega izražanja je namenjena starejšim od 16 let in odraslim.
Izvaja Irena Tomažin, pevka, plesalka in performerka.

Število udeleženih je omejeno na največ 15 oseb. Prijave na lili.sturm@mglc-lj.si
Kotizacija za delavnico je plačana vstopnica za razstavo.

Več


Festival Out of the Toolbox, Gent.