Evropski projekti

 

Sodelovanje 4 bienalov: BREZDELJE, DISCIPLINA IN KAZEN

Partnerji v projektu:

Bienale gibljivih podob Contour Mechelen, Belgija
Mednarodni bienale sodobne umetnosti Göteborg, Švedska
Bienale sodobne umetnosti Liverpool, Velika Britanija
Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana

Trajanje projekta: 2012−2014

Opis projekta: Del programa 30. grafičnega bienala je projekt Brezdelje, disciplina in kazen. S premierno predstavitvijo osmih umetniških del Bienale promovira gibljive podobe.

Aktivnosti projekta: Produkcija, predstavitev in gostovanje umetniških del na vseh štirih bienalih.

Financer: Program Kultura

 

Password: Printmaking, potujoča razstava in umetniške rezidence

Partnerji v projektu:

Mednarodni grafični likovni center (MGLC), Ljubljana
Hablar en Arte (HEA), Madrid
Frans Masereel Centrum (FMC), Kasterlee
Muzej moderne i suvremene umjetnosti (MMSU), Reka
Tallinn Print Triennial (TPT), Talin
International Print Society in Krakow (SMTG), Krakov

Trajanje projekta: 1. maj 2012 do 30. april 2014

Opis projekta: Password: Printmaking je projekt, podprt s sredstvi Programa Kultura Evropske unije, v katerem sodeluje šest evropskih institucij, ki svoje delovanje posvečajo raziskavi, promociji, zbiranju in/ali produkciji modernega in sodobnega grafičnega tiska in umetniških publikacij, koordinator projekta je MGLC. Projekt so vzpodbudili različni pogledi na sodobno grafično umetnost in poskus njene popularizacije in ovrednotenja v polju sodobnih umetniških praks.

Glavni cilji projekta so: prispevati k večji vidljivosti sodobne evropske umetniške grafike in reproduktibilnih umetniških praks povezanih s tiskom, omogočiti umetnikom ustvarjanje in prepoznavnost izven nacionalnih okolij, prispevati k boljši mednarodni prepoznavnosti ustanov, ki se posvečajo promociji, produkciji, zbiranju in izobraževanju na področju grafične umetnosti, ustvariti kreativen dialog med umetniki, strokovnjaki, ustanovami in publikami, prispevati h kroženju umetniških del po Evropi in okrepiti teoretske podlage za vrednotenje sodobne grafične umetnosti.

Aktivnosti projekta: Partnerji v projektu bodo zastavljene cilje realizirali z različnimi aktivnostmi, ki bodo namenjene tako ljubiteljem grafične umetnosti kot tudi tistim, ki se z njo profesionalno ukvarjajo. V obdobju trajanja projekta bodo potekala srečanja soorganizatorjev projekta, rezidence za umetnike in kustose (16), program izmenjave zaposlenih na področju grafične umetnosti (6), delavnice in dogodki, potujoča razstava in mednarodna konferenca. Aktivnosti se bodo dogajale na različnih lokacijah v šestih evropskih državah. Prva postaja potujoče razstave bo MGLC v Ljubljani. Razstava po izboru šestih kustosov bo predstavila dela 24 umetnikov iz držav EU, ki sodelujejo v projektu.

Financer: Program Kultura

Javni poziv slovenskim umetnikom za rezidenco v Španiji
 

Turneja knjig umetnika, umetniški natečaj in potujoči muzej

Partnerji v projektu:

Avstrijski muzej uporabnih umetnosti/sodobne umetnosti (MAK), Dunaj
Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana
Muzej dekorativnih umetnosti (UPM), Praga

Trajanje projekta: 2010–2012

Opis projekta: Partnerji v projektu MAK, UPM in MGLC so v letu 2011 organizirali mednarodni natečaj na temo knjige umetnika z namenom, da bi vzpodbudili produkcijo in promocijo knjige umetnika kot umetniške forme. Partnerji so tudi digitalizirali svoje obstoječe zbirke knjige umetnika.

Aktivnosti projekta: Rezultat natečaja je bila potujoča razstava izbranih del, ki je bila izvedena kot mobilni muzej. 

Financer projekta: Program Kultura

ŽIVI SPOMIN, UMETNIŠKE PUBLIKACIJE V EVROPI - MREŽA ZA KATALOGIZACIJO, PREDSTAVITEV IN KOMUNIKACIJO 

Partnerji v projektu:

Neues Museum Weserburg Bremen, Bremen
Centre National de l'estampe et de l’art imprimé, Pariz
Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana

Trajanje projekta: 2008–2010

Opis projekta: Namen projekta je bil, da znanje in prakso partnerjev na področju katalogizacije umetniških publikacij poveže in vzpostavi sistem pravil, ki bi pri nadaljnjem delu pomagal vsem, ki se ukvarjajo z umetniškimi publikacijami. 

Aktivnosti projekta: Projekt je vključeval tudi tri specifične razstave s področja umetniških publikacij. Najvidnejši rezultat projekta je publikacija v angleškem in nemškem jeziku Priročnik za umetniške publikacije, Pravila katalogiziranja, definicija in opisi.

Financer: Program Kultura 

25. mednarodni grafični bienale 

Partnerji v projektu: 

Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana
Casino Luxembourg, Luxembourg 
Kaire-Designe, Vilnius

Trajanje projekta: 2003–2005

Opis projekta: Kustos bienala Christophe Cherix je k sodelovanju na razstavi povabil ameriškega umetnika Allena Ruppensberga, da ustvari intervencije v prostoru, polnem knjig umetnika, časopisov, umetniške efemere in drugih umetniških publikacij, nastalih med letoma 2000 in 2003. K sodelovanju v projektu je povabil tudi neodvisne založnike in umetnike z vsega sveta.

Aktivnosti projekta: Partnerja v projektu sta bila povezovalni člen med bienalom in neodvisnimi založniki in umetniki Zahoda in Vzhoda, bienalska razstava pa je bila kot virtualni dogodek in predavanje prenesena v Luxembourg in Vilnius.

Rezultat projekta je bil približno 500 novih publikacij, ki so postale del zbirke MGLC.

Financer: Program Kultura 2000

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Boris Jesih: Povezave

30. 11. 2017–11. 3. 2017

Boris Jesih (1943) se je umetniško uveljavil konec šestdesetih let v krogu ekspresivnih figuralikov. Pod vplivom poparta se je z geometrijskim preoblikovanjem vsakdanjih predmetov odzival na značilnosti duha časa in se kasneje usmeril predvsem v krajinarstvo. Kot grafik se odlikuje v tehnikah visokega in ploskega tiska, z vrhuncem v barvni litografiji. Kot nagrajenec 13. mednarodnega grafičnega bienala leta 1979 (posebna nagrada za mladega avtorja) je opozoril nase s serijo litografij, katerih nabor imamo v zbirki MGLC. Na pregledni razstavi so ob litografijah na ogled tudi risbe, slike in fotografije, s katerimi poudarjamo povezave v njegovem ustvarjalnem procesu in med njegovimi deli. 


Boris Jesih: Vrata (1983, barvna litografija).

 

 

PAZI, SVEŽA GRAFIKA! #10

Tanja Radež:

SREČNO NOVO LETO 2018

5. 12. 2017–8. 1. 2018

TAM-TAMova Ulična galerija na Vegovi (nasproti Glasbene matice)

Tanja Radež se pogosto znajde v samoizpraševanju o smislu oblikovanja nacionalne simbolike. Simbolni znaki narodne identitete so pogosto zgolj okraševanje, in ne več opora za ustvarjanje svetle prihodnosti. Simboli in barve pa vztrajajo skozi spreminjajočo se zgodovino, kajti človek očitno mora začrtati meje svojega bivanja in označevati suverenost skupine, ki ji pripada. 


Tanja Radeže: SREČNO NOVO LETO 2018.

 

Kopiranje

14. 12. 2017–4. 1. 2018

odprtje razstave
četrtek, 14. december, ob 17. uri, Ustvarjalni center Švicarija

Projekt Kopiranje v knjigi umetnika predstavlja 11 umetnikov, ki so vsak po svoje razvili in ustvarili svoj pogled na kopiranje in kopijo.

Umetniki: Kate Bingaman-Burt, Tate Foley, JULM (Jason Urban & Leslie Mutchler), Leah Mackin, Test Print (Amze Emmons), Garret Orr, Nez Pez, Nika Rupnik, Grace Synder, RL Tillman, Breanne Trammell
Kustos: Printeresting


Foto: Printeresting.

Iz ateljejev Švicarije

Marija Mojca Pungerčar: Predvideno je prehodno obdobje

14. 12. 2017–16. 2. 2018

odprtje:
četrtek, 14. december, ob 19. uri, Ustvarjalni center Švicarija
(1. nadstropje)
ob 18. uri vodstvo po razstavi z Marijo Mojco Pungerčar in kustosinjo Nino Jezo

Pri projektu Predvideno je prehodno obdobje umetnica Marija Mojca Pungerčar izhaja iz izbora fotografskih posnetkov, s katerimi je v daljšem časovnem obdobju dokumentirala zasebne dogodke, ki predstavljajo ali nakazujejo pomembne življenjske prelomnice. 


Marija Mojca Pungerčar: Predvideno je prehodno obdobje.