Evropski projekti

 

Sodelovanje 4 bienalov: BREZDELJE, DISCIPLINA IN KAZEN

Partnerji v projektu:

Bienale gibljivih podob Contour Mechelen, Belgija
Mednarodni bienale sodobne umetnosti Göteborg, Švedska
Bienale sodobne umetnosti Liverpool, Velika Britanija
Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana

Trajanje projekta: 2012−2014

Opis projekta: Del programa 30. grafičnega bienala je projekt Brezdelje, disciplina in kazen. S premierno predstavitvijo osmih umetniških del Bienale promovira gibljive podobe.

Aktivnosti projekta: Produkcija, predstavitev in gostovanje umetniških del na vseh štirih bienalih.

Financer: Program Kultura

 

Password: Printmaking, potujoča razstava in umetniške rezidence

Partnerji v projektu:

Mednarodni grafični likovni center (MGLC), Ljubljana
Hablar en Arte (HEA), Madrid
Frans Masereel Centrum (FMC), Kasterlee
Muzej moderne i suvremene umjetnosti (MMSU), Reka
Tallinn Print Triennial (TPT), Talin
International Print Society in Krakow (SMTG), Krakov

Trajanje projekta: 1. maj 2012 do 30. april 2014

Opis projekta: Password: Printmaking je projekt, podprt s sredstvi Programa Kultura Evropske unije, v katerem sodeluje šest evropskih institucij, ki svoje delovanje posvečajo raziskavi, promociji, zbiranju in/ali produkciji modernega in sodobnega grafičnega tiska in umetniških publikacij, koordinator projekta je MGLC. Projekt so vzpodbudili različni pogledi na sodobno grafično umetnost in poskus njene popularizacije in ovrednotenja v polju sodobnih umetniških praks.

Glavni cilji projekta so: prispevati k večji vidljivosti sodobne evropske umetniške grafike in reproduktibilnih umetniških praks povezanih s tiskom, omogočiti umetnikom ustvarjanje in prepoznavnost izven nacionalnih okolij, prispevati k boljši mednarodni prepoznavnosti ustanov, ki se posvečajo promociji, produkciji, zbiranju in izobraževanju na področju grafične umetnosti, ustvariti kreativen dialog med umetniki, strokovnjaki, ustanovami in publikami, prispevati h kroženju umetniških del po Evropi in okrepiti teoretske podlage za vrednotenje sodobne grafične umetnosti.

Aktivnosti projekta: Partnerji v projektu bodo zastavljene cilje realizirali z različnimi aktivnostmi, ki bodo namenjene tako ljubiteljem grafične umetnosti kot tudi tistim, ki se z njo profesionalno ukvarjajo. V obdobju trajanja projekta bodo potekala srečanja soorganizatorjev projekta, rezidence za umetnike in kustose (16), program izmenjave zaposlenih na področju grafične umetnosti (6), delavnice in dogodki, potujoča razstava in mednarodna konferenca. Aktivnosti se bodo dogajale na različnih lokacijah v šestih evropskih državah. Prva postaja potujoče razstave bo MGLC v Ljubljani. Razstava po izboru šestih kustosov bo predstavila dela 24 umetnikov iz držav EU, ki sodelujejo v projektu.

Financer: Program Kultura

Javni poziv slovenskim umetnikom za rezidenco v Španiji
 

Turneja knjig umetnika, umetniški natečaj in potujoči muzej

Partnerji v projektu:

Avstrijski muzej uporabnih umetnosti/sodobne umetnosti (MAK), Dunaj
Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana
Muzej dekorativnih umetnosti (UPM), Praga

Trajanje projekta: 2010–2012

Opis projekta: Partnerji v projektu MAK, UPM in MGLC so v letu 2011 organizirali mednarodni natečaj na temo knjige umetnika z namenom, da bi vzpodbudili produkcijo in promocijo knjige umetnika kot umetniške forme. Partnerji so tudi digitalizirali svoje obstoječe zbirke knjige umetnika.

Aktivnosti projekta: Rezultat natečaja je bila potujoča razstava izbranih del, ki je bila izvedena kot mobilni muzej. 

Financer projekta: Program Kultura

ŽIVI SPOMIN, UMETNIŠKE PUBLIKACIJE V EVROPI - MREŽA ZA KATALOGIZACIJO, PREDSTAVITEV IN KOMUNIKACIJO 

Partnerji v projektu:

Neues Museum Weserburg Bremen, Bremen
Centre National de l'estampe et de l’art imprimé, Pariz
Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana

Trajanje projekta: 2008–2010

Opis projekta: Namen projekta je bil, da znanje in prakso partnerjev na področju katalogizacije umetniških publikacij poveže in vzpostavi sistem pravil, ki bi pri nadaljnjem delu pomagal vsem, ki se ukvarjajo z umetniškimi publikacijami. 

Aktivnosti projekta: Projekt je vključeval tudi tri specifične razstave s področja umetniških publikacij. Najvidnejši rezultat projekta je publikacija v angleškem in nemškem jeziku Priročnik za umetniške publikacije, Pravila katalogiziranja, definicija in opisi.

Financer: Program Kultura 

25. mednarodni grafični bienale 

Partnerji v projektu: 

Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana
Casino Luxembourg, Luxembourg 
Kaire-Designe, Vilnius

Trajanje projekta: 2003–2005

Opis projekta: Kustos bienala Christophe Cherix je k sodelovanju na razstavi povabil ameriškega umetnika Allena Ruppensberga, da ustvari intervencije v prostoru, polnem knjig umetnika, časopisov, umetniške efemere in drugih umetniških publikacij, nastalih med letoma 2000 in 2003. K sodelovanju v projektu je povabil tudi neodvisne založnike in umetnike z vsega sveta.

Aktivnosti projekta: Partnerja v projektu sta bila povezovalni člen med bienalom in neodvisnimi založniki in umetniki Zahoda in Vzhoda, bienalska razstava pa je bila kot virtualni dogodek in predavanje prenesena v Luxembourg in Vilnius.

Rezultat projekta je bil približno 500 novih publikacij, ki so postale del zbirke MGLC.

Financer: Program Kultura 2000

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

NATAŠA BERK: 1. NEOMEJENA IZDAJA

2. 4.–19. 5. 2019

odprtje:
torek, 2. april, ob 19. uri
Švicarija

Razstava je del celoletnega programa Švicarije z motom skupnost, umetnost in narava, ki se v letu 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na pravico javnosti do obveščenosti. Sodelujoči avtorji preizprašujejo kredibilnost podob in njihovih pomenov v času prenasičenosti z vizualnimi impulzi in analizirajo dvoumnost medijskih sporočil na svetovnem spletu.

Prostorska intervencija Nataše Berk in skupine umetnikov v Švicariji prikazuje njihovo raznovrstno vizualno produkcijo, ki se običajno pojavlja v virtualnem prostoru svetovnega spleta in na družbenih omrežjih. Tokrat pa se seli v fizični prostor. Skupaj raziskujejo fenomenologijo podobe v javnosti in njen vpliv na dojemanje stvarnosti ter na ironičen način naslavljajo normative reklamne industrije, tendencioznost množičnih medijev, voajerizem in družbene konvencije posameznikove pojavnosti. V sklopu razstave so tako predstavljena dela, ki se posvečajo razmisleku o naravi podobe v vsakdanjem življenju. Fotografije, videi, objekti in kolaži odpirajo vprašanja razumevanja vizualne kulture v obdobju, ko je javni prostor nasičen z vsebinami in podobami, ter vprašanja o manipulativnosti podobe in ambivalentnosti njenih pomenov.

Kustos: Miha Colner


Foto: Nataša Berk.

VEČER Z MANCO KOŠIR

torek, 14. maj ob 18. uri, brezplačno, Švicarija

Gosta: televizijska voditeljica dr. Ana Tavčar Pirkovič in psihiater in psihoterapevt Željko Čurić
Glasba: saksofonistka Vida Vatovec

Dr. Ana Tavčar Pirkovič, profesorica angleščine in nemščine, doktorica jezikoslovne znanosti, je priljubljena televizijska voditeljica, pevka, mama …

Željko Čurić, priznani psihiater in psihoterapevt, proučevalec samomorilnosti, je »uvožen« iz Dubrovnika in že tri desetletja slovenski zet …

Vida Vatovec, štipendistka MOL, obiskuje 3. letnik akademije za glasbo v Ljubljani, smer saksofon. Posveča se raznolikim zvrstem glasbe.

DELAVNICA ANIMACIJE

nedelja, 19. maj, 11.00–14.00

Po kratkem ogledu Švicarije in razstave Nataše Berk, 1. neomejena izdaja bomo v svetu piksilacije s pomočjo lastnih teles ustvarili video. Skozi proces nas bo vodila mentorica Jelena Dragutinovič.

Tokratna delavnica je zadnja v seriji delavnic animacije v letošnjem šolskem letu, ki jih izvaja Slon Animateka v sodelovanju z MGLC.

Primerno za mlade 8+. Brezplačno.

Obvezne prijave: https://bit.ly/2vl5BqZ

 

 

 

 

 

NAJAVLJAMO 33. GRAFIČNI BIENALE LJUBLJANA, VICE V LISICE

7. 6.–29. 9. 2019

Kurator:
metniški kolektiv Slavs and Tatars
35 umetnikov na 9 lokacijah po Ljubljani

Razstava Vice v lisice bo z več vidikov obravnavala žanr satire v današnjem času. Ob zgodovinskem delu bo predstavila tudi dela sodobnih umetnikov in vključevala intervencije različnih aktivistov in novomedijskih polemikov ter predstave stand up komikov in drugih. Umetniški kolektiv Slavs and Tatars se v 33. izdaji bienala posveča premisleku o grafičnem ne zgolj v pomenu medija, temveč v pomenu njegove zmožnosti za delovanje, kot o agensu. Bienale bo tako poskušal osvetliti, kako grafični jezik z uporabo ironije in smešenja spodbuja vznik te izrazito trdožive in aktualne oblike kritike oziroma infrapolitike. Satira se je namreč s tem, ko z izrekanjem resnice nastavlja oblasti ogledalo, dokazala kot petrijevka v svetu postresničnostnih bakterij.

Klikni za več

PovezujeM/TIVOLSKI USTVARJALNI KROG

Tudi letos bomo v času poletnih počitnic izvajali program PovezujeM/TIVOLSKI USTVARJALNI KROG, ki ga organiziramo muzeji ob parku Tivoli.

Na voljo sta termina:
8.–12. julij in 26.–30. avgust,
od 8. do 16. ure. 

Klikni za podrobno!

Predprijave zbiramo na: petra.derganc@mglc-lj.si

PovezujeMo: Narodni muzej Slovenije, Moderna galerija, Muzej novejše zgodovine Slovenije, Narodna galerija in MGLC.

SIMPOZIJ OB RAZSTAVI

Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja

sreda, 15. maj, 14.00–18.00, Mednarodni grafični likovni center

Urnik simpozija
13:45 Uvodni nagovor
14:00 Gregor DražilOris sodelovanja med Japonsko in Slovenijo na področju grafike
*14:40 Bert Winther-Tamaki: Estetika lesa v ustvarjanju skupine Kreativna grafika (Sosaku Hanga), 1945. do 1965
15:20 Wiktor Komorowski: Od washija do politike: grafika in japonizem v času hladne vojne
16:00–16:20 Odmor
16:20 Marjeta Ciglenečki: Forma viva v Sloveniji in japonski umetniki
17:00 Noriaki Sangawa: Sodelovanje japonske umetniške skupine Ryu z Moderno galerijo in grafičnim bienalom

Gostujoče predavanje
*Bert Winther-Tamaki: Kaj se zgodi z japonsko sodobno umetnostjo, ko jo razstavimo izven Japonske?
*Predavanje bo potekalo v ponedeljek, 13. maja, ob 18. uri na Filozofski fakulteti v predavalnici 343. Predavanje soorganizira Oddelek za umetnostno zgodovino.

Simpozij bo potekal v angleškem jeziku.

Več

Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

DRUŽINSKA MAP'CA

Zopet smo za vas pripravili Družinsko map'co, brezplačno jo prejmete ob nakupu družinske vstopnice za ogled razstave.
Tokrat vas v njej čakajo radovedne kartice, skupaj z otroci jim pomagajte najti svoja mesta v galeriji.

Srečno!

odprtje
petek, 22. marec, ob 18. uri

22. 3.–19. 5. 2019

Razstava je sestavljena iz dveh delov, prvi z naslovom Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih je posvečen japonski grafiki sedemdesetih let in je nastal v organizaciji Japonske fundacije, drugi, dokumentarni, pa je naslovljen Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja in ga je pripravil Mednarodni grafični likovni center.

Potujoča razstava Fotografske podobe in materialnost z izborom najreprezentativnejših avtorjev predstavlja smernice v japonski grafiki sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko je bilo zlato obdobje grafičnega medija na Japonskem. Kustos razstave Kyoji Takizawa je izbral atraktivne avtorje, ki so bili večkrat nagrajeni v mednarodnem prostoru in tvorijo jedro modernistične in avantgardne scene sedemdesetih let.

Dokumentarna razstava Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja pa osvetljuje enega od mnogih družbeno-umetnostnih poglavij, povezanih z zgodovino ljubljanskega grafičnega bienala. Z izborom likovnega, arhivskega, fotografskega in drugega gradiva poskuša prikazati komunikacijo med geografsko in politično oddaljenima državama v sklopu ambiciozne mednarodne likovne prireditve, kot je Grafični bienale Ljubljana. Avtorja razstave sta Nevenka Šivavec in Gregor Dražil.

Razstavo v maju spremlja istoimenski mednarodni simpozij.

Oblikovanje razstave: Ivian Kan Mujezinović in Mina Fina.


Tetsuya Noda: Dnevnik, 11. september '68 (lesorez in sitotisk).