FORMA MGLC je temeljil na uporabi novih tehnologij, družbenih medijev in inovativnih pristopov v kulturnih ustanovah. Mladim, specializiranim za področje kulture, je program omogočil, da so svoj poklicni profil usmerili k specifičnim znanjem in da so se seznanili z uporabo novih medijev, hkrati pa pridobili znanja o vse bolj iskanih novih poklicnih profilih: koordinator spletne skupnosti in koordinator digitalnih vsebin. 
Program FORMA MGLC je bil namenjen mladim in ga je financiralo špansko ministrstvo za delo in socialno varnost.

V programu, ki je potekal od 23. marca 2015 do 23. junija 2015, so sodelovali mladi Španci različnih profilov. Ključni cilj programa je bil, da smo jim skozi uporabo novih pristopov, pri katerih se cenijo ustvarjalni talent, sposobnost prenosa znanj v prakso in inovativnost, omogočimo lažjo vključitev na trg dela. Naslednjo izvedbo programa načrtujemo v prvi polovici leta 2016. 

Program FORMA MGLC je bil razdeljen v več sklopov, ključno pa je bilo najti dobre prakse za vključitev novih profilov, povezanih z internetom in uporabo novih tehnologij v kulturnih ustanovah. V okviru projekta je bila vzpostavljena izobraževalna platforma in promocija samega projekta Forma MGLC skozi različne kanale. Zainteresirano javnost smo vabili na izobraževalna predavanja in simpoziji v okviru programa.

Vsebina programa FORMA MGLC:

Novi profesionalni profili: Udeleženci so se seznanili z delovnim okoljem muzeja ter načinom uporabe novih medijev v Mednarodnem grafičnem likvnem centru. Spoznali so, da se zaradi uporabe novih medijev spreminja tudi pozicija MGLC v globalni komunikaciji, prenosu informacij in razumevanju kulture.

Upravljalec spletne skupnosti: Udeleženci so podrobneje preučili pomen poklica upravljalec spletne skupnosti in raziskali dobre prakse v tujini. Teorijo, ki so se je v raziskovanju naučili, so skozi prakso prenesli v naše okolje. Ključni pomen je bil, da so udeleženci spoznali, kako učinkovito zgraditi spletno skupnost za različne javnosti.

Digitalizacija: Shranjevanje dokumentacije v muzejih se vse bolj spreminja in digitalizira – tudi z namenom, da lahko zadostimo vse bolj zahtevni spletni javnosti. Iskanje dobrih praks; spoznavanje potrebe o vpeljavi posebnega poklica za namen upravljanja z digitalnim arhivom, namenjenim za dolgotrajno rabo. Uvajanje dobrih praks digitalnega upravljanja v naše okolje.

Digitalni mediji v muzejih: Vpogled v pomen različnih digitalnih orodij (tablice na dotik, mobilne aplikacije in druga sodobna orodja), ki jih lahko uporabimo za pritegnitev obiskovalcev in kulturnih delavcev. Uporaba inovativnih pristopov; iskanje rešitev, kako bi lahko te pristope uporabili v MGLC.

Komunikacijska strategija na družabnih medijih: Vzpostavljanje okvirne komunikacijske strategije glede uporabe socialnih omrežij; iskanje odgovora na to, kako uspešno vpeljati digitalne medije v marketinško in komunikacijsko strategijo ustanove.

Analiza družabnih medijev: Muzeji imajo novo vlogo v globalni komunikaciji, razširitvi informacij in kulturnega razumevanja. Kako uspešno izmeriti vpliv socialnih medijev, je vprašanje, na katerega so udeleženci iskali odgovor.

Pozicioniranje kulturnih institucij, marketing: Osnove »brandinga« v kulturnih institucijah: spoznavanje o tem, da sistematično vzpostavljanje znamke pripelje do zaupanja obiskovalcev, ki jih k nadaljnji interakciji navezuje tudi čustvena navezanost. 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Mednarodni dan muzejev v Ustvarjalnem centru Švicarija

Vodstvo avtorice razstave Yasmín Martín Vodopivec po razstavi Švicarija: skupnost, umetnost in narava in vodje projekta obnove Švicarije Jerneje Batič

petek, 18. maj, ob 14. uri, brezplačno

Po večplastni razstavi Švicarija: skupnost, umetnost in narava nas bosta popeljali vodja prenove Švicarije Jerneja Batič in avtorica projekta Yasmín Martín Vodopivec. Razstava, ki jo tvorijo štirje sklopi: ZgodovinaSpominski atelje Stojana BatičaArhitektura in Umetnost, nas popelje skozi zgodovino in družabno življenje v stavbi, nam predstavi delovanje umetnikov v njej, in nam osvetli nedavno prenovo. Te sklope pa povezujejo umetniška dela.

Sodelujoči umetniki na razstavi:
Nika Autor, Stojan Batič, Dragica Čadež, Jure Detela, Meta Grgurevič, France Gruden, Sergej Kapus, Janez Lenassi, Karel Plemenitaš, Karel Putrih, Drago Tršar, Dušan Tršar, Lujo Vodopivec, Bilal Yilmaz.

Prijazno vabljeni!


Atelje Stojana Batiča.
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Skrivno življenje knjig, literarna omizja

sreda, 23. maj, ob 18. uri
Ustvarjalni center Švicarija, brezplačno

Knjiga Šopek Cankarjevih pisem odstira življenje Ivana Cankarja na Rožniku v letih, ko je postal pravi Ljubljančan. Bil je zvezdnik svojega časa, množično so ga obiskovali ugledni meščani pa tudi trume dijakov in študentov, s katerimi je rad neumorno klepetal. V tem času je nastalo nekaj njegovih najlepših del. Njegova stalna postojanka je bila tudi Švicarija. 

Na tretjem dogodku iz cikla Skrivno življenje knjig se bomo posvetili Ivanu Cankarju nekoliko drugače. Kako avtorja približati mlajšim generacijam? Je aktualen tudi v današnjem času? 

Gosta sta Marjetka Krapež, profesorica na Gimnaziji Vič, vodja literarnega kluba L'etažer in Andrej Koritnik, profesor na Osnovni šoli Prežihovega Voranca.
Moderatorka je Nika Kovač. 


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Promenadni družinski festival in Glasovi Tivolija, pripovedovanje zgodb o Švicariji

sobota, 19. maj, 10.00–20.00 
Ustvarjalni center Švicarija, park Tivoli, brezplačno

Kako so se nekoč oblačili, kako so se nosili, kaj so govorili in kaj so počeli?
Ljubljanska promenada, Tivoli in Švicarija nekoč in danes! Promenadni družinski festival sestavljajo dve celodnevni delavnici in zaključek v obliki pripovedovanja zgodb. Namenjamo ga otrokom, družinam, vsem generacijam!

Ustvarjalni delavnici, na katerih raziskujemo družabno zgodovino Švicarije, 10.00–17.00

Promenada kot nekoč
Scenografska delavnica, na kateri izdelujemo mini scene – kulise nekdanjega promenadnega življenja v Tivoliju.
Koncept: Samo Lapajne, akademski slikar, scenograf in kostumograf.

Videti in se postaviti na ogled
Izdelujemo večja slikarska dela in jih umestimo v prostor.
Koncept: Ana Sluga, uporabnica ateljeja v Ustvarjalnem centru Švicarija, slikarka, fotografinja in videastka.

Zaključni dogodek dneva ob 18.00

Glasovi Tivolija, pripovedovanje resničnih zgodb o Švicariji
Tivoli je poln zgodb, tiste najbolj divje in sočne poznajo le drevesa, in vi jih ne izveste nikdar. A nekaj je ostalo zapisanih, nekaj povedanih in o nekaterih se šušlja. Izbrskali smo nekaj posebnih o obnovljeni Švicariji. Avtorsko jih bodo interpretirali pripovedovalci in glasbeniki, ki jih marsikdo pozna z valov Radia Študent ter z zgoščenk Za 2 groša fantazije.

Pripovedujejo: Ciril Horjak - dr. Horowitz, Boštjan Napotnik - Napo, Katja Preša, Srečko Meh in Ana Ličina. Glasba: Andrej Fon.

Kliknite za podroben opis dogodka


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Umetniki na obisku!

Pogovor: Declan Clarke (Berlin) ter Nikita Kadan in Anna Zvygintseva (Kijev)

torek, 15. maj, ob 17. uri
Ustvarjalni center Švicarija, brezplačno

Vabljeni na javno predstavitev umetnikov, ki trenutno gostujejo v Ljubljani, in sicer v rezidenčnih centrih KC Tobačna 001 (MGML) in Ustvarjalnem centru Švicarija (MGLC).

V Švicariji trenutno biva in dela umetnik Declan Clarke iz Berlina, medtem ko sta v KC Tobačna 001 na rezidenčnem bivanju umetnika Nikita Kadan in Anna Zvygintseva iz Kijeva.

Na pogovoru, ki ga bosta moderirala Alenka Gregorič in Miha Colner, bodo gostujoči umetniki predstavili svojo ustvarjalno prakso, nastajajoča dela v sklopu rezidenčnega bivanja, svoje poglede na svet in še marsikaj.

Declan Clarke je bil udeleženec in nagrajenec 31. grafičnega bienala Nad tabo/ti leta 2015 v Ljubljani. Žirija mu je za delo Skupinski portret z razstrelivom (2014) podelila posebno nagrado, in sicer raziskovalno rezidenco. Trenutno je na raziskovalni umetniški rezidenci v Ustvarjalnem centru Švicarija.

Nikita Kadan in Anna Zvygintseva, trenutna rezidenta v Muzeju in galerijah mesta Ljubljane, se bosta ob zaključku svojega bivanja konec tega meseca predstavila z razstavnim projektom v KC Tobačna 001.

Declan Clarke deluje pretežno na področju gibljive slike, čeprav pogosto uporablja tudi druge umetniške medije. V novejši praksi se posveča raziskovanju tematik modernosti, konflikta in osebnih zgodb, ki se odvijajo v ozadju velikih političnih prevratov 20. in 21. stoletja. V minulih dveh desetletjih se je v delih odzival na osebne izkušnje običajnih ljudi in jih primerjal z uradnimi zgodovinskimi narativi, ki so običajno produkt rabe politične moči.

Za umetniško prakso ukrajinskega umetnika Nikite Kadana velja, da nas sili k premisleku o manipulaciji zgodovine, ki se odvija v sodobnem političnem in kulturnem diskurzu. Zanj je edino, kar šteje, kritično zgodovinjenje in ustvarjanje narativa, ki bo lahko preteklost in sedanjost povezal v logično celoto. Vse preostalo je zgolj vojna za spomin, filtriranje in selekcioniranje podatkov brez občutka za odgovornost do preteklosti.

Opus Anne Zvygintseve spominja na intuitivni dnevnik, v katerem s skulpturami, risbami in videi beleži sledove vsakodnevnega življenja, srečanj, naključij ali avtobiografskih dejstev in na ta način ohranja trenutke, ideje in dejanja, ki bi se drugače izgubili.

Pogovor bo v angleškem jeziku.


Declan Clarke: Skupinski portret z razstrelivom (2014).
Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

David Lynch: Ogenj na odru

Mednarodni dan muzejev

petek, 18. maj, 10.00–18.00

Prost vstop na razstavo David Lynch, Ogenj na odru.

Torkova vodstva po razstavi

torek, 22. maj, ob 18. uri

Vsak torek maja in junija ob 18. uri in vsak torek julija ob 19. uri so v programu vodstva v slovenskem in angleškem jeziku.
Po razstavi vodi muzejski informator Gregor Dražil.

Občasno bomo pripravili tudi vodstva z gosti; program spremljajte na: www.mglc-lj.si
Vstopnina za razstavo, vodstvo je brezplačno.

David Lynch je Slovenec
Okrogla miza o vplivu Davida Lyncha na slovensko identiteto

četrtek, 24. maj, ob 18. uri
Ustvarjalni center Švicarija, brezplačno

Ko je v javnosti završalo, da MGLC prireja razstavo Davida Lyncha v Ljubljani in pravzaprav prvo njegovo predstavitev kot likovnega umetnika v Sloveniji, je bilo prvo in edino vprašanje: »Pa on pride?« Na enem izmed pripravljalnih srečanj smo projekt predstavili tudi Marcelu Štefančiču, jr., ki pa je med drugim takoj našel odgovor na mnogokrat zastavljeno vprašanje: »Saj on je že tukaj!« Hipoma se je porodila ideja, da je David Lynch pravzaprav Slovenec. Koliko je torej Slovenca v Lynchu in koliko je Lyncha v Slovencu?

O tem in podobnih vprašanjih bomo razpravljali na okrogli mizi, na kateri bodo sodelovali gostje: Marcel Štefančič, jr., filmski kritik, televizijski voditelj in publicist; Mirt Komel, filozof, sociolog in pisatelj; Stojan Pelko, filozof in sociolog, in Ana Jovanović, filozofinja.

David Lynch, Ogenj na odru

13. 4.–29. 7. 2018

Prva predstavitev ameriškega režiserja, scenarista, fotografa, slikarja, glasbenika in grafika Davida Lyncha v Sloveniji. Razstava Ogenj na odru 
prinaša izbor sedemdesetih grafik v tehniki litografije, predstavitev pa zaokrožajo slike iz zasebnih zbirk, akvareli in izbor eksperimentalnih in animiranih filmov. S prepletanjem temačnosti in skrivnostnosti, ki se prelivata prek njegovega celotnega spektra umetnosti, se vzpostavlja lynchevsko vzdušje, ki mu v postavitvi razstave z odrsko logiko sledi
scenograf Branko Hojnik.

Kustos razstave je Božidar Zrinski.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Delavnica animacije v programu razstave Davida Lyncha za mlade 12+

nedelja, 13. maj, 11.00–14.00

Delavnica je brezplačna, obvezne prijave na lili.sturm@mglc-lj.si

Druženje, igriva ustvarjalnost in srečanje z velikanom filmske umetnosti! Vse to in še več se obeta na ustvarjalni delavnici animacije, ki jo v programu razstave David Lynch, Ogenj na odru namenjamo mladim 12+ ter tudi spremljajočim staršem.

Na razstavi si bomo v družbi galerijske mentorice Petre Derganc ogledali serijo petih kratkih animiranih in eksperimentalnih filmov, ki jih je ustvaril kultni režiser in vsestranski umetnik David Lynch. Obiskali bomo tudi Lynch Lab, galerijski studio, ki daje priložnost za aktiven in ustvarjalen odziv obiskovalcev. Sledila bo delavnica v tehniki stop animacije (snemanje sliko po sliko). Pod vodstvom mentoric Andreje Goetz in Jelene Dragutinović bomo ustvarili skupen animirani film. Tokratna delavnica je zadnja v seriji delavnic animacije v letošnjem šolskem letu, ki jih je izvajalo Društvo Slon na razstavah v MGLC.

Kako so videti izdelki, animirani kratki filmi, pa je mogoče videti na povezavah:

animirani film 32 grafičnega bienala: Kriterij rojstva

animirani film ob razstavi Boris Jesih, Povezave

Delavnica je tudi del nedeljskega dogajanja Čarobni dan v Tivoliju.

Vabljeni!


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

(Psihodramsko) Srečanje z Lynchem 

nedelja, 27. maj, 11.00–16.00, vstopnina 5 EUR (vstopnica za razstavo)

Izkustvena delavnica pomeni srečanje z glavnimi mislimi o ustvarjalnosti iz Lyncheve knjige Kako ujeti veliko ribo ob psihodramskih tehnikah. Namenjena je aktivnemu raziskovanju lastne ustvarjalnosti ob odigravanji (enactment). Bi se želeli (s tem, ko se postavimo v njihove vloge) srečati s svojim oceanom in velikimi in malimi ustvarjalnimi ribami v njem ali morda raje kar z Lynchem?

Psihodrama je po vsem svetu znana in v stroki uveljavljena akcijska skupinska psihoterapevtska metoda, ki jo je razvil Jacob Levy Moreno, njene tehnike pa se lahko uporabljajo tudi zunaj psihoterapije v umetniškoustvarjalne in druge namene. Osnovna lastnost psihodrame je odrsko odigravanje notranjega sveta in življenjskih situacij posameznika. Psihodrama vzpodbuja ustvarjalno mišljenje, da bi posameznik prevzel iniciativo in našel nove, boljše odzive na situacije, ki se mu ponavljajo. V psihodrami je dobrodošel vsak, ki se želi ob igri srečevati s sabo in z drugimi.

Delavnico vodi Tomi Janežič, gledališki režiser in izredni profesor na AGRFT.

Delavnica bo potekala v dveh delih z enim odmorom. Udeleženci morajo biti prisotni od začetka do konca. Število prijavljenih je omejeno. Obvezne prijave do zapolnitve mest na lili.sturm@mglc-lj.si.

Vabljeni!


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.