S slovenskimi in tujimi gosti želimo okrepiti pomen novih medijev na področju kulture ter zastaviti smernice za prenos znanja v prakso, zato vas vljudno vabimo na mednarodni simpozij v okviru programa FORMA MGLC »Vpliv novih medijev: Dnevni izzivi za kulturne ustanove.«

Mednarodni simpozij se bo pričel v petek, 29. maja 2015 ob 9. uri v prostorih predavalnice Mednarodnega grafičnega likovnega centra, Grad Tivoli, Pod Turnom 3, Ljubljana. Po štirih raznovrstnih predavanjih bomo dan zaključili z okroglo mizo, s pridobivanjem novega znanja pa nadaljevali v soboto, 30. maja 2015 ob 9.30 uri, ko bo na vrsti delavnica s profesorjem Davidom Gauntlettom iz Univerze Westminister, Velika Britanija (avtor: Delo je povezovanje / Making is Connecting).

V MGLC želimo tudi z organizacijo omenjenega simpozija poudariti pomen neformalnega izobraževanja, ki ne bogati le sodelujočih posameznikov, temveč tudi institucije, v katerih ti posamezniki delujejo in posredno tudi njihovo občinstvo.

Udeležba na simpoziju je brezplačna, potrebna je zgolj prijava prek spletnega obrazca.
Prijava na sobotno delavnico (20 mest): spletni obrazec


Za kakršna koli vprašanja smo na voljo na elektronskem naslovu forma@mglc-lj.si.

PROGRAM SIMPOZIJA

9:00 REGISTRACIJA

9:30 – 10:00 UVOD in predstavitev programa FORMA MGLC

10:00 -11:00 PETER ŠEPETAVC, digitalni strateg, Pristop, Ljubljana, Slovenija

Digitalni strateg na agenciji Pristop, ki je iz novinarskih vod že pred slabim desetletjem prestopil v trženjske. Je eden vodilnih strokovnjakov za družbene medije v regiji, pod taktirko katerega so se na te kanale podale slovenske, regionalne in tudi svetovno uveljavljene blagovne znamke, v zadnjem času pa se posveča predvsem digitalnim kanalom t.i. 360° kampanj. V prostem času med drugim proučuje vpliv novih spletnih kanalov na izražanje in podajanje zgodb – v trženju, politiki in umetnosti, pa tudi v pop kulturi in dnevni komunikaciji na splošno. Po izobrazbi računalničar, od jeseni pa spet tudi študent: na magistrskem programu Strateški marketing na London School of Business and Finance.

  • Predavanje: »Kulturno na splet«

Spletni nastop kulturnih ustanov, pa tudi posameznikov, ki delujejo na tem področju, je zelo heterogen – težko najdemo področje, kjer najdemo toliko odličnih in posnemanja vrednih primerov, kako izkoristiti nove medije ne samo za promocijo, ampak tudi za izražanje, na drugi strani pa težko najdemo področje, kjer mnogi, tudi veliki igralci, ne najdejo prave poti do uspešnega izkoriščanja novih kanalov in možnosti, ki jih ponujajo.

V predavanju bo prestavili različne pristope, ki so jih na novih medijih ubrale ustanove in posamezniki s področja kulture in umetnosti. Pokazal bo, kako se tega lotevajo veliki, pa tudi kakšne metode v bitki za pozornost posameznikov na spletu ubirajo manj uveljavljeni igralci na tem področju. Na koncu pa bo izpostavil še nekaj posameznikov in organizacij, ki spletne kanale, predvsem tiste v družbenih omrežjih, ne izkoriščajo za promocijo svojega ustvarjanja, ampak samo ustvarjanje poteka z roko v roki z zmožnostmi izražanja, ki jih novi mediji ponujajo.

11:15 – 12:30 DAVID GAUNTLETT, profesor na Fakulteti za medije, umetnost in oblikovanje, Univerza v Westminstru, Velika Britanija

Profesor na Fakulteti za medije, umetnost in oblikovanje in eden od direktorjev Inštituta za komunikacijske in medijske raziskave (Communications and Media Research Institute) na Univerzi v Westminstru, VB. Avtor vrste knjig, vključno z Ustvarjalnimi raziskovanji (Creative Explorations, 2007), Delo je povezovanje (Making is Connecting, 2011) in Ustvarjanje medijskih študijev (Making Media Studies, 2015). Ustvaril je vrsto popularnih spletnih virov, videov in igrač ter pionirskih ustvarjalnih metod za raziskave in delavnice. Sodeluje s številnimi vodilnimi svetovnimi kreativnimi organizacijami, vključno z BBC, knjižnico British Library in galerijo Tate. Že več kot deset let sodeluje s podjetjem LEGO z inovacijami na področju ustvarjalnosti, igre in učenja.

  • Predavanje: »Deset misli o novih tehnologijah, družbenih medijih in inovativnih pristopih v kulturnih institucijah«

David Gauntlett že vrsto leto raziskuje ustvarjalnost in digitalne medije, piše o tem in razmišlja, kako lahko ta sredstva uporabljajo ljudje, ki želijo komunicirati, izmenjavati ideje in se skupaj učiti. Program FORMA MGLC poudarja uporabo novih tehnologij, družbenih medijev in inovativnih pristopov v kulturnih institucijah; v svojem predavanju bo David Gauntlett tako predstavil lastne misli o teh področjih. Razmišljal bo o spreminjajoči se vlogi muzejev in knjižnic: te institucije so bile nekoč zakladnice zgodovinske vednosti in izkušenj, dandanes pa postajajo platforme, na katerih lahko sodobne skupnosti oblikujejo lastne ideje in sposobnosti. Predavatelj bo utemeljil trditev, da kulturne institucije ne morejo biti več zgolj »posredovalci« informacij, temveč bi morale sprejeti pomen vsakdanje ustvarjalnosti in dejstva, da ljudje stvari ustvarjajo skupaj.

12:30 – 13:30 KOSILO

13:30 – 14:30 LENART J. KUČIĆ, novinar časopisa Delo, Ljubljana, Slovenija

Novinar in kolumnist Sobotne priloge časopisa Delo, ki od konca 90. let spremlja preplet medijev, tehnologije in družbe. Nove medije proučuje kot raziskovalec in predavatelj, a jih spoznava tudi v praksi - kot bloger, voditelj podkasta in spletne oddaje. Sodeloval je pri več mednarodnih raziskavah o medijskih trgih v državah srednje in jugovzhodne Evrope ter izdelal prvi zemljevid medijske krajine v Sloveniji. Novinarsko se je izpopolnjeval na britanskem časopisu Guardian in magistriral (MA) na londonskemu Goldsmiths Collegeu.

  • Predavanje: »Novi kulturni komunikatorji - spletne osebnosti ali uslužbenci?«

Medijske in kulturne institucije ne nagovarjajo več nekdanjega množičnega občinstva, temveč posameznike, družbene in interesne skupine. Ti so vajeni drugačne komunikacije - dvosmerne in osebne, ki se večinoma pretaka na spletnih družabnih omrežjih. Takšna komunikacija pa zahteva tudi drugačne komunikatorje: profesionalne in korektne, a tudi dostopne in družabne, ki imajo pri delu precej več avtonomije kot nekdanji predstavniki za stike z javnostjo.

Lovljenje ravnotežja med profesionalnostjo in družabnostjo na spletu ni enostavno. Običajna obvestila in sporočila za javnost niso učinkovita. Preveč sproščena ali nepremišljena komunikacija lahko ustanovi in posamezniku povzroči veliko škode. V predavanju bo predstavil nekaj strategij in primerov, kako se na spremenjena razmerja med ustvarjalci in občinstvom odzivamo novinarji. Ter pokazal, zakaj od spletnih skupnosti ne smemo samo jemati ali jih uporabljati kot potrošnike, ampak jim moramo biti pripravljeni tudi zares prisluhniti.

14:45 – 16:00 REBECA HERMO, novinarka in upraviteljica spletne skupnosti (community manager) v Cidade da Cultura de Galicia (Mesto kulture v Galiciji), Santiago de Compostela, Španija

Novinarka in upraviteljica spletne skupnosti. Z več kot desetletjem izkušenj na področju tiskanih medijev je Rebeca Hermo gonilna sila vrste alternativnih digitalnih medijev v Galiciji, kot sta Altermundo in Dioivo. Pred štirimi leti se je odločila svojo novinarsko strast združiti s svojim poznavanjem družbenih medijev. Odtlej razvija družbeno-medijsko strategijo Mesta kulture, kulturne institucije s sedežem v Santiagu de Composteli v Španiji.

  • Predavanje: »Kultura na spletu. Vsakdanjik vodje kulturne skupnosti«

Rebeca Hermo (upraviteljica spletne skupnosti v Mestu kulture od leta 2011) bo predstavila praktični primer upravljanja družbenih medijev. Kaj je spoznala, ko je začela delati v Mestu kulture? Katere odločitve je treba sprejeti? Katerim omrežjem se je treba pridružiti? Predavateljica bo ponudila vpogled v prve korake, uspehe in napake pri spletnem komuniciranju kulturne institucije.

To predavanje ni ne mojstrska delavnica in tudi ne tehnična razprava o družbenih medijih. Je preprosto praktična ponazoritev dela upravitelja spletne skupnosti: prikaže njegov začetek, razvoj, uspehe in napake, skupaj z vsem, kar pripomore k boljšemu razumevanju njegovega dela. Čeprav se zadnja leta potreba po tem profilu veča, je naziv še vedno precej neznan. To ni povezano le z dejstvom, da večina ljudi ne pozna tega poklica, temveč tudi s tem, da ni jasno razvidno, kaj točno je njegovo delo in kakšne odločitve sprejema pri vodenju neke skupnosti.

16:15 – 17:30 Pogovor (vsi 4 predavatelji), moderator Domen Savič

********************************

SOBOTA: 10:00 – 13:00

  • Delavnica: »Sodelovanje kulturnih institucij z javnostjo – LEGO delavnica«

Namen delavnice je pomagati udeležencem pri razmišljanju o tem, kako lahko kulturne institucije sodelujejo z javnostjo – na spletu in izven njega – pri oblikovanju pogovorov, navdihov in tehtnih odnosov. Reprezentacije idej in izkušenj bomo ustvarili z LEGO kockami. To je prijeten način, kako lahko ljudje delijo svoje ideje, sodelujejo in razmišljajo o svojih izkušnjah ali delovnih praksah. Tehnične oziroma konstrukcijske veščine niso potrebne. Konstrukcijska dejavnost temelji na načelih resne igre LEGO (LEGO Serious Play), ki jo uporabljajo številna podjetja in organizacije, služi pa tudi kot orodje za družbene raziskave. Delavnico bo vodil David Gauntlett, avtor dela Delo je povezovanje (Making is Connecting) in profesor na Fakulteti za medije, umetnost in oblikovanje na Univerzi v Westminstru.

 

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Boris Jesih: Povezave

30. 11. 2017–11. 3. 2017

Boris Jesih (1943) se je umetniško uveljavil konec šestdesetih let v krogu ekspresivnih figuralikov. Pod vplivom poparta se je z geometrijskim preoblikovanjem vsakdanjih predmetov odzival na značilnosti duha časa in se kasneje usmeril predvsem v krajinarstvo. Kot grafik se odlikuje v tehnikah visokega in ploskega tiska, z vrhuncem v barvni litografiji. Kot nagrajenec 13. mednarodnega grafičnega bienala leta 1979 (posebna nagrada za mladega avtorja) je opozoril nase s serijo litografij, katerih nabor imamo v zbirki MGLC. Na pregledni razstavi so ob litografijah na ogled tudi risbe, slike in fotografije, s katerimi poudarjamo povezave v njegovem ustvarjalnem procesu in med njegovimi deli. 


Boris Jesih: Vrata (1983, barvna litografija).

 

 

PAZI, SVEŽA GRAFIKA! #10

Tanja Radež:

SREČNO NOVO LETO 2018

5. 12. 2017–8. 1. 2018

TAM-TAMova Ulična galerija na Vegovi (nasproti Glasbene matice)

Tanja Radež se pogosto znajde v samoizpraševanju o smislu oblikovanja nacionalne simbolike. Simbolni znaki narodne identitete so pogosto zgolj okraševanje, in ne več opora za ustvarjanje svetle prihodnosti. Simboli in barve pa vztrajajo skozi spreminjajočo se zgodovino, kajti človek očitno mora začrtati meje svojega bivanja in označevati suverenost skupine, ki ji pripada. 


Tanja Radeže: SREČNO NOVO LETO 2018.

 

Kopiranje

14. 12. 2017–4. 1. 2018

odprtje razstave
četrtek, 14. december, ob 17. uri, Ustvarjalni center Švicarija

Projekt Kopiranje v knjigi umetnika predstavlja 11 umetnikov, ki so vsak po svoje razvili in ustvarili svoj pogled na kopiranje in kopijo.

Umetniki: Kate Bingaman-Burt, Tate Foley, JULM (Jason Urban & Leslie Mutchler), Leah Mackin, Test Print (Amze Emmons), Garret Orr, Nez Pez, Nika Rupnik, Grace Synder, RL Tillman, Breanne Trammell
Kustos: Printeresting


Foto: Printeresting.

Iz ateljejev Švicarije

Marija Mojca Pungerčar: Predvideno je prehodno obdobje

14. 12. 2017–16. 2. 2018

odprtje:
četrtek, 14. december, ob 19. uri, Ustvarjalni center Švicarija
(1. nadstropje)
ob 18. uri vodstvo po razstavi z Marijo Mojco Pungerčar in kustosinjo Nino Jezo

Pri projektu Predvideno je prehodno obdobje umetnica Marija Mojca Pungerčar izhaja iz izbora fotografskih posnetkov, s katerimi je v daljšem časovnem obdobju dokumentirala zasebne dogodke, ki predstavljajo ali nakazujejo pomembne življenjske prelomnice. 


Marija Mojca Pungerčar: Predvideno je prehodno obdobje.