Grafični ateljeji

Grafični ateljeji MGLC so organizirani kot produkcijski centri, ki ponujajo možnost tiska v različnih grafičnih tehnikah. Umetniki lahko tiskajo sami ali ob pomoči grafičnih mojstrov.

V prvih letih delovanja so grafični ateljeji skrbeli predvsem za ohranjanje in varovanje kulturne dediščine. V tem obdobju so nastali ponatisi del Janeza Bernika, Andreja Jemca, Vena Pilona, Rika Debenjaka, Bogdana Borčića, Karla Zelenka in Marijana Tršarja. Kasneje se je delovanje grafičnih ateljejev osredotočilo na tiskanje v določenih klasičnih grafičnih tehnikah globokega tiska, litografije in sitotiska. Vselej pa so bili zamišljeni kot laboratorij za raziskovanje, kjer lahko domači in tuji umetniki izpopolnjujejo znanje in raziskujejo v grafičnem mediju.

MGLC kot produkcijski center ponuja več načinov sodelovanja. Strokovni kolegij pri produkciji izvirnih grafičnih del vsako leto izbere projekte, ki bodo financirani in realizirani v njegovih grafičnih ateljejih. Avtorji se lahko do konca koledarskega leta prijavijo sami, po potrebi pa MGLC pripravi razpis ali določenega avtorja neposredno povabi k produkciji projekta. 

Kadar gre za koprodukcijske projekte, pa MGLC zagotavlja tehnične in prostorske pogoje, projekte se izbere na podlagi predhodnih predlogov avtorjev. V obeh primerih, tako pri produkciji kot koprodukciji, MGLC za stalno zbirko prejme po dva izvoda grafičnega dela. Grafične ateljeje ponuja tudi v najem.
MGLC študentom in pedagogom ALUO omogoča brezplačno uporabo svojih ateljejev, ki se nahajajo na sedežu MGLC, v izobraževalne namene.

Osebni ogled in nakup del

Od ponedeljka do petka, 9.00–15.00
Podrobnejše informacije: Petra Klučar, (01) 24 13 808, petra.klucar@mglc-lj.si

  • botanicus-_mala.jpg
    Mojca Zlokarnik Botanicus
  • 978e82dba9f6191fc1464a615371d91f.jpg
    Karel Zelenko Tobak
Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Švicarija – »umetniško gnezdo« Ljubljane

Ob Dnevih evropske kulturne dediščine 2017 vabimo v park Tivoli v Ustvarjalni center Švicarija na predavanje o zgodovini te historične stavbe in vodeni ogled 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva.

sobota, 30. september, 11.00–13.00, Ustvarjalni center Švicarija, vstop prost

Zgodovino Švicarije bosta predstavili Tatjana Adamič
in Aleksandra Renčelj Škedelj, konservatorki ljubljanske enote Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije (ZVKDS), ki je tudi aktivno sodelovala pri prenovi stavbe.

Predavanju bo sledil vodeni ogled osrednje razstave 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva v družbi umetnostnega zgodovinarja Gregorja Dražila.

V času predavanje in vodstva deluje otroški kotiček Palček Bienalček, prostor za animacije, varovanje in delavniške aktivnosti za otroke. Brezplačno.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

FESTIVAL SONICA – SONICA V PARKU
30. september, od 17. ure naprej
Ustvarjalni center Švicarija, Park Tivoli

SONICA se na zadnji festivalski dan seli v park. Na dvorišču Ustvarjalnega centra Švicarija bo popoldne potekala glasbeno-programerska delavnica
GranuRise, ki ji bo sledil jam session in nastop improvizacijske noise skupine Kikimore. Pod večer bomo festival zaključili s koncertom Jana Jelineka, z uvodom Battle-ax na violi in elektroniki.

Program
17:00 Andrej Kobal: GranuRise
Delavnica in jam session, Dvorišče pred Ustvarjalnim centrom Švicarija
19:00 Kikimore
Koncert, Dvorišče pred Ustvarjalnim centrom Švicarija
21:00 Battle-ax, Jan Jelinek
Koncert, Ustvarjalni center Švicarija

Vstopnice za večerni koncert:
z rezervacijo na naslov mota.museum@gmail.com (Jelinek):
7 eur
Vstopnina na vratih: 10 eur

32. grafični bienale: Kriterij rojstva

Ujetost v zaznavi?
Javno vodstvo po osrednji razstavi 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva, vodi Hana Ostan Ožbolt
torek, 26. september, ob 17. uri, začetek vodstva v MGLC

V iskanju odgovora na vprašanje, kako lahko k umetnosti pristopimo drugače, je letošnji 32. grafični bienale vpeljal določene novosti: razstavo brez osrednje figure kuratorja, proces izbire sodelujočih umetnikov so prevzeli umetniki sami, namesto koncepta pa so prejeli pesem Jureta Detele Kriterij rojstva, ki je spodbudila njihov odziv.

Hana Ostan Ožbolt bo na vodstvu predstavila svoj pogled na letošnji 32. grafični bienale in izpostavila tiste umetniške projekte, ki so pritegnili njeno pozornost.

Hana Ostan Ožbolt je diplomirana komparativistka in nemcistka, ki trenutno zaključuje magistrski študij na oddelku za umetnostno zgodovino. Bila je del 15. generacije šole za kustose in kritike sodobne umetnosti, med Ljubljano in Berlinom pa je v zadnjih letih opravljala številne prakse oziroma zaposlitve v polju sodobne umetnosti, o njej občasno tudi piše.

 

V času vodstva deluje otroški kotiček Palček Bienalček, prostor za animacije, varovanje in delavniške aktivnosti za otroke. Brezplačno.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

32. grafični bienale: Kriterij rojstva

Ta teden na bienalu

Projekcija filma
Kenji Mizoguči: Legenda o Ugetsu (1953)
sreda, 20. september, ob 20. uri
Slovenska Kinoteka (Miklošičeva 28)

Delavnica za mlade 14+ 
Eksperimentalni animirani film 
četrtek, 21. september, 16.30–19.30, Ustvarjalni center Švicarija

Maria Bonomi, Za vedno grafika
(Galerija Jakopič)
Javni vodstvi po razstavi
sobota, 23. september, ob 16. 30 uri,
v angleškem jeziku
nedelja, 24. september, ob 16.30 uri,
v slovenskem jeziku

Gostovanje 32. grafičnega bienala v Pragi
sobota, 23. september
Gostujemo na ljubljanski predstavitvi arhitekta Jožefa Plečnika v češkem glavnem mestu.


Kenji MizogučiLegenda o Ugetsu (1953).