Ana Sluga: Pasivni torzo, pop-up enodnevna razstavna postavitev

04. 10. 2022
440h/ana_sluga-pasivni_torzo-pop-up.jpg
Foto: Arhiv Ane Sluga

torek, 4. oktober 2022, od 18. do 22. ure 
MGLC Švicarija

Iz ateljejev
Ana Sluga: Pasivni torzo

Dela na papirju

Pop-up enodnevna razstavna postavitev

Vstop prost. 

V ustvarjalnem in rezidenčnem centru MGLC Švicariji ustvarja trinajst umetnikov in umetnic. Njihovo delo je na ogled v okviru enodnevnih dogodkov pod skupnim imenom Iz ateljejev. Tokrat se na razstavni postavitvi s svojo aktualno slikarsko produkcijo predstavlja slikarka, fotografinja in videoumetnica Ana Sluga. 

Slikarsko polje del na papirju Pasivni torzo je kot površina ogledala. V njem odsevajo slikarski portreti ženskih figur, za katere sta značilni formalna strogost (premišljena izbira oblik, črt, barv, kompozicij in vzorcev) in za interpretacijo razprta naracija o identifikaciji in identiteti. Portreti so v ogledalu dvojno eksponirani – v njih se hkrati ogledujejo portretiranka (avtorica?) in gledalka (gledalec?). Papir postane zrcalna, svetlobo odbijajoča površina, ki razkriva avtorsko poetiko in umetniški kredo Ane Sluga, njeno razumevanje slikarskega medija, forme in vsebine. 

Dialog medijev 
Umetniška praksa Ane Sluga prehaja med slikarstvom, fotografijo in videom, svojo osebno afiniteto in formalno razmišljanje pa kar najbolj usmerja v slikarstvo. Iz slikarskega razmišljanja izhaja in se vanj vedno znova vrača. Bolj kot formalnost jo k izbiri medija vodijo produkcijske zmožnosti in času zavezan interes. Že vrsto let poučuje fotografijo kot kreativni predmet na Akademiji umetnosti v Novi Gorici, zato svojo avtorsko fotografijo in tudi video, ki zahteva kolektiven pristop in drugačne razstavne strategije, nadomešča s slikarstvom. Pri slikanju uporablja fotografijo kot medij na poti do slike. Stalnica je transfer iz realne podobe v imaginarno, ponotranjeno slikarsko podobo. Umetnica povezuje medije tudi z naslovi – leta 2015 je slikarsko razstavo v ljubljanski Bežigrajski galeriji poimenovala Album, v Obalnih galerijah Piran leta 2013 pa Transfer

Likovna pripoved 
S serijo del na papirju raziskuje slikarski medij in vzdušje, ki ga pri tem vzpostavlja kot avtorica in se nanj odziva kot gledalka. Iz oblikotvornega raziskovanja predmeta, ko se je zavezala konkretnemu (npr. električni žarnici v slikarski seriji Električna pokrajina I–VII, 2016), je prešla na statično človeško figuro. Serija fotografij Familiar (2011) je bila zavezana neposredni identifikaciji njene družine, pri čemer je obraze portretirancev prekrivala z barvnimi krogi v različnih kombinacijah in s formo ustvarjala psihološke in družbene dinamike. Korak dlje so dela na papirju Pasivni torzo, kjer ostane le še figura ženskega torza brez obraza, njena izpovednost pa je v izbiri poze, barv, kompoziciji in barvnih površinah, dekorativno obdelanih z valjčki. Precizna in premišljena raba barvnih ploskev in odtis vzorca nastajata na podlagi izhodiščnih skic in s sprotnim iskanjem (tudi s pomočjo projektorja) pravega razmerja med človeško figuro in velikostjo slikarske površine. V drži, kretnji in gesti, ki jih vidimo kot ploskovitost, se središči pripovedna os položaja ženske v današnjem času. Njena moč je nekje umirjeno igriva, sproščena ali dopustniška, drugje pa angažirana v svoji jezi in težnji po komunikaciji, odzivu, iskanju lastnega glasu.

Približana identifikacija 
S slikanjem predmetov je Ana Sluga raziskovala njihovo poetičnost in vsakdanjo rabo. Bolj angažirano držo je zavzela s slikarskimi alegorijami (serija Disonanca prostora (vstop), 2020), ko je s podobami vojnih letal tematizirala politični konflikt in nasilje. Identitetni kontekst je raziskovala tudi preko ljudi, ki so pomemben del njenega življenja. Takšen je fotografski cikel Personally (2008), ko so se portretiranci v zamrznjeni situaciji preobrazili iz subjekta v objekt. Svoj genius loci je zdaj (ponovno) prenesla na žensko podobo, na srečanje s sabo. Ženske figure na Pasivnih torzih so brez obraza, pozornost usmerjajo na držo ali kretnjo. Včasih je obraz diskretno moduliran s sencami ali izrisan z usti, kot da je vzpostavljanje izgubljene identitete v nastajanju. Portretirane situacije so (za umetnico) reminiscenca na nezavedne trenutke iz preteklosti, drobne fascinacije nad ponovno priklicanim vonjem, okusom, barvo ali občutjem. Ženska na plaži, med telefoniranjem, obrnjena s hrbtom, morda prestrašena ali v zadregi, ukazovalna z rokami za hrbtom in sklonjena naprej – vse to so statični torzi v dinamičnih situacijah sodobnega časa. Če so zastrte fotografske in videopodobe prejšnjih del sugerirale izkustveno in časovno oddaljenost, so se nam tokratne likovne podobe približale. Slike se razprejo tam, kjer se zaključi formalna določenost likovnih elementov. Zlasti intenzivne in izčiščene barvne ploskve ter izbrisani obrazi dovoljujejo, da portrete miselno dokončamo vsak zase. Kot imaginarne podobe iz svoje osebne zgodovine.

Dušan Dovč 

----------
Viri:
Dr. Nadja Gnamuš: Refleksije vsakdanjosti. V: Ana Sluga. Galerija Miklova hiša, Ribnica, 2011. 
Andrej Medved: Transfer. V: Ana Sluga: Transfer. Galerija Loža, Koper, 2013. 
Vladimir P. Štefanec: Ana Sluga. V: Ana Sluga – Marjan Gumilar, fotografije, slike in polaroidi. Mestna galerija Nova Gorica, 2013. 
Miloš Bašin: Predmeti in osebe iz življenja slikarke in ona sama. V: Ana Sluga: Album. Bežigrajska galerija, Ljubljana, 2015. 
Ana Sluga, Električna pokrajina. Galerija Kresija, Ljubljana, 2017. 
Miha Colner: Disonanca prostora (vstop). Galerija Kresija, Ljubljana, 2021.
-------------

Ana Sluga se je rodila leta 1981 v Ljubljani. Leta 2004 je diplomirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO ) v Ljubljani, magistrski študij slikarstva pa je opravljala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani ter na Estonski umetnostni akademiji (Eesti Kunstiakadeemia) v Talinu. Leta 2015 ji je Univerza v Ljubljani podelila umetniški naziv (priznanje pomembnih umetniških del). Od leta 2007 ima status samozaposlene v kulturi in sodeluje na samostojnih in selekcioniranih razstavah, tako v domačem kot mednarodnem kulturnem prostoru. 

Več: www.anasluga.si, instagram: anasluga_


Produkcija: MGLC
Oktober 2022 

Pop-up Ane Sluga z naslovom Pasivni torzo (Passive Torso) v galerijskem prostoru MGLC Švicarije je preddogodek avtoričine samostojne razstave v Galeriji Bažato, ki se bo odprla 10. novembra 2022.