Centri grafike: na presečišču znanja, vedenja in sodelovanja

11. 10. 2016 - 08. 02. 2017
440h/94_centri_grafike_jb__10__crop.jpg
Postavitev razstave v MGLC. Foto: Jaka Babnik.

Razstava je začetek dolgoročnega mednarodnega strokovnega sodelovanja, gostovanja razstav, rezidenc umetnikov in strokovnih sodelavcev. 

Razstavne predstavitve posameznih centrov:

The Print Center iz Philadelphie (ZDA)

ustanovljen leta 1915, je prestižna in neprofitna institucija, ki s svojim delovanjem spodbuja razvoj in razumevanje fotografije in grafične umetnosti kot bistveni zvrsti sodobne umetnosti. Že od samih začetkov se posveča grafični umetnosti in podpira širjenje, proučevanje, produkcijo in zbiranje del grafičnih umetnikov, tako ameriških kakor tujih. Leta 1942 je center podaril svojo zbirko grafik philadelphijskemu Umetnostnemu muzeju in njegovemu grafičnemu oddelku v nastajanju tako priskrbel pomembno jedro.  Predstavitev osvetljuje delo treh sodobnih umetnic in umetnikov iz Philadelphie, ki so bili predstavljeni na nedavnih razstavah. Vsak izmed njih je združen v par z umetnikom oziroma umetnico, ki jih z institucijo povezuje pomembna zgodovinska vez. Amze Emmons se predstavlja v paru z Artom Spiegelmanom, ki je v osemdesetih letih ustvarjal dela v sklopu rezidenčnega programa Grafičnega centra; Shelley Thorstensen je v paru s Stanleyjem Williamom Hayterjem, ki je v Grafičnem centru v štiridesetih letih vodil delavnice o eksperimentalnih postopkih globokega tiska (intaglio); Andrew Jeffrey Wright je v paru z Edno Andrade, katere delo je bilo predmet retrospektive v Grafičnem centru leta 2012.

Centar za grafiku i vizuelna istraživanja Akademija iz Beograda

ustanovljen leta 1995, velja za prvo in edino tovrstno institucijo v Srbiji, ki se posveča produkciji in predstavljanju izvirnih grafičnih del domačih in tujih umetnikov. Center je v dolgoletnem delovanju postal mednarodno umetniško ustvarjalno stičišče grafikov vseh generacij in vir produkcije, zbiranja in predstavljanja grafike. Razstava predstavlja izbor del iz njihove obsežne produkcije, in sicer z izpostavitvijo umetnikov, katerih ustvarjalnost se giba v različnih umetniških izrazih, grafika s svojo formalno demokratičnostjo pa jim je odprla nove možnosti za njihovo raziskovanje. Vključena so tudi dela, katerih ideja in tema sta lahko fleksibilno prevedeni v različne medije, tudi grafiko, vendar tako, da v tem postopku ne izgubita daljnosežnosti svojega sporočila.

Na razstavi se predstavljajo: Raša Todosijević, Zoran Naskovski, Vladimir Perić, Predrag Nešković, Dušan Otašević, Gabrijel Glid, Miodrag Mlađović, Bojan Bem, Branka Kuzmanović, Kosta Bogdanović, Marija Dragojlović, Milan Blanuš, Simonida Rajčević, Daniela Fulgosi, Anja Jerčič, Dimitrije Pecić, Milan Antić, Andreas Nader, Oliver Hölzl, Sebastián García Hiudobro, Kristian Egholm Bust, Christian Bär, Zoran Todorović, Zoran Graovac, Vladimir Veljašević, Srđan Đile Marković, Bora Iljovski, Miodrag Rogić, Nikola Korać, Marina Marković, Ksenija Pantelić, Vladimir Milanović, Milica Crnobrnja Vukadinović, Nikola Marković, Nikola Velicki.

Mednarodni grafični likovni center (MGLC)

je specializiran muzej z bogato grafično zbirko, živahen produkcijski in založniški center ter mednarodno uveljavljen producent grafičnega bienala. Od ustanovitve leta 1986 se je zavedal, kako pomembne so razmere za nemoteno ustvarjalno delo, zato je enega izmed glavnih vsebinskih in organizacijskih temeljev zasnoval v obliki eksperimentalnih grafičnih delavnic za globoki tisk, litografijo in sitotisk. V zadnjih letih se z oblikovanjem rezidenčnega programa razvija v kompleksno in novo kulturno, izobraževalno in družabno središče. Na razstavi se predstavlja z izborom iz stalne zbirke z deli Gorazda Šefrana, Bogdana Borčića in Lojzeta Logarja, ki so s svojim delom in donacijami grafičnih listov pomembno prispevali k ustanovitvi in zagonu grafičnega centra. Grafična mapa Popolno belo in črno je edinstveni umetniški in založniški projekt centra, pri katerem je sodelovalo petnajst umetnikov, ki se posvečajo geometrijski abstraktni umetnosti v raznih izpeljavah, kot so sistemska, programirana in optična umetnost. MGLC je leta 2003 z obsežnimi donacijami knjig umetnika začel širiti zbirko umetniških publikacij, zato je na razstavi predstavljen izbor iz te danes ene najbolj referenčnih tovrstnih zbirk v srednji Evropi. Aktualno ateljejsko produkcijo, ki z grafiko postavlja v ospredje sodobne umetniške vsebine in pomene, predstavljajo dela Small But Dangers, Line Rica, Mladena Stropnika, Vadima Fiškina in Yusufa Merhija.

Kustosi razstave so:

Božidar Zrinski (MGLC Ljubljana), John Caperton (The Print Center, Philadelphia), Ljiljana Tašić (Centar za grafiku i vizuelna istraživanja Akademija, Beograd).

Vodnik po razstavi prilagojen za slabovidne

 

Vodstva po razstavi

četrtek, 24. november, ob 17. uri, vodi kustos razstave Božidar Zrinski

Kustos razstave Božidar Zrinski bo predstavil razstavo, ki jo je Mednarodni grafični likovni center pripravil v sodelovanju s sorodnima institucijama The Print Centrom iz Philadelphie (ZDA) ter Centrom za grafiku i vizuelna istraživanja Akademija iz Beograda (Srbija). Razstava predstavlja več kot petdeset umetnikov različnih izrazov in na ogled postavlja vso raznolikost klasične in sodobne umetniške grafike, preseganje klasičnega medija, večplastnost grafičnega lista, čar raziskovanja in eksperimentiranja v grafiki. Kustosa bodo na vodstvu, s poudarkom na predstavitvi MGLC-ja, spremljali tudi nekateri domači umetniki. MGLC razstavlja dela Gorazda Šefrana, Bogdana Borčića, Lojzeta Logarja, umetnike grafične mape Popolno belo in črno (Getulio Alviani, Richard Anuszkiewicz, Andreas Christen, Anthony Hill, Janusz Kapusta, Julije Knifer, Edoardo Landi, Peter Lowe, Manfredo Massironi, Almir Mavignier, François Morellet, Ivan Picelj, Jeffrey Steele, Joël Stein in Ryszard Winiarski) ter dela avtorjev mlajše generacije: Small But Dangers, Line Rice, Mladena Stropnika, Vadima Fiškina in Yusufa Merhija.

Vodstvo spremlja tolmačenje v slovenskem znakovnem jeziku, tolmači gospa Tanja Giuliatti.

Za člane Kluba prijatelj bienala, gluhe in naglušne ter druge senzorno ovirane osebe sta ogled razstave in vodstvo brezplačna.

sobota, 3. december – Ta veseli dan kulture
ob 11. uri 
vodstvo za otroke in družine, vodi muzejska svetovalka Lili Šturm
ob 15. uri, po razstavi vodita kustos razstave Božidar Zrinski in tiskarski mojster Slavko Pavlin
Na vodstvu ob 15. uri bo svoje pesmi predstavila pesnica Ksenija Jus.

sreda, 8. februar – slovenski kulturni praznik
ob 10.30 uri
, vodstvo za otroke in družine, vodi muzejska svetovalka Lili Šturm
ob 15. uri, vodi kustos razstave Božidar Zrinski v družbi avtroja e-literature in pionirja spletne umetnosti Jake Železnikarja, ki nas bo tokrat po razstavi in njenem vodstvu popeljal prek družbenega omrežja twitter, zbirka twittow z vodstva