STOP AND GO, Umetnost animiranih GIF-ov

14. 06. 2018 - 19. 08. 2018
440h/bill_domonkos.jpg
Bill Domonkos: Horsetail Falls, animirani gif, 2013.

Lahkotni, privlačni in hipnotični animirani GIF-i so pravi fenomen našega časa. GIF je kratica za Graphics ‎Interchange Format (obliko zapisa za izmenjavo grafičnih podatkov), datotečni format, izumljen leta 1987, ki omogoča, da ustvarimo in vizualiziramo kratko zaporedje gibljivih podob znotraj spletnega brskalnika. GIF-e, ki so bili zelo priljubljeni v devetdesetih letih, so potem zamenjali drugi grafični formati in video, a so se še vedno uporabljali v umetniške namene zaradi njihove lahkotnosti, dostopnosti, fleksibilnosti in tesnih povezav s fotografijo in filmom. V zadnjih letih sta vznik in rast družbenih omrežij prispevala k ogromnemu in viralnemu porastu tega medija.

Skupinska razstava STOP AND GO raziskuje umetniško uporabo animiranih GIF-ov, pri tem pa predstavi široko in raznoliko panoramo različnih pristopov, ki jih trenutno uporablja mednarodna skupnost. Razstava vključuje dela devetih umetnikov, ki so najbolj znani predstavniki žanra. 

Bill Domonkos uporablja arhivske podobe in stare fotografije animira s »posebnimi učinki«, ki njegovim »starinskim« GIF-om dajejo nekakšno odtujeno eleganco in vznemirjajočo poetičnost. Zack Dougherty s svojimi prilagojenimi okvirji digitalnemu nosilcu doda rokodelsko dimenzijo; njegova dela – fotografska motivika vanitas v gibanju – prikličejo občutek smrti in dekadence, ki je v nasprotju z živostjo, tipično za ta format. V lebdečem avtoportretu se Roberto Fassone ironično predstavi kot doma narejeni superjunak, medtem ko Carla Gannis na novo interpretira Vrt zemeljskih naslad (The Garden of Earthly Delights) Hieronymusa Boscha tako, da ga obogati z emotikoni, ki ga spremenijo v kalejdoskopski univerzum različnih znakov, oblik in barv. V delu Lorne Mills prevladuje silovita in hibridna domišljija, v kateri so podobe, ki so vsesplošno razširjene na internetu, sestavljene v hektične zazankane kolaže nizke resolucije. V Giphoscopes skupina Okkult Motion Pictures razmišlja o odnosu med analognim in digitalnim ter povezavah med spletno kulturo in zgodnjim obdobjem fotografije in filma. Chiara Passa predstavi »izklesan« abstraktni GIF, projiciran na neravno in grbinasto površino, s čimer animacija dobi tridimenzionalno prostorsko razširitev. James Kerr (Scorpion Dagger) črpa iz flamskih in severnoevropskih renesančnih slik in ustvari epizodične mikrozgodbe, v katerih liki – večinoma verske figure – izvajajo dejanja, ki so povsem profana in groteskna. Nazadnje, Nika Ham izkoristi nadzorne kamere muzeja, da izvede in posname serijo drobnih in ponavljajočih se dejanj. Svoje izvajanje potem zmontira in predela v kratke videe in animirane GIF-e, ki se širijo po družbenih omrežjih kot memi.

Umetniki: Bill Domonkos, Zack Dougherty, Roberto Fassone, Carla Gannis, Nika Ham, Lorna Mills, Okkult Motion Pictures, Chiara Passa in James Kerr (Scorpion Dagger)

Kustosa: Valentina Tanni in Saverio Verini

Koprodukcija: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti

Razstava je nastala ob podpori Italijanskega inštituta za kulturo v Ljubljani in v sodelovanju z galerijo smART – polo per l’arte iz Rima.

odprtje razstave in vodstvo kustosov po razstavi: četrtek, 14. junij, ob 18. uri