V pritličju Švicarije je Spominski atelje Stojana Batiča (1925–2015), ki je rekonstrukcija kiparjevega ateljeja na Svetčevi ulici v Rožni dolini v Ljubljani.

Stojan Batič je s svojim umetniškim ustvarjanjem močno zaznamoval slovensko povojno kiparstvo. Svoj prvi atelje na Gallusovem nabrežju je podedoval po profesorju na akademiji v Ljubljani, kiparju Frančišku Smerduju. Ko je umetnik leta 1956 prvič obiskal Pariz, je že delal v ateljeju v Švicariji. Tu je ustvarjal v obdobju od 1954 do 1959 in leta 1957 ustvaril kip Balet, ki si ga lahko ogledamo, ko se po Jakopičevem sprehajališču mimo vodnjaka sprehodimo do Gradu Tivoli. Leta 1959 se je Batič preselil v nov atelje na Svetčevi ulici 1 in njegov opus se je pod vplivom izpopolnjevanja pri Ossipu Zadkinu v Parizu obrnil v novo smer.

Zdajšnja rekonstrukcija prostora v Švicariji oživlja vzdušje in postavitev prav tega kiparjevega ateljeja. Omogoča nam spoznavanje kiparjevega opusa, tako osnutkov za znamenita spomeniška dela kot tudi male plastike, ki ji je Stojan Batič namenjal osrednjo pozornost. Tu so med drugim razstavljeni oba avtoportreta, celo eden od prvih aktov počivajočih dekliških figur v žgani glini, monumentalna figura rudarja v mavcu, različica steklene Kompozicije, s katero je dopolnil znamenito serijo v steklu Eksplozija, risbe iz cikla Tragos, med terakotami pa opazimo figure iz ciklov Itaka, Evropske legende, Slovenski miti in legende ter drugo malo plastiko.

V ateljeju so tudi umetnikovi osebni predmeti, dokumentacija, oprema, ki jo je uporabljal pri delu, in umetniška dela, ki si jih je izmenjal s prijatelji (leseni okrogli relief ruskega kiparja Andrika Verge, veliko platno Staneta Kregarja, portret žene Milene, delo Vladimirja Lakoviča).

Celotno pritličje Švicarije je namenjeno javnim programom, zato oživitev Batičevega ateljeja s predstavitvami, pogovori in predavanji o umetnosti, kiparskimi delavnicami ali zgolj s spoznavanjem bogate umetnostne dediščine preteklega stoletja pomeni izjemno doživetje. Batičev atelje je tako muzejska postavitev in hkrati prostor, ki spodbuja ustvarjalnost.


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Vodstvo po ISKRI DELTI: 34. grafičnem bienalu Ljubljana s kuratorko Tjašo Pogačar

četrtek, 28. oktobra
17.00, @Grad Tivoli

Potek vodstva: Grad Tivoli, MGLC Švicarija.

Ogled po bienalskih razstaviščih v Parku Tivoli bo vodila kuratorka bienala Tjaša Pogačar. Dela v okviru ISKRE DELTE so na ogled tudi v Galeriji TR3 in Podhodu Ajdovščina, v Galeriji ZVKDS pa si lahko ogledate razstavo Hamje Ahsana, prejemnika velike nagrade 33. grafičnega bienala Ljubljana.
Ogled razstave je možen le z vstopnico 34. grafičnega bienala Ljubljana, vodstvo je brezplačno.
Prijave na trgovina@mglc-lj.si.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

 

In from the margins

Pet grafičnih ateljejev po Evropi odpira razpis za enomesečno rezidenčno bivanje umetnikov, ki se identificirajo kot migranti, begunci ali jih zaznamuje izkušnja razseljenosti, kot del evropskega rezidenčnega programa In from the Margins, ki ga financira program Ustvarjalna Evropa. 
Rok za prijave je 19. november.

Več. 

RAZPIS ZA BIVALNO REZIDENCO ZA MLADE V MGLC ŠVICARIJI

Odprt je razpis za bivalno rezidenco za mlade v rezidenčnem in ustvarjalnem centru MGLC Švicariji. 

Rezidenca je namenjena ustvarjalcem do 35. leta starosti, ki aktivno delujejo na področju sodobnih vizualnih umetnosti. Namen javnega razpisa je ustvarjalcu ali ustvarjalki oddati v najem atelje za obdobje dveh let in s tem omogočiti optimalne pogoje za ustvarjanje. 
Rok za prijavo je 20. november. 

Več. 


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.