USTVARJALNI CENTER ŠVICARIJA

Mednarodni grafični likovni center je 9. maja 2017 dobil v uporabo Ustvarjalni center Švicarija. Prenovljena stavba je bila prizorišče 32. grafičnega bienala, konec minulega leta pa so se v umetniške ateljeje vselili tudi prvi uporabniki.

Ustvarjalni center Švicarija pomeni prostorsko in vsebinsko razširitev matične ustanove. Z novopridobljeno enoto se Mednarodnemu grafičnemu likovnemu centru odpirajo možnosti za vzpostavljanje novih načinov komuniciranja z obiskovalci in predstavljanja ter interpretiranja novih umetniških izrazov. Sodobna umetnost, o kateri v Mednarodnem grafičnem likovnem centru premišljujemo v prepletu z grafičnim medijem, z Ustvarjalnim centrom dobiva nove vzvode za še intenzivnejši razvoj. Prisotnost umetnikov v ateljejih, na delavnicah ali na strokovnih srečanjih spodbuja neposreden in dvosmeren pretok znanja in izkušenj med ustvarjalci in obiskovalci.  

Rezidenčni program Ustvarjalnega centra Švicarija je tesno povezan z lokacijo in zgodovino stavbe, ki je v minulih desetletjih že opravljala funkcijo produkcijskega prostora. Danes ponovno omogoča začasen prostor za ustvarjanje dvanajstim domačim umetnikom (Anja Jerčič, Neža Knez, Damijan Kracina, Silvan Omerzu, Tanja Pak, Silvester Plotajs Sicoe, Marija Mojca Pungerčar, Ana Sluga, Zora Stančič, Martina Štirn, Miha Štrukelj, Veljko Zejak) ter vpeljuje mednarodni rezidenčni program, čemur so namenjeni trije bivalni ateljeji, ki bodo vsako leto gostili več tujih ustvarjalcev in drugih strokovnjakov s področja umetnosti in družbenih ved. Temu so namenjene različne vrste rezidenčnih programov, ki trajajo od dva tedna do šest mesecev, medtem ko so gostujoči rezidenti izbrani po različnih principih: ustvarjalci, ki sodelujejo z MGLC pri zasnovi in izvedbi programa, tisti, ki so izbrani na odprtem razpisu, ali gostje, ki so del medinstitucionalnih izmenjav.

Vizija o delovanju novopridobljene enote temelji na razumevanju specifičnih družbenozgodovinskih kontekstov, v katerih je Švicarija prevzemala različne vloge. V zgodovinski perspektivi se zarisuje kot prostor gostoljubja, gostovanja, sobivanja, izmenjave in transformacije. Z mislijo na potrebe sedanjega časa Ustvarjalni center Švicarija te ideje in vrednote nadaljuje in razvija. Želimo si, da bi se na presečišču med Mednarodnim grafičnim likovnim centrom in Ustvarjalnim centrom Švicarija stkalo novo ljubljansko kulturno, izobraževalno in družabno središče.

 


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Zadnje vodstvo po razstavi Milton Glaser, Plakati

torek, 19. februar ob 17. uri
v slovenskem jeziku
v angleškem jeziku začetek
ob 17.30 uri
brezplačno

Vodi muzejski informator Gregor Dražil.


Milton Glaser: Ljubim New York, bolj kot kadar koli, 2001.

RAZGRINJANJE SPOMINA – DELAVNICA KNJIGE UMETNIKA

Akademija za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani (UL ALUO) v sodelovanju z Mednarodnim grafičnim likovnim centrom (MGLC), Narodno in univerzitetno knjižnico (NUK), Kariernimi centri Univerze v Ljubljani in Goethe-Institutom med 18. in 22. februarjem 2019 organizira brezplačno petdnevno delavnico knjige umetnika z naslovom Razgrinjanje spomina, namenjeno študentkam in študentom UL ALUO.

V sklopu delavnice se bo v torek,
19. februarja, ob 18. uri
 v MGLC odvil večerni dogodek, namenjen širši javnosti, na katerem bodo predavali:
- umetnostni zgodovinar dr. Michael Lailach, ki bo predstavil najpomembnejšo zbirko knjig umetnika v Evropi, v Kunstbibliothek Staatliche Museen zu Berlin, kjer je od leta 2002 je zaposlen kot skrbnik zbirk KNJIGA in MEDIJSKA UMETNOST;
- muzejska svetnica mag. Breda Škrjanec, ki bo predstavila največjo slovensko zbirko knjig umetnika v MGLC;
- vodji delavnice Razgrinjanje spomina prof. Sabine Golde, priznana umetnica in profesorica z dolgoletno pedagoško prakso na področju umetniške knjige, in Patrizia Meinert, njena umetniška sodelavka na Burg Giebichenstein University of Art and Design Halle.  


Sabine Golde, Alphabetische Assoziationen, stenska inštalacija, 2011 (detajl); vir: Museum für Druckkunst Leipzig.

V VSE SMERI

performans na razstavi Fair Game

nedelja, 17. februar, ob 16. uri

Korejski plesalec Yong Min Cho bo izvedel gibalno intervencijo, ki se naslanja na govorico telesa, vzpostavil in artikuliral bo nenavadne in nove povezave med posameznimi deli. Nekaj pripomočkov, ki jih bo uporabil v performansu, je oblikovala in izbrala Nathalie Du Pasquier. Med njimi so tudi grafike, ki spominjajo na prometne oznake. In prav te oznake so navdihnile naslov performansa V vse smeri, ki izhaja iz italijanskega prometnega znaka tutte le direzioni in usmerja na cesto, ki pelje v vse smeri.


Yong Min ChoOther Objects,
performans na razstavi Nathalie Du Pasquier, Other Rooms 
(Camden Arts Centre: september 2017–januar 2018). Foto: Camden Arts Centre.

Vodstvo s kustosinjo razstave Kate Sutton
torek, 26. februar, ob 17. uri
 


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Nathalie Du Pasquier, Fair Game 

30. 11. 2018–3. 3. 2019

Kompozicije Nathalie Du Pasquier transformirajo prostore Mednarodnega grafičnega likovnega centra v niz mikrookolij, ki obiskovalce posrkajo vase. Umetnica v njih uporabi motive s svojih slik, grafik, risb in muralov, ki jih je ustvarila v več kot treh desetletjih, pa tudi iz nove serije sitotiskov, ki je nastala prav v ateljeju za sitotisk v Mednarodnem grafičnem likovnem centru.

Nathalie Du Pasquier se je uveljavila z živimi, vpadljivimi grafikami in potiskanim tekstilom, z deli, ki so jih oblikovali eklektični vplivi na njeno ustvarjanje ter njena brezmejna domišljija in ljubezen do eksperimentiranja.

Od poznih osemdesetih let se Nathalie Du Pasquier osredotoča predvsem na slikarstvo. Ustvarila je obsežen opus, katerega velik del ni bil še nikoli razstavljen. Razstava Fair Game ni urejena kronološko, temveč išče intuitivnej formalne povezave med različnimi serijami. Izbrani elementi ali predmeti se znova in znova pojavljajo v različnih kompozicijskih postavitvah kot igralna karta, ki se ob vsakem mešanju znajde v drugi kombinaciji, zaradi česar ima vsakokrat drugačno moč in omejitve. Ta vizualni besednjak lahko v prečiščeni obliki vidimo v njeni novi seriji modulov v sitotisku, ki jih umetnica imenuje »navidezno pohištvo«).

Kustosinja razstave je Kate Sutton.

Spremljevalni program razstave


Nathalie Du Pasquier: Mensola Piena, 2011, olje na platnu.

 

 

ZANIMA NAS VAŠE MNENJE – EVROPSKA PRESTOLNICA KULTURE EPK 2025

javno srečanje v MGLC 
Skupaj in s pogovorom bomo ugotavljali naša pričakovanja in želje v zvezi z naslovom EPK 2025.

sreda, 20. februar, ob 16. uri, 
Predavalnica (pritličje)

Mestna Uprava MOL je začela intenzivne priprave na kandidaturo za naslov EPK 2025. Ljubljana projekt EPK 2025 razume kot projekt vseh prebivalcev in prebivalk Ljubljane, zato želimo tudi v neposrednem stiku z vami slišati vaša mnenja, predloge in pobude. Postopek kandidature je dvofazen in bo trajal predvidoma do konca leta 2020 (prva faza predvidoma do konca januarja 2020 in druga do konca 2020). V prvi polovici letu 2019 je namen opraviti vrsto pogovorov s prebivalci in prebivalkami Ljubljane, in sicer v njihovih lokalnih okoljih. Srečanja z meščani in meščankami Ljubljane potekajo v obliki odprtih pogovorov.

Cilj srečanja je ugotoviti pričakovanja in želje v zvezi z naslovom EPK 2025, kakor tudi kulturne potrebe ljudi v njihovem primarnem lokalnem okolju. Udeleženci srečanj bodo lahko svoja mnenja, pobude in predloge v zvezi s kandidaturo MOL za naslov EPK 2025 poslali tudi na elektronski naslov: EPK2025@ljubljana.si.

Podrobna predstavitev pogovora

Prijazno vabljeni!


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

VABILO ZA SODELOVANJE MLADIH AVTORJEV NA 33. GRAFIČNEM BIENALU LJUBLJANA

33. grafični bienale Ljubljana vabi mlade umetnike_ce, oblikovalce_ke in arhitekte_ke z bivališčem v Sloveniji k prijavi zasnov za izdelavo instalacije oziroma scenografije za javni program bienala.

Instalacija naj vključuje elemente, ki jih je mogoče razstaviti in ponovno sestaviti ter uporabiti za različne dogodke, kot so na primer stand up komedije, pogovori, predavanja in podobno.

33. grafični bienale Ljubljana se bo osredotočil na grafični jezik in njegov potencial za satiro kot obliko kritike v postresničnostnem času.

Prizorišče instalacije/scenografije je Švicarija v parku Tivoli.

Izbrani prijavitelj bo v programu bienala naveden kot sodelujoči umetnik.

Rok prijave: 28. februar 2019

Podrobne informacije o vabilu


Foto: Nejc Ketiš. Arhiv MGLC.