Jan Dibbets: Roodborst territorium/Sculptur 1969
Zbirka umetniških publikacij, inv. št. 4329

Teritorij taščice je knjiga, ki dokumentira instalacijo, ki jo je Jan Dibbets leta 1969 postavil v amsterdamskem parku. Avtor je s fotoaparatom opazoval in beležil premike taščice v naravi. Knjiga, ki je izšla leta 1970, je avtorjeva edina knjiga umetnika in je eno od pomembnejših del tega časa.

Pri prebiranju množice del o taščici je umetnik spoznal njene navade in se odločil, da bo razširil njeno ozemlje tako, da bo namestil drogove, na katere bo sedala, in tako postavil nove meje. Na ta način je ptica sodelovala v umetnikovem delu.

Na levi strani vitkega zvezka so fotografije in topografski zapisi, na desni pa so ročno napisane opombe umetnika v treh jezikih (angleščini, francoščini in nemščini).

Jan Dibbets je leta 1967 opustil slikarstvo in začel ustvarjati efemerne instalacije v naravi ter jih fotografirati. Dejanje za umetnika ni samo sebi namen: najbolj ga zanima ohranjanje pomena dela, saj verjame, da na koncu ni pomembna resničnost instalacije, ampak ideja, ki jo je navdihnila.

Dibbetsova ideja je bila, da bi svoje novo razumevanje navad taščice izkoristil za koncept risanja v prostoru in vizualizacijo ekoloških sistemov. Spoznal je, da svoje ideje ne more deliti z drugimi, dokler ni odkril forme knjige umetnika, v kateri je našel pravo sredstvo za njeno širjenje. Iz tega vidika knjiga ni samo dokumentacija instalacije, pač pa je njen fizični zaključek.

 

A. L. Steiner: STOP
Zbirka umetniških publikacij, inv. št. 1235

Knjiga fotografinje A. L. Steiner STOP je poetična vizualna dokumentacija o papirni industriji. Razdeljena je na tri poglavja. Začenja se s tiho tožbo, vrezano v drevesno deblo: »Pomagaj mi!« Sledijo fotografije, »portreti« osamljenih dreves v pokrajini, nato dokumentacija njihove usode. Od strani do strani opazujemo, kako drevesa posekajo, zložijo, tovorijo in na koncu odložijo v velikanskih tovarnah. Konča se s popisom papirnatih izdelkov za enkratno uporabo: v zavitkih, kartonskih škatel, časopisov, skodelic, vrečk in, samokritično, s stranmi same knjige. STOP opozarja na fizično zgodovino papirja, vezanega v vsako kopijo knjige, in opozarja na gledalčevo soudeležbo v potrošniškem proizvodnem procesu. Zavedanje o tej soudeležbi, ki se običajno med branjem ne izrazi, je podtekst knjige. Vidik A. L. Steiner je širok in introspektiven. Ostre, a vendar lirične podobe v knjigi opozarjajo na množično uničevanje okolja za vzdrževanje naše potrošniške kulture.

Knjiga je izšla leta 2003 pri založbi Onestar Press v Parizu v 250 izvodih. Ima 186 nepaginiranih strani, natisnjenih v črno-beli tehniki offseta. Vezana je lepljena, ima mehke barvne platnice.

   

 

Roni Horn: You are the Weather
Zbirka umetniških publikacij, inv. št. 1894.

Ameriška umetnica Roni Horn že vrsto let redno potuje na Islandijo, kjer ostaja dalj časa. Tam se rojevajo ideje za njene instalacije in knjige z risbami in fotografijami.

You are the Weather je izjemno lepa knjiga umetnika, je minimalistična in zapletena hkrati. Sooča nas s skrivnostno površino obraza ene same ženske. Je intimno in erotično umetniško delo, pri tem pa ni niti seksualna niti eksplicitna. Knjige ne moremo gledati na običajen pasiven način. Znajdemo se namreč pred odprtim obrazom neznane ženske, ob tem izkusimo njeno lepoto, globino in skrivnostnost. Ženski obraz nam priklene pogled, a nam ga ne vrača. Pred nami je torej knjiga umetnika, ki je enako izzivalna in zagonetna, kot je lepa in intimna.

Roni Horn o delu: »Osredotoča se izključno na eno žensko, na posnetke njenega obraza od blizu. Margrét fotografiram v vodi, to je zelo pomembno, saj je voda resnično ključni pojav na Islandiji. Najin odnos je bil precej preprost. Ni mi bilo treba reči, kaj naj naredi. Preprosto je šla v vodo in jaz sem jo začela fotografirati. Na soncu ali pod nevihtnim, oblačnim nebom – obkrožala jo je voda, njeni lasje so bili včasih vlažni, včasih razmršeni od vetra. Te ženske ne morete gledati na običajen način, kot se gleda fotografije aktov. Gledate eno žensko in ona gleda nazaj. Zaradi njenega odnosa do vode, svetlobe, vetra in vremena se zdi, kot da gledamo različne osebnosti.«

   

 

Revija NOISE
1985–1994, Ed. Maeght, Pariz 

Leta 2018 smo za zbirko umetniških publikacij pridobili 11 zvezkov revije NOISE. Revija za sodobno umetnost je izhajala pri založbi Ed. Maeght v Parizu med letoma 1985 in 1994. V 17 zvezkih so se izvirna dela sodobnih vizualnih umetnikov soočala z neobjavljenimi besedili pesnikov, pisateljev in filozofov. Revija je bila natisnjena v francoskem jeziku, prevedenim besedilom so sledile originalne različice na koncu zvezka. Izhajala je v 2000 izvodih; 120 dodatnih oštevilčenih in podpisanih izvodov je izšlo na papirju Arches, ilustracije so bile črno-bele in barvne. Uredniki so bili: kustos Didier Ottinger, slikar Pierre Antoniucci in pisec, publicist in kritik Roger Salloch, umetniški direktor pa v Parizu živeči japonski slikar Aki Kuroda, ki se je podpisal tudi pod osem naslovnic. Avtorji preostalih naslovnic so bili: David DiaoSam FrancisWalter DahnDavid Tremlett, Jochen GerzHélène Delprat in Sean Scully. Omenimo še nekaj umetnikov, ki so objavljali v reviji NOISEKarel Appel, Christian BoltanskiSophie CalleAndré DerainJean GenetGilbert&GeorgeStéphan Mallarmé in drugi.

     

 

François Morellet: Chute des Angles #2 (Padanje kotov #2)
Zbirka umetniških publikacij, inv. št. 1224

Potem ko v kratkem uvodnem zapisu v francoskem jeziku avtor opiše svojo ljubezen do pravega kota, razloži način, s katerim je ustvarjal podobe, ki sledijo. Niz 155 pravih kotov iz belega papirja je v 33 stopnjah položil na kos črnega papirja. Postopno brisanje črnega ozadja z neobvladljivo zbirko urejenih oblik je pravzaprav vsebina te knjige.

Knjiga je izšla pri založbi Onestar Press v Parizu leta 2002, je nepaginirana, vsebina je črno-bela, jezik francoski. Izdana v nakladi 250 izvodov.

François Morellet je bil konceptualni francoski slikar, kipar in umetnik svetlobe, znan po svojih zapletenih geometrijskih oblikah in vzorcih. Zanimali so ga črta, svetloba in gibanje. Vse to je svojstveno združil tudi v svojih knjigah umetnika.

  

 

Dominique Gonzalez-Foerster: Park – Plan d`évasion
Zbirka umetniških publikacij, inv. št. 1290

V knjigi se nizajo fotografije parkov in skupnih javnih prostorov, namenjenih sprostitvi ali rekreaciji, z vsega sveta. Trate, pokošene vrtinčaste oblike, javni trgi, osvetljeni za festival, obmorske kavarne, vsi ponujajo možnost umika in pobega in kažejo umetničino željo po združevanju fizične in čutne resničnosti z neposrednostjo in čustvenim nabojem podobe.

Knjiga umetnika je izšla kot projekt za dokumento 11 leta 2002 pri založbi Imschoot, uitgevers iz Genta v angleškem in francoskem jeziku in v omejeni nakladi 1030 kopij. Od tega je 30 kopij podpisanih in numeriranih.

Gonzales-Foersterjeva je francoska umetnica, znana po delu z videom, fotografijo, prostorskimi instalacijami in knjigi umetnika. Delala je tudi na področju oblikovanja, pisanja in oblikovanja krajine. Njene projekte smo v Ljubljani videli na bienalu leta 2003 in 2007. 

   

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Obvestilo o zaprtju MGLC in Švicarije

Mednarodni grafični likovni center in MGLC Švicarija bosta do nadaljnjega zaprta za javnost v skladu z uradnimi smernicami NIJZ in Ministrstva za zdravje RS zaradi onemogočanja prenosa koronavirusa. Ta začasni ukrep je sprejet za zagotovitev zdravja obiskovalcev in muzejskih delavcev. Prihodnji program bomo sproti prilagajali razmeram in priporočilom.
Vabimo vas, da nas obiščete na naših družbenih omrežjih: Facebooku, Twitterju in Instagramu!


Foto: Katja Goljat. Arhiv MGLC.

Novosti iz Zbirke MGLC

Jan Dibbets: Roodborst territorium/Sculptur 1969
Zbirka umetniških publikacij,
inv. št. 4329

Teritorij taščice je knjiga, ki dokumentira instalacijo, ki jo je Jan Dibbets leta 1969 postavil v amsterdamskem parku. Avtor je s fotoaparatom opazoval in beležil premike taščice v naravi. Knjiga, ki je izšla leta 1970, je avtorjeva edina knjiga umetnika in je eno od pomembnejših del tega časa.

Pri prebiranju množice del o taščici je umetnik spoznal njene navade in se odločil, da bo razširil njeno ozemlje tako, da bo namestil drogove, na katere bo sedala, in tako postavil nove meje. Na ta način je ptica sodelovala v umetnikovem delu.

Na levi strani vitkega zvezka so fotografije in topografski zapisi, na desni pa so ročno napisane opombe umetnika v treh jezikih (angleščini, francoščini in nemščini).

Jan Dibbets je leta 1967 opustil slikarstvo in začel ustvarjati efemerne instalacije v naravi ter jih fotografirati. Dejanje za umetnika ni samo sebi namen: najbolj ga zanima ohranjanje pomena dela, saj verjame, da na koncu ni pomembna resničnost instalacije, ampak ideja, ki jo je navdihnila.

Dibbetsova ideja je bila, da bi svoje novo razumevanje navad taščice izkoristil za koncept risanja v prostoru in vizualizacijo ekoloških sistemov. Spoznal je, da svoje ideje ne more deliti z drugimi, dokler ni odkril forme knjige umetnika, v kateri je našel pravo sredstvo za njeno širjenje. Iz tega vidika knjiga ni samo dokumentacija instalacije, pač pa je njen fizični zaključek.

A. L. Steiner: STOP
Zbirka umetniških publikacij,
inv. št. 1235

Knjiga fotografinje A. L. Steiner STOP je poetična vizualna dokumentacija o papirni industriji. Razdeljena je na tri poglavja. Začenja se s tiho tožbo, vrezano v drevesno deblo: »Pomagaj mi!« Sledijo fotografije, »portreti« osamljenih dreves v pokrajini, nato dokumentacija njihove usode. Od strani do strani opazujemo, kako drevesa posekajo, zložijo, tovorijo in na koncu odložijo v velikanskih tovarnah. Konča se s popisom papirnatih izdelkov za enkratno uporabo: v zavitkih, kartonskih škatel, časopisov, skodelic, vrečk in, samokritično, s stranmi same knjige. STOP opozarja na fizično zgodovino papirja, vezanega v vsako kopijo knjige, in opozarja na gledalčevo soudeležbo v potrošniškem proizvodnem procesu. Zavedanje o tej soudeležbi, ki se običajno med branjem ne izrazi, je podtekst knjige. Vidik A. L. Steiner je širok in introspektiven. Ostre, a vendar lirične podobe v knjigi opozarjajo na množično uničevanje okolja za vzdrževanje naše potrošniške kulture.

Knjiga je izšla leta 2003 pri založbi Onestar Press v Parizu v 250 izvodih. Ima 186 nepaginiranih strani, natisnjenih v črno-beli tehniki offseta. Vezana je lepljena, ima mehke barvne platnice.

Roni Horn: You are the Weather
Zbirka umetniških publikacij,
inv. št. 1894

Ameriška umetnica Roni Horn že vrsto let redno potuje na Islandijo, kjer ostaja dalj časa. Tam se rojevajo ideje za njene instalacije in knjige z risbami in fotografijami.

You are the Weather je izjemno lepa knjiga umetnika, je minimalistična in zapletena hkrati. Sooča nas s skrivnostno površino obraza ene same ženske. Je intimno in erotično umetniško delo, pri tem pa ni niti seksualna niti eksplicitna. Knjige ne moremo gledati na običajen pasiven način. Znajdemo se namreč pred odprtim obrazom neznane ženske, ob tem izkusimo njeno lepoto, globino in skrivnostnost. Ženski obraz nam priklene pogled, a nam ga ne vrača. Pred nami je torej knjiga umetnika, ki je enako izzivalna in zagonetna, kot je lepa in intimna.

Roni Horn o delu: »Osredotoča se izključno na eno žensko, na posnetke njenega obraza od blizu. Margrét fotografiram v vodi, to je zelo pomembno, saj je voda resnično ključni pojav na Islandiji. Najin odnos je bil precej preprost. Ni mi bilo treba reči, kaj naj naredi. Preprosto je šla v vodo in jaz sem jo začela fotografirati. Na soncu ali pod nevihtnim, oblačnim nebom – obkrožala jo je voda, njeni lasje so bili včasih vlažni, včasih razmršeni od vetra. Te ženske ne morete gledati na običajen način, kot se gleda fotografije aktov. Gledate eno žensko in ona gleda nazaj. Zaradi njenega odnosa do vode, svetlobe, vetra in vremena se zdi, kot da gledamo različne osebnosti.«

Več

Megazin kuhna

Vsi kreativci, ustvarjalci in preostali entuziasti v izolaciji – združimo se in ga zakuhajmo skupaj!

Vabimo vas k soustvarjanju kolektivnega dokumenta časa in izredne situacije, ki je presenetila in pretresla ves svet. Ostanimo doma in namenimo svoj čas, ki se zdi, da ga je kar naenkrat veliko več, prijetnejšim platem življenja. Pripravite list papirja in uporabite moč svojega dolgo varovanega recepta – barvajte, pišite, lepite, izrezujte, valjajte, brišite, popravite teksturo … Vse prispele likovne prispevke bomo natisnili in združili v knjižico – zin, ki jo prejme prav vsak sodelujoči.
Preberite več o naši akciji!

K sodelovanju pri Megazinu pa so toplo vabljeni tudi šolarji in dijaki!
Kliknite za razpis