25. mednarodni grafični bienale

Od zibelke do groba, izbrane risbe Damiena Hirsta

10. 6.–28. 9. 2003

Kustos bienala Christophe Cherix (kustos v grafičnem kabinetu v Muzeju za umetnost in zgodovino v Ženevi) je zasnoval bienale kot kompleksni sklop, sestavljen iz razstave sodobnih grafičnih del, dokumentarne razstave o zgodovini mednarodnih grafičnih bienalov od leta 1955 do danes, ki jo je pripravila mag. Breda Škrjanec, in simpozija Producenti na temo odnosa med založnikom in likovnim ustvarjalcem, ki ga je vodil Lionel Bovier.
Razstava sodobnih grafičnih del temelji na pomenu multiplicirane podobe kot komunikacijskega sredstva. Razstavljena dela, kot so avtorske knjige, časopisi in revije, fotokopije, avtorski plakati, časopisne intervencije, časopisni projekti in grafični listi, povezuje to, da dokumentirajo zamisli umetnikov o uresničenih ali neuresničenih preteklih in prihodnjih projektih.


25. mednarodni grafični bienale, del postavitve v Moderni galeriji. Foto: Bojan Salaj.

Umetniki in projekti:
John M Armleder, Art & Project, Vesna Bukovec, Vidya Gastaldon, Isa Genzken, Liam Gillick, Fabrice Gygi, Pierre Huyghe & Philippe Parreno, Irwin, Ivana Keser, Antinomian Press (Ben Kinmont), Kiosk, Ivan Kožarić, Polonca Lovšin, M/M, Lucy McKenzie, Robert Morris, Gianni Motti, museum in progress, Onestar Press, Raymond Pettibon, Permanent Food (Maurizio Cattelan & Dominique Gonzalez-Foerster), Seth Price, Tadej Pogačar & P.A.R.A.S.I.T.E. Museum of Contemporary Art, Allen Ruppersberg, Anamarija Šmajdek, Josh Smith, Erik Steinbrecher, Xavier Veilhan, Dan Walsh.

Razstavna mesta:
MGLC, Moderna galerija, Galerija Cankarjevega doma, Narodni muzej Slovenije, Park Tivoli, billboardi Proreklam-Europlakata, časniki Dnevnik, Delo in Der Standard.

Katalog 25. grafičnega bienala
Ob bienalu je izšel slovensko-angleški katalog 25. mednarodni grafični bienale, ki je prejel nagrado za najlepšo knjigo v Švici leta 2005.

Od zibelke do groba, izbrane risbe Damiena Hirsta


Damien Hirst, eden najpomembnejših sodobnih britanskih umetnikov, se je kot nagrajenec 24. mednarodnega grafičnega bienala leta 2001 predstavil s samostojno razstavo. Razstavil je obsežno risarsko ustvarjanje od humorističnih risb, izdelanih za prijatelje, do pripravljalnih skic za instalacije in slike. Več kot sto del so posodili javne in zasebne zbirke in avtor sam. Predstavitev je bila prva Hirstova razstava risb in prva njegova samostojna razstava po premoru od leta 2000. Razstavo je pripravil British Council in ob njej je izšel katalog v obliki časopisa.

Producent 25. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center

S podporo: Adria Airways, AFAA, Autocommerce, British Council, Cultura 2000, Delo, Dnevnik, Embajada de Espana, Gorenje, Institut français Charles Nodier, Istituto Italiano di Cultura in Slovenia, Lek, Ministarstvo za kulturu Republike Hrvatske, Mlinotest, Mondrian Stiftung, Österreichisches Kulturforum, Petrol, Prohelvetia, Proreklam-Europlakat, RTV Slovenija, Samex, Schweizerische Botschaft.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Vabljeni k ogledu filma "Menedžer da sem? Sem"

V krajšem dokumentarnem filmu, ki govori o mednarodni vpetosti slovenske likovne scene, sta svoje poglede in spomine delila Živa Škodlar Vujić, dolgoletna kustosinja ljubljanskega grafičnega bienala, in Mitja Rotovnik, prvi direktor Cankarjevega doma, ki je poklicno in osebno spremljal prizadevanje svojega prijatelja Zorana Kržišnika. Njuna pripoved nas popelje skozi izredno dinamičen čas petdesetih, šestdesetih in sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko se je Ljubljana oblikovala v kozmopolitsko kulturno središče. To dogajanje s kulturnozgodovinskega vidika osvetli dr. Aleš Gabrič, ki v filmu med drugim govori o razvoju menedžerske miselnosti pri nas in o pomenu mednarodnih kulturnih prireditev, ki še vedno odlikujejo kulturno dogajanje v Sloveniji.

Iz zbirke MGLC

Jo-ey Tang, The Manual
(Morava Books 14, 2012)
Zbirka umetniških publikacij

Priročnik FBI je z originalnimi mikroskopskimi in infrardečimi slikami postal knjiga poezije. Izklesano besedilo je meditacija površine in neskončno majhnega prostora nad in pod površino v iskanju dokazov.

Jo-ey Tang določa kroženje in odsotnost podob in predmetov ter življenjski cikel idej. Delo zavzema različne oblike fotografije, videa, kiparstva, slikarstva, zvoka, besedila in "samonastavljenih nalog", zajema številne razstave in se pogosto šteje za isto in novo delo v nenehnem procesu gradnje in odpovedi.

Publikacija je bila nagrajena s prvo nagrado na natečaju ROOKIE (junij 2012, www.r-o-o-k-i-e.com), ki so ga organizirali Mestna galerija Arsenal, Poznan in založba Morava. Knjižica ima trde platnice, 64 nepaginiranih strani in je tiskana v ofsetnem tisku v nakladi 350 izvodov.

-------

Milton Glaser, Dylan (1966, ofset)
Zbirka umetniških publikacij

Zgodba tega plakata, ki je bil dodatek Dylanovemu albumu Bob Dylan's Greatest Hits iz leta 1967, je sledeča. Znani pevec in skladatelj je imel hudo motoristično prometno nesrečo, ki ga je za dalj časa priklenila na posteljo, širile pa so se tudi novice o njegovi smrti. Zato je založba CBS, da bi ustvarila pozitivno publiciteto že omenjeni plošči, pri Miltonu Glaserju naročila ta posebni plakat kot prilogo albumu. Glaser je Dylana upodobil v profilu z bogatimi, barvno nasičenimi kodrastimi lasmi, ki odstopajo od ozadja. Intenzivne, skorajda psihedelične barve lahko razumemo tudi kot duha časa flower power generacije iz druge polovice 60. let 20. stoletja.

Več


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Mednarodni muzejski dan v MGLC

torek, 18. maj, 10.00–21.00
brezplačno


Vabimo vas k ogledu razstav in dogodkov!

Invader, Grafike na papirju
10.00–18.00
Razstava je na ogled v Gradu Tivoli. 

DOGODEK 
17.00–18.00 
Vodstvo po razstavi Invader, Grafike na papirju, vodi dr. Mitja Velikonja
Za udeležbo na vodstvu so obvezne prijave na: trgovina@mglc-lj.si 

SPLETNO 
Pripravili smo tudi spletni videovodnik po razstavi, ki je prilagojen za gluhe in naglušne.

Sonja Vulpes, Limbo
10.00–18.00
Razstava je na ogled v Gradu Tivoli. 

SPLETNO
O umetničinem ustvarjalnem procesu smo pripravili kratek film.

Spominski atelje Stojana Batiča
10.00–18.00
Stalna postavitev v Švicariji

Brane Zorman: Duh dreves | Dotik
20.00
​Pred Švicarijo

Več


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.