28. grafični bienale

4. 9.–25. 10. 2009



Jorgen Craig Lello & Tobias Arnell, Prevrnjeni pogled, 2009, aluminij v poliestru, pločevinka.

Osemindvajseti grafični bienale – kompleksna prireditev z dolgoletno tradicijo, sestavljena iz več razstav in dogodkov. Osrednja razstava Matrica: nestabilna realnost je bila dva meseca v ljubljanskih galerijah osredotočena na sodobno grafiko v njenem najširšem pomenu. Na pobudo Mednarodnega grafičnega likovnega centra, ki je predlagal tematsko izhodišče osrednje razstave, so pri razvoju in sooblikovanju ideje sodelovale Galerija Alkatraz, Galerija Ganes Pratt, Galerija Jakopič, Galerija Kapsula in Galerija Škuc, ki so bila hkrati tudi bienalska razstavišča. Poleg osrednje bienalske razstave so 28. grafični bienale sestavljale Salon knjig umetnikov, tradicionalna razstava nagrajenca prejšnjega bienala in spremljevalne razstave. 

 

Hungarian Double-Tailed Dog, Punk, 2008, stensil.


Igor Eškinja, Desktop, 2006, lambda tisk.

 

Matrica: nestabilna realnost

Osrednja razstava 28. grafičnega bienala se je odzvala na aktualne probleme, ki jih je umetnosti in družbi postavila kultna filmska trilogija Matrica. Odgovoriti je poskušala na vprašanja, ali medij ostane enak, tudi ko v svoj jezik vključi nove tehnologije? Ali se s tem povečuje občinstvo umetnosti? Kakšna je družbena moč tistih, ki imajo matrico? Ali posedovanje matrice upravičuje tudi izključne pravice razmnoževanja? Ali lahko ustvarimo popoln svet, bodisi realen ali virtualen? Razstava je predstavila izbor del več kot osemdesetih mednarodno uveljavljenih in uveljavljajočih se ustvarjalcev, od tradicionalnega in sodobnega tiska do knjig umetnikov in javnih, medijskih in računalniških intervencij.

Umetniški direktor: Božidar Zrinski
Kustosinje in kustosa: Božidar Zrinski, Gülsen Bal & Alenka Gregorič, Petja Grafenauer, Jadranka Ljubičič, Tadej Pogačar

Pogovor s kustosinjami in kustosoma 28. grafičnega bienala: https://vimeo.com/7752528

Umetnice in umetniki:
Afsoon, Vahram Aghasyan, Julieta Aranda, Nika Autor, BAS/Bent, Viktor Bernik, Anita di Bianco, Sabine Bitter & Helmut Weber, BridA (Sendi Mango, Jurij Pavlica, Tom Kerševan), Chto Delat (Dmitry Vilensky), Lee Chul Soo, Jorgen Craig Lello & Tobias Arnell, Ksenija Čerče, Vuk Ćosić, Vesna Drnovšek, Igor Eškinja, Małgorzata Etber Warlikowska, Jesper Fabricius, Jakup Ferri, Ivan Fijolić, Ye Funa, Fernando García, Samuel Grajfoner, Ivan Grubanov, Dejan Habicht, Bu Hua, Hungarian Double-Tailed Dog, Ištvan Išt Huzjan, Space Invader, Justseeds, Dejan Kaludjerović, David Kareyan, Sameera Khan, Taiyo Kimura, Iva Kovač, Jelena Kovačević, Matej Košir, Borut Krajnc, Ana Lozica, Tanja Lažetić, Nicola López, M-City, Ján Mančuška, La Más Bella, Ines Matijević Cakić, Eva & Franco Mattes, Zhang Minjie, Tracey Moffatt, Ivan Moudov, Carlos Motta, Alban Muja, Nika Oblak & Primož Novak, Ahmet Ögüt, Juan Perez Agirregoikoa, Cesare Pietroiusti, Nada Prlja, radioCona, Société Réaliste, Betsabeé Romero, Francesc Ruiz, Adrian Sauer, Klaus Schafler, Nana Shiomi, Jelena Sredanović, Katja Sudec, Therese Sunngren, Swoon, Miha Štrukelj, Marko Tadić, Tomaž Tomažin, Nasan Tur, Ignacio Uriarte, Huiqin Wang, Patrick Ward, Maria Alicia Zamora Noguera, Moises Yagües Fernandez, Katarina Zdjelar.

Razstavišča
Mednarodni grafični likovni center, Galerija Alkatraz, Galerija Ganes Pratt, Galerija Jakopič, Galerija Kapsula, Galerija Škuc, jumbo panoji Europlakata na Aškerčevi ulici in v Zvezda parku, medijski prostor, katalog 28. grafičnega bienala


La Más Bella, La Más Bella TÚ, 2003,
denarnica vsebuje dela petdesetih umetnikov, naklada: 1000 izvodov.

Nagrada 28. grafičnega bienala
Žirija v sestavi Katia Anguelova, Jota Castro, Bassam El Baroni, Valeria Ibrayeva, Kim Jyeong-Yeon, Eha Komissarov, Julia Moritz je podelila nagrado Grand Prize 28. grafičnega bienala (iz osrednje bienalske razstave Matrica: nestabilna realnost) umetniški skupini Justseeds iz ZDA. 

Pogovor s člani žirije: https://vimeo.com/6432691


Justseeds, Jesse Purcell, A Gift from
the People of the USA, sitotisk, 2007.

 

Salon knjig umetnikov

Knjige umetnika so vse bolj prisotna oblika izražanja tako v Sloveniji kot tudi drugje. Grafični bienale jo izpostavlja s posebno prireditvijo, Salon knjig umetnikov, s katero predstavlja izbor iz mednarodne sodobne produkcije knjig umetnikov neodvisnih založnikov in posamičnih ustvarjalcev. Salon je prostor druženja in prostor izmenjave idej o ustvarjanju knjig umetnika. Sestavljata ga sejem, na katerem bodo založniki prodajali svoje izdelke, in predavanja mednarodnih akterjev od založnikov, ustvarjalcev in teoretikov.
Koordinatorka: mag. Breda Škrjanec

Sodelujoči na sejmu:
Bas/BENT (Turčija), Eloisa Cartonera (Argentina), Chto Delat (Dmitry Vilensky; Rusija), Jesper Fabricius (Space Poetry; Danska), Maja Franković (Hrvaška), István Szirányi (Madžarsko združenje za knjigo umetnika/Hungarian Artist's Books Association), Tadej Pogačar (Zavod P.A.R.A.S.I.T.E.), Galerija Škuc.

Program predavanj, sobota, 5. 9.:
ob 16.00 Darko Šimičić: Od strani do strani: Umetniški reviji Gorgona in Maj 75
ob 16.30 Chto Delat (Dmitry Vilensky) iz Rusije
ob 17.00 umetniška skupina Bas/BENT iz Turčije
ob 17.30 Jan Voss: spletna knjigarna Boekie Woekie

Mednarodni grafični likovni center, sobota, 5. 9. 2009, 16.00−18.00, sejem in predavanja, nedelja, 6. 9. 2009, 11.00−13.00, sejem

Ksenija Čerče, Knjižica vode, 2008−09.

Tomaž Tomažin, Naša vojska, 2008.

Po gogu: novo obdobje korejske umetnosti 

Na predlog Jeona Joonhoja, nagrajenca bienala iz leta 2007, predstavlja razstava postgogojevsko generacijo južnokorejskih umetnikov. Njihova dela preizprašujejo probleme sedanje razdeljene korejske družbe, ki še živi v hladni vojni. Rodili so se v šestdesetih letih. Takrat, po korejski vojni, so njihovi starši s trdim delom gradili državo. Odraščali so v sedemdesetih, ko je z ameriškimi vojaki prišla v Korejo glasba go-go in so državo preplavile množične zabave v klubih gogo, imenovanih tudi kurniki. Gogo je postal sinonim za mladinsko kulturo zadovoljstva. Ustvarjati so začeli v osemdesetih. Od predhodne generacije se razlikujejo predvsem po tem, da se zavedajo realnosti zunaj kurnika.

Umetniki: Kim Kira, Jang Minseung & Kim Check, Jeon Joonho, Lee Yongbaek, MOON Kyungwon, Lee Sea Hyun, Moon Hyungmin, Ligyung.
Kustosinja: Kim Jyeong-Yeon
Razstavišče: Galerija Cankarjevega doma

MOON Kyungwon, Prehod:Sungnyemun, 2008, medijska instalacija 2 LCD projektorja, računalnik.


Lee Yongbaek, Ogledalo, 2007, monitor, ogledalo, Mac Mini, stereo zvočnik.

 

Spremljevalne razstave

Odtisi

spremljevalna razstava Pionirskega doma


Tonček Dežman, monotipija.

Razstavi na Jakopičevi promenadi in v Art centru prikazujeta otroško grafiko Pionirskega doma v Ljubljani, ki so jo ustvarili otroci v zadnjih petdesetih letih in je shranjena v njihovem obsežnem likovnem arhivu.
Razstava na velikih panojih na Jakopičevi promenadi prikazuje šestdeset barvnih fotopovečav otroških grafik. Nastale so pod mentorstvom uglednih grafikov, med njimi Alenke Gerlovič, Bogdana Borčića, Tince Stegovec in številnih drugih, ki so otroke in mlade na likovnih delavnicah v Pionirskem domu uvajali v čarobni svet grafičnega ustvarjanja. Razstava je nastala v sodelovanju z Zavodom za turizem Ljubljana.
Kustosinja: Tina Pleško
Jakopičeva promenada, Tivoli, 4. 9.−29. 11. 2009

Razstava v Art centru predstavlja skoraj vsa otroška dela iz arhiva Pionirskega doma, več kot sto grafik in matric. Za to priložnost je Pionirski dom ponovno natisnil številne grafike. Poseben izbor je namenjen posameznim sklopom, ki skozi časovni pregled arhiva prikazujejo klasične grafične postopke in sodobne pristope k ustvarjalnosti v grafiki.
Kustos: Iztok Amon
Pionirski dom – Art center
8. 9.−29. 11. 2009, odprto: ponedeljek−četrtek, 15.00−19.00, petek 16.00−19.00

Motivacija, ustvarjalnost in inovativnost v grafičnih listih otrok in mladine
spremljevalna didaktična razstava I. osnovne šole Žalec 


Jonatan Sobočan Zajc, Saksofonist, 2005, kolagrafija, 5. razred.

Razstava je del mednarodne konference Motivacija za ustvarjalnost in inovativnost mladih, ki jo prireja pedagoška sekcija Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov v sodelovanju z Zavodom RS za šolstvo, Oddelkom za likovno pedagogiko in glasbo na Pedagoški fakulteti v Ljubljani in InSEA – www.insea.org (International Society for Education through Art – Mednarodno združenje likovno umetnostnih pedagogov). Predstavlja izbor najlepših nagrajenih grafičnih listov iz zbirke I. osnovne šole Žalec, ki že od leta 1981 organizira Bienale otroške grafike. Dela kažejo razvoj pri izvajanju grafičnega procesa od nastajanja matrice do odtisa, pri čemer so bile upoštevane razvojne stopnje otrok in njihovim zmožnostim prilagojene grafične tehnike. Razstavljene so velike grafike, ki zahtevajo precej potrpežljivosti in vztrajnosti pri izdelavi, pa tudi manjše, manj zahtevne, a intimne. Grafike kažejo bogat in čaroben svet otroških motivov, od realističnih do fantazijskih podob iz ekologije, ljudskih običajev, športnih trenutkov in utrinkov iz šolskega dogajanja, sveta živali in rastlin.


Kustosinja: Neli Šuler
Mednarodni grafični likovni center,
13.−25. 10. 2009, torek−nedelja, 11.00−18.00

Pozdravi iz Striponije 

Pozdravi iz Striponije je mednarodni stripovski projekt v produkciji Foruma Ljubljana, revije Stripburger in več pridruženih domačih in tujih organizacij. Dela, ki so nastala za razstavo v grafičnih delavnicah MGLC, so rezultat živahnega medkulturnega dialoga. Naloga umetnikov iz tujine je bila »portretiranje« Slovenije, medtem ko so umetniki, živeči v Sloveniji, »portretirali« domovino svojih kolegov iz tujine. Stripi ponujajo nekonvencionalni pogled na evropske države in njihove prebivalce, ki s fantazijskimi interpretacijami in humorjem presegajo nacionalne stereotipe in kulturne razlike. Hkrati z razstavo je izšla posebna antologija revije Stripburger Greetings from Cartoonia (Pozdravi iz Striponije).


Umetnica in umetniki:
Filipe Abranches, Kaja Avberšek, Matei Branea, Andrea Bruno, Jyrki Heikkinen, Bendik Kaltenborn, Jakob Klemenčič, Marko Kociper, Matej Lavrenčič, Gašper Rus, Mateusz Skutnik, Matej Stupica.
Kustos: Stripburger 

Slovenski etnografski muzej, 22. 10.–29. 11. 2009, torek–nedelja, 10.00 −18.00 


Matej Lavrenčič, V letu ekologije 2009 obiščite Romunijo, 2009, sitotisk.

 

Jyrki Heikkinen: Kiitosvirret

spremljevalna razstava Striburgerja Pozdravi iz Striponije
Kavarna Kinodvor, 23. 10.−8. 11. 2009, odprto: ponedeljek−sreda, 10.00−24.00; četrtek, 10.00−1.00; petek, 10.00−2.00; sobota, 12.00−2.00; nedelja, 10.00−24.00

Spremljevalni dogodki
Čajanka za sodobno umetnost Mednarodni grafični bienale na kvadrat (sodelovali so Jerneja Batič, Jurij Krpan in Božidar Zrinski). 

Predavanje Bienali brez meja? (predavala je Chin-tao Wu, tajvanska raziskovalka sveta umetnosti). 

Delavnica ekojedkanica (vodil jo je umetnik in tiskar Alfons Bytautas iz Grafičnega kabineta iz Edinburgha). 

Tivoli tiska (sklop sitotiskarskih delavnic za otroke v vrtcih, vodila jih je Mojce Zlokarnik). Grafične delavnice Pionirskega doma.
Javna vodstva v družbi kustosov in kustosinj bienala.

Katalog 28. grafičnega bienala
28. grafični bienale spremlja izid obsežnega slovensko-angleškega ilustriranega kataloga, posvečenega spominu na dr. Zorana Kržišnika, iniciatorja in dolgoletnega vodjo grafičnega bienala. Katalog je celovit pregled razstavljajočih umetnic in umetnikov z besedili kustosinj in kustosov bienalskih razstav. Je tudi eno izmed razstavišč osrednje razstave Matrica: nestabilna realnost.

Producent 28. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center
Koproducenti: Cankarjev dom, Galerija Alkatraz, Galerija Ganes Pratt, Galerija Jakopič, Galerija Kapsula, Galerija Škuc, Muzej in galerije mesta Ljubljane, Pionirski dom − Art center, Stripburger/Forum Ljubljana, Zavod za šolstvo RS
.

Pokrovitelj: Lek, član skupine Sandoz
Sponzorji: Gorenje, Hyundai Avto Trade Ljubljana, Mercator, Petrol, Vileda, Freudenberg gospodinjski proizvodi
Medijski sponzorji: Delo, Europlakat, Radio Center, Radio Študent
S podporo: Arts Council Korea, Avstrijski kulturni forum Ljubljana, Culture, Fundacija Mondriaan, Italijanski inštitut za kulturo v Sloveniji, Ministrstvo za kulturo Republike Armenije, Mehiška nacionalna fundacija za kulturo in umetnost, Statens Kunstraad − Danska, Veleposlaništvo Republike Turčije, Veleposlaništvo Združenih držav Amerike, Zavod za turizem Ljubljana 

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Alejandra Pizarnik, Nočna pevka

Izšla je knjiga Cantora nocturna/Nočna pevka, ki v dvojezični špansko-slovenski izdaji predstavlja delo kultne argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972), Knjiga je izšla kot eden od projektov 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva. 

Knjiga prinaša reprezentativen izbor pesničine poezije iz vseh njenih pesniških zbirk in iz pesmi, ki niso bile zbrane v knjige, njeno ključno prozo Krvava grofica in zapise, v katerih je spregovorila o svojem delu.

Urednik knjige je Miklavž Komelj; prevajalca sta Nada Kavčič in Miklavž Komelj. Eseje o pesnici in njenem ustvarjanju so prispevali Nada Kavčič, Miklavž Komelj in Yucef Merhi. Knjigo je oblikoval Ivian Kan Mujezinović.

Iz ateljev Švicarije

Marija Mojca Pungerčar: TRI BOTANIČNE ZGODBE
20. 12. 2018–18. 4. 2019

odprtje razstave:
četrtek, 20. december, ob 18. uri
Ustvarjalni center Švicarija,
1. nadstropje, atelje št. N 1

Razstava Tri botanične zgodbe Marije Mojce Pungerčar združuje tri sveže cikluse del, ki se posvečajo majhnim in intimnim pojavom njenega vsakdanjika. Z uporabo fotografije in s pomočjo obdelave tekstila ustvarja drobne kombinirane instalacije, ki namigujejo na nekatera temeljna eksistenčna vprašanja, kot so razmerje med kulturo in naravo ter odnos posameznika do neposredne okolice, empatije, minevanja in lastnega telesa.

Kustos: Miha Colner
Svetovanje in tehnična podpora: Marjan Kokot
Producent: Kulturno umetniško društvo Trivia
Projekt je finančno podprla Mestna občina Ljubljana

Odpiralni čas
21. 12. 2018–20. 1. 2019, torek in sreda, 15.00–17.00
ob drugih delovnih dneh je ogled možen po dogovoru.
21. 1.–18. 4. 2019, ogled po dogovoru
Zaprto ob vikendih in praznikih, razen v petek, 8. 2 2019.

Za ogled pišite na mejl: mojca.pungercar@guest.arnes.si ali pokličite po telefonu: 041 882 593.

Vodstva po razstavi
torek, 8. 1. ob 17.00: po razstavi vodi avtorica
petek, 8. 2. 2019, 14.00–20.00: celodneven ogled razstave z avtorico
sreda, 6. 3. ob 17.00: po razstavi vodi avtorica

Klikni za več


Marija Mojca Pungerčar: Preraščanje, 2018 (detajl inštalacije, digitalni tisk, ročna pletenina). Foto: Nada Žgank.

VEČER Z MANCO KOŠIR: ZGODBE O KNJIGAH IN LJUDEH

torek, 11. december, ob 18. uri
brezplačno

Decembrski večer z Manco bo zadišal po praznikih, ki jih slavimo z umetnostjo, znanostjo in premišljevanjem o prihodnosti ljudi in sveta, kamor nas bo vodila knjižica Michela Serresa Palčica. O svojem delu in ljubih knjigah bodo govorili umetnica Eva Petrič, znanstvenik dr. Miha Kos in prevajalec Luka Krek. Večer bo glasbeno obogatil duo Čemomka.

Eva Petrič je multimedijska vizualna umetnica in pisateljica, živeča med New Yorkom, Dunajem in Ljubljano, ki k nam prihaja s svojima novima, še po tisku dišečima knjigama.

Dr. Miha Kos, fizik, promotor znanosti in vseživljenjskega učenja, ustanovitelj in vodja Hiše eksperimentov, s katero zaliva radovednost, ustvarjalnost in razmišljanje z lastno glavo.

Luka Krek je študent magistrskega študija prevajalstva, tako in drugače angažirani državljan ter član ekipe, ki je prevedla Palčico.

Čemomka je duo, ki ga sestavljata štipendista MOL, nagrajevana violončelist Gal Golob in harmonikar Nejc Poljanec; kot pravita, »igrata svašta«, od moderne do ljudske glasbe.

MILTON GLASER, PLAKATI

23. 11. 2018–3. 3. 2019
odprtje:
petek, 23. november, ob 13. uri

Avtorja in njegove plakate bo predstavila poznavalka vizualnih komunikacij dr. Petra Černe Oven.

Milton Glaser (1929, New York) je eden najpomembnejših grafičnih oblikovalcev na svetu. V petdesetletni karieri je oblikoval na stotine celostnih grafičnih podob, revije, časopise, knjige, ovitke LP-plošč, ter ustvaril na tisoče plakatov. V zgodovino oblikovanja se je zapisal z ikoničnim logotipom »I love NY«. Milton Glaser se je odločil, da mestu Ljubljana donira petintrideset avtorskih plakatov (nastalih med letoma 1966 in 2016), ki bodo po razstavi obogatili zbirko Mednarodnega grafičnega likovnega centra.

Posebna zahvala za razstavo gre Mirku Iliću, ki se mu je ideja za donacijo porodila leta 2017, ko je kot predavatelj in avtor razstave TOLERANCE gostoval na Festivalu strpnosti. Tega s podporo MOL vsako leto organizirata Mini teater in Judovski kulturni center.


Milton Glaser, Plakati, 2018.

Vodstvo po razstavi Nathalie Du Pasquier, Fair Game

torek, 18. december, ob 17. uri
vstopnina za razstavo, vodstvo je brezplačno

Vodstvo poteka v slovenskem (začetek ob 17.00) in angleškem jeziku (začetek ob 17.30), vodi muzejski informator
Gregor Dražil.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Nathalie Du Pasquier, Fair Game

30. 11. 2018–3. 3. 2019
odprtje:
petek, 30. november, ob 13. uri

Odprtje razstave bo spremljalo vodstvo umetnice Nathalie Du Pasquier in kustosinje razstave Kate Sutton.

Kompozicije Nathalie Du Pasquier transformirajo prostore Mednarodnega grafičnega likovnega centra v niz mikrookolij, ki obiskovalce posrkajo vase. Umetnica v njih uporabi motive s svojih slik, grafik, risb in muralov, ki jih je ustvarila v več kot treh desetletjih, pa tudi iz nove serije sitotiskov, ki je nastala prav v ateljeju za sitotisk v Mednarodnem grafičnem likovnem centru.

Nathalie Du Pasquier se je uveljavila z živimi, vpadljivimi grafikami in potiskanim tekstilom, z deli, ki so jih oblikovali eklektični vplivi na njeno ustvarjanje ter njena brezmejna domišljija in ljubezen do eksperimentiranja.

Od poznih osemdesetih let se Nathalie Du Pasquier osredotoča predvsem na slikarstvo. Ustvarila je obsežen opus, katerega velik del ni bil še nikoli razstavljen. Razstava Fair Game ni urejena kronološko, temveč išče intuitivnej formalne povezave med različnimi serijami. Izbrani elementi ali predmeti se znova in znova pojavljajo v različnih kompozicijskih postavitvah kot igralna karta, ki se ob vsakem mešanju znajde v drugi kombinaciji, zaradi česar ima vsakokrat drugačno moč in omejitve. Ta vizualni besednjak lahko v prečiščeni obliki vidimo v njeni novi seriji modulov v sitotisku, ki jih umetnica imenuje »navidezno pohištvo«).

Kustosinja razstave je Kate Sutton.


Nathalie Du Pasquier: Mensola Piena, 2011, olje na platnu.