32. grafični bienale: Kriterij rojstva

16. 6.–29. 10. 2017

32. grafični bienale je odprt do 5. novembra.

32. izdaja grafičnega bienala v sodelovanju in koprodukciji s številnimi partnerji ponovno prinaša obsežen sklop razstav in dogodkov. Izbor umetnikov za osrednjo bienalsko razstavo z naslovom Kriterij rojstva, ki bo na ogled v MGLC (Grad Tivoli) in v ravnokar prenovljeni stavbi Švicarije, je tokrat sledil zanimivemu eksperimentu. Šlo je za preprost mehanizem: prejemniki velike nagrade z zadnjih petih bienalov – Jeon Joonho (2007), Justseeds (2009), Regina José Galindo (2011), María Elena González (2013) in Ištvan Išt Huzjan (2015) – so bili povabljeni, naj predlagajo po enega umetnika, ki bo sodeloval na tokratnem dogodku; ti so bili nato povabljeni, naj imenujejo naslednjih pet sodelujočih umetnikov. Proces je obsegal še pet krogov in na koncu 32. bienale oskrbel z imeni najmanj tridesetih sodelujočih umetnikov. S tem je postavila 32. izdaja bienala za svojo izhodiščno točko transgresivni moment, ki meri na radikalno preoblikovanje – ne le vsebine dogodka, temveč tudi njegove strukture. To nakazuje že njegov naslov, Kriterij rojstva, ki namiguje na pesem modernističnega pesnika iz 20. stoletja Jureta Detele – pesem, ki je ponudila impulz za samorefleksijo, kakršne se je lotil bienale. Ali z drugimi besedami, celo kadar 32. grafični bienale zavrača okvir tematske razstave, izhaja iz pesmi, vendar take, ki razstavi ne ponuja vodilne teme, ampak s svojim radikalnim preizpraševanjem vseh polarnosti kliče po prelomu. Prelom, ki ga vpelje pesem Jureta Detele, odzvanja v rizomski strukturi letošnjega bienala, ki – brez osrednje figure kuratorja – namesto tega deluje kot entiteta, ki proizvaja samo sebe. Z izstopom iz območja ugodja, naj gre za tradicijo bienala ali pa uveljavljene protokole snovanja razstav sodobne umetnosti, Kriterij rojstva postavlja v ospredje raznovrstna razmerja – mnogoterost, ki nima enega samega, združevalnega koncepta, namesto tega pa obstaja kot nepretrgan tok pomenov in ponudi množico potencialnih povezav in interakcij med umetniškimi deli.

32. grafični bienale poleg osrednje razstave Kriterij rojstva (MGLC, Švicarija in Galerija ŠKUC) predstavlja tudi tradicionalno razstavo dobitnika prejšnje velike nagrade bienala, tokrat Ištvana Išta Huzjana, v Mestni galeriji Ljubljana, dela Petra Gidala, dobitnika nagrade za življenjsko delo na 31. bienalu, projekt nagrajenke občinstva 31. grafičnega bienala Mete Grgurevič, pregledno razstavo Marie Bonomi v Galeriji Jakopič ter pester diskurzivni program z mednarodnim simpozijem. Od drugih projektov so tu mednarodni plakatni projekt dobri sosed v sodelovanju z bienalom iz Istanbula, knjiga, ki predstavlja delo argentinske pesnice Alejandre Pizarnik, in grafična mapa umetnikov 32. grafičnega bienala, ki je na ogled v Galeriji Kresija.

 

Vodstva BIENALE TOP 10

11. 7. ob 19.00: v angleškem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Ustvarjalnim centrom Švicarija)
18. 7. ob 19.00: v italijanskem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Ustvarjalnim centrom Švicarija)
25. 7. ob 19.00: v nemškem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Ustvarjalnim centrom Švicarija)
1. 8. ob 17.00: v angleškem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Gradom Tivoli)
8. 8. ob 17.00: v nemškem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Gradom Tivoli)
15. 8. ob 17.00: v slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Gradom Tivoli)
22. 8. ob 17.00: v angleškem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Gradom Tivoli)
 

Umetniki 32. grafičnega bienala

Michelle Andrade / Leo Junsuk Bang / Stephanie Brooks / Erica Ferrari / Riley Harmon / Jarrett Key / Jon Key /
Eric Khoo / Gabriel Kuri / Moon Kyungwon / Jelsen Lee Innocent / Carlos Monroy / Ebecho Muslimova /
Christopher Myers / Asuka Ohsawa / Alejandro Paz / Josse Pyl / Alberto Rodríguez Collía / Gabriel Rodríguez Pellecer / Kaitlynn Redell / Mario Santizo / Jennifer Schmidt / Slavs and Tatars / Johanne Teigen / Nora Turato / Jess X. Snow / Oli Watt 

Bienalski kolegij: Irena Borić, Miklavž Komelj, Yasmín Martín Vodopivec, Nevenka Šivavec, Breda Škrjanec, Lili Šturm, Vladimir Vidmar, Asta Vrečko, Božidar Zrinski

Grafična mapa Praznina (16. 6.–6. 7. 2017)

Zasnova grafične mape se opira na strukturo bienala, saj so povabljeni umetnice in umetnik predstavniki petih skupin, ki so se oblikovale pri rizomski strukturi bienala. Praznina se vprašuje po pogojih in implikacijah položaja, v katerem se znajdejo umetniki, ko so pozvani, naj povabijo drugega umetnika.

Umetniki: Jarrett Key, Moon Kyungwon, Ebecho Muslimova, Alberto Rodríguez Collía in Jennifer Schmidt
Kustos: Tevž Logar
Prizorišče: Galerija Kresija


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

TO NI IME (16. 6.–16. 7. 2017)

Razstava TO NI IME si zastavlja vprašanje, kako misliti umetnost zunaj protokolov sodobne umetnosti. Podati skuša svež pogled na eksperimentalni format letošnjega bienala, hkrati pa vztraja pri delih, ki jih noben kontekst ne more popolnoma ujeti.

Umetniki: Viktor Bernik, Dragica Čadež, Karel Destovnik - Kajuh, Jure Detela, Athanasius Kircher, Neznani umetnik iz 1. st. n. št., Marko Pogačnik, Marko Ristić & Koča Popović, Tomaž Šalamun
Kustosi: Miklavž Komelj, Yasmín Martín Vodopivec, Nevenka Šivavec in Vladimir Vidmar
Prizorišče: Galerija Škuc


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Razstave nagrajencev

Ištvan Išt Huzjan: Mere (16. 6.–17. 9. 2017)

Prejemnik velike nagrade prejšnjega bienala v razstavi razmišlja o potovanjih, pri čemer je motiv hoje konstanta v umetnikovem prevpraševanju družbenega sistema in odnosov med posamezniki. Drugi del razstave pa predstavlja objekte, narejene v zavetju umetnikovega studia, ki se prepletajo v pripoved njegovega beleženja realnosti.

Kustosinja: Alenka Gregorič
Koprodukcija: MGML—Muzej in galerije mesta Ljubljane, Mestna galerija Ljubljana
Prizorišče: Mestna galerija Ljubljana

 
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Meta Grgurevič: Silenzio, večna prepletenost zank in linij (16. junij 2017)

Dobitnica nagrade občinstva 31. grafičnega bienala se predstavlja s projektom, v katerem se skulptura in njeno gibanje razširita v performans. Skozi koreografijo se posamezni delci – kretnje, zvok in govorjena beseda – sestavijo in preidejo v stanje skladnosti.

Kustos: Michele Drascek
Celostni vpogled in besedilo: JAŠA
Koreografija: Sanja Nešković Peršin
Glasba: BOWRAIN
Koproducent: SNG Opera in balet Ljubljana
Prizorišče: Ustvarjalni center Švicarija


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Peter Gidal: Izčrpan pomen (16. 6.–29. 10. 2017)

Nagrado za življenjsko delo je na prejšnjem bienalu prejel režiser Peter Gidal. Razstava Izčrpan pomen se poklanja njegovi eksperimentalni filmski praksi in dokumentira Gidalovo večdesetletno zanimanje za delovne procese, ki pripeljejo do končne podobe slehernega filma.

Filmi: Soba (Dvojni posnetek), 1967; Film od zgoraj navzdol, 1967–1972; Epilog, 1968; Oblaki, 1969; Fokus, 1971;
Krivda, 1988; Ugašanje, 1992; Nobene noči, nobenega dneva, 1997; Domneva, 1997; Koda 1, 2013; Koda 2, 2013

Kustosinja: Irena Borić
Prizorišče: Ustvarjalni center Švicarija


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Drugi projekti

Maria Bonomi: Za vedno grafika (16. 6.–29. 10. 2017)

Delo Marije Bonomi uveljavlja grafiko kot izrazno sredstvo, pri katerem papir ni več fizična meja medija, ampak je v službi neskončnega eksperimentiranja. Spretno ustvarja kontraste med drzno abstraktno podobo v močnih barvah in s tankim, finim riževim papirjem, skozi katerega barve presevajo in ustvarjajo transparentne barvne tančice.

Kustosinji: Barbara Savenc in Breda Škrjanec.
Koproducent: MGML— Muzej in galerije mesta Ljubljane, Galerija Jakopič
Prizorišče: Galerija Jakopič


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Alejandra Pizarnik: Nočna pevka

Knjiga Nočna pevka vsebuje večji del pesniškega opusa, prozo Krvava grofica in izjave Alejandre Pizarnik o lastni poeziji. Poleg tega je v knjigo vključenega tudi nekaj doslej neobjavljenega gradiva: risbe in samopredstavitev, ki jo napisala v pismih Djuni Barnes.

Uredil: Miklavž Komelj
Prevedla: Nada Kavčič in Miklavž Komelj
Spremni eseji: Nada Kavčič, Miklavž Komelj in Yucef Merhi
Naslovnica: Yucef Merhi

dobri sosed – mednarodni plakatni projekt (julij–avgust)

Letošnji 15. istanbulski bienale z naslovom dobri sosed že od februarja 2017 predstavlja mednarodni plakatni projekt, s katerim temo dobrega soseda širi v številna mesta po svetu, projekt gostimo tudi na bienalu v Ljubljani.

Lokacija: Mestni plakati družbe TAM-TAM


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Žirija 32. grafičnega bienala
Anne Barlow
Mike Cooter
Bige Örer
Maruša Sagadin

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Program projekta Švicarija: skupnost, umetnost in narava

Maraton predavanj o stavbni zgodovini, življenju v Švicariji in o njeni prenovi

Evropsko leto kulturne dediščine 2018 in Dnevi evropske kulturne dediščine

DANES IN JUTRI

petek, 21. september, 17.00–19.00
sobota, 22. september, 10.00–13.00

Cikel predavanj konservatorjev in restavratorjev se posveča stavbni zgodovini in življenju v Švicariji, predstavljena pa bodo tudi konservatorsko-restavratorska izhodišča za prenovo s poudarkom na obnovi lesenih arhitekturnih prvin in šablonskih poslikav. Celostna obnova Švicarije je potekala od avgusta 2015 do maja 2017.

petek, 21. september
17.00 Tatjana Adamič (ZVKDS OE Ljubljana):
Stavbna zgodovina na območju današnje Švicarije
18.00 Aleksandra Renčelj Škedelj (ZVKDS OE Ljubljana):         
Življenje v Švicariji

sobota, 22. september
10.00 Matej Zupančič (ZVKDS Restavratorski center): 
Konservatorska izhodišča za prenovo Švicarije
11.00 Jože Drešar (GNOM d.o.o.):
Obnova lesenih arhitekturnih prvin na Švicariji
12.00 Anka Batič (samozaposlena v kulturi):       
Stenske poslikave v Švicariji
12.30 Po predavanju se nam lahko pridružite na delavnici izdelave šablonskih poslikav in odnesete delček Švicarije s seboj domov.


Švicarija v obdobju med svetovnima vojnama.
Vir: SI ZAL LJU 342 Fototeka, G4-027-008.

*Ni amos! / SKUPNOST NARAVA UMETNOST

začetek: nedelja 7. oktober

Te zanima umetniško izražanje in performans, raziskovanje širokih področij popularne kulture; si človek javne akcije in hepeninga?

Skupaj bomo raziskovali performativne možnosti in zmožnosti, ki se nam sredi Tivolija ponujajo. Skupaj bomo ustvarili dogodek in ga 17. novembra ponudili javnosti.

Srečanja potekajo oktobra, prvo je v nedeljo, 7. oktobra, vodi jih igralec Uroš Kaurin.

Udeležba je brezplačna. Prijavi se na lili.sturm@mglc-lj.si ali petra.derganc@mglc-lj.si,

Če se strinjaš z nami, da:
Če ne delamo umetnosti za vse, je ne bomo delali.
Umetnost je fajt.
Delamo iz sebe, za druge.
Ne moremo biti bolj pametni od sebe.
Drugi štejejo.

* Ni Amos izhaja iz esperanta in pomeni »Mi bomo ljubili«. Tudi esperantisti so se nekdaj družili v Švicariji. Ne bomo uporabljali esperanta, pač pa jezike telesa.

VABLJENI V OTROŠKI ATELJE V USTVARJALNI CENTER ŠVICARIJA!

Vsak petek potekajo ustvarjalne delavnice, animacije in vodeni ogledi stavbe za otroke. Atelje brezplačno obratuje vsak petek od maja do oktobra od 10. do 13. ure. Dejavnosti vodijo galerijske mentorice Petra DergancTina BocPetja Kolenko in Katja Kovše.

Svoj obisk lahko najavite na
e-naslov: petra.derganc@mglc-lj.si.

Gostujoči dogodek v Ustvarjalnem centru Švicarija
Luka Prinčič: Jitakami v.2018

petek, 28. 9. ob 20. uri, brezplačno

Avdio-vizualna in performativno-koreografska predstava temelji na raziskavi interakcije med človekom in računalnikom, med naravo in tehnologijo, medtem ko se med njima nahaja področje vmesnikov. Interdisciplinarni dogodek skozi koreografijo giba in računalniško generirano zvokovno-vizualno podobo razgalja pasti nekritičnega sprejemanja tehnologij in odpira vprašanja o vpetosti človeškega telesa v vsesplošno digitalizacijo življenja. 

avtor: Luka Prinčič
koreografija in gib: Maja Delak
vizualno-konceptualno svetovanje: Maja Smrekar
oblikovanje svetlobe: Urška Vohar
produkcija: Zavod EMANAT v sodelovanju z Mednarodnim grafičnim likovnim centrom

VABIMO ŠOLE

na ogled pregledne razstave Rika Debenjaka ter spremljajočih razstav grafikov mlajše generacije! 
(Tina Mohorovič: Anonimi. Alja Košar: Točka, Matjaž Geder: Priprave na improvizacijo)

Vabimo tudi k pregledu programov v šolskem letu 2018–2019


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

VABIMO K VPISU V GRAFIČNE TEČAJE

Kiparsko-grafičnI tečaj
Grafika v glini

september–december 2018, Ustvarjalni center Švicarija

Kiparsko-grafični tečaj, ki ga vodi kipar Veljko Zejak, se začne v ponedeljek, 24. septembra. Prijave zbiramo do petka, 21. septembra.
Prijave in informacije: lili.sturm@mglc-lj.si.

Podrobna predstavitev


Veljko Zejak: Liberty for all, 2010.

Začetni tečaj grafičnih tehnik
Sitotisk, Lesorez, Suha igla, Litografija
I. stopnja

od 13. novembra 2018 do marca 2019 od 17.00 do 20.00,
Grafični atelje MGLC
Mentorji: mag. Mojca Zlokarnik, mag. Admir Ganić, mag. Ana Pečnik in mag. Svetlana Jakimovska Rodić.

Podrobna predstavitev

Začetni tečaj GRAFIČNIH TEHNIK:
Sitotisk, Lesorez, Suha igla, Litografija
II. stopnja

od 15. novembra 2018 do marca 2019 od 17.00 do 20.00, Grafični atelje MGLC
Menotrji: mag. Mojca Zlokarnik, mag. Admir Ganić, mag. Ana Pečnik in mag. Svetlana Jakimovska Rodić

Podrobna predstavitev

TEČAJ GRAFIČNIH TEHNIK GLOBOKEGA TISKA
Akvatinta, Jedkanica, Vernis-mou, Mezotinta

od 14. novembra 2018 do marca 2019 od 17.00 do 20.00, Grafični atelje MGLC
Mentorji mag. Mojca Zlokarnik, mag. Svetlana Jakimovska Rodić in mag. Boge Dimovski

Podrobna predstavitev

RAZPIS ZA UMETNIŠKO REZIDENCO V POUGUES-LES-EAUX

Ne zamudite!

Rok za prijavo je ponedeljek,
17. september.

MGLC/Ustvarjalni center Švicarija in Center za sodobno umetnost Parc Saint Leger, Nievers, Francija objavljata javni razpis za umetniško rezidenco v Pougues-les Eaux v letu 2019. Vabimo vizualne in/ali intermedijske umetnike, ki prihajajo iz Slovenije ali v Sloveniji živijo in delujejo, Izbrani umetnik se bo udeležil trimesečne umetniške rezidence v Centru za sodobno umetnost Parc Saint Leger.

Kandidati se prijavljajo za termin
1. september–30. november 2019. 

Dodatne informacije:
miha.colner@mglc-lj.si ali
030/708 469. 

Tu kliknite za besedilo celotnega razpisa!

Tematsko vodstvo po pregledni razstavi Rika Debenjaka in predstavitev razstave Alje Košar, Točka

torek, 25. september, ob 18. uri, vstopnina za razstavo, vodstvo je brezplačno

Po obeh razstavah nas bo popeljala mag. Breda Škrjanec, kustosinja razstave Rika Debenjaka.

Tematska vodstva predstavljajo Rika Debenjaka osebno, njegovo ustvarjalnost, odnos do grafike, vpetost v čas in prostor povojnega modernizma, povezave z grafičnim bienalom in ljubljansko grafično šolo. Sledi še predstavitev razstave Alje Košar, Točka.


Foto: Nejc Ketiš. Arhiv MGLC.

Alja Košar, Točka

12. 9.–14. 10. 2018
odprtje: sreda, 12. september,
ob 19. uri

Alja Košar se s tehnično usposobljenostjo, potrpežljivo pripravo in natančno izvedbo predano loteva raziskovanja izraznih možnosti globokega tiska. Z izrazito likovnima elementoma, točko in linijo, ustvarja samosvoj likovni svet in ga v novejših delih nadgrajuje z uporabo barve. Sprva je bila premišljena barvna paleta le v risbah, kasneje pa jo je prek točk in linij prenesla v grafiko. Na razstavi je predstavljen izbor grafik, nastalih v zadnjih dveh letih, ter nekaj grafičnih del, narejenih posebno za to razstavo v Grafičnih ateljejih Mednarodnega grafičnega likovnega centra. Kustos razstave je Božidar Zrinski.


Alja Košar: Brez naslova, 2018, akvatinta in jedkanica.