33. GRAFIČNI BIENALE LJUBLJANA: VICE V LISICE

7. 6.–29. 9. 2019

33. grafični bienale Ljubljana je kuriral umetniški kolektiv Slavs and Tatars. Ne smemo spregledati tega, da je na 32. izdaji bienala z naslovom Kriterij rojstva osrednjo vlogo kuratorja kot tistega, ki izbere predstavljena dela, dobil samodejni verižni mehanizem, s katerim je bil izbor v celoti prepuščen umetnikom. Ker je kolektiv Slavs and Tatars sodeloval na tem bienalu, je Kriterij rojstva na prav poseben način vplival na zasnovo tokratnega bienala.

Kolektiv je bil zaradi obsežnega založniškega dela, kompleksne uporabe vizualnega jezika in raziskovalnih praks še posebno utemeljena izbira glede na zgodovino Bienala in njegovo sedanjo vlogo. Slavs and Tatars je mednarodno priznan umetniški kolektiv, ki se posveča območju vzhodno od nekdanjega Berlinskega zidu in zahodno od Kitajskega zidu, območju, imenovanemu Evrazija. Vse od nastanka leta 2006 ponuja luciden vpogled v pereča družbena vprašanja, utira nove poti sodobnega diskurza s povsem idiosinkratično obliko proizvajanja znanja, ki vključuje popularno kulturo, duhovne in ezoterične tradicije, ustna izročila, sodobne mite ter akademsko raziskovanje. Prakse kolektiva slonijo na treh dejavnostih: razstavah, izdajanju knjig in performativnih predavanjih. Svoja dela so med drugim predstavili na samostojnih razstavah v Muzeju sodobne umetnosti v New Yorku, v Saltu v Istanbulu, v Hiši dunajske secesije, v Kunsthalle v Zürichu in v Centru za sodobno umetnost Ujazdowski v Varšavi. Do zdaj je izdal deset knjig, med drugim Wripped Scripped (Hatje Cantz, 2018) o jezikovni politiki; Friendship of Nations (2. izdaja, Book Works, 2017) o presenetljivih odnosih med Iranom in Poljsko med 17. in 21. stoletjem ter Molla Nasreddin (trenutno 2. izdaja pri I.B. Tauris, 2017), prevod legendarnega azerbajdžanskega satiričnega časopisa. Njihovo osredotočanje na Evrazijo pogosto preizprašuje naš enodimenzionalni pogled na razmerja med znanostjo, vero, močjo in identiteto. V Ljubljani smo jih videli na razstavi Sistemi in ornamenti leta 2012. Razstavo je kurirala Nevenka Šivavec, direktorica MGLC.

Kolektiv Slavs and Tatars se je v svojem kuratorskem debiju znova povezal z začetki ljubljanskega grafičnega bienala. »Potem ko je bila zamejitev na izbrani medij v zadnjih približno dvajsetih letih zmehčana, se želimo znova osredotočiti na 'grafiko' današnjega časa tako v dobesednem kot strateškem pomenu. V času združenih prihodnosti in pomešanih preteklosti se zdi vloga grafike v javnih razpravah in polemikah še posebno pomembna.«

Fokus razstave 33. grafičnega bienala Ljubljana je bil na ideji satire kot izrazito vizualnega jezika, pri čemer je bilo »grafično«, ki zaznamuje zgodovino Bienala, razumljeno in preizprašano v širokem polju ekspresivnega, nezadržanega, celo šokantnega. Je res, kot pravi George Orwell, vsaka šala že majhna revolucija? Ali pa sta smeh in satira zgolj ventila za sproščanje pritiskov in napetosti, ki bi sicer vodili v politični upor? Kolektiv Slavs and Tatars vidi humor kot strategijo in kot vsebino. Vizualno preobilje današnjega časa je povzročilo nastanek novega estetskega jezika, katerega sporočila in diskurz se nam velikokrat zdijo neokusni. Čeprav imata grafika in satira vsaka svoje specifike, jima je skupno zatrjevanje, da govorita ljudem in za ljudi.

Z vsebinami 33. grafičnega bienala Ljubljana se lahko podrobneje seznanite na novi spletni strani: bienale.si.

 

Honza Zamojski, Zbiranje in srečevanje, 2019. Postavitev osrednje razstave 33. grafičnega bienala Ljubljana.
Foto: Jaka Babnik. Arhiv: MGLC.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Obvestilo o zaprtju MGLC in Švicarije

Mednarodni grafični likovni center in MGLC Švicarija bosta do nadaljnjega zaprta za javnost v skladu z uradnimi smernicami NIJZ in Ministrstva za zdravje RS zaradi onemogočanja prenosa koronavirusa. Ta začasni ukrep je sprejet za zagotovitev zdravja obiskovalcev in muzejskih delavcev. Prihodnji program bomo sproti prilagajali razmeram in priporočilom.
Vabimo vas, da nas obiščete na naših družbenih omrežjih: Facebooku, Twitterju in Instagramu!


Foto: Katja Goljat. Arhiv MGLC.

Novosti iz zbirke MGLC

Elisabetta Benassi:
Storyboard, (You'll never walk alone)
Zbirka knjig umetnika

V tej knjigi je avtorica prepletla dve ločeni zgodbi. Fotografije so pravzaprav zbirka zgodb iz dveh avtoričinih videov Nikoli ne boš hodil sam in Časovna koda. Povezovalna nit je Pier Paolo Pasolini.

V prvi zgodbi sta glavna akterja Bettagol, ki je avtoričin alter ego, in mlad moški, presenetljivo podoben Pieru Paolu Pasoliniju, ki se vozita z motorjem. Vzporedno se, kot komentar ali zvočni posnetek na videu, pojavljajo slike starega Totòja in mladega Ninetta, glavnih junakov Pasolinijevega filma Ptički in ptičice, v katerem je režiser poetično obdelal temo o koncu ideologij. Pasolini se skozi umetničine oči brez nostalgije in z intenzivnostjo resnične izkušnje preseli v njeno sedanjost. Ta domišljijski preplet ne ponuja nikakršnega zaključka, bralcu/gledalcu daje možnost, da sam zapolni vrzeli v njem.

Knjiga je izšla leta 2002 pri založbi Onestar Press v Parizu. Ima 150 strani v črno-belem ofsetnem tisku, mehke platnice, barvno naslovnico in je izšla v 250 izvodih.

Damien Hirst:
I Want to Spend the Rest of My Life Everywhere, with Everyone, One to One, Always, Forever, Now…
Zbirka umetniških publikacij

Dinamična in provokativna zbirka Hirstovih idej in obsesij je močna kombinacija besedila in vizualnih elementov. Vsebuje vizualne pripovedi na podlagi risb, besed, fotografij, tipografije, pojavnih oken (pop-up), posebnih vložkov in drugih posebnih učinkov, zaradi katerih ta knjiga ni podobna nobeni drugi.

Obsežna publikacija – Hirstova prva – vsebuje umetnikove izjave in njegov nabor in aranžma slik. Je zaslepljujoča zbirka umetnikovih idej in obsesij o življenju in umetnosti. Obsega celotno paleto Hirstovih slik, skulptur in instalacij, ki so nastale do datuma izida – in ki med kritiki in gledalci še vedno izzivajo tako prezir kot občudovanje. Eseja kultnega romanopisca Gordona Burna in Stuarta Morgana opisujeta Hirstovo delo in širino njegovega učinka.

Knjigo, ki ima več kot 700 barvnih ilustracij, je oblikoval Jonathan Barnbrook. Pomembna publikacija je na novo definirala monografijo v likovni umetnosti. Izšla je leta 1998 v založbi Booth-Clibborn iz Londona, v angleškem jeziku, na 330 straneh. Ima trde platnice, šivano vezavo in ilustriran ovitek.

Več

Megazin kuhna

Vsi kreativci, ustvarjalci in preostali entuziasti v izolaciji – združimo se in ga zakuhajmo skupaj!

Vabimo vas k soustvarjanju kolektivnega dokumenta časa in izredne situacije, ki je presenetila in pretresla ves svet. Ostanimo doma in namenimo svoj čas, ki se zdi, da ga je kar naenkrat veliko več, prijetnejšim platem življenja. Pripravite list papirja in uporabite moč svojega dolgo varovanega recepta – barvajte, pišite, lepite, izrezujte, valjajte, brišite, popravite teksturo … Vse prispele likovne prispevke bomo natisnili in združili v knjižico – zin, ki jo prejme prav vsak sodelujoči.
Preberite več o naši akciji!

K sodelovanju pri Megazinu pa so toplo vabljeni tudi šolarji in dijaki!
Kliknite za razpis

Galerija