33. GRAFIČNI BIENALE LJUBLJANA: VICE V LISICE

7. 6.–29. 9. 2019

33. grafični bienale Ljubljana je kuriral umetniški kolektiv Slavs and Tatars. Ne smemo spregledati tega, da je na 32. izdaji bienala z naslovom Kriterij rojstva osrednjo vlogo kuratorja kot tistega, ki izbere predstavljena dela, dobil samodejni verižni mehanizem, s katerim je bil izbor v celoti prepuščen umetnikom. Ker je kolektiv Slavs and Tatars sodeloval na tem bienalu, je Kriterij rojstva na prav poseben način vplival na zasnovo tokratnega bienala.

Kolektiv je bil zaradi obsežnega založniškega dela, kompleksne uporabe vizualnega jezika in raziskovalnih praks še posebno utemeljena izbira glede na zgodovino Bienala in njegovo sedanjo vlogo. Slavs and Tatars je mednarodno priznan umetniški kolektiv, ki se posveča območju vzhodno od nekdanjega Berlinskega zidu in zahodno od Kitajskega zidu, območju, imenovanemu Evrazija. Vse od nastanka leta 2006 ponuja luciden vpogled v pereča družbena vprašanja, utira nove poti sodobnega diskurza s povsem idiosinkratično obliko proizvajanja znanja, ki vključuje popularno kulturo, duhovne in ezoterične tradicije, ustna izročila, sodobne mite ter akademsko raziskovanje. Prakse kolektiva slonijo na treh dejavnostih: razstavah, izdajanju knjig in performativnih predavanjih. Svoja dela so med drugim predstavili na samostojnih razstavah v Muzeju sodobne umetnosti v New Yorku, v Saltu v Istanbulu, v Hiši dunajske secesije, v Kunsthalle v Zürichu in v Centru za sodobno umetnost Ujazdowski v Varšavi. Do zdaj je izdal deset knjig, med drugim Wripped Scripped (Hatje Cantz, 2018) o jezikovni politiki; Friendship of Nations (2. izdaja, Book Works, 2017) o presenetljivih odnosih med Iranom in Poljsko med 17. in 21. stoletjem ter Molla Nasreddin (trenutno 2. izdaja pri I.B. Tauris, 2017), prevod legendarnega azerbajdžanskega satiričnega časopisa. Njihovo osredotočanje na Evrazijo pogosto preizprašuje naš enodimenzionalni pogled na razmerja med znanostjo, vero, močjo in identiteto. V Ljubljani smo jih videli na razstavi Sistemi in ornamenti leta 2012. Razstavo je kurirala Nevenka Šivavec, direktorica MGLC.

Kolektiv Slavs and Tatars se je v svojem kuratorskem debiju znova povezal z začetki ljubljanskega grafičnega bienala. »Potem ko je bila zamejitev na izbrani medij v zadnjih približno dvajsetih letih zmehčana, se želimo znova osredotočiti na 'grafiko' današnjega časa tako v dobesednem kot strateškem pomenu. V času združenih prihodnosti in pomešanih preteklosti se zdi vloga grafike v javnih razpravah in polemikah še posebno pomembna.«

Fokus razstave 33. grafičnega bienala Ljubljana je bil na ideji satire kot izrazito vizualnega jezika, pri čemer je bilo »grafično«, ki zaznamuje zgodovino Bienala, razumljeno in preizprašano v širokem polju ekspresivnega, nezadržanega, celo šokantnega. Je res, kot pravi George Orwell, vsaka šala že majhna revolucija? Ali pa sta smeh in satira zgolj ventila za sproščanje pritiskov in napetosti, ki bi sicer vodili v politični upor? Kolektiv Slavs and Tatars vidi humor kot strategijo in kot vsebino. Vizualno preobilje današnjega časa je povzročilo nastanek novega estetskega jezika, katerega sporočila in diskurz se nam velikokrat zdijo neokusni. Čeprav imata grafika in satira vsaka svoje specifike, jima je skupno zatrjevanje, da govorita ljudem in za ljudi.

Z vsebinami 33. grafičnega bienala Ljubljana se lahko podrobneje seznanite na novi spletni strani: bienale.si.

 

Honza Zamojski, Zbiranje in srečevanje, 2019. Postavitev osrednje razstave 33. grafičnega bienala Ljubljana.
Foto: Jaka Babnik. Arhiv: MGLC.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Vabljeni k ogledu filma "Menedžer da sem? Sem"

V krajšem dokumentarnem filmu, ki govori o mednarodni vpetosti slovenske likovne scene, sta svoje poglede in spomine delila Živa Škodlar Vujić, dolgoletna kustosinja ljubljanskega grafičnega bienala, in Mitja Rotovnik, prvi direktor Cankarjevega doma, ki je poklicno in osebno spremljal prizadevanje svojega prijatelja Zorana Kržišnika. Njuna pripoved nas popelje skozi izredno dinamičen čas petdesetih, šestdesetih in sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko se je Ljubljana oblikovala v kozmopolitsko kulturno središče. To dogajanje s kulturnozgodovinskega vidika osvetli dr. Aleš Gabrič, ki v filmu med drugim govori o razvoju menedžerske miselnosti pri nas in o pomenu mednarodnih kulturnih prireditev, ki še vedno odlikujejo kulturno dogajanje v Sloveniji.

Iz zbirke MGLC

Jo-ey Tang, The Manual
(Morava Books 14, 2012)
Zbirka umetniških publikacij

Priročnik FBI je z originalnimi mikroskopskimi in infrardečimi slikami postal knjiga poezije. Izklesano besedilo je meditacija površine in neskončno majhnega prostora nad in pod površino v iskanju dokazov.

Jo-ey Tang določa kroženje in odsotnost podob in predmetov ter življenjski cikel idej. Delo zavzema različne oblike fotografije, videa, kiparstva, slikarstva, zvoka, besedila in "samonastavljenih nalog", zajema številne razstave in se pogosto šteje za isto in novo delo v nenehnem procesu gradnje in odpovedi.

Publikacija je bila nagrajena s prvo nagrado na natečaju ROOKIE (junij 2012, www.r-o-o-k-i-e.com), ki so ga organizirali Mestna galerija Arsenal, Poznan in založba Morava. Knjižica ima trde platnice, 64 nepaginiranih strani in je tiskana v ofsetnem tisku v nakladi 350 izvodov.

-------

Milton Glaser, Dylan (1966, ofset)
Zbirka umetniških publikacij

Zgodba tega plakata, ki je bil dodatek Dylanovemu albumu Bob Dylan's Greatest Hits iz leta 1967, je sledeča. Znani pevec in skladatelj je imel hudo motoristično prometno nesrečo, ki ga je za dalj časa priklenila na posteljo, širile pa so se tudi novice o njegovi smrti. Zato je založba CBS, da bi ustvarila pozitivno publiciteto že omenjeni plošči, pri Miltonu Glaserju naročila ta posebni plakat kot prilogo albumu. Glaser je Dylana upodobil v profilu z bogatimi, barvno nasičenimi kodrastimi lasmi, ki odstopajo od ozadja. Intenzivne, skorajda psihedelične barve lahko razumemo tudi kot duha časa flower power generacije iz druge polovice 60. let 20. stoletja.

Več


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Mednarodni muzejski dan v MGLC

torek, 18. maj, 10.00–21.00
brezplačno


Vabimo vas k ogledu razstav in dogodkov!

Invader, Grafike na papirju
10.00–18.00
Razstava je na ogled v Gradu Tivoli. 

DOGODEK 
17.00–18.00 
Vodstvo po razstavi Invader, Grafike na papirju, vodi dr. Mitja Velikonja
Za udeležbo na vodstvu so obvezne prijave na: trgovina@mglc-lj.si 

SPLETNO 
Pripravili smo tudi spletni videovodnik po razstavi, ki je prilagojen za gluhe in naglušne.

Sonja Vulpes, Limbo
10.00–18.00
Razstava je na ogled v Gradu Tivoli. 

SPLETNO
O umetničinem ustvarjalnem procesu smo pripravili kratek film.

Spominski atelje Stojana Batiča
10.00–18.00
Stalna postavitev v Švicariji

Brane Zorman: Duh dreves | Dotik
20.00
​Pred Švicarijo

Več


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.