Vabimo vas, da sodelujete pri ustvarjanju 32. grafičnega bienala v sklopu projekta Komu pripada arhitektura? umetnice Erice Ferrari!

Zapišite svoje misli o mestu Ljubljana, o javni obravnavi arhitekture, kulturne dediščine, skulptur, turizma … Odgovorite na vprašanji! Kaj si mislite o razvoju in spreminjanju mesta? Kako vse to vpliva na vaše razmerje z mestom, na vašo vsakodnevno rutino?

Odgovori bodo del umetniškega projekta brazilske umetnice na 32. grafičnem bienalu – zapisani bodo na pročelju Gradu Tivoli.

Vaši odgovori na to e-sporočilo bodo popolnoma anonimni. Pišete nam lahko v angleščini ali slovenščini na e-naslov: info@mglc-lj.si

Računamo na vaše misli! Hvala.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

O umetnici

Erica Ferrari (1981), živi in dela v São Paulu, Brazilija. Na Oddelku za likovno umetnost Univerze v São Paulu je diplomirala iz kiparstva. Njeno delo se osredotoča na razmerje med arhitekturo, krajino in vsakodnevnim življenjem v mestu. Umetnica z njim proučuje zgodovinsko in simbolno vrednost arhitekturnih struktur, raznovrstne reprezentacije pojma krajine ter prvine, ki vizualno sestavljajo razumevanje konstruiranega in naravnega. Njena dela imajo obliko objektov ali panelov, običajno pa so sestavljena iz materialov, uporabljenih za bivalne prostore in pohištvo, kot so les, mavec in laminatne plošče.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Predstavitev projekta Komu pripada arhitektura?

Zbrane misli, videointervencija in spominek

Arhitektura in načini njene rabe oblikujejo življenje v mestu. V metropoli, kot je São Paulo, kjer se nenehno ruši in gradi fizično konfiguracijo, minljivost ne zrcali le običajne grabežljive dinamike nepremičninskega trga, ampak tudi pomanjkljivost pri regulaciji ter ohranjanju stavb in javnih prostorov, za kar bi morale skrbeti oblasti. Kako se lahko prebivalstvo v kontekstu nenehnega spreminjanja sploh še izraža in krepi svojo identiteto? Ena od najzanimivejših oblik tega so grafiti. Od šestdesetih let minulega stoletja je pisanje po arhitekturi simbol političnega protesta, manifestacija identitete. Ta praksa je v São Paulu dobila svoje značilnosti, ki se kažejo v obliki pisanja po visokih velemestnih stavbah s posebnim črkovanjem. Kot posledica napetega političnega položaja so se v Braziliji, zlasti v središču São Paula, v zadnjem letu znova razširili grafiti s političnimi sporočili. Podobno izražanje zasledimo tudi v Ljubljani, le da so med mestoma opazne razlike. Potem ko je središče naše prestolnice v zadnjih letih doživelo prenovo, grafitov v njej ne najdemo prav zlahka. Tovrstna sporočila je mogoče videti v okoliških četrtih, na pročeljih poslopij, ki še niso bila »polepšana«, in na raznovrstnih ograjah. Mnoga se nanašajo na protifašistični boj in konsolidacijo slovenske identitete v državi, ki je postala neodvisna šele leta 1991.

Tozadevno lahko obnovo središča Ljubljane razumemo kot del globalnega investicijskega scenarija oblasti, ki si prizadeva, da bi bila mesta bolj ekološka, kulturna in »lepa«, s čimer postanejo privlačna za raznovrstne zasebne naložbe in del turistične industrije. Če ima tovrstna dinamika na eni strani hipne pozitivne učinke na ekonomijo in na fizično podobo stavb, pa utegne na drugi voditi v izključenost tradicionalnih prebivalcev središča mesta in povzročiti, da ga ne prepoznavajo več kot svojega zgodovinskega in prvotnega prostora.

Zaradi omenjenega projekta je v izhodišču raziskave vprašljiva vrednost tega procesa, pri čemer si pomaga z uporabo pročelja Mednarodnega grafičnega likovnega centra (MGLC). Gre za zgodovinsko poslopje iz 18. stoletja, ki ga – podobno kot številne stavbe tega tipa – zaznamuje spreminjanje namembnosti, saj je bilo prebivališče plemstva, cerkvena lastnina, namenjeno je bilo za državne dogodke, zdaj pa ga naseljuje muzej. Umeščeno je tako, da je od daleč videti kot središče zelenja parka Tivoli. Prav zaradi konfiguracije bo pročelje uporabljeno kot zaslon, ki bo prikazoval misli, zbrane med prebivalci Ljubljane. Ta zbirka misli bo pridobljena kar se da anonimno, prek posebnega e-sporočila. Ideja je v tem, da pročelje zgodovinskega poslopja postane sredstvo za izražanje razmišljanja prebivalcev o trenutni dinamiki mesta ter privilegirana pomoč pri vnovičnem prisvajanju in izražanju identitete.

V MGLC bo mogoče kupiti spominek, značilen za evropske muzeje (dekorativni krožnik), na katerem bo podoba poslopja z grafiti na pročelju.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

JAVNI RAZPIS

za oddajo rezidence za mlade v Ustvarjalnem centru Švicarija 

Rezidenca za mlade je namenjena ustvarjalcem do 35. leta starosti, ki aktivno delujejo na področju likovnih umetnosti. Namen javnega razpisa je mlademu ustvarjalcu oddati v najem atelje za obdobje dveh let in mu s tem omogočiti pogoje za njegovo ustvarjanje.

Rok za oddajo vloge je 3. 11. 2017 (velja poštni žig).
Vloga se pošlje:
– na elektronski naslov: info@mglc-lj.si z zadevo »rezidenca za mlade« ali
– na poštni naslov: Mednarodni grafični likovni center, Pod turnom 3, 1000 Ljubljana, s pripisom »rezidenca za mlade«
Dodatne informacije lahko zainteresirani dobijo prek elektronske pošte info@mglc-lj.si. 

Celoten razpis

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Razpisujemo začetni tečaj grafičnih tehnik in tečaj tehnik globokega tiska

Začetni, 50-urni tečaj, ki poteka od novembra do marca, vas praktično seznani z grafičnimi tehnikami sitotiska, lesoreza, litografije in suhe igle, vodijo ga priznanimi mentorji likovniki.

Prijave do zapolnitev mest sprejemamo na MGLC, Pod turnom3, Ljubljana ali na e-naslov: lili.sturm@mglc-lj.si.

Poseben popust za člane Kluba prijatelj bienala.

Tečaj tehnik globokega tiska, ki poteka od novembra do marca (50 ur), obsega uvodno predstavitev tehnik globokega tiska, in tehnik akvatinta, jedkanica, vernis-mou in mezzotinta, vodijo ga priznanimi mentorji likovniki.

Prijave do zapolnitev mest sprejemamo na MGLC, Pod turnom3, Ljubljana ali na e-naslov: lili.sturm@mglc-lj.si.

Poseben popust za člane Kluba prijatelj bienala.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

32. grafični bienale: Kriterij rojstva

Bienale je odprt do 5. novembra 2017.

Ta teden na bienalu 

Ujetost v zaznavi?
torek, 17. oktober, ob 17. uri, MGLC in Ustvarjalni center Švicarija, vodstvo je vključeno v vstopnino za 32. grafični bienale
Javno vodstvo po osrednji razstavi
32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva, vodi umetnostna zgodovinarka Tina Boc 
Vodstvo bo spremljalo tolmačenje
v slovenskem znakovnem jeziku, tolmači Tanja Giuliatti Davinić.

Prebudi svoja čutila z urbano jogo: umetniško delo, prostor in joga
dvodnevna delavnica za vse generacije, vstop z vstopnico
32. grafičnega bienala Ljubljana,
Ustvarjalni center Švicarija
petek, 20. oktober, 16.00–20.00
sobota, 21. oktober, 14.00–18.00

Obvezne prijave lili.sturm@mglc-lj.si

Maria Bonomi, Za vedno grafika
(Galerija Jakopič)
Javni vodstvi po razstavi
sobota, 21. oktober, ob 16. 30 uri,
v angleškem jeziku
nedelja, 22. oktober, ob 16.30 uri,
v slovenskem jeziku


Bienalska umetnica Nora Turato med izvajanjem svojega performansa na otvoritvi 32. grafičnega bienala
(16. junij 2017).
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC

32. GRAFIČNI BIENALE TUDI ZA ŠOLSKE SKUPINE!

Vabljeni na ogled 32. grafičnega bienala vse do konca oktobra.
Predstavitveno gradivo za šolske skupine najdete tu