Nagrade 31. grafičnega bienala

Žirija za veliko nagrado 31. grafičnega bienala v sestavi Breda Kolar Sluga (predsednica), Adam Budak, Emily King in Alessandro Rabottini je odločila, da:
veliko nagrado 31. grafičnega bienala prejme Ištvan Išt Huzjan.

Nagrado žirije (raziskovalna rezidenca) prejme Declan Clarke,
posebno omembo žirije prejme Pilar Quinteros in
nagrado za življenjsko delo prejme Peter Gidal.

Obrazložitev žirije

31. grafični bienale z vključitvijo instalacij, filmov, arhivskega gradiva, javnih intervencij, skulptur in risb širi temeljno razumevanje grafičnega ustvarjanja, grafičnega dela, reprodukcije in cirkulacije. Nicoli Lees je uspelo v vseh galerijskih prostorih ustvariti prepričljiv dialog med različnimi deli in ob tem problematizirati tako zgodovino bienala kakor tudi možnosti novih naročil. Razstava združuje mlade ustvarjalce in zgodovinske osebnosti, njena širina pa raziskuje stanje grafičnega medija v številnih zahtevnih smereh.

Velika nagrada: Ištvan Išt Huzjan
Instalacija Ištvana Išta Huzjana odseva – tako dobesedno kakor tudi metaforično – kompleksno mrežo zgodovinskih referenc in formalnih sredstev v vsej njihovi razslojenosti. Delo je polifonija narave in spomina, umetnostne zgodovine in ustvarjalčevih intimnih odzivov na uradne zgodbe. Žirija je prepoznala umetnikovo sposobnost ustvariti večplastno strukturo, ki združuje lokalnost in globalnost.
Delo na bienalu: Odsevi zemlje (2015) in Plakat zamenjav – OHO in Walter de Maria (2015), delo je bilo narejeno za 31. grafični bienale

Nagrada žirije (raziskovalna rezidenca): Declan Clarke
Žirija predlaga, da se rezidenca podeli Declanu Clarku, čigar film na fascinanten način raziskuje čas in politiko, snovnost informacij in stvarnost meja. Delo uspešno vključuje grafične elemente in negibnost podob, s čimer ponazarja kuratorsko strategijo, ki širi formalni in konceptualni okvir bienala. Delo problematizira trenje med osebnimi spomini in širšim družbenopolitičnim kontekstom v Evropi.
Delo na bienalu: Skupinski portret z razstrelivom (2014)

Posebna omemba žirije: Pilar Quinteros
Bienale je pomembna platforma za mlade ustvarjalce, ki se šele uveljavljajo. Posebno omembo si umetnica Pilar Quinteros zasluži za izjemen angažma in domiselno izvedbo projekta.
Delo na bienalu: Katedrala svobode (2015), delo je bilo narejeno za 31. grafični bienale

Nagrada za življenjsko delo: Peter Gidal
Žirija bi rada izrazila občudovanje ob globoki predanosti neumornemu eksperimentiranju. Sodelovanje Petra Gidala na letošnjem bienalu je simbol kuratorske vključitve večplastnih praks, ki so zmožne raziskovati in preseči ločnice med literaturo in likovno umetnostjo, eksperimentalnim filmom in fotografijo, reprezentacijo, tehnologijo, ohranjanjem in širjenjem.
Deli na bienalu: Knjige kazal (1993–še poteka) in Deset izgubljenih redkih knjig: nočna mora prodajalcev knjig (2011)

Fotografije: Arhiv MGLC. Foto: Jaka Babnik.

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Vabljeni k ogledu filma "Menedžer da sem? Sem"

V krajšem dokumentarnem filmu, ki govori o mednarodni vpetosti slovenske likovne scene, sta svoje poglede in spomine delila Živa Škodlar Vujić, dolgoletna kustosinja ljubljanskega grafičnega bienala, in Mitja Rotovnik, prvi direktor Cankarjevega doma, ki je poklicno in osebno spremljal prizadevanje svojega prijatelja Zorana Kržišnika. Njuna pripoved nas popelje skozi izredno dinamičen čas petdesetih, šestdesetih in sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko se je Ljubljana oblikovala v kozmopolitsko kulturno središče. To dogajanje s kulturnozgodovinskega vidika osvetli dr. Aleš Gabrič, ki v filmu med drugim govori o razvoju menedžerske miselnosti pri nas in o pomenu mednarodnih kulturnih prireditev, ki še vedno odlikujejo kulturno dogajanje v Sloveniji.

Iz zbirke MGLC

Jo-ey Tang, The Manual
(Morava Books 14, 2012)
Zbirka umetniških publikacij

Priročnik FBI je z originalnimi mikroskopskimi in infrardečimi slikami postal knjiga poezije. Izklesano besedilo je meditacija površine in neskončno majhnega prostora nad in pod površino v iskanju dokazov.

Jo-ey Tang določa kroženje in odsotnost podob in predmetov ter življenjski cikel idej. Delo zavzema različne oblike fotografije, videa, kiparstva, slikarstva, zvoka, besedila in "samonastavljenih nalog", zajema številne razstave in se pogosto šteje za isto in novo delo v nenehnem procesu gradnje in odpovedi.

Publikacija je bila nagrajena s prvo nagrado na natečaju ROOKIE (junij 2012, www.r-o-o-k-i-e.com), ki so ga organizirali Mestna galerija Arsenal, Poznan in založba Morava. Knjižica ima trde platnice, 64 nepaginiranih strani in je tiskana v ofsetnem tisku v nakladi 350 izvodov.

-------

Milton Glaser, Dylan (1966, ofset)
Zbirka umetniških publikacij

Zgodba tega plakata, ki je bil dodatek Dylanovemu albumu Bob Dylan's Greatest Hits iz leta 1967, je sledeča. Znani pevec in skladatelj je imel hudo motoristično prometno nesrečo, ki ga je za dalj časa priklenila na posteljo, širile pa so se tudi novice o njegovi smrti. Zato je založba CBS, da bi ustvarila pozitivno publiciteto že omenjeni plošči, pri Miltonu Glaserju naročila ta posebni plakat kot prilogo albumu. Glaser je Dylana upodobil v profilu z bogatimi, barvno nasičenimi kodrastimi lasmi, ki odstopajo od ozadja. Intenzivne, skorajda psihedelične barve lahko razumemo tudi kot duha časa flower power generacije iz druge polovice 60. let 20. stoletja.

Več


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Mednarodni muzejski dan v MGLC

torek, 18. maj, 10.00–21.00
brezplačno


Vabimo vas k ogledu razstav in dogodkov!

Invader, Grafike na papirju
10.00–18.00
Razstava je na ogled v Gradu Tivoli. 

DOGODEK 
17.00–18.00 
Vodstvo po razstavi Invader, Grafike na papirju, vodi dr. Mitja Velikonja
Za udeležbo na vodstvu so obvezne prijave na: trgovina@mglc-lj.si 

SPLETNO 
Pripravili smo tudi spletni videovodnik po razstavi, ki je prilagojen za gluhe in naglušne.

Sonja Vulpes, Limbo
10.00–18.00
Razstava je na ogled v Gradu Tivoli. 

SPLETNO
O umetničinem ustvarjalnem procesu smo pripravili kratek film.

Spominski atelje Stojana Batiča
10.00–18.00
Stalna postavitev v Švicariji

Brane Zorman: Duh dreves | Dotik
20.00
​Pred Švicarijo

Več


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.