Od bienala do bienala

Predstavitev knjig, simpozij, razstava
28.–30. november
Mednarodni grafični likovni center in Ustvarjalni center Švicarija

Predstavitev knjig

Nočna pevka (izbor del argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972)
Izbrane pesmi, Jure Detela (1951–1992)
sreda, 28. november, ob 18. uri
MGLC

Simpozij
Iracionalnost bienala
četrtek, 29. november, 10.00–18.00
Ustvarjalni center Švicarija
Klikni za več

Odprtje razstave
Fair Game, Nathalie Du Pasquier, kustosinja Kate Sutton
petek, 30. november, ob 13. uri
MGLC 

Tridnevni dogodek z naslovom Od bienala do bienala je odložen premislek o lanskem 32. mednarodnem grafičnem bienalu: Kriterij rojstva. Sestavljajo ga predstavitev knjig Alejandre Pizarnik Nočna pevka in Zbrane pesmi Jureta Detele, mednarodni simpozij Iracionalnost bienala, ki odpira vprašanje bienalske strukture in njene kritike, ter samostojna razstava Nathalie Du Pasquier z naslovom Fair Game. Predstavitev knjige, simpozij in razstava kot različni mediji percepcije vabijo k razmisleku o fenomenu bienala.

Knjiga Nočna pevka prinaša izbor del argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972). Obsežna monografija vsebuje večino njenega pesniškega opusa, prozo Krvava grofica in pesničine misli o lastni poeziji. Posebna dragocenost izdaje pa so njene risbe in dve doslej neobjavljeni pismi Djuni Barnes. Dela sta izbrala in prevedla Miklavž Komelj in Nada Kavčič, ki sta tudi pisca spremnih esejev. Besedilo o odnosu Alejandre Pizarnik do barve je prispeval umetnik Yucef Merhi, avtor digitalno narejenih grafik, ki so v knjigi prvič objavljene. Publikacija je nastala kot del projekta 32. grafičnega bienala.

Jure Detela ni bil samo eden najpomembnejših pesnikov v slovenskem jeziku; v zadnjem času vse bolj odkrivamo, kako izjemna je njegova poezija, ki je poskušala vzpostaviti nove možnosti za komunikacijo med ljudmi in »bitji iz tujih svetov«, tudi v svetovnem merilu. V tej knjižni izdaji, ki obsega dve knjigi in je opremljena z obsežnimi opombami, je na 1800 straneh v redakciji Miklavža Komelja prvič zbrana vsa njegova ohranjena poezija. Velika večina pesmi in fragmentov je v tej izdaji objavljena prvič.

Vse umetnice in vsi umetniki, ki so bili povabljeni k sodelovanju na 32. grafičnem bienalu: Kriterij rojstva v Ljubljani, so skupaj s povabilom prejeli pesem Jureta Detele Kriterij rojstva, poslano z željo, da bi nekaj sprožila.

Knjigo je izdala založba Beletrina leta 2018.

Nathalie Du Pasquier se je uveljavila z vpadljivimi grafikami in potiskanim tekstilom, od poznih osemdesetih let pa se osredotoča predvsem na slikarstvo. Razstava Fair Game išče intuitivne formalne povezave med posamičnimi deli njenega opusa. Izbrani elementi ali predmeti se znova in znova pojavljajo v različnih postavitvah kot igralna karta, ki se ob vsakem mešanju znajde v drugi kombinaciji, zaradi česar ima vsakokrat drugačno moč in omejitve. Kompozicije, v katerih umetnica uporabi motive iz svojih slik, grafik, risb in muralov, spremenijo galerijski prostor v niz mikrookolij, ki obiskovalca posrkajo vase.

Izhodiščna točka simpozija Iracionalnost bienala je eksperiment – proces izbire umetnikov 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva, ki ga lahko zaradi pridiha iracionalnega razumemo kot odmik od akademizma kuratorskih praks. Simpozij bo skušal nagovoriti problematično naravo bienalske strukture in obenem predstaviti konkretne primere bienalov, ki jim je uspelo preseči uveljavljene načine selekcije. Dogodek je tudi napoved naslednjega, 33. grafičnega bienala, ki ga bo kuriral kolektiv Slavs and Tatars. Osrednja točka bienala bo ideja satire kot izrazito vizualnega jezika, pri čemer bo »grafično«, ki zaznamuje zgodovino te prireditve, razumljeno in preizprašano v širokem polju ekspresivnega, nezadržanega, celo šokantnega.

Prispevke bodo predstavili Zasha Colah (Clark House Initiative, Mumbaj), Ana Dević (kolektiv WHW – What, How and for Whom, Zagreb), Anselm Franke (Haus der Kulturen der Welt, Berlin), Gerardo Mosquera (neodvisni kurator in kritik, Madrid), Christian Oxenius (neodvisni kurator, pisec in raziskovalec, Atene), Viktorija Rybakova (arhitektka in umetnica, Bruselj), Slavs and Tatars (umetniški kolektiv, kuratorji 33. grafičnega bienala), Nevenka Šivavec (direktorica Mednarodnega grafičnega likovnega centra, Ljubljana), Vladimir Vidmar (kurator, Galerija ŠKUC, Ljubljana) in ŠUM (likovnoteoretski kolektiv, Ljubljana).

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Plateauresidue: Sub Persona

25. 10.–29. 12. 2019

MGLC – Švicarija

Vabljeni 25. oktobra 2019 ob 19. uri na odprtje razstave umetniškega tandema PLATEAURESIDUE (Aljaž Celarc & Eva Pavlič Seifert), ki predstavlja nov raziskovalni in razstavni projekt Sub Persona. Razstava je del celoletnega programa Švicarije z motom skupnost, umetnost in narava, ki se leta 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na pravico javnosti do obveščenosti. Avtorja, ki v praksi običajno prepletata ekologijo in umetnost, se tokrat osredotočata na stanje gozdnih ekosistemov in na človekov vpliv nanje zaradi preteklega in sedanjega upravljanja gozdov. Premierno bosta predstavila multimedijsko instalacijo, ki spodbuja razvoj senzoričnega mišljenja ter izprašuje sodobno razumevanje okolja in človekov odnos do njega.

Avtorja sta se med pripravo projekta pogovarjala z ljudmi, ki se neposredno ukvarjajo z vzdrževanjem gozdov in imajo različna mnenja o načinu njihovega upravljanja in dojemanja. Gozdovi namreč opravljajo številne funkcije, od ekoloških, ekonomskih do kulturnih, vsem nam pa na več ravneh omogočajo kakovostno bivanje. Sodobna urbana populacija pogosto dojema gozdove kot prostore neokrnjene narave, čeprav so jih stoletja človekovega upravljanja povsem spremenila. Prav tradicija poseganja v gozdove in njihovega izkoriščanja človeštvu narekuje odgovornost, da jih sonaravno upravlja, poskrbi za posledice slabih praks in odpravlja posledice podnebnih sprememb. Umetnika raziskujeta, kako se sodobno upravljanje gozdov in gozdarjenje približata ciljem, ki jih narekuje vseevropski model sonaravnega upravljanja Pro Silva, ki je bil razvit leta 1989 na podlagi slovenske tradicije prebiralne sečnje. Cilj modela Pro Silva je, da bi se za prihodnje generacije ohranile vse ključne funkcije gozdov: ohranjanje ekosistemov, varstvo prsti in podnebja, produkcija lesa in lesnih izdelkov, rekreacija in ohranjanje kulturne dediščine.

PLATEAURESIDUE je namišljena identiteta geografa in umetnika Aljaža Celarca in umetnostne zgodovinarke Eve Pavlič Seifert. V delih se ukvarjata s pokrajinsko ekologijo in novimi mediji ter iščeta nove načine ozaveščanja javnosti. Zatorej vselej dajeta glas udeležencem projektov, naravnim oblikam, kot so skale, zrak, organizmi in drugi skupki snovi, ki jih reorganizirata v nove nenavadne oblike in novomedijske sisteme. Umetniški tandem živi in deluje v Novem Kotu, v zaledju gozdov Goteniške gore in Snežnika.

Plateauresidue: Sub Persona, 2019 (izsek iz videa)

RogLab Open: Aktivno staranje, razstava prototipov

Otvoritev: 10. oktobra 2019 ob 19.00

MGLC – Švicarija, Ljubljana

Na razstavi ob koncu mednarodnega projekta RogLab Open: Aktivno staranje bodo predstavljeni štirje nagrajeni prototipi, ki so med natečajnimi predlogi najbolje zajeli težave starostnikov. Najstniki, ki so sprožili beatlomanijo, in hipiji iz časa Woodstocka so zdaj stari že okoli sedemdeset let. Prav na njihove potrebe opozarja RogLab in predstavlja rešitve, ki jim omogočajo aktivno in samostojno življenje: medgeneracijsko igralo Andréja Vanzolina (Brazilija), hidroponični vrt za gibalno ovirane osebe Eamona Dureyja (Severna Irska), dodatki za stopnice Dušana Uršiča (Slovenija) ter klasično krojena oblačila za modno ozaveščene starejše, ki so jih razvile Ina Nathalie Bölsing, Kaja Čufer, Tajda Dražić in Katarina Ekart z naravoslovnotehniške fakultete pod mentorstvom Alenke More (Slovenija). Vsi prototipi bodo na ogled na razstavi v Švicariji do 20. oktobra 2019.  

Razstava je nastala v sodelovanju med RogLabom (MGML) in MGLC.

Projekt podpira Mestna občina Ljubljana.

Projekt je del partnerske mreže Platforme Center za kreativnost. Platformo Center za kreativnost sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija.

 

Dušan Uršič: dodatki za stopnice, prototip

ZADNJI DAN BIENALA

Nedelja, 29. 9. 10.00 do 18.00

Zadnji dan bienala bo potekal pod naslovom Umetnost in razvedrilo v sklopu Dnevov evropske kulturne dediščine 2019. Z vami bodo med 11. in 14. uro vodiči in mediatorji bienala.

Brezplačno.

 

Flaka Haliti, Si to ti, Joe? (Alkoholni maček), 2017.
Foto: Arhiv MGLC.