Od bienala do bienala

Predstavitev knjig, simpozij, razstava
28.–30. november
Mednarodni grafični likovni center in Ustvarjalni center Švicarija

Predstavitev knjig

Nočna pevka (izbor del argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972)
Izbrane pesmi, Jure Detela (1951–1992)
sreda, 28. november, ob 18. uri
MGLC

Simpozij
Iracionalnost bienala
četrtek, 29. november, 10.00–18.00
Ustvarjalni center Švicarija
Klikni za več

Odprtje razstave
Fair Game, Nathalie Du Pasquier, kustosinja Kate Sutton
petek, 30. november, ob 13. uri
MGLC 

Tridnevni dogodek z naslovom Od bienala do bienala je odložen premislek o lanskem 32. mednarodnem grafičnem bienalu: Kriterij rojstva. Sestavljajo ga predstavitev knjig Alejandre Pizarnik Nočna pevka in Zbrane pesmi Jureta Detele, mednarodni simpozij Iracionalnost bienala, ki odpira vprašanje bienalske strukture in njene kritike, ter samostojna razstava Nathalie Du Pasquier z naslovom Fair Game. Predstavitev knjige, simpozij in razstava kot različni mediji percepcije vabijo k razmisleku o fenomenu bienala.

Knjiga Nočna pevka prinaša izbor del argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972). Obsežna monografija vsebuje večino njenega pesniškega opusa, prozo Krvava grofica in pesničine misli o lastni poeziji. Posebna dragocenost izdaje pa so njene risbe in dve doslej neobjavljeni pismi Djuni Barnes. Dela sta izbrala in prevedla Miklavž Komelj in Nada Kavčič, ki sta tudi pisca spremnih esejev. Besedilo o odnosu Alejandre Pizarnik do barve je prispeval umetnik Yucef Merhi, avtor digitalno narejenih grafik, ki so v knjigi prvič objavljene. Publikacija je nastala kot del projekta 32. grafičnega bienala.

Jure Detela ni bil samo eden najpomembnejših pesnikov v slovenskem jeziku; v zadnjem času vse bolj odkrivamo, kako izjemna je njegova poezija, ki je poskušala vzpostaviti nove možnosti za komunikacijo med ljudmi in »bitji iz tujih svetov«, tudi v svetovnem merilu. V tej knjižni izdaji, ki obsega dve knjigi in je opremljena z obsežnimi opombami, je na 1800 straneh v redakciji Miklavža Komelja prvič zbrana vsa njegova ohranjena poezija. Velika večina pesmi in fragmentov je v tej izdaji objavljena prvič.

Vse umetnice in vsi umetniki, ki so bili povabljeni k sodelovanju na 32. grafičnem bienalu: Kriterij rojstva v Ljubljani, so skupaj s povabilom prejeli pesem Jureta Detele Kriterij rojstva, poslano z željo, da bi nekaj sprožila.

Knjigo je izdala založba Beletrina leta 2018.

Nathalie Du Pasquier se je uveljavila z vpadljivimi grafikami in potiskanim tekstilom, od poznih osemdesetih let pa se osredotoča predvsem na slikarstvo. Razstava Fair Game išče intuitivne formalne povezave med posamičnimi deli njenega opusa. Izbrani elementi ali predmeti se znova in znova pojavljajo v različnih postavitvah kot igralna karta, ki se ob vsakem mešanju znajde v drugi kombinaciji, zaradi česar ima vsakokrat drugačno moč in omejitve. Kompozicije, v katerih umetnica uporabi motive iz svojih slik, grafik, risb in muralov, spremenijo galerijski prostor v niz mikrookolij, ki obiskovalca posrkajo vase.

Izhodiščna točka simpozija Iracionalnost bienala je eksperiment – proces izbire umetnikov 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva, ki ga lahko zaradi pridiha iracionalnega razumemo kot odmik od akademizma kuratorskih praks. Simpozij bo skušal nagovoriti problematično naravo bienalske strukture in obenem predstaviti konkretne primere bienalov, ki jim je uspelo preseči uveljavljene načine selekcije. Dogodek je tudi napoved naslednjega, 33. grafičnega bienala, ki ga bo kuriral kolektiv Slavs and Tatars. Osrednja točka bienala bo ideja satire kot izrazito vizualnega jezika, pri čemer bo »grafično«, ki zaznamuje zgodovino te prireditve, razumljeno in preizprašano v širokem polju ekspresivnega, nezadržanega, celo šokantnega.

Prispevke bodo predstavili Zasha Colah (Clark House Initiative, Mumbaj), Ana Dević (kolektiv WHW – What, How and for Whom, Zagreb), Anselm Franke (Haus der Kulturen der Welt, Berlin), Gerardo Mosquera (neodvisni kurator in kritik, Madrid), Christian Oxenius (neodvisni kurator, pisec in raziskovalec, Atene), Viktorija Rybakova (arhitektka in umetnica, Bruselj), Slavs and Tatars (umetniški kolektiv, kuratorji 33. grafičnega bienala), Nevenka Šivavec (direktorica Mednarodnega grafičnega likovnega centra, Ljubljana), Vladimir Vidmar (kurator, Galerija ŠKUC, Ljubljana) in ŠUM (likovnoteoretski kolektiv, Ljubljana).

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Drop-in delavnica zina s Hamjo Ahsanom

Sobota, 28. september, 10.00–18.00, DobraVaga

Hamja Ahsan je umetnik, aktivist in kurator, ki živi in dela v Londonu. Je avtor knjige Shy Radicals: Antisystemic Politics of the Militant Introvertin ustanovitelj festivala ustvarjalnega aktivizma, fanzinov in neodvisnega založništva DIY Cultures. Na bienalu se predstavlja z referendumom o odcepitvi in na prizoriščih ljubljanskega bienala poziva obiskovalce, naj glasujejo, da se ta območja priključijo odcepljeni Aspergistanski federaciji. Na delavnici bo z obiskovalci, starejšimi od 18 let, izvajal drop-in delavnico (fan)zina, ki bo reflektirala sporočila bienalske razstave.

Zaželene so prijave na petra.derganc@mglc-lj.si.

Brezplačno.

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.

Literarni pogovor: Agata Tomažič

Torek, 17. september, ob 18.00

MGLC Švicarija

Prva gostja v ciklu letošnjih literarnih pogovorov v Švicariji bo pisateljica, publicistka, prevajalka in nekdanja novinarka Agata Tomažič, ki bo spregovorila o presečiščih med literaturo in publicistiko. Z njo se bo pogovarjala Mojca Kumerdej. Dogodek je del celoletnega programa MGLC Švicarija, ki se s sloganom skupnost, umetnost in narava leta 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na vprašanje pravice javnosti do obveščenosti.

Literarni pogovor, ki je med drugim posvečen analiziranju razmerja med dokumentarnostjo in fikcijo v literaturi,gosti pisateljico, publicistko, prevajalko in nekdanjo novinarko Agato Tomažič, ki bo predstavila svoje poglede na lastno pisateljsko in novinarsko prakso ter njuna presečišča. Na paleti bo tudi njen literarni prvenec Tik pod nebom (Založba Goga, 2017), ki v središče zgodbe postavlja fiktivnega odgovornega urednika fiktivnega vplivnega časopisa in s tem, hote ali nehote, preizprašuje vlogo množičnih medijev in novinarstva v neizbežno spreminjajočem se času. Pogovor bo odprl nekatera vprašanja o dokumentarnosti in subjektivnosti v literaturi in novinarstvu.

Foto: Jože Suhadolnik

PovezujeM/TIVOLSKI USTVARJALNI KROG

V času poletnih počitnic vabimo otroke na program delavnic, ki ga organiziramo muzeji ob parku Tivoli: Narodni muzej Slovenije (NMS), Moderna galerija (MG), Mednarodni grafični likovni center (MGLC), Muzej novejše zgodovine Slovenije (MNZS) in Narodna galerija (NG).

Delavnice bodo potekale od ponedeljka do petka, 8.–12. julija ter 26.–30. avgusta, od 8. do 16. ure, vsak dan v drugem muzeju. Na petdnevnih delavnicah bomo ob igri, ustvarjanju in druženju nekoliko drugače spoznavali umetnost in zgodovino ter odkrivali, kaj naše muzeje povezuje, kaj pa nas dela drugačne in posebne. Namenjene so otrokom od 6. do 12. leta.

PROGRAM

Cena enega počitniškega tedna PovezujeM/TIVOLSKI USTVARJALNI KROG je 120 EUR na otroka, prijave sprejemamo do zapolnitve mest na petra.derganc@mglc-lj.si ali (0)1 241 38 18 .
Poleg vstopnine, vodstva, varstva in materiala za ustvarjanje vključuje kosilo.

Malico otroci prinesejo s seboj.
Prijave za posamezne dneve niso mogoče. Število otrok je omejeno na 15, če bo premalo prijav, počitniški teden odpade.