Pogovori z umetniki 32. grafičnega bienala

V pogovorih se predstavljajo nekateri od umetnikov, ki sodelujejo na 32. grafičnem bienalu. S to zamislijo smo želeli umetniško prakso posameznih avtorjev predstaviti širšemu občinstvu ter obenem spodbudili dialog med umetnikom in lokalnimi kulturnimi akterji. Okolje pogovora spodbuja neformalno razpravo o predstavljeni umetniški praksi in tudi o njenih morebitnih navezavah na lokalni kontekst.

POGOVOR Z UMETNIKOM: CARLOS MONROY

torek, 25. april, ob 18. uri, Predavalnica (pritličje MGLC)

Njegovo delo temelji predvsem na performansu, kjer raziskuje potencial telesa, ki v trenutku, ko ozavesti lastni revolucionarni potencial, da kritizira, hvali in najde načine, kako država, kapital in nasilje ter družbeni pritisk vplivajo na naše življenje, postane politično in estetsko orodje. S temi premisleki Carlos Monroy razvija dela v različnih medijih. Živi in dela razpet med Bogoto in Sao Paolom.

       

Fotografiji: Carlos Monroy: Latino Love 2, Sabedoria. Z dovoljenjem umetnika.

POGOVOR Z UMETNIKOM: ALEJANDRO PAZ

sreda, 5. april, ob 18. uri, Predavalnica (pritličje)

V programu 32. grafičnega bienala bo eden od gostujočih umetnikov Alejandro Paz predstavil svojo umetniško prakso. Zaradi letošnje odprte strukture bienala je Alejandro Paz trenutno v Ljubljani in raziskuje vsebinski kontekst, v katerega bo umestil svoje delo za bienale.

Alejandro Paz je umetnik in arhitekt, ki dela in živi v Gvatemali. Na področju arhitekture in oblikovanja je izvedel projekte v ZDA, Gvatemali in Srednji Ameriki. V svoji umetniški praksi se ukvarja s političnimi in družbenimi aspekti izgradnje posameznih in skupinskih identitet. Pogosto se izraža skozi družbeno občutljive performanse in inštalacije, izvedene v javnem prostoru. V performansu Guardaespaldas (april 2002) je najel bodyguarda, da je varoval klošarja med njegovim »delovnim dnem« na ulicah Gvatemala Cityja. Razstavljal je na samostojnih in skupinskih razstavah, na bienalu v Havani in São Paolu. Alejandra Paza je za sodelovanje na 32. grafičnem bienalu izbrala Regina Jose Galindo, nagrajenka 29. grafičnega bienala. 

Fotografije: Alejandro Paz: Guardaespaldas (2002). Z dovoljenjem umetnika.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Vabljeni k ogledu filma "Menedžer da sem? Sem"

V krajšem dokumentarnem filmu, ki govori o mednarodni vpetosti slovenske likovne scene, sta svoje poglede in spomine delila Živa Škodlar Vujić, dolgoletna kustosinja ljubljanskega grafičnega bienala, in Mitja Rotovnik, prvi direktor Cankarjevega doma, ki je poklicno in osebno spremljal prizadevanje svojega prijatelja Zorana Kržišnika. Njuna pripoved nas popelje skozi izredno dinamičen čas petdesetih, šestdesetih in sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko se je Ljubljana oblikovala v kozmopolitsko kulturno središče. To dogajanje s kulturnozgodovinskega vidika osvetli dr. Aleš Gabrič, ki v filmu med drugim govori o razvoju menedžerske miselnosti pri nas in o pomenu mednarodnih kulturnih prireditev, ki še vedno odlikujejo kulturno dogajanje v Sloveniji.

Iz zbirke MGLC

Jo-ey Tang, The Manual
(Morava Books 14, 2012)
Zbirka umetniških publikacij

Priročnik FBI je z originalnimi mikroskopskimi in infrardečimi slikami postal knjiga poezije. Izklesano besedilo je meditacija površine in neskončno majhnega prostora nad in pod površino v iskanju dokazov.

Jo-ey Tang določa kroženje in odsotnost podob in predmetov ter življenjski cikel idej. Delo zavzema različne oblike fotografije, videa, kiparstva, slikarstva, zvoka, besedila in "samonastavljenih nalog", zajema številne razstave in se pogosto šteje za isto in novo delo v nenehnem procesu gradnje in odpovedi.

Publikacija je bila nagrajena s prvo nagrado na natečaju ROOKIE (junij 2012, www.r-o-o-k-i-e.com), ki so ga organizirali Mestna galerija Arsenal, Poznan in založba Morava. Knjižica ima trde platnice, 64 nepaginiranih strani in je tiskana v ofsetnem tisku v nakladi 350 izvodov.

-------

Milton Glaser, Dylan (1966, ofset)
Zbirka umetniških publikacij

Zgodba tega plakata, ki je bil dodatek Dylanovemu albumu Bob Dylan's Greatest Hits iz leta 1967, je sledeča. Znani pevec in skladatelj je imel hudo motoristično prometno nesrečo, ki ga je za dalj časa priklenila na posteljo, širile pa so se tudi novice o njegovi smrti. Zato je založba CBS, da bi ustvarila pozitivno publiciteto že omenjeni plošči, pri Miltonu Glaserju naročila ta posebni plakat kot prilogo albumu. Glaser je Dylana upodobil v profilu z bogatimi, barvno nasičenimi kodrastimi lasmi, ki odstopajo od ozadja. Intenzivne, skorajda psihedelične barve lahko razumemo tudi kot duha časa flower power generacije iz druge polovice 60. let 20. stoletja.

Več


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Mednarodni muzejski dan v MGLC

torek, 18. maj, 10.00–21.00
brezplačno


Vabimo vas k ogledu razstav in dogodkov!

Invader, Grafike na papirju
10.00–18.00
Razstava je na ogled v Gradu Tivoli. 

DOGODEK 
17.00–18.00 
Vodstvo po razstavi Invader, Grafike na papirju, vodi dr. Mitja Velikonja
Za udeležbo na vodstvu so obvezne prijave na: trgovina@mglc-lj.si 

SPLETNO 
Pripravili smo tudi spletni videovodnik po razstavi, ki je prilagojen za gluhe in naglušne.

Sonja Vulpes, Limbo
10.00–18.00
Razstava je na ogled v Gradu Tivoli. 

SPLETNO
O umetničinem ustvarjalnem procesu smo pripravili kratek film.

Spominski atelje Stojana Batiča
10.00–18.00
Stalna postavitev v Švicariji

Brane Zorman: Duh dreves | Dotik
20.00
​Pred Švicarijo

Več


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.