Predstavitev

Ljubljanski grafični bienale je eden najstarejših na svetu. Z nastankom leta 1955 je postavil Ljubljano in slovensko likovno umetnost v svetovni kontekst.

Mednarodni prostor je bienalu priznal status visokokakovostne prireditve, slovenska umetnost pa je zaradi bienala poznana tudi zunaj meja države. V svetovnih muzejih je zastopana predvsem z grafikami, k čemur je pripomogel tudi bienale, kakor tudi z vabili umetnikom na pomembne mednarodne razstave. V šestdesetih letih obstoja je bienale pomagal dvigniti kakovost slovenskega ustvarjanja. Z rednim predstavljanjem del umetnikov iz drugih kulturnih in umetnostnih okolij je vplival na domače dogajanje. Velik delež ima tudi pri nastanku ljubljanske grafične šole in del, ki so vrhunci klasične grafične produkcije. Bienale je nastal v obdobju, ko je način grafičnega ustvarjanja, njegova reprodukcijska tehnika, odlično ujel stanje v umetnosti in družbi na splošno. Ravno takrat se je v Veliki Britaniji in Združenih državah Amerike uveljavil pop art. Povojni kapitalizem, potrošniška družba in majava delitev na tako imenovano visoko in nizko kulturo so močno vplivali na produkcijo umetnosti. Umetnost je postala objekt potrošnje, še en izdelek na polici poleg juhe v pločevinki, kamor jo je postavil Andy Warhol. Bienale je v tej klimi hitro prešel med svetovno priznane likovne prireditve. Kot najstarejša manifestacija tega tipa je vzpodbudil tudi nastanek vrste podobnih prireditev po vsem svetu. Med koncema sedemdesetih in osemdesetih so se umetnostni tokovi spremenili. V ospredje je znova stopila tako imenovana individualna roka umetnika, ki je grafiko kot masovno produkcijsko tehniko potisnila v ozadje, prireditve ljubljanskega grafičnega bienala pa so šle skozi krizno obdobje. Devetdeseta so ponovno uveljavila gledanje na umetnost, naklonjeno grafiki, zanimali so jo atributi postindustrijske družbe, ekološka ozaveščenost, politična korektnost različnih idej, komunikativnost umetnosti. Mednarodni grafični bienale je tako znova pridobil pomembnost. Po letu 2001 se je začel aktivno povezovati še z drugimi reprodukcijskimi tehnikami, fotografijo, filmom, računalniškimi programi. Štiriindvajseti bienale je leta 2001 začel proces revitalizacije, preverjanja strukture, organiziranosti, odnosa do domačih in mednarodnih javnosti, kuratorstva. Samorefleksija in preizpraševanje svoje vloge se bosta nadaljevala tudi z naslednjimi bienali.

 

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

JAVNI RAZPIS

za oddajo rezidence za mlade v Ustvarjalnem centru Švicarija 

Rezidenca za mlade je namenjena ustvarjalcem do 35. leta starosti, ki aktivno delujejo na področju likovnih umetnosti. Namen javnega razpisa je mlademu ustvarjalcu oddati v najem atelje za obdobje dveh let in mu s tem omogočiti pogoje za njegovo ustvarjanje.

Rok za oddajo vloge je 3. 11. 2017 (velja poštni žig).
Vloga se pošlje:
– na elektronski naslov: info@mglc-lj.si z zadevo »rezidenca za mlade« ali
– na poštni naslov: Mednarodni grafični likovni center, Pod turnom 3, 1000 Ljubljana, s pripisom »rezidenca za mlade«
Dodatne informacije lahko zainteresirani dobijo prek elektronske pošte info@mglc-lj.si. 

Celoten razpis

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Razpisujemo začetni tečaj grafičnih tehnik in tečaj tehnik globokega tiska

Začetni, 50-urni tečaj, ki poteka od novembra do marca, vas praktično seznani z grafičnimi tehnikami sitotiska, lesoreza, litografije in suhe igle, vodijo ga priznanimi mentorji likovniki.

Prijave do zapolnitev mest sprejemamo na MGLC, Pod turnom3, Ljubljana ali na e-naslov: lili.sturm@mglc-lj.si.

Poseben popust za člane Kluba prijatelj bienala.

Tečaj tehnik globokega tiska, ki poteka od novembra do marca (50 ur), obsega uvodno predstavitev tehnik globokega tiska, in tehnik akvatinta, jedkanica, vernis-mou in mezzotinta, vodijo ga priznanimi mentorji likovniki.

Prijave do zapolnitev mest sprejemamo na MGLC, Pod turnom3, Ljubljana ali na e-naslov: lili.sturm@mglc-lj.si.

Poseben popust za člane Kluba prijatelj bienala.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

32. grafični bienale: Kriterij rojstva

Bienale je odprt do 5. novembra 2017.

Ta teden na bienalu 

Ujetost v zaznavi?
torek, 17. oktober, ob 17. uri, MGLC in Ustvarjalni center Švicarija, vodstvo je vključeno v vstopnino za 32. grafični bienale
Javno vodstvo po osrednji razstavi
32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva, vodi umetnostna zgodovinarka Tina Boc 
Vodstvo bo spremljalo tolmačenje
v slovenskem znakovnem jeziku, tolmači Tanja Giuliatti Davinić.

Prebudi svoja čutila z urbano jogo: umetniško delo, prostor in joga
dvodnevna delavnica za vse generacije, vstop z vstopnico
32. grafičnega bienala Ljubljana,
Ustvarjalni center Švicarija
petek, 20. oktober, 16.00–20.00
sobota, 21. oktober, 14.00–18.00

Obvezne prijave lili.sturm@mglc-lj.si

Maria Bonomi, Za vedno grafika
(Galerija Jakopič)
Javni vodstvi po razstavi
sobota, 21. oktober, ob 16. 30 uri,
v angleškem jeziku
nedelja, 22. oktober, ob 16.30 uri,
v slovenskem jeziku


Bienalska umetnica Nora Turato med izvajanjem svojega performansa na otvoritvi 32. grafičnega bienala
(16. junij 2017).
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC

32. GRAFIČNI BIENALE TUDI ZA ŠOLSKE SKUPINE!

Vabljeni na ogled 32. grafičnega bienala vse do konca oktobra.
Predstavitveno gradivo za šolske skupine najdete tu