29. grafični bienale

Dogodek

23. 9.–20. 11. 2011

Umetniški dogodek – osrednja tema 29. grafičnega bienala v Ljubljani – je doživljal izjemen razvoj že v 20. stoletju in tudi danes se kaže kot privilegiran medij. Izvaja ga široka paleta različnih akterjev s področja sodobne vizualne umetnosti v širokem spektru pojavnih oblik. Na razstavi, ki poskuša kar najbolje predstaviti zagon in vitalnost tega trenda, so predstavljeni izbrani umetniški dogodki iz štirih različnih, za sodobno umetnost značilnih tematskih sklopov: velikodušnosti, nasilja, praznine in iskanja svetega ter ritualnega. Te vsebine so bile izrecno izbrane med drugim zato, ker dogodki, ki jih tematizirajo, obenem ustrezajo zahtevi, da niso novosti niti v smislu umetnostne ikonografske motivike niti v smislu dejanskih človeških ali družbenih praks. Dogodek, v katerem se lahko nekaznovano udeležimo nasilja, »šamansko« nasilje nad samim seboj, dionizični, absurdni ritual ali vzpostavitev idilične communitas, da bo zaužila skupni obed, so namreč prakse, za katere bi lahko rekli, da jih prakticiramo in tudi upodabljamo že tisočletja.

Bienale si z razstavo in obširnim programom umetniških ter teoretskih dogodkov zastavlja vprašanja: Zakaj in kako je danes prav dogodek lahko ustrezen nosilec za tako različne umetniške namene, poetike in vsebine? Ali izbira tega medija odgovarja na specifične impulze in praznine v našem »desakraliziranem« vsakdanjiku? In tudi: kakšne so potencialne nevarnosti takšnega razvoja, saj vse bolj poteka v povsem formaliziranem okviru umetnostnih institucij, ki v zadnjih desetletjih ne le hranijo in razstavljajo sodobno umetnost, temveč jo tudi naročajo in producirajo. Tako so postale naročnik sodobne umetnosti, ki je podobnega tipa in razsežnosti, kakršna sta bila nekoč le še plemstvo in cerkev.

Kuratorka 29. grafičnega bienala: Beti Žerovc

Obiščite bienalski blog: http://29graficnibienale.wordpress.com/ 

Marcello Maloberti, Die Schmetterlinge essen die Bananen, 2010.

Malobertijev performans Die Schmetterlinge essen die Bananen,
izveden 23. septembra 2011 pred Moderno galerijo. Foto: Jaka Babnik.



Núria Güell, Ofsajd, 2009.

Seznam umetnikov in projektov na razstavi:
Ant Farm, Oreet Ashery, Bababa International, Robert Barry, Nina Beier & Marie Lund, Jerzy Bereś, Karmelo Bermejo, Anna Berndtson, Conny Blom, János Borsos, Tania Bruguera, Graciela Carnevale, Anetta Mona Chişa & Lucia Tkáčová, Marcus Coates, Brody Condon, Alain Della Negra & Kaori Kinoshita, Enkrat ni nobenkrat (Predstavitev razstave, ki sta jo v okviru Bruseljskega bienala leta 2008 kurirala Mária Hlavajová in Charles Esche.), Marco Evaristti, Terry Fox, Dora García, Félix González-Torres, Núria Güell, Manuel Hartmann, Alfredo Jaar, Jaša, Enrique Ježik, Regina José Galindo, San Keller, Daniel Knorr, Božena Končić Badurina, Gregor Kregar, Siniša Labrović, Liz Magic Laser, Marcello Maloberti, Teresa Margolles, Kris Martin, Dalibor Martinis, Dane Mitchell, Shana Moulton, Nečuvani denar (Predstavitev akcije, ki so jo leta 1956 v Budimpešti izvedli Miklós Erdély in Zveza pisateljev Madžarske.), Kusum Normoyle, Serkan Özkaya, Kim Paton, Mark Požlep, Praxis (Brainard & Delia Carey), Public Movement, Franc Purg & Sara Heitlinger, Sal Randolph, Maruša Sagadin, Hans Schabus, Santiago Sierra, Skupina OHO/Družina v Šempasu/Milenko Matanović/David Nez/Marko Pogačnik, Mladen Stropnik, Sz.A.F., Tan Ting, Matej Andraž Vogrinčič, Wang Jin, Anna Witt.



Kim Paton, Projekt brezplačne trgovine, 2010−2011.
Foto: Erica Sinclair.


Dora García, Ukradi to knjigo, 2009−.
Z dovoljenjem CGAC, Santiago de Compostela.
 


Ant Farm, Mediji gorijo, 1975. 
Foto: Bill Harlan.


Nagradi 29. grafičnega bienala
Žirija v sestavi Dave Beech, Christian Höller, Urška Jurman in Ulay (Frank Uwe Laysiepen) je soglasno podelila nagrado Grand Prix 29. grafičnega bienala Regini José Galindo in nagrado za življenjsko delo Grand Prix d'Honneur Miklósu Erdélyju.

Dogodki

Umetniški dogodki
Mark Požlep, Napalm Your Personal Disco, performans
četrtek, 22. septembra, ob 22.00, igrišče pri Hostlu Celica

Marcello Maloberti, Die Schmetterlinge essen die Bananen, performans
petek, 23. septembra, ob 18.30, pred Moderno galerijo

Nina Beier & Marie Lund, Delitev, dogodek
50 lepih ljudi je bilo povabljenih, da se pridružijo obiskovalcem na otvoritvi.

Božena Končić Badurina, Shod, performans
petek, 23. septembra, ob 20.30, Moderna galerija

Praxis (Brainard & Delia Carey), Izvajati čudeže, performans
petek, 23. septembra, ob 21.30, pred Mednarodnim grafičnim likovnim centrom

Bababa International, Popravilo, delavnica
od sobote, 24. septembra, do nedelje, 16. oktobra (razen ob ponedeljkih), 10.00−18.00, začasno razstavišče na Gosposvetski cesti 12

Matej Andraž Vogrinčič, Pekarna Bienale, dogodek
vsako soboto in nedeljo v času bienala 10.00−18.00, Mednarodni grafični likovni center

Praxis (Brainard & Delia Carey), Nova ekonomija, performans
od sobote, 24. septembra, do nedelje 9. oktobra (razen ob ponedeljkih in torkih):
ob sobotah in nedeljah 10.00−13.00, od srede do petka 16.00−18.00, Mednarodni grafični likovni center

Franc Purg, Privilegirane taktike 1, delavnica
torek, 27. september, 16.30−18.00, Mednarodni grafični likovni center

Kusum Normoyle, S.I.T.E. (Tuljenje v vsakdanu: Ljubljana), serija performansov
petek in sobota, 7. in 8. oktober, ljubljanske ulice

Shana Moulton, Galaktični zdravilec lončkov II, performans
petek, 14. oktober, ob 18.00, Galerija Cankarjevega doma

Maruša Sagadin, Moji šefi − Mi šefi, akcija
od torka do nedelje, od 18. do 23. oktobra, ljubljanske ulice

San Keller, San Keller Vas ponese k umetnosti, performans
petek, 4. november, 16.00−17.00; sobota, 5. november, 10.00−17.00, pred Moderno galerijo

Božena Končić Badurina, Brez obrazov, performans
soboti, 5. in 19. november, 10.00−18.00, Moderna galerija

Sal Randolph, 5 evrov blizu nečesa modrega, denarna akcija
torek, 15. november, 12.00−15.00, Centralna ljubljanska tržnica

János Borsos, Model za Sveto trojico, laserska instalacija
vsak dan v času bienala od torka do nedelje 17.30−18.00, Galerija Cankarjevega doma

Mladen Stropnik, RABBIT FUCK, serija performansov
oktober, november, ljubljanske ulice, park Tivoli

Jaša je v okviru 29. grafičnega bienala izvedel performans, v katerem je oživil lik duhovnika iz projekta STARDIM: To Whom It May Concern My Life Is Falling Apart. 

Pogovori z umetniki
Mednarodni grafični likovni center
V pogovorih z umetniki usmerjeno preizprašujemo njihovo osebno prakticiranje umetniških dogodkov. Poudarek je na vprašanju, zakaj in kako je prav dogodek tako ustrezni nosilec za njihove namene in poetike. Pogovori so zastavljeni v nacionalnih okvirih ali v okvirih določenih umetniških centrov kot poskusi detekcije trenutnega razvoja in stanja medija »umetniškega dogodka« na izbranih območjih globalnega umetnostnega zemljevida.

četrtek, 6. oktober, ob 18.00: Bababa International in Kusum Normoyle (Avstralija)
četrtek, 13. oktober, ob 18.00: Praxis (Brainard & Delia Carey) in Shana Moulton (New York)
četrtek, 20. oktober, ob 18.00: Maruša Sagadin in Anna Witt (Dunaj)
četrtek, 10. november, ob 18.00: Mark Požlep, Mladen Stropnik, Matej Andraž Vogrinčič in Jaša (Slovenija)
četrtek, 17. november, ob 18.00: Božena Končić Badurina in Siniša Labrović (Hrvaška)

Maraton predavanj in pogovorov o fenomenu dogodka
začetek v petek, 30. septembra, ob 10.00, Mednarodni grafični likovni center

Posvečen je široki interdisciplinarni obravnavi dogodka kot splošnega družbenega fenomena. Na njem so eminentni predstavniki slovenskih medijev, državne uprave, Cerkve, nevladnih organizacij, gospodarstva, umetnosti in različnih znanstvenih ved poskušali pojasniti, za kakšne namene v svoji dejavnosti uporabljajo dogodke in kaj želijo z njimi doseči, ter razmišljali o tem, kam pelje očitno zelo obširni fenomen »podogodkovljenja« sodobnih življenj.
Predavatelji: Alenka Arko, Tina Bolcar, Marko Brecelj, Miha Burilov, Eko krog, Hajrudin Hromadžić, Janez Janša, Zoran Kanduč, Vlado Kotnik, Miha Kozorog, Lenart J. Kučić, Gorazd V. Mrevlje, Vinko Potočnik, Mitja Rotovnik, Andrej Rozman Roza, Božo Rustja, Peter Simonič, Andrej Studen, Jože Vogrinc, Pavle Vrhovec. 

Dogodek kot privilegirani medij na področju sodobne likovne umetnosti, simpozij
petek, 4. november, 11.00−19.00; sobota, 5. november, 10.00−14.30; Moderna galerija

Mednarodni simpozij je obravnaval specifična »ciljna« vprašanja o ideološkem pomenu množičnosti dogodkov v institucijah za sodobno likovno umetnost. Na simpozij smo povabili pestro zasedbo antropologov, filozofov, zgodovinarjev in umetnostnih zgodovinarjev. Sodelujoči: Luisa Accati, Beatrice von Bismarck, Thomas Fillitz, Dario Gamboni, Werner Hanak-Lettner, Nathalie Heinich, Bojana Kunst, Henrietta L. Moore, Robert Pfaller, Renata Salecl.

Javna vodstva
nedelje 14.00–18.00: 25. september, 16. oktober, 13. november, 20. november ob 14.00 Mednarodni grafični likovni center, ob 15.00 Moderna galerija, ob 16.00 Galerija Cankarjevega doma in Galerija Jakopič

Razstavišča 29. grafičnega bienala
Mednarodni grafični likovni center, Grad Tivoli, Moderna galerija, Galerija Jakopič, Galerija Cankarjevega doma, začasni razstavišči na Gosposvetski cesti 12 in Vošnjakovi ulici 4

 

Razstava nagrajenca 28. grafičnega bienala:
Justseeds Artists' Cooperative, Zatočišče, 2011

Instalacija, različne tehnike (sitotisk, linolej in lesorez, kiparjenje)

Člani Justseeds: Roger Peet, Meredith Stern, Mary Tremonte, Shaun Slifer, Josh MacPhee, Colin Matthes, Dylan Miner, Santiago Armengod, Thea Gahr, Erik Ruin, Bec Young, Pete Yahnke, Kevin Caplicki, Molly Fair, Jesse Purcell.

Ustanovljena leta 1998 v Chicagu, Illinois, kot projekt Josha MacPheeja za distribucijo grafike, je Justseeds leta 2007 postala umetniška zadruga s sedežem v Portlandu, Oregon. Organizacija ima trenutno sedež v Pittsburghu, Pennsylvania, ZDA, njeni člani prihajajo iz mest v Združenih državah Amerike (Oakland, Kalifornija; Portland, Oregon; New York, zvezna država New York; Pittsburgh, Pennsylvania; Providence, Rhode Island; East Lansing, Michigan; Milwaukee, Wisconsin; Chicago, Illinois), v Mehiki (San Cristóbal de las Casas) in Kanadi (Montreal).
www.justseeds.org


Pete Yahnke Railand, Ob prvem svitu, 2010, visoki tisk.

»Delo z naslovom Zatočišče se bo ukvarjalo s temama migracije in razseljenosti. Ustvarili bomo vseprevzemajoče okolje podob in struktur, povezanih z gibanjem ljudi, bitij, blaga in idej v našem globaliziranem sistemu izmenjave in komunikacije. Jedro dela bodo migracije zaradi vojn ali ekonomskih razlogov in razseljenost zaradi uničevanja okolja in izkoriščanja: analizirali bomo globalni sistem, zgrajen na poceni virih in ceneni delovni sili, in ponazorili poskuse posameznikov, družb, idej in ekoloških združenj, da bi se osvobodili omejitev sistema. Uporabili bomo grafične in večbarvne tehnike tiskanja in ponavljajočih se nanosov za ustvarjanje pripovedi, s katerimi bomo poskušali razčleniti cilje in motive vseh vpletenih. Radi bi opozorili na razpoke, ki obstajajo v sicer do potankosti izdelanem sistemu predpisov in njihovega izvajanja, in na to, kaj se lahko izmuzne skozi te razpoke. V delo bodo vključeni kioski, kjer bomo delili zemljevide izbranih pokrajin, znotraj pripovedi bodo skriti kotički, zatočišča, v katerih si tisti, ki so v stanju negotovosti, najsi gre za ljudi, živali ali ideje, za trenutek odpočijejo.« (Justseeds)

Kustos razstave nagrajenca: Božidar Zrinski

Na ogled: 22. 9.−20. 11. 2011, Galerija Alkatraz, torek−nedelja, 10.00−18.00
Javna vodstva so ob sredah ob 17.00: 5. oktober, 26. oktober, 16. november.

Torek, 4. oktober, ob 16.00, Fakulteta za družbene vede, Kardeljeva ploščad:
Santiago Armengod (Mehika), član umetniške zadruge Justseeds, predstavi aktivnosti in projekte skupine v okviru prvega rednega Antifa seminarja. Predstavitev se bo dotaknila tudi radikalnega grafičnega ustvarjanja v Mehiki, s posebnim poudarkom na tamkajšnjih družbenih gibanjih.

Spremljevalni razstavi

Pariška šola/École de Paris

Na ogled bo sedemnajst grafičnih listov iz zbirke MGLC. Grafike predstavnikov pariške šole so dediščina ljubljanskega grafičnega bienala. Razstavo smo pripravili v sodelovanju z Lekom, članom skupine Sandoz. Z grafičnimi deli v tehnikah litografije in jedkanice se predstavljajo avtorji: Karel Appel, Jean-Michel Atlan, Giullaume Corneille van Beverloo, Léon Gischia, J. P. Guillermet, Hans Hartung, William S. Hayter, Marcel Fiorini, Johnny Friedlaender, Asger Jorn, Alfred Manessier, Jean Le Moal, Gino Severini, Gustave Singier, Kumi Sugai, Ossip Zadkine, Zao Wou-ki.


Kustosinja razstave: mag. Breda Škrjanec

13. 9.−30. 9. 2011, Galerija Lek, ponedeljek−petek, 9.00−19.00



Ossip Zadkine, Kitaristka, 1961, barvna jedkanica, iz zbirke MGLC.

Osnutki dogodka 29 – oblikovalske zasnove študentov vizualnih komunikacij na ALUO Ljubljana
Predstavitev petindvajsetih zasnov celostne grafične podobe 29. grafičnega bienala. Pripravili so jih študentje pod okriljem mentorjev seminarjev načrtovanja vizualnih komunikacij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani: Jakob Bekš, Ajda Bevc, Ana Castro in Felipe Matos, Taddea Druscovich, Vesna Gabaj, Tjaša Gale, Anna Grabinska, Nika Jamnik, Tina Kavčič, Jernej Kejžar, Dana Kodermac, Sava Kosmač, Pavlína Kusová, Maša Majce, Janžej Marinč, Anja Mejač in Petra Bukovinski, Martin Mejak, Eva Mlinar, Sara Mušič, Špela Rihar in Aljaž Vesel, Ajda Schmidt in Jan Virant, Naja Simčič, Jure Sobočan, Marin Šantić, Katja Žerko, Sebastian Žetko. Mentorji: Boštjan Botas Kenda, Radovan Jenko in Ranko Novak.


Pet študentskih pogledov na 29. grafični bienale. 

Avtorice in avtorji: Marin Šantić, Anja Mejač in Petra Bukovinski, Pavlína Kusova,
Špela Rihar in Aljaž Vesel ter Taddea Druscovich.

18. 10.−20. 11. 2011, Mednarodni grafični likovni center, torek−nedelja, 10.00–18.00


Katalog 29. grafičnega bienala
29. grafični bienale spremlja izid obsežnega slovensko-angleškega ilustriranega kataloga, ki v ospredje postavlja dogodek kot izrazni medij.

Producent 29. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center

Koproducenti 29. grafičnega bienala: Cankarjev dom, Galerija Alkatraz, Muzej in galerije mesta Ljubljane, Moderna galerija
Glavni pokrovitelj: Lek, član skupine Sandoz
Sponzor: Mercator
Medijski pokrovitelji: Delo, Mladina, Tam-Tam
S podporo: Slovenska turistična organizacija, Uršič, MIWE, Avstrijski kulturni forum Ljubljana, British Council, Pro Helvetia, Veleposlaništvo Španije, Veleposlaništvo Združenih mehiških držav, Biotehniški izobraževalni center Ljubljana: Živilska šola
Medijski pokrovitelj 29. grafičnega bienala: časnik Delo

 

28. grafični bienale

4. 9.–25. 10. 2009



Jorgen Craig Lello & Tobias Arnell, Prevrnjeni pogled, 2009, aluminij v poliestru, pločevinka.

Osemindvajseti grafični bienale – kompleksna prireditev z dolgoletno tradicijo, sestavljena iz več razstav in dogodkov. Osrednja razstava Matrica: nestabilna realnost je bila dva meseca v ljubljanskih galerijah osredotočena na sodobno grafiko v njenem najširšem pomenu. Na pobudo Mednarodnega grafičnega likovnega centra, ki je predlagal tematsko izhodišče osrednje razstave, so pri razvoju in sooblikovanju ideje sodelovale Galerija Alkatraz, Galerija Ganes Pratt, Galerija Jakopič, Galerija Kapsula in Galerija Škuc, ki so bila hkrati tudi bienalska razstavišča. Poleg osrednje bienalske razstave so 28. grafični bienale sestavljale Salon knjig umetnikov, tradicionalna razstava nagrajenca prejšnjega bienala in spremljevalne razstave. 

 

Hungarian Double-Tailed Dog, Punk, 2008, stensil.


Igor Eškinja, Desktop, 2006, lambda tisk.

 

Matrica: nestabilna realnost

Osrednja razstava 28. grafičnega bienala se je odzvala na aktualne probleme, ki jih je umetnosti in družbi postavila kultna filmska trilogija Matrica. Odgovoriti je poskušala na vprašanja, ali medij ostane enak, tudi ko v svoj jezik vključi nove tehnologije? Ali se s tem povečuje občinstvo umetnosti? Kakšna je družbena moč tistih, ki imajo matrico? Ali posedovanje matrice upravičuje tudi izključne pravice razmnoževanja? Ali lahko ustvarimo popoln svet, bodisi realen ali virtualen? Razstava je predstavila izbor del več kot osemdesetih mednarodno uveljavljenih in uveljavljajočih se ustvarjalcev, od tradicionalnega in sodobnega tiska do knjig umetnikov in javnih, medijskih in računalniških intervencij.

Umetniški direktor: Božidar Zrinski
Kustosinje in kustosa: Božidar Zrinski, Gülsen Bal & Alenka Gregorič, Petja Grafenauer, Jadranka Ljubičič, Tadej Pogačar

Pogovor s kustosinjami in kustosoma 28. grafičnega bienala: https://vimeo.com/7752528

Umetnice in umetniki:
Afsoon, Vahram Aghasyan, Julieta Aranda, Nika Autor, BAS/Bent, Viktor Bernik, Anita di Bianco, Sabine Bitter & Helmut Weber, BridA (Sendi Mango, Jurij Pavlica, Tom Kerševan), Chto Delat (Dmitry Vilensky), Lee Chul Soo, Jorgen Craig Lello & Tobias Arnell, Ksenija Čerče, Vuk Ćosić, Vesna Drnovšek, Igor Eškinja, Małgorzata Etber Warlikowska, Jesper Fabricius, Jakup Ferri, Ivan Fijolić, Ye Funa, Fernando García, Samuel Grajfoner, Ivan Grubanov, Dejan Habicht, Bu Hua, Hungarian Double-Tailed Dog, Ištvan Išt Huzjan, Space Invader, Justseeds, Dejan Kaludjerović, David Kareyan, Sameera Khan, Taiyo Kimura, Iva Kovač, Jelena Kovačević, Matej Košir, Borut Krajnc, Ana Lozica, Tanja Lažetić, Nicola López, M-City, Ján Mančuška, La Más Bella, Ines Matijević Cakić, Eva & Franco Mattes, Zhang Minjie, Tracey Moffatt, Ivan Moudov, Carlos Motta, Alban Muja, Nika Oblak & Primož Novak, Ahmet Ögüt, Juan Perez Agirregoikoa, Cesare Pietroiusti, Nada Prlja, radioCona, Société Réaliste, Betsabeé Romero, Francesc Ruiz, Adrian Sauer, Klaus Schafler, Nana Shiomi, Jelena Sredanović, Katja Sudec, Therese Sunngren, Swoon, Miha Štrukelj, Marko Tadić, Tomaž Tomažin, Nasan Tur, Ignacio Uriarte, Huiqin Wang, Patrick Ward, Maria Alicia Zamora Noguera, Moises Yagües Fernandez, Katarina Zdjelar.

Razstavišča
Mednarodni grafični likovni center, Galerija Alkatraz, Galerija Ganes Pratt, Galerija Jakopič, Galerija Kapsula, Galerija Škuc, jumbo panoji Europlakata na Aškerčevi ulici in v Zvezda parku, medijski prostor, katalog 28. grafičnega bienala


La Más Bella, La Más Bella TÚ, 2003,
denarnica vsebuje dela petdesetih umetnikov, naklada: 1000 izvodov.

Nagrada 28. grafičnega bienala
Žirija v sestavi Katia Anguelova, Jota Castro, Bassam El Baroni, Valeria Ibrayeva, Kim Jyeong-Yeon, Eha Komissarov, Julia Moritz je podelila nagrado Grand Prize 28. grafičnega bienala (iz osrednje bienalske razstave Matrica: nestabilna realnost) umetniški skupini Justseeds iz ZDA. 

Pogovor s člani žirije: https://vimeo.com/6432691


Justseeds, Jesse Purcell, A Gift from
the People of the USA, sitotisk, 2007.

 

Salon knjig umetnikov

Knjige umetnika so vse bolj prisotna oblika izražanja tako v Sloveniji kot tudi drugje. Grafični bienale jo izpostavlja s posebno prireditvijo, Salon knjig umetnikov, s katero predstavlja izbor iz mednarodne sodobne produkcije knjig umetnikov neodvisnih založnikov in posamičnih ustvarjalcev. Salon je prostor druženja in prostor izmenjave idej o ustvarjanju knjig umetnika. Sestavljata ga sejem, na katerem bodo založniki prodajali svoje izdelke, in predavanja mednarodnih akterjev od založnikov, ustvarjalcev in teoretikov.
Koordinatorka: mag. Breda Škrjanec

Sodelujoči na sejmu:
Bas/BENT (Turčija), Eloisa Cartonera (Argentina), Chto Delat (Dmitry Vilensky; Rusija), Jesper Fabricius (Space Poetry; Danska), Maja Franković (Hrvaška), István Szirányi (Madžarsko združenje za knjigo umetnika/Hungarian Artist's Books Association), Tadej Pogačar (Zavod P.A.R.A.S.I.T.E.), Galerija Škuc.

Program predavanj, sobota, 5. 9.:
ob 16.00 Darko Šimičić: Od strani do strani: Umetniški reviji Gorgona in Maj 75
ob 16.30 Chto Delat (Dmitry Vilensky) iz Rusije
ob 17.00 umetniška skupina Bas/BENT iz Turčije
ob 17.30 Jan Voss: spletna knjigarna Boekie Woekie

Mednarodni grafični likovni center, sobota, 5. 9. 2009, 16.00−18.00, sejem in predavanja, nedelja, 6. 9. 2009, 11.00−13.00, sejem

Ksenija Čerče, Knjižica vode, 2008−09.

Tomaž Tomažin, Naša vojska, 2008.

Po gogu: novo obdobje korejske umetnosti 

Na predlog Jeona Joonhoja, nagrajenca bienala iz leta 2007, predstavlja razstava postgogojevsko generacijo južnokorejskih umetnikov. Njihova dela preizprašujejo probleme sedanje razdeljene korejske družbe, ki še živi v hladni vojni. Rodili so se v šestdesetih letih. Takrat, po korejski vojni, so njihovi starši s trdim delom gradili državo. Odraščali so v sedemdesetih, ko je z ameriškimi vojaki prišla v Korejo glasba go-go in so državo preplavile množične zabave v klubih gogo, imenovanih tudi kurniki. Gogo je postal sinonim za mladinsko kulturo zadovoljstva. Ustvarjati so začeli v osemdesetih. Od predhodne generacije se razlikujejo predvsem po tem, da se zavedajo realnosti zunaj kurnika.

Umetniki: Kim Kira, Jang Minseung & Kim Check, Jeon Joonho, Lee Yongbaek, MOON Kyungwon, Lee Sea Hyun, Moon Hyungmin, Ligyung.
Kustosinja: Kim Jyeong-Yeon
Razstavišče: Galerija Cankarjevega doma

MOON Kyungwon, Prehod:Sungnyemun, 2008, medijska instalacija 2 LCD projektorja, računalnik.


Lee Yongbaek, Ogledalo, 2007, monitor, ogledalo, Mac Mini, stereo zvočnik.

 

Spremljevalne razstave

Odtisi

spremljevalna razstava Pionirskega doma


Tonček Dežman, monotipija.

Razstavi na Jakopičevi promenadi in v Art centru prikazujeta otroško grafiko Pionirskega doma v Ljubljani, ki so jo ustvarili otroci v zadnjih petdesetih letih in je shranjena v njihovem obsežnem likovnem arhivu.
Razstava na velikih panojih na Jakopičevi promenadi prikazuje šestdeset barvnih fotopovečav otroških grafik. Nastale so pod mentorstvom uglednih grafikov, med njimi Alenke Gerlovič, Bogdana Borčića, Tince Stegovec in številnih drugih, ki so otroke in mlade na likovnih delavnicah v Pionirskem domu uvajali v čarobni svet grafičnega ustvarjanja. Razstava je nastala v sodelovanju z Zavodom za turizem Ljubljana.
Kustosinja: Tina Pleško
Jakopičeva promenada, Tivoli, 4. 9.−29. 11. 2009

Razstava v Art centru predstavlja skoraj vsa otroška dela iz arhiva Pionirskega doma, več kot sto grafik in matric. Za to priložnost je Pionirski dom ponovno natisnil številne grafike. Poseben izbor je namenjen posameznim sklopom, ki skozi časovni pregled arhiva prikazujejo klasične grafične postopke in sodobne pristope k ustvarjalnosti v grafiki.
Kustos: Iztok Amon
Pionirski dom – Art center
8. 9.−29. 11. 2009, odprto: ponedeljek−četrtek, 15.00−19.00, petek 16.00−19.00

Motivacija, ustvarjalnost in inovativnost v grafičnih listih otrok in mladine
spremljevalna didaktična razstava I. osnovne šole Žalec 


Jonatan Sobočan Zajc, Saksofonist, 2005, kolagrafija, 5. razred.

Razstava je del mednarodne konference Motivacija za ustvarjalnost in inovativnost mladih, ki jo prireja pedagoška sekcija Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov v sodelovanju z Zavodom RS za šolstvo, Oddelkom za likovno pedagogiko in glasbo na Pedagoški fakulteti v Ljubljani in InSEA – www.insea.org (International Society for Education through Art – Mednarodno združenje likovno umetnostnih pedagogov). Predstavlja izbor najlepših nagrajenih grafičnih listov iz zbirke I. osnovne šole Žalec, ki že od leta 1981 organizira Bienale otroške grafike. Dela kažejo razvoj pri izvajanju grafičnega procesa od nastajanja matrice do odtisa, pri čemer so bile upoštevane razvojne stopnje otrok in njihovim zmožnostim prilagojene grafične tehnike. Razstavljene so velike grafike, ki zahtevajo precej potrpežljivosti in vztrajnosti pri izdelavi, pa tudi manjše, manj zahtevne, a intimne. Grafike kažejo bogat in čaroben svet otroških motivov, od realističnih do fantazijskih podob iz ekologije, ljudskih običajev, športnih trenutkov in utrinkov iz šolskega dogajanja, sveta živali in rastlin.


Kustosinja: Neli Šuler
Mednarodni grafični likovni center,
13.−25. 10. 2009, torek−nedelja, 11.00−18.00

Pozdravi iz Striponije 

Pozdravi iz Striponije je mednarodni stripovski projekt v produkciji Foruma Ljubljana, revije Stripburger in več pridruženih domačih in tujih organizacij. Dela, ki so nastala za razstavo v grafičnih delavnicah MGLC, so rezultat živahnega medkulturnega dialoga. Naloga umetnikov iz tujine je bila »portretiranje« Slovenije, medtem ko so umetniki, živeči v Sloveniji, »portretirali« domovino svojih kolegov iz tujine. Stripi ponujajo nekonvencionalni pogled na evropske države in njihove prebivalce, ki s fantazijskimi interpretacijami in humorjem presegajo nacionalne stereotipe in kulturne razlike. Hkrati z razstavo je izšla posebna antologija revije Stripburger Greetings from Cartoonia (Pozdravi iz Striponije).


Umetnica in umetniki:
Filipe Abranches, Kaja Avberšek, Matei Branea, Andrea Bruno, Jyrki Heikkinen, Bendik Kaltenborn, Jakob Klemenčič, Marko Kociper, Matej Lavrenčič, Gašper Rus, Mateusz Skutnik, Matej Stupica.
Kustos: Stripburger 

Slovenski etnografski muzej, 22. 10.–29. 11. 2009, torek–nedelja, 10.00 −18.00 


Matej Lavrenčič, V letu ekologije 2009 obiščite Romunijo, 2009, sitotisk.

 

Jyrki Heikkinen: Kiitosvirret

spremljevalna razstava Striburgerja Pozdravi iz Striponije
Kavarna Kinodvor, 23. 10.−8. 11. 2009, odprto: ponedeljek−sreda, 10.00−24.00; četrtek, 10.00−1.00; petek, 10.00−2.00; sobota, 12.00−2.00; nedelja, 10.00−24.00

Spremljevalni dogodki
Čajanka za sodobno umetnost Mednarodni grafični bienale na kvadrat (sodelovali so Jerneja Batič, Jurij Krpan in Božidar Zrinski). 

Predavanje Bienali brez meja? (predavala je Chin-tao Wu, tajvanska raziskovalka sveta umetnosti). 

Delavnica ekojedkanica (vodil jo je umetnik in tiskar Alfons Bytautas iz Grafičnega kabineta iz Edinburgha). 

Tivoli tiska (sklop sitotiskarskih delavnic za otroke v vrtcih, vodila jih je Mojce Zlokarnik). Grafične delavnice Pionirskega doma.
Javna vodstva v družbi kustosov in kustosinj bienala.

Katalog 28. grafičnega bienala
28. grafični bienale spremlja izid obsežnega slovensko-angleškega ilustriranega kataloga, posvečenega spominu na dr. Zorana Kržišnika, iniciatorja in dolgoletnega vodjo grafičnega bienala. Katalog je celovit pregled razstavljajočih umetnic in umetnikov z besedili kustosinj in kustosov bienalskih razstav. Je tudi eno izmed razstavišč osrednje razstave Matrica: nestabilna realnost.

Producent 28. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center
Koproducenti: Cankarjev dom, Galerija Alkatraz, Galerija Ganes Pratt, Galerija Jakopič, Galerija Kapsula, Galerija Škuc, Muzej in galerije mesta Ljubljane, Pionirski dom − Art center, Stripburger/Forum Ljubljana, Zavod za šolstvo RS
.

Pokrovitelj: Lek, član skupine Sandoz
Sponzorji: Gorenje, Hyundai Avto Trade Ljubljana, Mercator, Petrol, Vileda, Freudenberg gospodinjski proizvodi
Medijski sponzorji: Delo, Europlakat, Radio Center, Radio Študent
S podporo: Arts Council Korea, Avstrijski kulturni forum Ljubljana, Culture, Fundacija Mondriaan, Italijanski inštitut za kulturo v Sloveniji, Ministrstvo za kulturo Republike Armenije, Mehiška nacionalna fundacija za kulturo in umetnost, Statens Kunstraad − Danska, Veleposlaništvo Republike Turčije, Veleposlaništvo Združenih držav Amerike, Zavod za turizem Ljubljana 

 


27. grafični bienale

6. 9.–28. 10. 2007


Sedemindvajseti grafični bienale si je za izhodišče in premislek vzel prelomni trenutek v zgodovini umetnosti, ko je zaradi tehničnega reproduciranja umetnine reproduktibilnost postala njena nova lastnost in bistveno spremenila koncept umetnosti. Pri tem se sklicuje na teze slavnega filozofa Walterja Benjamina in na njihove teoretske izpeljave. Reproduktibilnost umetnosti je spremenila razumevanje kopije in originala. Vplivala je na nove pomene avtorstva, vlogo umetnika, tehnologa, povezavo med tehnologijo in umetnostjo itd. Reproduktibilnost je omogočila množičnost, večjo dostopnost in sočasno obstajanje umetnine v raznih situacijah in družbenopolitičnih okoljih. Umetniki so jo sprejeli kot kvaliteto, ki jim omogoča novo izrazno in vsebinsko pestrost. Razstave reproduktibilne umetnosti 27. grafičnega bienala predstavljajo razne zvrsti, od tradicionalne grafike do tiskane umetnosti, videa, fotografije, računalniške in spletne umetnosti.


Jeon Joonho, The White House, 2005−2006, računalniška animacija, 32' 16".
Grand Prix 27. grafičnega bienala.


 

Razvezane oči nemira

Osrednja bienalska razstava predstavlja ustvarjalke in ustvarjalce različnih generacij in slogovnih opredelitev. Vsi so s svojim delom zaznamovali umetnost in družbo zadnjih let in desetletij v Sloveniji in mednarodno. Naslov razstave govori o ključnem trenutku ustvarjanja, ko zamisel dobi vidno obliko; ustvarjalni nemir v glavi umetnika se razveže, iztrga iz »kaosa« in postane vidna umetnina.
Kustosi razstave: Lilijana Stepančič, mag. Breda Škrjanec in Božidar Zrinski 

 

Nancy Spero, Izraelske vojakinje, 1993, ročni odtis na papirju.

son:DA, wall Nr_027.psd, 2007, tapeta.

Mikael Kihlman, Izgubljeni raj, 1999, suha igla.

Dan Perjovschi, Velika knjiga za prvo polletje, 2007, umetniški projekt v katalogu.

 

Prostori razstavljanja in umetnice, umetniki:
Avtobus ljubljanskega potniškega prometa (od 22. 9. do 15. 10. avtobus št. 410), Park Tivoli, avla porodnišnice, Ribji trg v Ljubljani: Anamarija Šmajdek.
Jumbo panoji, Ljubljana (Linhartova cesta med hišno številko 60 in 66, smer Žale; Slovenska cesta, nasproti Drame − Šumi, vzporedno 4/2; Center − Kolizej, ograja, 2/1): Zora Stančič.
Katalog 27. grafičnega bienala: Metka Krašovec, Dan Perjovschi, Dušan Pirih Hup, Boštjan Pucelj, Andrej Štular.
Mednarodni grafični likovni center: Paweł Althamer & Artur Żmijewski, Christiane Baumgartner, Goran Bertok, Günter Brus, Peter Fuss, Dominique Gonzalez-Foerster, Peter Halley, Jeon Joonho, William Kentridge, Mikael Kihlman, Vladimir Makuc, Ivan Picelj, son:DA, Nancy Spero.
Modna hiša, Ljubljana, Mercator Center Maribor, Mercator Center Celje: Marija Mojca Pungerčar.
Maximarket, Ljubljana: Beli sladoled.
Plakatna mesta, Ljubljana (Železniška postaja − Trg OF, Borštnikov trg − Ferant, spremenljive lokacije na plakatnih mestih Tam-Tam): Arjan Pregl.
Spletna stran www.indija.si: Društvo za domače raziskave.
Spletna stran www.jaka.org/2007/razorganizator: Jaka Železnikar.
Stanovanja, Ljubljana: Danilo Jejčič, Kim Seung Yeong, Živko I. Marušič, Anamarija Šmajdek, Ben, Sašo Vrabič.


 

Stigma

Galerija Cankarjevega doma

Na vsakem ljubljanskem grafičnem bienalu tradicionalno predstavimo nagrajenca prejšnjega bienala z večjo razstavo njegovih del. Trienal Poli/Gráfica de San Juan iz Portorika je dobitnik nagrade 26. grafičnega bienala 2005.
Razstava prikazuje, kako se umetniki iz Portorika lotevajo osebnih, rasnih, družbenih in drugih stigem. Ustvarjajo podobe, ki se nanašajo na bistvene težave današnjega časa. Vojna, kolonializem, predsodki, tehnologija, turizem in neobrzdano nasilje so glavni problemi, s katerimi se spopada Portoriko. Vendar portoriški umetniki hkrati opozarjajo, da so njihovi lokalni problemi težave vsega sveta.
Kustosinja razstave: Marimar Benítez


Garvin Sierra, Zavojevalni kapitalizem−Irak, 2007, digitalni tisk na bankovcih.

Umetnice in umetniki: Allora & Calzadilla, Papo Colo, Miguel Luciano, Antonio Martorell, Omar Obdulio Pena Forty, Raquel Quijano, Carlos Reyes, Arnaldo Roche, Garvin Sierra, Rafael Trelles, Carlos Ruiz Valarino.


Spremljevalne razstave/Od Sternenov do stripa

Prvi listi, Začetki moderne umetniške grafike na Slovenskem
4. 9.–14. 10. 2007, Narodna galerija – Galerija Narodni dom



Rozalija Klein-Sternen, Pri jedkanju, 1920, jedkanica.

Leta 1921 je v Sloveniji nastopila mlajša generacija in utrla pot umetniški grafiki. Ta je doživela svoj vrhunec z ljubljansko grafično šolo v drugi polovici dvajsetega stoletja. Pred tem so se od leta 1900 do leta 1920 občasno pojavljali spontano zasnovani grafični listi. Snovali so jih nekateri slovenski umetniki, ki so pod vplivom doživljanja problematike v slikarstvu in čedalje močnejše vizualne komunikacije iskali v grafiki nove možnosti za ustvarjanje. Njihovo raziskovalno in eksperimentalno ustvarjanje v grafičnih tehnikah barvnega lesoreza, suhe igle in jedkanice se je največkrat končalo z nizkimi nakladami in nikoli ni bilo predstavljeno javnosti.
Kustos razstave: dr. Andrej Smrekar
Umetnice in umetniki: Božidar Jakac, Rozalija Klein-Sternen, Tone Kralj, Veno Pilon, Hinko Smrekar, Matej Sternen, Saša Šantel, Helena Vurnik.


Thomas Nozkowski, Dela na papirju
13. 8.−9. 9. 2007, Prostori zbirke Mestne galerije Ljubljana



Thomas Nozkowski, Brez naslova, 2007, olje na papirju.

Slike na papirju, ki jih ustvarja ameriški umetnik Thomas Nozkowski, rišejo svet njegovega uma: spomine, veselje, zgodovino. Pogosto so večje od njegovih platen, vendar niso študije, temveč dognana, zgovorna in surova dela. V svetu, ki je vse bolj osamljen in digitalno izkoreninjen, delujejo nekoliko čudaška dela Nozkowskega na gledalca pomirjujoče, češ, umetnost je še vedno lahko ročno narejena, ganljiva, bistroumna in osebna.
Kustos razstave: Aleksander Bassin


Knjiga umetnika, Nove pridobitve v zbirki P74
3. 9.–20. 9. 2007, Center in Galerija P74



Zora Stančič, Nič posebnega, 2007, knjiga umetnika.

Knjiga umetnika je zamisel za knjigo – umetniško delo, ki ga v celoti zasnuje umetnik. Center in Galerija P74 je prve izvode knjig umetnikov dobil leta 2003. Leta 2004 so v sodelovanju z MGLC prvič razpisali tudi javni razpis za realizacijo knjige umetnika. Na razstavi v okviru 27. grafičnega bienala so predstavljena dela in nove pridobitve v zbirki Centra in Galerije P74, ki danes vsebuje že več kot trideset naslovov.
Kustosinja razstave: Urška Jurman
Umetnice in umetniki: Andrejka Čufer, Dejan Habicht, Jure Engelsberger, Wiebke Loeper, Katerine Seda, Zora Stančič, Mladen Stilinović, Matej Stupica, Jaka Železnikar, Temporary Services, Goran Trbuljak idr.

Muzej Ferraille
4. 9.–16. 9. 2007, Galerija Kapelica

 


Les Requins Marteaux, Mr. Ferraille, iz arhiva muzeja.

Razstava po muzejsko prikazuje zgodovino stripovskega lika Mr. Ferrailla, njegov vzpon in padec, njegove mutacije in tudi spreminjanje njegovih ustvarjalcev Waltshlussa in Gonza. Mr. Ferraille, kovinski robot, se je pojavil v časopisih leta 1924 in opeval eliksir večne mladosti. Mr. Ferraillu ali po domače »gospodu iz odpadnega železa« sta avtorja zaradi uspeha te čudodelne pijače in priljubljenosti med mladino posvetila prvo ilustrirano knjižico Mr. Ferraille in nato leta 1931 revijo Ferraille Illustré. In zgodba o uspehu se je nadaljevala ...
Muzej je leta 2003 ustanovilo francosko združenje Les Requins Marteaux, javnosti pa so ga prvič prikazali na Mednarodnem stripovskem festivalu Angouleme 2003.
Gostovanje Les Requins Marteaux je sofinanciral Francoski inštitut Charles Nodier.
Produkcija: Stripburger/Forum Ljubljana

 

3500 cm², Projekt umetniškega plakata

5. 9.–20. 9. 2007, Galerija Alkatraz 



Vadim Fiškin, plakat, 2007.

Projekt 3500 cm² ima za izhodišče plakat, iz katerega umetnik ustvari umetniško delo. Temelji na dveh iztočnicah: na unikatnosti (umetniško delo, ki ga umetnik ustvari posebej za to priložnost) in ponavljanju (multiplikacija umetniškega dela, namenjena vsakomur, ki se udeleži dogodka). Tako je plakat po eni strani množični objekt, nosilec podobe, po drugi pa avtorjev odtis. Projekt 3500 cm² je alternativno vzpostavljanje kulturne platforme, ki razširja komunikacijsko moč umetnosti. Je modularni projekt, ki ga je mogoče prilagajati in razvijati v različnih okoliščinah. Njegov najpomembnejši cilj je, da nenehno vzpostavlja dialog z občinstvom.
Kustos razstave: Lorenzo Benedetti 


Umetnice in umetniki: Carla Accardi, Nicoletta Agostini, Maria Thereza Alves, Mark Bain, Kuba Bakowski, Massimo Bartolini, Elisabetta Benassi, Wolfgang Berkowski, Dafne Boggeri, Sarra Brill & Chiara Graziani, Alessandro Bulgini, Pedro Cabrita Reis, Chiara, Paolo Chiasera, Marco Fedele di Catrano, Jimmie Durham, Davide D'elia, Vadim Fiškin, Parastou Forouhar, Stefania Galegati, Rainer Ganahl, Mario Garcia Torres, Christoph Girardet, Stanislao Di Giugno, Globalgroove, Luis Gonzales Palma, Laurent Grasso, Heidrun Holzfeind, Silvia Iorio, Yun-Fei Ji, Rob Johannesma, Marco Klefisch, Gabriel Lester, Chi Wo Leung, Alon Levin, Robert Lippok, Giuliano Lombardo, Flavio de Marco, Jeannette Montgomery Barron, Liliana Moro, Vlan Nanca, Elena Nemkova, Carsten Nicolai, Olaf Nicolai, Dennis Oppenheim, Laura Palmieri, Mikael Paananen & Linda Tallroth, Jorge Peris, Alessandro Piangiamore, Federico Pietrella, Giuseppe Pietroniro, Cesare Pietroiusti, Ph.on (Dario D'aronco & Roberto Gammone), Riccardo Previdi, Emilio Prini, Rä di Martino, Philippe Rahm, Marco Raparelli, Annie Ratti, Max Renkel, Luigi Rizzo, Guendalina Salini, Andrea Salvino, Corrado Sassi, Maurizio Savini, Donatella Spaziani, Paolo William Tamburella, Luca Trevisani, Costa Vece, Luca Vitone, Emiliano Zelada, Italo Zuffi.
Sponzor projekta: Foto Tivoli d. o. o.


 

Tiskano v MGLC
5. 9.–28. 9. 2007, Galerija Kresija 



Karel Zelenko, Puščavnik, 1988, jedkanica.

Mednarodni grafični likovni center je od svojih začetkov leta 1986 gostil številne umetnice in umetnike in bil založnik tiska mnogih pomembnih in uveljavljenih avtorjev. Marsikateri mu je podaril svoj grafični opus in precej grafik iz domače produkcije je dobilo mednarodne nagrade. Na razstavi bo predstavljen izbor del umetnikov, ki so tiskali v grafičnih tehnikah akvatinte, jedkanice, sitotiska, suhe igle in brusa. Razstavljena dela so na prodaj. S podporo Vinske Kleti Berce.
Koordinatorica razstave: Petra Klučar
Umetnice in umetniki: Getulio Alviani, Richard Anuszkiewicz, Janez Bernik, Bogdan Borčić, Andreas Christen, Jože Ciuha, Vesna Črnivec, Anthony Hill, Drago Hrvacki, Andrej Jemec, Janusz Kapusta, Julije Knifer, Metka Krašovec, Laibach, Edoardo Landi, Lojze Logar, Peter Lowe, Vladimir Makuc, Manfredo Massironi, Almir Mavignier, Kiar Meško, François Morellet, Klavdij Palčič, Ivan Picelj, Zora Stančič, Jeffrey Steele, Joël Stein, Miha Štrukelj, Petar Waldegg, Huiqin Wang, Ryszard Winiarski, Karel Zelenko.


Dogodki kot del umetniških projektov 

Marija Mojca Pungerčar, Socialna obleka/Socialdress
Sreda−petek, 26., 27. in 28. september, 16.00−19. 00, Modna hiša, Ljubljana
Sobota, 13. oktober, 11.00−18.00, Mercator TC Celje
Sobota, 20. oktober, 11.00−18.00, Mercator TC Maribor
Umetniški projekt Marije Mojce Pungerčar spreminja šivanje v zabavno in uporabno socialno dejavnost. Na delavnicah Socialna obleka ustvarjajo udeleženci duhovita in funkcionalna oblačila, ki učinkujejo povezovalno. 

Sponzor projekta: Tekstina d.d. Ajdovščina

Jaka Železnikar, Razorganizator – namestitvena zabava

Petek, 12. oktober ob 20.00, MGLC
Na spletni strani www.jaka.org/2007/razorganizator je predstavljeno delo Razorganizator/Disorganiser avtorja Jaka Železnikarja. Vabljeni k predstavitvi vsebine dela, namestitvi in preizkusu programa. Druženje si bomo popestrili z zabavo.

Katalog 27. grafičnega bienala
27. grafični bienale spremlja izid obsežnega slovensko-angleškega kataloga, ki je celovit pregled osmih bienalskih razstav in ponuja teoretična spisa o filozofski misli Walterja Benjamina in dokumentacijo o razstavljajočih umetnicah in umetnikih s seznamom razstavljenih del. Katalog je tudi eno izmed razstavišč razstave Razvezane oči nemira.

Producent 27. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center
Koproducenti: Cankarjev dom, Center in Galerija P74, Galerija Alkatraz, Galerija Kapelica, Instituto de Cultura Puertorriquena, Mestna galerija Ljubljana, Narodna galerija, Stripburger/Forum Ljubljana

Pokrovitelj: Mercator
Sponzorji: ACH, Gorenje, Lek, Petrol, Marand
Medijski sponzorji: Europlakat, Radio Center, Delo
S podporo: Avstrijski kulturni forum Ljubljana, Italijanski inštitut za kulturo v Sloveniji, Goethe-Institut Ljubljana 

 

26. grafični bienale 

Sunek

23. 6.-2. 10. 2005

Grafični bienale praznuje petdeset let. Letošnja prireditev ima naslov Sunek, govori o moči bienala, ki je pol stoletja premikal slovenski kulturni prostor in svetovni grafični svet. Koncept 26. grafičnega bienala je izdelal Jure Mikuž in poudarja jubilej prireditve, raznolikost pogledov na sodobno grafiko in proces kot način priprave razstave. Odgovor osemnajstih vabljenih mednarodnih grafičnih institucij, ki zastopajo razne aktivnosti na področju sodobne grafike, materializira umetnostne kriterije kulturnih in geografskih okolij, v katerih delujejo, in tako uveljavlja postkolonialni pogled na umetnost.


Trienal Poli/Gráfica de San Juan: América Latina y el Caribe, Portoriko.
Grand Prix 26. grafičnega bienala. 
Foto: Tomaž Lunder.


Sodelujoče institucije in umetniki:

Bharat Bhavan International Print Biennial, Bhopal, Indija: Raj Mohammad Pathan.
Kurator: Yusuf
Bibliotheque nationale de France, Pariz, Francija: François Morellet, Paul-Armand Gette, Jean Le Gac, François Bouillon, Gérard Collin-Thiebaut, Jean-Michel Alberola, Yves Chaudouët, Françoise Petrovitch.
Kuratorka: Marie-Cécile Miessner
Birmingham Museums and Art Gallery, Birmingham, Velika Britanija: Paul Coldwell, Jane Dixon, Lucian Freud, Jane Joseph, Peter Kennard & Cat Picton Phillipps, Hughie O'Donoghue, Anne Rook, Colin Self, Ian Tyson, Catherine Yass, Webproductions (Telfer Stokes, Helen Douglas).
Kuratorka: Tessa Sidey
Brooklyn Museum, New York, ZDA: Devorah Sperber.
Kuratorka: Marilyn Kushner
Calcografía Nacional, Real Academia de Bellas Artes de San Fernando, Madrid, Španija: Juan Alberto García de Cubas, Mónica Gener, Centro I+D de la Estampa Digital, Calcografía Nacional, Anish Kapoor, Jesús Pastor, Elena Jiménez.
Kuratorja: Javier Blas in María Zozaya
Egyptian International Print Triennial, Giza, Egipt: Amira Ehsan Abdel Malek, Eman Ezzat Elshazli, Moataz Mohamed Abdallah, Mohamed Nabil Abdel Salam, Rania Wagdy AbdAlla Mahmoud, Wael A. Sabour A. Kader.
Kurator: Medhat Nasr Ali
Graphica Creativa kansainvälinen taidegrafiikan triennaali, Jyväskylä, Finska: Tuija Arminen, Hanna Oinonen.
Kuratorka: Virve Lilja
Istituto Nazionale per la Grafica, Rim, Italija: Massimo Bartolini.
Kurator: Luigi Ficacci
Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana, Slovenija: son:DA, Marija Starič Jenko & Almira Sadar, Annu Vertanen, Federico Pietrella, Ingrid Ledent.
Kuratorja: mag. Breda Škrjanec in Božidar Zrinski



Italijanski umetnik Federico Pietrella osebno in site-specific. Izbor MGLC.
Foto: Bojan Velikonja.


Medzynarodowe triennale grafiki w Krakowie, Poljska: Andrzej Bednarczyk, Ksawery Kaliski.
Kurator: Tomasz Gryglewicz
Meždunarodno trienale na grafikata, Sofija, Bolgarija: Bujan Filčev, Emil Mirazčiev, Mobile Graphic Art Room (Anastasija Panajotova, Aleksander Aleksov, Atanas Vasilev, Borislav Stoev, Valeri Vasilev, Valeri Čakalov, Vanko Urumov, Veselin Damjanov, Galina Pavlova, Georgi Lečev, Gredi Assa, Darina Peeva, Dimo Kolibarov, Elena Panajotova, Zafir Jončev, Ivan Dimov, Ivan Ninov, Koljo Karamfilov, Kostadinka Miladinova, Marija Duhteva, Milko Pavlov, Mihail Petkov, Plamen Monev, Plamen Penov, Plamen Solomonski, Ralica Nikolova, Roberto Andreev, Rumen Nečev, Rumen Račev, Rumen Skorčev, Sašo Anastasov, Stefan Bojkov, Tedi Liho, Tihomir Manolov, Cvetan Kazandžiev, Juli Minčev, Javora Petrova, Hristo Kardžilov).
Kuratorka: Plamena Dimitrova-Račeva
National Taiwan Museum of Fine Arts, Tajvan: Shiou-ping Liao, Hsi-chi Li, Yang-che Liu, Yu-hui Chung, Chen-ping Tung, Shyh-twan Hwang, Hsueh-chin Lin, Chin-cheng Chu, Dean-e Mei, Ming-die Yang, Sheng-min Hsieh, Hung-yu Chang, Hsin-chen Chang, Ping-ho Lo, Juo-lan Kao, Ming-feng Hsu, Chao-an Lin, Yung-chin Chen, Yu-tzu Wu, Hsing-hsuen Wu, Hsiang Cheng, Chin-jui Pan, Yu-chi Wang, Hui-Lan Chang.
Kuratorka: Judith Wan-ju Wang
Neue Galerie am Landesmuseum Joanneum, Gradec, Avstrija: Jörg Schlick.
Kuratorka: Elisabeth Fiedler
Novosibirskaja Biennale sovremennoj grafiki, Novosibirsk, Rusija: Rinat Minnebajev, Svjatoslav Ponomarjov, Jelena Bertollo, Vladimir Martinov, Jekaterina Roškova, Vladimir Nasedkin, Sergej Brujhanov, Muratbek Džumalijev, Guljnara Kasmalijeva, Almagulj Menlibajeva , Ajrat Teregulov.
Kurator: Vladimir Nazanski
Proyecto'ace, Buenos Aires, Argentina: Rimer Cardillo.
Kuratorka: Alicia Candiani
Sezon Museum of Modern Art, Karuizawa, Japonska: Mitsuo Kano, Naoyoshi Hikosaka, Fumihiko Nishioka, Nana Shiomi, Keisuke Yamaguchi.
Kuratorka: Sawako Ogiwara
Tallinna Graafikatriennaal, Tallinn, Estonija: John Smith (Marko Mäetamm and Kaido Ole) and Margareete Fuks; Andres Tali and Anu Kalm, Leonhard Lapin, Silvi Liiva, Enno Ootsing, Vive Tolli, Urmas Viik; Marko Laimre and Theodor Kuul; KIWA (Jaanus Kivaste) and Kaarel Kurismaa; Kai Kaljo and Richard Kaljo; Avangard (Sandra Jogeva, Margus Tamm) and Peeter Allik.
Kuratorja: Anders Härm in Eve Kask
Trienal Poli/Gráfica de San Juan: América Latina y el Caribe, Portoriko (prejemnik Velike nagrade bienala): Allora & Calzadilla (Jennifer Allora, Guillerno Calzadilla), Miguel Luciano, Adál Maldonado, Antonio Martorell, Garvin J. Sierra, Mary Patierno and Natalia Munoz.
Kurator: Elvis Fuentes
The Museum of Modern Art, New York, ZDA/sodeluje samo na simpoziju.

Spremljevalne razstave, MGLC

Raymond Pettibon
Ameriški sodobni umetnik, dobitnik velike častne nagrade 25. mednarodnega grafičnega bienala.

Najlepše grafike
Slovenska grafika zadnjih petdesetih let.

Prva linija
Avantgardni in alternativni tiski v Sloveniji od konceptualizma do danes.

Katalog 26. grafičnega bienala
Ob razstavah sta izšla slovensko-angleška kataloga 26. grafični bienale − Sunek in Spremljevalne razstave − Prva linija, Raymond Pettibon, Najlepše grafike. 
Oba kataloga sta razprodana.

Producent 26. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center
Koproducenta: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center in Tobačna Ljubljana
Donator: Tobačna Ljubljana
S podporo: Autocommerce, Europlakat, Gorenje, Imos, Lek, Marand, Mobitel, Petrol, RTV Slovenija, SGP Graditelj, AFAA, Ameriško veleposlaništvo, British Council, Finsko veleposlaništvo v Ljubljani, Francoski inštitut Charles Nodier, Italijanski inštitut za kulturo v Sloveniji, Japan Foundation, Kulturni forum Avstrijskega Veleposlaništva, Veleposlaništvo Kraljevine Španije, Adria Airways, Aerodrom Ljubljana, Hestia pro, Prevent Global, Tam-Tam.

 

25. mednarodni grafični bienale

Od zibelke do groba, izbrane risbe Damiena Hirsta

10. 6.–28. 9. 2003

Kustos bienala Christophe Cherix (kustos v grafičnem kabinetu v Muzeju za umetnost in zgodovino v Ženevi) je zasnoval bienale kot kompleksni sklop, sestavljen iz razstave sodobnih grafičnih del, dokumentarne razstave o zgodovini mednarodnih grafičnih bienalov od leta 1955 do danes, ki jo je pripravila mag. Breda Škrjanec, in simpozija Producenti na temo odnosa med založnikom in likovnim ustvarjalcem, ki ga je vodil Lionel Bovier.
Razstava sodobnih grafičnih del temelji na pomenu multiplicirane podobe kot komunikacijskega sredstva. Razstavljena dela, kot so avtorske knjige, časopisi in revije, fotokopije, avtorski plakati, časopisne intervencije, časopisni projekti in grafični listi, povezuje to, da dokumentirajo zamisli umetnikov o uresničenih ali neuresničenih preteklih in prihodnjih projektih.


25. mednarodni grafični bienale, del postavitve v Moderni galeriji. Foto: Bojan Salaj.

Umetniki in projekti:
John M Armleder, Art & Project, Vesna Bukovec, Vidya Gastaldon, Isa Genzken, Liam Gillick, Fabrice Gygi, Pierre Huyghe & Philippe Parreno, Irwin, Ivana Keser, Antinomian Press (Ben Kinmont), Kiosk, Ivan Kožarić, Polonca Lovšin, M/M, Lucy McKenzie, Robert Morris, Gianni Motti, museum in progress, Onestar Press, Raymond Pettibon, Permanent Food (Maurizio Cattelan & Dominique Gonzalez-Foerster), Seth Price, Tadej Pogačar & P.A.R.A.S.I.T.E. Museum of Contemporary Art, Allen Ruppersberg, Anamarija Šmajdek, Josh Smith, Erik Steinbrecher, Xavier Veilhan, Dan Walsh.

Razstavna mesta:
MGLC, Moderna galerija, Galerija Cankarjevega doma, Narodni muzej Slovenije, Park Tivoli, billboardi Proreklam-Europlakata, časniki Dnevnik, Delo in Der Standard.

Katalog 25. grafičnega bienala
Ob bienalu je izšel slovensko-angleški katalog 25. mednarodni grafični bienale, ki je prejel nagrado za najlepšo knjigo v Švici leta 2005.

Od zibelke do groba, izbrane risbe Damiena Hirsta


Damien Hirst, eden najpomembnejših sodobnih britanskih umetnikov, se je kot nagrajenec 24. mednarodnega grafičnega bienala leta 2001 predstavil s samostojno razstavo. Razstavil je obsežno risarsko ustvarjanje od humorističnih risb, izdelanih za prijatelje, do pripravljalnih skic za instalacije in slike. Več kot sto del so posodili javne in zasebne zbirke in avtor sam. Predstavitev je bila prva Hirstova razstava risb in prva njegova samostojna razstava po premoru od leta 2000. Razstavo je pripravil British Council in ob njej je izšel katalog v obliki časopisa.

Producent 25. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center

S podporo: Adria Airways, AFAA, Autocommerce, British Council, Cultura 2000, Delo, Dnevnik, Embajada de Espana, Gorenje, Institut français Charles Nodier, Istituto Italiano di Cultura in Slovenia, Lek, Ministarstvo za kulturu Republike Hrvatske, Mlinotest, Mondrian Stiftung, Österreichisches Kulturforum, Petrol, Prohelvetia, Proreklam-Europlakat, RTV Slovenija, Samex, Schweizerische Botschaft.

 

24. mednarodni grafični bienale
 

23. 6.-16. 9. 2001

24. mednarodni grafični bienale pomeni revitalizacijo ljubljanskega grafičnega bienala. Za inovativnost na grafičnem področju mu je Calcografia Nacional pri Real Academia de Bellas Artes de San Fernando iz Madrida podelila mednarodno nagrado. Dobitnik velike častne nagrade bienala Damien Hirst pa je Mednarodnemu grafičnemu likovnemu centru podaril trinajst sitotiskov, kar priča o kredibilnosti prireditve, ki jo je 24. izdaja samo še utrdila in poglobila.

Razstave 24. mednarodnega grafičnega bienala

 

Svet grafike


Osrednja razstava, na ogled v Moderni galeriji in Jakopičevi galeriji, kustosinja mag. Breda Škrjanec. Razstavljajoče umetnice in umetniki: Greddy Assa, John Baldessari, Monica Bonvicini, Daniele Buetti, Marna Bunnell, Guan Ce, Peter Ciuha, Claude Closky, Maja S. Franković, Adib Fricke, Catherine Gfeller, Simon Grennan & Christopher Sperandio, Izabella Gustowska, Damien Hirst, Päivikki Kallio, Micha Klein, Jakob Kolding, Ines Krasić, Oldrich Kulhanek, Kurt & Plasto, Claudia-Maria Luenig, Tracey Moffat, Juan Moro, Blanca Munoz, Marjana Pahor, Elena Panayotova, Chen Qi, Juan Carlos Romero, Thomas Ruff, Morten Schelde, Jonathan Seliger, Liina Siib, Zora Stančič, Fatimah Tuggar, Katja Valanne & Jarno Jokinen, Adriana Varella, Sašo Vrabič, Kara Walker, Christopher Wool.

 

off-bienale: Informacija – Dezinformacija

Selekcija, ki sta jo pripravila kustosa Hans-Ulrich Obrist in Gregor Podnar, je razširila razstavne prostore v urbani prostor, medije javnega obveščanja in na reklamne panoje. V sodelovanju z museum in progress. Razstavljajoče umetnice in umetniki: Minerva Cuevas, Harun Farocki, Leif Elggren & Thomas Feuerstein, Natascha Sadr Haghighian & Rashad Becker, Apolonija Šušteršič & Jože Barši.

 

Fundamina

Manjše selektorske razstave Zorana Mušiča (kustosa Zoran Kržišnik in Boštjan Soklič), Andyja Warhola (kustos Mark Francis) in Mimma Paladina (kustos Enzo Di Martino) v MGLC, ki so opozorile na zgodovinski vidik in pomembnost grafike.


Fundamina, 24. mednarodni grafični bienale, MGLC.
Foto: Igor Lapajne.

 

Upodabljanje Uliksa, Ilustracije Richarda Hamiltonove k James Joyceu

Razstava nagrajenca 23. bienala, Galerija Cankarjevega doma, kustos Stephen Coppel, v sodelovanju z British Councilom.

Katalog 24. grafičnega bienala

Ob bienalu je izšel slovensko-angleški katalog 24. mednarodni grafični bienale.

Katalog je razprodan.

Producent 24. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center

S podporo: glavni pokrovitelj Mobitel, sponzorji Autocommerce, Droga, Gorenje, Petrol, sponzor razstave Svet umetnosti Lek, donator razstave Andyja Warhola Philip Morris Ljubljana;
medijski sponzorji razstave :Delo, Der Standard, Europlakat-Proreklam, Radio Študent in TV Slovenija.

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

JAVNI RAZPIS

za oddajo rezidence za mlade v Ustvarjalnem centru Švicarija 

Rezidenca za mlade je namenjena ustvarjalcem do 35. leta starosti, ki aktivno delujejo na področju likovnih umetnosti. Namen javnega razpisa je mlademu ustvarjalcu oddati v najem atelje za obdobje dveh let in mu s tem omogočiti pogoje za njegovo ustvarjanje.

Rok za oddajo vloge je 3. 11. 2017 (velja poštni žig).
Vloga se pošlje:
– na elektronski naslov: info@mglc-lj.si z zadevo »rezidenca za mlade« ali
– na poštni naslov: Mednarodni grafični likovni center, Pod turnom 3, 1000 Ljubljana, s pripisom »rezidenca za mlade«
Dodatne informacije lahko zainteresirani dobijo prek elektronske pošte info@mglc-lj.si. 

Celoten razpis

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Razpisujemo začetni tečaj grafičnih tehnik in tečaj tehnik globokega tiska

Začetni, 50-urni tečaj, ki poteka od novembra do marca, vas praktično seznani z grafičnimi tehnikami sitotiska, lesoreza, litografije in suhe igle, vodijo ga priznanimi mentorji likovniki.

Prijave do zapolnitev mest sprejemamo na MGLC, Pod turnom3, Ljubljana ali na e-naslov: lili.sturm@mglc-lj.si.

Poseben popust za člane Kluba prijatelj bienala.

Tečaj tehnik globokega tiska, ki poteka od novembra do marca (50 ur), obsega uvodno predstavitev tehnik globokega tiska, in tehnik akvatinta, jedkanica, vernis-mou in mezzotinta, vodijo ga priznanimi mentorji likovniki.

Prijave do zapolnitev mest sprejemamo na MGLC, Pod turnom3, Ljubljana ali na e-naslov: lili.sturm@mglc-lj.si.

Poseben popust za člane Kluba prijatelj bienala.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

32. grafični bienale: Kriterij rojstva

Bienale je odprt do 5. novembra 2017.

Ta teden na bienalu 

Ujetost v zaznavi?
torek, 17. oktober, ob 17. uri, MGLC in Ustvarjalni center Švicarija, vodstvo je vključeno v vstopnino za 32. grafični bienale
Javno vodstvo po osrednji razstavi
32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva, vodi umetnostna zgodovinarka Tina Boc 
Vodstvo bo spremljalo tolmačenje
v slovenskem znakovnem jeziku, tolmači Tanja Giuliatti Davinić.

Prebudi svoja čutila z urbano jogo: umetniško delo, prostor in joga
dvodnevna delavnica za vse generacije, vstop z vstopnico
32. grafičnega bienala Ljubljana,
Ustvarjalni center Švicarija
petek, 20. oktober, 16.00–20.00
sobota, 21. oktober, 14.00–18.00

Obvezne prijave lili.sturm@mglc-lj.si

Maria Bonomi, Za vedno grafika
(Galerija Jakopič)
Javni vodstvi po razstavi
sobota, 21. oktober, ob 16. 30 uri,
v angleškem jeziku
nedelja, 22. oktober, ob 16.30 uri,
v slovenskem jeziku


Bienalska umetnica Nora Turato med izvajanjem svojega performansa na otvoritvi 32. grafičnega bienala
(16. junij 2017).
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC

32. GRAFIČNI BIENALE TUDI ZA ŠOLSKE SKUPINE!

Vabljeni na ogled 32. grafičnega bienala vse do konca oktobra.
Predstavitveno gradivo za šolske skupine najdete tu