14. 12. 2017 - 04. 01. 2018

Kopiranje

Printeresting je sodelovalni projekt, ki so ga leta 2008 zasnovali in vzpostavili Amze Emmons, RL Tillman in Jason Urban. Namen Printerestinga, ki je sprva obstajal kot umetnostni blog, je bil analizirati vlogo grafike v sodobni kulturi in vzpostavljati nove povezave med umetnostjo, oblikovanjem in aktualnimi dogodki. Blog si je prizadeval preoblikovati diskurz o umetniški grafiki, tako da je pojasnjeval pomen in vlogo grafike v sodobni umetnosti.

Projekt Kopiranje v knjigi umetnika predstavlja 11 umetnikov, ki so vsak po svoje razvili in ustvarili svoj pogled na kopiranje in kopijo.

Februar 2017
24. 02. 2017 - 28. 05. 2017

Zini!, Sodobna zinovska produkcija

Z razstavo o zinih nadaljujemo niz razstav, v katerih se osredotočamo na različne fenomene tiskane produkcije. Tiskani zini so obstali kljub sodobnim informacijskim tehnologijam, v današnjem času pa se pojavljajo z novimi, avtorskimi vsebinami, saj avtorjem omogočajo večjo neodvisnost in hitrost v kreiranju ter jim ohranjajo občutek efemernosti in osebnega. Razstava je zasnovana kot aktualna predstavitev produkcije umetniških zinov, njene diferenciacije in mreženja med ustvarjalci. Avtorji in avtorice se predstavljajo glede na različne kontekste, iz katerih izhajajo pri svojem delu, od skice, risbe, grafike, slike, fotografije, videa do inštalacije.

Avtorji in avtorice: Beli sladoled, freštreš, LEALUDVIK, Leon Zuodar, Marko K. Gavez, Matjaž Wenzel & Rene Maurin, Mina Fina, Nejc Korenič, Nevena Aleksovski, Nez Pez, Simon Kocjančič, Tadej Vaukman, Zoran Pungerčar

November 2017
30. 11. 2017 - 11. 03. 2018

Boris Jesih, Povezave

Boris Jesih (1943) se je umetniško uveljavil konec šestdesetih let v krogu ekspresivnih figuralikov. Pod vplivom poparta se je z geometrijskim preoblikovanjem vsakdanjih predmetov odzival na značilnosti »oglaševalske«, trendovske umetnosti, kasneje pa se je usmeril predvsem v krajinarstvo (po načelih hiperrealizma in konceptualizma), na podobe v pastelnih barvah in črtkasti zgradbi. Kot grafik se odlikuje v tehnikah visokega in ploskega tiska, z vrhuncem v barvni litografiji. Pregledna razstava opusa Borisa Jesiha s poudarkom na grafiki in delih na papirju je prva umetnikova razstava tega tipa. Kot nagrajenec 13. mednarodnega grafičnega bienala leta 1979 (posebna nagrada za mladega avtorja) je opozoril nase s serijo litografij, katerih nabor imamo v zbirki MGLC. Ob litografijah so predstavljena tudi druga njegova dela, risbe, slike, fotografije, s katerimi poudarjamo povezave v njegovem ustvarjalnem procesu in med njegovimi deli. Nekatera Jesihova zadnja dela so razstavljena prvič.

Kustosinja: mag. Breda Škrjanec

December 2016
20. 12. 2016 - 08. 02. 2017

GREEN GO HOME

Zgodba GREEN GO HOME je deloma mit in deloma folklora. Deloma je tudi nesporazum, do neke meje pa tudi izmislek. Etimologija izraza gringo – v Latinski Ameriki razširjenega poimenovanja za tujca z Zahoda – je po mnenju mnogih povezana s frazo »Green go home!« (»Zeleni, pojdite domov!«).

Grafike in besedila – grafiti, ki prekrivajo portrete – izvirajo iz skupne instalacije Tomasa Vuja in Rirkrita Tiravanije v kolumbijsko-ameriški knjižnici v Bogoti. Instalacija GREEN GO HOME je z uporniškim duhom uperjena v zavojevalce, kolonialne sile in represivno oblast. Vsak lik, upodobljen v portretu, je revolucionaren – in gledalcu se pokaže kot nekdo, ki se loteva stanja, kot ga izraža besedilo grafitov. GREEN GO HOME je zid upornikov in upora.

Oktober 2016
11. 10. 2016 - 08. 02. 2017

Centri grafike: na presečišču znanja, vedenja in sodelovanja

Mednarodni grafični likovni center iz Ljubljane je pripravil razstavo v sodelovanju s sorodnima institucijama iz Srbije in ZDA. The Print Center iz Philadelphie, ustanovljen leta 1915, sodeluje z deli sodobnih avtorjev v paru z umetniki, ki jih z njihovo organizacijo povezuje pomembna zgodovinska vez. Centar za grafiku i vizuelna istraživanja Akademija, ustanovljen leta 1995, je del Fakultete likovnih umetnosti v Beogradu. Na razstavi predstavlja izbor grafik iz svoje produkcije s poudarkom na umetnikih različnih umetniških izrazov, za katere grafika pomeni še dodatno možnost za raziskovanje. Mednarodni grafični likovni center se na razstavi osredotoča na dela iz zbirke in iz tekoče produkcije, ki so v tridesetih letih delovanja ustanove raziskovala status grafične umetnosti in jo postavljala v dialog s sodobnimi umetniškimi smernicami.

December 2017
05. 12. 2017 - 08. 01. 2018

Pazi, sveža grafika! #10 Tanja Radež: SREČNO NOVO LETO 2018

Tanja Radež se pogosto znajde v samoizpraševanju o smislu oblikovanja nacionalne simbolike. Simbolni znaki narodne identitete so pogosto zgolj okraševanje, in ne več opora za ustvarjanje svetle prihodnosti. Simboli in barve pa vztrajajo skozi spreminjajočo se zgodovino, kajti človek očitno mora začrtati meje svojega bivanja in označevati suverenost skupine, ki ji pripada. 

November 2017
07. 11. 2017 - 04. 12. 2017

Pazi, sveža grafika! #9 Pri Zlatem stegnu (Nataša in Katja Skušek): Samorogi pridejo in samorogi gredo

Pri Zlatem stegnu se igrajo z okusom. Pravzaprav se igrajo z okusom za hrano in okusom za umetnost.
Pri Zlatem stegnu je umetniški projekt Nataše in Katje Skušek, ki se kontinuirano odvija od leta 2004 v različnih pojavnih oblikah od prostorskih instalacij do videodel, objektov, fotokolažev, grafik, risb in performansov. Humorno in lahkotno postavlja v ospredje vprašanja, povezana s pripravo hrane in prehranjevanjem kot osnovno človeško potrebo.

Oktober 2017
05. 10. 2017 - 06. 11. 2017

Pazi, sveža grafika! #8 Nejc Korenič: Vsi moji heroji so pozabljeni

Nejc Korenič (1987) se s svojim avtentičnim ustvarjalnim slogom posveča raziskovanju in odkrivanju kulturne zgodovine vizualnega izražanja ter razmišljanju o umetnosti, ki je namenjena duhovnemu uživanju, dojemanju sveta in osebnim užitkom. Navdihujejo ga stare kulture, ljudska izročila, pripovedke, legende, običaji, ohranjena ali pozabljena folklora.