MLADEN STROPNIK IN SMALL BUT DANGERS: DOBROJUTRO IN BARVNO BELE GRAFIKE: F, R, E, Š.

19. 06. 2021 - 15. 08. 2021
440h/mglc_mladen_stropnik_hahahaaaa_dobro_jutro-5300-web.jpg
Mladen Stropnik, Japka, sitotisk na lepenko, 2021, iz grafične mape DOBROJUTRO, 2021. Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

V grafičnem ateljeju MGLC sta v začetku leta 2021 nastali dve grafični mapi. Prvo z naslovom DOBROJUTRO je zasnoval Mladen Stropnik in vsebuje osem grafik v tehniki sitotiska. Je zbirka vizualnih premišljevanj, s katerimi moramo fizično ravnati, da bi jih lahko razumeli, kar je sicer v nasprotju z uveljavljeno prakso predstavljanja tovrstnih del na papirju. Drugo mapo z naslovom Barvno bele grafike: F, R, E, Š. je zasnoval umetniški dvojec Small but dangers in vsebuje štiri grafike v tehniki sitotiska. Druži jih uporaba raznolikih in naključno nastalih oblik barvnih ploskev, ki s tehniko šablonskega tiska ustvarijo igriv kontrast z belino papirja. Obe mapi zaznamujeta premišljen pristop k uporabi grafične tehnike ter duhovito ustvarjanje svežih miselnih in vizualnih paradoksov.

Kustos razstave in avtor besedila je Božidar Zrinski.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

O AVTORJIH

Mladen Stropnik

Mladen Stropnik (1977) živi in ustvarja v Ljubljani. Sodeluje na različnih samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini. Med drugim v Niles Essanay Silent Film Museum (Kalifornija, 2018); Projektnem prostoru DUM (Ljubljana, 2018); Galeriji ŠKUC (Ljubljana, 2014; 2013), galeriji Gregor Podnar (Ljubljana, 2013; 2009/Berlin, 2020) in Mednarodnem grafičnem likovnem centru (Ljubljana, 2012, 2014, 2016).

SMALL BUT DANGERS (SBD)
(Mateja Rojc & Simon Hudolin)

Mateja Rojc in Simon Hudolin (rojena 1977) od začetka svoje umetniške kariere (2004) delujeta v tandemu Small but dangers. Njuna dela predstavljajo poetično gesto, ki gledalcu onemogoči razrešiti konflikt med mislijo in objektom. Ta se pokaže kot emancipatorni potencial jezika. Razkrije se možnost, da lahko mali človek v jezikovnih okvirih manipulira z ideološko določenimi pomeni. Od leta 2010 ju zastopa Center in galerija P74. Redno razstavljata na samostojih in skupinskih razstavah doma in v tujini.