ŠTUDIJSKI SEMINAR ŠUM V MGLC

Študijski seminar ŠUM v MGLC je serija srečanj ali pogovorov, osredotočenih na sodobne umetniške prakse in njihove strategije, predvsem (a ne izključno) mlajše generacije ustvarjalcev iz lokalnega prostora. Pripravlja ga raziskovalni kolektiv revije ŠUM v sodelovanju z Mednarodnim grafičnim likovnim centrom.

Seminar se tematsko osredotoča na sistemsko plat sodobne umetnosti in pripadajoče ji zagate, ki se v lokalnem prostoru rešujejo z izhodom v osebno.

Tesne bolj ali manj profesionalne skupnosti, sestavljene iz institucij javnega sektorja, nevladnih organizacij ter iniciativ zainteresirane javnosti, zamejene na ozke kulturne okraje in z okrnjenimi možnostmi financiranja, se vse bolj kažejo kot prostor vzpostavljanja novih hibridnih odnosov. Ti prečijo ali pa vsaj brišejo ločnico med delom in prostim časom, med profesionalnim in osebnim in nadomeščajo nekdaj formalistične kulturne vrednote z vrednotami pripadnosti, domačnosti in všečnosti.

Seminar se zavzema za premislek o navidezno neproblematičnih in pozitivnih aspektih tovrstnega izhoda iz odtujenosti profesionalizma. V skladu s tem se loteva analize umetniških del ter teoretskih projektov, ki ponujajo različne pristope k tako začrtanemu fenomenu osebnega. Na posameznih srečanjih bo seminar poleg specifičnih problemov obravnavanih del odprl še vprašanja, kakšen sistem, procese subjektivacije, možnosti delovanja in zavezanosti osebnemu poraja tovrstna organizacija kulturnega polja ter, najpomembneje, kakšni so možni odzivi nanje.

Program srečanj

sreda, 8. 6. 2016
Urška Aplinc in Maja Burja: Variable

Uvodno srečanje v samorefleksivni maniri gosti nastop Urške Aplinc in Maje Burja, ki predstavljata performativno delo z naslovom Variable.

petek, 16. 9. 2016
Andrej Škufca: 236743 in Indiference

Drugo srečanje je posvečeno analizi in premisleku izbranih del Andreja Škufce, ki se v svoji praksi posveča vrzelim objektnosti globalne kulture in hiperpotrošništva. V skladu s tem si bomo ogledali serijo umetnikovih objektov, poskusili premisliti njihove specifike ter se lotili konstrukcije širšega konteksta, ki jim pripada.

torek, 4. 10. 2016
Uroš Prah: Pristnost in prisotnost – o fetišizaciji avtentičnega v literarnem polju (predavanje)

Srečanje je posvečeno pojavu avtenticima v literarnem in širše kulturnem kontekstu.

sreda, 19. 10. 2016
Blaž Miklavčič: Brez naslova

Srečanje je namenjeno pogovoru o umetniškoraziskovalnem projektu Blaža Miklavčiča. Z ozirom na kontekst, v katerem se projekt odvija, bomo z navezavami na druge umetniške prakse (Ljubljana Notes umetnice Minne Henriksson), prejšnja srečanja seminarja (performativno delo Variable umetnic Urške Aplinc in Maje Burja) in na nekatere razprave o logiki organizacije sodobnega umetnostnega sistema, modelih delovanja in pogojih dela v kulturnem polju, premislili njegove pristope, metode raziskave in nje prezentacije. 

sreda, 2. 11. 2016
Tomo Stanič: Tihožitje

Srečanje si bo za izhodišče pogovora postavilo delo Tihožitje Toma Staniča, nadalje pa v obravnavo vzelo še nekatere umetnikove videoinstalacije.

Tihožitje je tretje delo v seriji z naslovom Komunikacije, ki se ukvarja s situacijami spodletele oziroma neuspele komunikacije. Tihožitje s fotografijami zastrtih oken in zvočnim posnetkom hkrati dokumentira in prisluhne “dogodkom za zaveso”. Delo, ki se osredotoča na fascinacijo z “zasebnostjo” in poganja tako resničnostne šove kot komunikacijske socialne platforme, odpira tudi nekatera vprašanja, povezana z reprezentacijo. Kako jih artikulira in kakšno mesto s tem najde v koncepcijah sodobne umetnosti, bomo s primerjavo z nekaterimi drugimi zgodovinskimi deli ter orisom širšega konteksta poskušali prediskutirali na srečanju. 

sreda, 30. 11. 2016
Živa Božičnik Rebec: Spirit level

Srečanje si bo za predmet pogovora postavilo delo Spirit level Žive Božičnik Rebec, ki se na lahkoten in deloma humoren način loteva niveliziranosti današnjega prepleta religioznega in ezoteričnega. Dela se bomo lotili z markiranjem in kontekstualiziranjem nekaterih problemov, pred katere nas postavlja, in se s tem vsaj pokusili izogniti neskončnemu projektu interpretacije.

Seminar koordinirata Domen Ograjenšek in Tjaša Pogačar.

Seminar poteka v Predavalnici (pritličje), vstop je prost.

 

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

PAZI, SVEŽA GRAFIKA! #9

Pri Zlatem stegnu (Nataša in Katja Skušek): Samorogi pridejo in samorogi gredo

7. 11.–4. 12. 2017

odprtje:
torek, 7. november, ob 17. uri
TAM-TAMova Ulična galerija na Vegovi (nasproti Glasbene matice)

Pri Zlatem stegnu se igrajo z okusom. Pravzaprav se igrajo z okusom za hrano in okusom za umetnost.
Pri Zlatem stegnu je umetniški projekt Nataše in Katje Skušek, ki se kontinuirano odvija od leta 2004 v različnih pojavnih oblikah od prostorskih instalacij do videodel, objektov, fotokolažev, grafik, risb in performansov. Humorno in lahkotno postavlja v ospredje vprašanja, povezana s pripravo hrane in prehranjevanjem kot osnovno človeško potrebo. 


Pri Zlatem stegnu: Samorogi pridejo in samorogi gredo.

 

 

Pripravljamo novo razstavo

Boris Jesih: Povezave

30. 11. 2017–11. 3. 2018

Boris Jesih (1943) se je umetniško uveljavil konec šestdesetih let v krogu ekspresivnih figuralikov. Pod vplivom poparta se je z geometrijskim preoblikovanjem vsakdanjih predmetov odzival na značilnosti duha časa in se kasneje usmeril predvsem v krajinarstvo. Kot grafik se odlikuje v tehnikah visokega in ploskega tiska, z vrhuncem v barvni litografiji. Kot nagrajenec 13. mednarodnega grafičnega bienala leta 1979 (posebna nagrada za mladega avtorja) je opozoril nase s serijo litografij, katerih nabor imamo v zbirki MGLC. Na pregledni razstavi so ob litografijah na ogled tudi risbe, slike in fotografije, s katerimi poudarjamo povezave v njegovem ustvarjalnem procesu in med njegovimi deli. 


Boris Jesih: Vrata (1983, barvna litografija).

 

 

32. grafični bienale: Kriterij rojstva

PODELJENI STA NAGRADI
32. GRAFIČNEGA BIENALA

Veliko nagrado 32. grafičnega bienala je prejel Alejandro Paz za delo Podkožno (2017, intervencija), narejeno za 32. grafični bienale.

Nagrado za raziskovalno rezidenco je prejel Carlos Monroy za delo Bafomet. Edino inkarnirano rojstvo. (2017, performans in videoinstalacija), delo je bilo narejeno za 32. grafični bienale.

Nagradi je podelila žirija: Anne Barlow, Mike Cooter, Bige Örer in Maruša Sagadin.

Nagrado občinstva za najboljšo umetnico/umetnika 32. grafičnega bienala je prejel ameriški umetnik Christopher Myers za delo Ostanki sanj (2016).


Alejandro Paz: Podkožno (2017).
Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.