S. M. S.

Predstavitev šestih izdaj revije S. M. S. iz zbirke MGLC

MGLC, Študijski kabinet, 31. 8. 2012–julij 2013

S.M.S. je šest heterogenih izdaj časopisa-revije, mapa multiplov, zbirka umetniških del različnih žanrov in medijev, kolektivno umetniško delo in izkušnja umetnikov, med katerimi zasledimo nekatera najpomembnejša imena 20. stoletja.

Leta 1968 jih je izdala založba The Letter Edged in Black Press I.n.c. Pobudnik projekta je bil ameriški surrealist William N. Copley (1919–1996). Navdihnjen z gibanjem fluxus je S. M. S. videl kot priložnost za preseganje klasičnih umetniških medijev in približevanje umetnosti vsakdanjemu življenju. Projekt je umetnikom, ki so se zbirali v stanovanju na Upper West Side na Manhattanu v New Yorku, zagotavljal prostor za delo in izdal vrsto multiplov, ki so jih zbirateljem prodali po naročilu. Revija S. M. S. je izhajala eno leto na vsaka dva meseca. Številke, obarvane z umetnostmi smermi od dade do pop arta, so vključevale različne umetniške medije od fotografij, risb, besedil do zvočnih posnetkov. Med skupaj triinsedemdesetimi umetniškimi deli jih je večina vizualnih in pisnih, nekatera pa vključujejo zvok v obliki gramofonskih plošč in magnetnega traku.

S. M. S. – kratica za Shit Must Stop – ponazarja tudi utrip šestdesetih let prejšnjega stoletja, željo umetnikov po osvoboditvi izpod diktata galerij, kustosov, kritikov in posameznih umetniških zvrsti.
Izdaje revije S.M.S. vključujejo dela številnih umetnikov: Christo, Marchel Duchamp, Walter de Maria, James Lee Byars, Meret Oppenheim, Ray Johnson, Man Ray, Joseph Kosuth, On Kawara, Lawrence Weiner, Roy Lichenstein, Claes Oldenburg, Yoko Ono, Dieter Roth, Richard Artschwager idr.
Izdaje revije S. M. S. so del zbirke MGLC. 

Kustosinja razstave je mag. Breda Škrjanec.

 

KUSTOSINJA MAG. BREDA ŠKRJANEC O RAZSTAVI 

 

Ogled razstave

Študijski kabinet MGLC, od ponedeljka do petka, 9.00–14.00
Predhodne najave na: t. 01 2413 800/805, breda.skrjanec@mglc-lj.si.   

Št. 1

sms_no_1.jpg

Sodelujoči: Irving Petlin, Su Braden, James Lee Byars, Christo, Walter de Maria, Richard Hamilton, Kaspar Koening, Julien Levy, Sol Mednick, Nancy Reitkopf, La Monte Young & Marian Zazeela

Št. 2

sms_no_2.jpg

Sodelujoči: Marcel Duchamp, Nicolas Calascm, Bruce Conner, Marcia Herscovitz, Alain Jacquet, Ray Johnson, Lee Lozano, Meret Oppenheim, Bernard Pfreim, George Reavey, Clovis Trouille

Št. 3

1989_no_3.jpg

Sodelujoči: John Battan, Aftograf, Enrico Baj, William Bryant, Dick Higgins, Joseph Kosuth, Ronnie Landfield, Roland Penrose, Man Ray, H.C. Westermann, Hannah Weiner, Terry Riley

Št. 4

1991_no_4.jpg

Sodelujoči: Robert Stanley, Arman, Paul Bergtold, John Cage, Hollis Frampton, On Kawara, Roy Lichtenstein, Lil Picard, Domenico Rotella, Robert Watts, Princess Winifred, La Monte Young, Marian Zazeela

Št. 5

1993_no_5.jpg

Sodelujoči: Congo, William Anthony, Wall Batterton, William Copley, Edward Fitzgerald, Neil Jenney, Angus MacLise, Bruce Nauman, Yoko Ono, Mel Ramos, Robert Rohm, William Schwedler, Diane Wakoski, Lawrence Weiner

Št. 6

no_0.jpg

Sodelujoči: Richard Artschwager, Ed Bereal, Dieter Roth, Betty Dodson, Ronoldo Ferri, John Giorno, Toby Mussman, Adrian Nutbeem, Claes Oldenburg, Mischa Petrov, Jean Reavey, Bernar Venet

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

NATAŠA BERK: 1. NEOMEJENA IZDAJA

2. 4.–19. 5. 2019

odprtje:
torek, 2. april, ob 19. uri
Švicarija

Razstava je del celoletnega programa Švicarije z motom skupnost, umetnost in narava, ki se v letu 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na pravico javnosti do obveščenosti. Sodelujoči avtorji preizprašujejo kredibilnost podob in njihovih pomenov v času prenasičenosti z vizualnimi impulzi in analizirajo dvoumnost medijskih sporočil na svetovnem spletu.

Prostorska intervencija Nataše Berk in skupine umetnikov v Švicariji prikazuje njihovo raznovrstno vizualno produkcijo, ki se običajno pojavlja v virtualnem prostoru svetovnega spleta in na družbenih omrežjih. Tokrat pa se seli v fizični prostor. Skupaj raziskujejo fenomenologijo podobe v javnosti in njen vpliv na dojemanje stvarnosti ter na ironičen način naslavljajo normative reklamne industrije, tendencioznost množičnih medijev, voajerizem in družbene konvencije posameznikove pojavnosti. V sklopu razstave so tako predstavljena dela, ki se posvečajo razmisleku o naravi podobe v vsakdanjem življenju. Fotografije, videi, objekti in kolaži odpirajo vprašanja razumevanja vizualne kulture v obdobju, ko je javni prostor nasičen z vsebinami in podobami, ter vprašanja o manipulativnosti podobe in ambivalentnosti njenih pomenov.

Kustos: Miha Colner


Foto: Nataša Berk.

Javni razpis za oddajo bivalne rezidence v ŠvicarijI

Rezidenca za mlade je namenjena ustvarjalcem do 35. leta starosti, ki aktivno delujejo na področju likovnih umetnosti. Starost prijavitelja na javni razpis se upošteva na dan roka za oddajo vloge na javni razpis. Namen javnega razpisa je mlademu ustvarjalcu oddati v najem atelje za obdobje dveh let in mu s tem omogočiti optimalne pogoje za njegovo ustvarjanje. 

Celotno besedilo razpisa

Rok za oddajo vloge je 29. april 2019

Dodatne informacije:
e: miha.colner@mglc-lj.si
t: 01 24 13 817. 


Foto: Urška Boljkovac. Arhiva MGLC.

Projekcija filma: Genpin, Misterij ženska

torek, 23. april, ob 19. uri, atelje M2.1, Švicarijia, vstop prost

režija: Naomi Kawase
Dokumentarni film je nežen, pretanjen pogled v življenje v Hiši rojstva, kjer se dr. Yoshimura skupaj z babicami že štirideset let posveča naravnemu rojevanju. Več

Vabljeni!

 

Najavljamo 33. grafični bienale Ljubljana: Vice v lisice

7. 6.–29. 9. 2019

Kurator:
metniški kolektiv Slavs and Tatars
31 umetnikov na 9 lokacijah po Ljubljani
 

Razstava Vice v lisice bo z več vidikov obravnavala žanr satire v današnjem času. Ob zgodovinskem delu bo predstavila tudi dela sodobnih umetnikov in vključevala intervencije različnih aktivistov in novomedijskih polemikov ter predstave stand up komikov in drugih. Umetniški kolektiv Slavs and Tatars se v 33. izdaji bienala posveča premisleku o grafičnem ne zgolj v pomenu medija, temveč v pomenu njegove zmožnosti za delovanje, kot o agensu. Bienale bo tako poskušal osvetliti, kako grafični jezik z uporabo ironije in smešenja spodbuja vznik te izrazito trdožive in aktualne oblike kritike oziroma infrapolitike. Satira se je namreč s tem, ko z izrekanjem resnice nastavlja oblasti ogledalo, dokazala kot petrijevka v svetu postresničnostnih bakterij.

Klikni za več

PovezujeM/TIVOLSKI USTVARJALNI KROG

Tudi letos bomo v času poletnih počitnic izvajali program PovezujeM/TIVOLSKI USTVARJALNI KROG, ki ga organiziramo muzeji ob parku Tivoli.

Na voljo sta termina:
8.–12. julij in 26.–30. avgust,
od 8. do 16. ure. 

Podrobnosti sledijo kmalu!

Predprijave zbiramo na: petra.derganc@mglc-lj.si

PovezujeMo: Narodni muzej Slovenije, Moderna galerija, Muzej novejše zgodovine Slovenije, Narodna galerija in MGLC.

Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih in Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja

22. 3.–19. 5. 2019

VODSTVO PO RAZSTAVI

torek, 23. april, ob 17 uri
v slovenskem jeziku in ob 17.30
v angleškem jeziku

Vstopnina za razstavo, vodstvo je brezplačno
Vodi soavtor razstave, muzejski informator Gregor Dražil.

Prijazno vabljeni!


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

DRUŽINSKA MAP'CA

Zopet smo za vas pripravili Družinsko map'co, brezplačno jo prejmete ob nakupu družinske vstopnice za ogled razstave.
Tokrat vas v njej čakajo radovedne kartice, skupaj z otroci jim pomagajte najti svoja mesta v galeriji.

Srečno!

Simpozij ob razstavi
Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja

sreda, 15. maj, 14.30–19.00, Mednarodni grafični likovni center

Urnik simpozija
14:00 Gregor DražilOris sodelovanja med Japonsko in Slovenijo na področju grafike
*14:40 Bert Winther-Tamaki: Estetika lesa v ustvarjanju skupine Kreativna grafika (Sosaku Hanga), 1945. do 1965
15:20 Wiktor Komorowski: Od washija do politike: grafika in japonizem v času hladne vojne
16:00–16:20 Odmor
16:20 Marjeta Ciglenečki: Forma viva v Sloveniji in japonski umetniki
17:00 Noriaki Sangawa: Sodelovanje japonske umetniške skupine Ryu z Moderno galerijo in grafičnim bienalom

Gostujoče predavanje
*Bert Winther-Tamaki: Kaj se zgodi z japonsko sodobno umetnostjo, ko jo razstavimo izven Japonske?
*Predavanje bo potekalo v ponedeljek, 13. maja, ob 18. uri na Filozofski fakulteti v predavalnici 343. Predavanje soorganizira Oddelek za umetnostno zgodovino.

Simpozij bo potekal v angleškem jeziku.

Več


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

odprtje
petek, 22. marec, ob 18. uri

Razstava je sestavljena iz dveh delov, prvi z naslovom Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih je posvečen japonski grafiki sedemdesetih let in je nastal v organizaciji Japonske fundacije, drugi, dokumentarni, pa je naslovljen Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja in ga je pripravil Mednarodni grafični likovni center.

Potujoča razstava Fotografske podobe in materialnost z izborom najreprezentativnejših avtorjev predstavlja smernice v japonski grafiki sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko je bilo zlato obdobje grafičnega medija na Japonskem. Kustos razstave Kyoji Takizawa je izbral atraktivne avtorje, ki so bili večkrat nagrajeni v mednarodnem prostoru in tvorijo jedro modernistične in avantgardne scene sedemdesetih let.

Dokumentarna razstava Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja pa osvetljuje enega od mnogih družbeno-umetnostnih poglavij, povezanih z zgodovino ljubljanskega grafičnega bienala. Z izborom likovnega, arhivskega, fotografskega in drugega gradiva poskuša prikazati komunikacijo med geografsko in politično oddaljenima državama v sklopu ambiciozne mednarodne likovne prireditve, kot je Grafični bienale Ljubljana. Avtorja razstave sta Nevenka Šivavec in Gregor Dražil.

Razstavo v maju spremlja istoimenski mednarodni simpozij.

Oblikovanje razstave: Ivian Kan Mujezinović in Mina Fina.


Tetsuya Noda: Dnevnik, 11. september '68 (lesorez in sitotisk).