V pritličju Švicarije je Spominski atelje Stojana Batiča (1925–2015), ki je rekonstrukcija kiparjevega ateljeja na Svetčevi ulici v Rožni dolini v Ljubljani.

Stojan Batič je s svojim umetniškim ustvarjanjem močno zaznamoval slovensko povojno kiparstvo. Svoj prvi atelje na Gallusovem nabrežju je podedoval po profesorju na akademiji v Ljubljani, kiparju Frančišku Smerduju. Ko je umetnik leta 1956 prvič obiskal Pariz, je že delal v ateljeju v Švicariji. Tu je ustvarjal v obdobju od 1954 do 1959 in leta 1957 ustvaril kip Balet, ki si ga lahko ogledamo, ko se po Jakopičevem sprehajališču mimo vodnjaka sprehodimo do Gradu Tivoli. Leta 1959 se je Batič preselil v nov atelje na Svetčevi ulici 1 in njegov opus se je pod vplivom izpopolnjevanja pri Ossipu Zadkinu v Parizu obrnil v novo smer.

Zdajšnja rekonstrukcija prostora v Švicariji oživlja vzdušje in postavitev prav tega kiparjevega ateljeja. Omogoča nam spoznavanje kiparjevega opusa, tako osnutkov za znamenita spomeniška dela kot tudi male plastike, ki ji je Stojan Batič namenjal osrednjo pozornost. Tu so med drugim razstavljeni oba avtoportreta, celo eden od prvih aktov počivajočih dekliških figur v žgani glini, monumentalna figura rudarja v mavcu, različica steklene Kompozicije, s katero je dopolnil znamenito serijo v steklu Eksplozija, risbe iz cikla Tragos, med terakotami pa opazimo figure iz ciklov Itaka, Evropske legende, Slovenski miti in legende ter drugo malo plastiko.

V ateljeju so tudi umetnikovi osebni predmeti, dokumentacija, oprema, ki jo je uporabljal pri delu, in umetniška dela, ki si jih je izmenjal s prijatelji (leseni okrogli relief ruskega kiparja Andrika Verge, veliko platno Staneta Kregarja, portret žene Milene, delo Vladimirja Lakoviča).

Celotno pritličje Švicarije je namenjeno javnim programom, zato oživitev Batičevega ateljeja s predstavitvami, pogovori in predavanji o umetnosti, kiparskimi delavnicami ali zgolj s spoznavanjem bogate umetnostne dediščine preteklega stoletja pomeni izjemno doživetje. Batičev atelje je tako muzejska postavitev in hkrati prostor, ki spodbuja ustvarjalnost.


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Odtisi in vtisi 2

Odtisi in vtisi 2
5. 7.–2. 10. 2022
MGLC Grad Tivoli

Odprtje: torek, 5. julij, ob 19. uri

Razstava je nastala na podlagi javnega poziva slovenskim umetnicam in umetnikom vseh generacij, ki aktivno ustvarjajo na področju umetnosti tiska in grafike, in je izhodišče za nadaljnje raziskovanje slovenske grafične produkcije in njene vpetosti v sodobne vizualne umetniške prakse.

Mednarodna strokovna žirija v sestavi Barbora Kundračikova (CZ), Mario Čaušić (HR) in Miloš Đorđević (RS) je izmed 114 prijavljenih izbrala dela 43 umetnic in umetnikov.

Več.

 

Poletje v Tivoliju '22

POLETJE V TIVOLIJU 2022
5.–28. 7. 2022
Grad Tivoli in MGLC Švicarija

Že dvanajsto leto se okolica Gradu Tivoli in MGLC Švicarije poleti spremeni v največje zeleno in sveže kulturno prizorišče v mestu. Koncerti, filmske projekcije, razstave in vodstva, ustvarjalne delavnice – raznolik umetniški program bo poskrbel, da bodo poletni večeri sredi narave osvežujoči in nepozabni. 

Več.

 

Lea Culetto: Marodiranje

1. 6.–31. 7. 2022
MGLC Švicarija

Po prvem letu bivanja in dela v ateljeju za mlade umetnike v MGLC Švicariji se predstavlja Lea Culetto, ki v svojih delih razkriva tabuje in predstave o ženskem telesu in z njim povezano družbeno afirmacijo in stigmatizacijo hkrati. Projekt Marodiranje sestavljajo preproste bele majice z odtisom umetničinega menstrualnega madeža. Sporočilnost je neposredna, dekodirana, razkrita – intimni akt menstruiranja prehaja z odtisom menstrualne krvi na ukrojenih majicah v javni prostor in diskurz.

Več.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.