ZA ŠOLSKE SKUPINE


Kontaktna oseba: Lili Šturm, muzejska svetovalka, kustodinja pedagoginja, lili.sturm@mglc-lj.si

Izobraževalne programe in dejavnosti poleg kustodinje pedagoginje, tiskarskega mojstra in umetnikov izvajajo galerijske pedagoginje in pedagog: Tina Boc, Petra Derganc, Petja Kolenko, Janez Goršek.

 

VODENI OGLEDI RAZSTAV

Vodeni ogledi so prilagojeni za predšolske skupine (vrtci) in prvo triado OŠ, drugo in tretjo triado OŠ ter za srednje šole in gimnazije. Vodstva po dogovoru povežemo s krajšimi delavnicami. Najave obiska so potrebne vsaj pet dni pred izvedbo aktivnosti. Ob razstavah pripravimo tudi izobraževalna gradiva za mentorje in učitelje, ki so dostopna na spletni strani www.mglc-lj.si v zavihku Za šolske skupine.
Čas ogleda: 45–90 min. Cena: 2 €

Čas ogleda 45–180 minut. Cena 6 € (33. grafični bienale Ljubljana) 

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.


Naše priporočilo: LIKOVNI DAN V MGLC

Večurni program obsega dejavnosti po dogovoru v MGLC in Švicariji. Primerno za kulturne dneve šol.
Cena: 6,50 €

Foto: Arhiv MGLC.

 

ATELJEJSKI PROGRAM

Izvaja se v Grafičnem ateljeju MGLC pod mentorstvom tiskarskega mojstra.

Ateljejski program v Grafičnem ateljeju MGLC se do nadaljnega ne izvaja. Hvala za razumevanje!
 

Demonstracija grafičnih tehnik

Predstavimo grafični atelje in demonstriramo tehniko po izbiri: sitotisk ali del postopka litografije ali globokega tiska. Demonstracije so učinkovito dopolnilo likovnega pouka za zadnjo triado OŠ; zaradi jasne praktične ponazoritve procesa tiska jih priporočamo tudi mlajšim šolarjem.
Čas ogleda: 45 min. Cena: 2,50 €
 

Priljubljena kombinacija: vodeni ogled razstave in demonstracija grafičnih tehnik

Čas ogleda: 90 min. Cena: 3,50 €

 

Grafične delavnice

Delavnice so vpogled v proces nastajanja umetniške grafike: priprava motiva, matrice in tiskanje. Po dogovoru izvedemo:
– sitotisk (180 min.; 6,50 €)

– kolagrafija (180 min.; 6,50 €)

– suha igla (180 min.; 6,50 €)

– jedkanica (180–240 min.; 10,50 €)

– litografija (300 min.; 10,50 €).
Delavnice organiziramo za manjše skupine, primerne so za tretjo triado OŠ in starejše.
 

Tivolska maj’ca
Posebna delavnica sitotiska z odtisom na majico, ki jo udeleženci prinesejo s sabo. Poleg spoznavanja grafične tehnike je poudarek na pripravi motiva, ki izraža identitetne vrednote mladih in spodbuja produktivno ustvarjalnost. Izvedemo kot 3-urno ali skrajšano 2-urno delavnico (v tem primeru osnutek motiva udeleženci prinesejo s sabo).

Čas ogleda: 180 min. Cena: 6,50 €
 

Delavnica malih grafik in čestitk

Od ideje do izdelka je lahko dolga pot! A krajša na tej delavnici, na kateri udeleženci izdelajo komplet izvirnih rojstnodnevnih ali prazničnih čestitk – malih grafik v tehniki sitotiska, ki jih lahko povežemo tudi z ekslibrisom. Delavnica temelji na sodelovanju in je primerna za vse starosti.

Čas ogleda: 180 min. Cena: 5 €

 

Od vtisov do odtisov
Večmesečni program spoznavanja grafike za srednješolce se osredotoča na oglede razstav in izvedbo delavnic v različnih grafičnih tehnikah; zaključi se z javno predstavitvijo izdelkov.
V sodelovanju s Srednjo šolo za fotografijo in oblikovanje Ljubljana.

Cena: po dogovoru

Foto: Arhiv MGLC.

EKSPERIMENTALNI GRAFIČNI PROGRAM
Izvajamo delavnice monotipije, frotaža (drgnjenke), kolažnega tiska, šablonskega sitotiska, chine-collé tehniko, delavnico ekološkega kolaža iz odpadne plastike … Za matrice uporabljamo predmete iz svojega okolja in vsakdanjega življenja ter razvijamo inventivne grafične postopke. Ustvarjamo likovno zanimive kompozicije, ki se vsebinsko navezujejo na občasne razstave ali zbirko MGLC. Delavnice izvajamo samostojno ali kot dopolnilo občasnih razstav. Pripravljamo in izvajamo jih v sodelovanju z galerijskimi pedagogi – študenti in diplomanti ALUO Ljubljana in likovne pedagogike Pedagoške fakultete v Ljubljani. K sodelovanju občasno povabimo tudi rezidenčne in gostujoče umetnike.

Čas ogleda: 120–180 min. Cena: 3,50 €

 

 

USTVARJALNE DELAVNICE

 

Knjiga umetnika/ZIN
Kako se lahko knjiga poveže z vizualnim izražanjem? To je nov umetniški pristop iz sredine 20. stoletja, ki združuje različne tehnike, tehnologije in pristope. MGLC ima bogato zbirko knjig umetnika, zato v uvodu kratko predstavimo področje ter nekaj primerkov iz zbirke. Nato izdelamo svojo likovno obdelano, večstransko, oštevilčeno in podpisano umetniško publikacijo.

Čas ogleda: 120 min. Cena: 3,50 €

 

Zgodba: … (dopolni), scenografsko-likovna delavnica
S pomočjo scenografske makete (zasnoval jo je Samo Lapajne) udeleženci izdelajo vsak svojo zgodbo. Delavnica je vezana na programska izhodišča Švicarije ter razstav v MGLC. Je odličen način spoznavanja perspektive in kompozicije ter omogoča medpredmetne povezave s spoznavanjem narave, okolja, družbe, sociologije, zgodovine, literature itd. S prilagoditvami je primerna za vse starostne skupine.
Čas ogleda: 120 min. Cena: 3,50 €

 

V Spominskem ateljeju Stojana Batiča
Spominski atelje kiparja Stojana Batiča je opremljen z avtorjevimi plastikami in delovnimi pripomočki iz njegove zapuščine. Batič, ki je v Švicariji živel in delal med letoma 1954 in 1960, se je spogledoval z različnimi tematikami kot tudi z raznovrstnimi kiparskimi tehnikami, ideje za svoja izrazito figuralna dela pa je črpal iz antične in slovanske mitologije. Za skupine predstavimo atelje in izvedemo krajšo kiparsko delavnico.

Čas ogleda: 45–90 min. Cena: 2 €

 

Sodobna grafična umetnost
Slikovna in diskusijska predstavitev v preseku grafičnega bienala in drugih razstav spregovori o vsebinah in medijih sodobne grafične umetnosti. Primerno za starejše od 14. leta.
Čas ogleda: 45 min. Cena: 1 €

 

Mobilni grafični atelje
Na povabilo pridemo na obisk in izvedemo gostujočo grafično delavnico s kratko predstavitvijo umetniške grafike in demonstracijo tiska. Izvedba in plačilo po dogovoru.

 


PROGRAMI ZA PREDŠOLSKE OTROKE (VRTCE)

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC:

Otroški atelje – dan za vrtce

Otroški atelje je nekdanja kmečka soba v Švicariji v Tivoliju, sedaj pa zbirališče otrok. Za skupine, ki nas obiščejo v dopoldanskem času, pripravimo prilagojeno vodstvo po razstavah, delavnice, ogled MGLC in Švicarije. Obiščete nas lahko ob petkih od maja do oktobra. Brezplačno. (najave)

 

Jaz, umetnik
V tednu otroka (prvi teden v oktobru) organiziramo obisk umetnikov v ateljejih v Švicariji. V sodelovanju z Mestno zvezo prijateljev mladine Ljubljana. Brezplačno.

 

BOBRI
V času ljubljanskega festivala kulturno-umetniške vzgoje januarja in februarja vabimo otroke od 3 do 10 let na delavnice in ogled aktualnih razstav.

 

 

ZA OBISKOVALCE S POSEBNIMI POTREBAMI

 

Izvajamo prilagojena vodstva po razstavah, vodstva s tolmači za znakovni jezik in delavnice z vsebinskimi izhodišči občasnih razstav.

Vstop v pritličje stavbe MGLC za osebe z gibalno oviranostjo je mogoč le ob asistenci, sanitarije so v pritličju. Orientacija po stavbi je za slepe in slabovidne možna s pomočjo tipnega zemljevida.

Gibanje po stavbi Švicarije je mogoče s pomočjo dvigala, sanitarije so v pritličju. Na voljo je tudi tipni in avdiovodnik za slepe in slabovidne.

Vstop za obiskovalce s posebnimi potrebami in njihove spremljevalce je brezplačen.

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Javno vodstvo po razstavi Sub Persona

 

Vodstvo po razstavi PLATEAURESIDUE: Sub Persona in pogovor z gosti

nedelja, 24. 11., med 11.00 in 14.00, MGLC – Švicarija

 

Vabljeni na javno vodstvo po razstavi Sub Persona umetniškega tandema PLATEAURESIDUE (Aljaž Celarc & Eva Pavlič Seifert), ki predstavlja rezultate novega raziskovalnega in razstavnega projekta.

Po razstavi bosta poleg avtorjev vodila kustos MGLC – Mednarodnega grafičnega likovnega centra Miha Colner in poseben gost Tomaž Hartman, ki je gozdni načrtovalec zaposlen pri Zavodu za gozdove RS. Hartman je ljubitelj narave, izjemen poznavalec Kočevskih pragozdnih rezervatov in avtor monografije Pragozd (1996), od leta 2006 pa ustvarja skulpture in mozaike iz naravnih materialov. Obiskovalci bodo lahko med 11.00 in 14.00 spregovorili z avtorjema, kustosom in posebnim gostom in dobili vpogled v nastajanje dela ter izvedeli več o različnih principih vzdrževanja gozdov.

Razstava Sub Persona je del celoletnega programa MGLC – Švicarije z motom skupnost, umetnost in narava, ki se leta 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na pravico javnosti do obveščenosti. Avtorja, ki v praksi običajno prepletata ekologijo in umetnost, se tokrat osredotočata na stanje gozdnih ekosistemov in na človekov vpliv nanje zaradi preteklega in sedanjega upravljanja gozdov. Premierno predstavljata multimedijsko instalacijo, ki spodbuja razvoj senzoričnega mišljenja ter izprašuje sodobno razumevanje okolja in človekov odnos do njega.

PLATEAURESIDUE je namišljena identiteta geografa in umetnika Aljaža Celarca in umetnostne zgodovinarke Eve Pavlič Seifert. V delih se ukvarjata s pokrajinsko ekologijo in novimi mediji ter iščeta nove načine ozaveščanja javnosti. Zatorej vselej dajeta glas udeležencem projektov, naravnim oblikam, kot so skale, zrak, organizmi in drugi skupki snovi, ki jih reorganizirata v nove nenavadne oblike in novomedijske sisteme. Umetniški tandem živi in deluje v Novem Kotu, v zaledju gozdov Goteniške gore in Snežnika.

Literarni pogovor: Anja Golob

Risba: Ute Helmbold

 

Literarni pogovor:

Anja Golob

Ponedeljek, 18. novembra, ob 18.00

MGLC – Švicarija

[Pod turnom 4, Ljubljana]

Tretja gostja v ciklusu letošnjih literarnih pogovorov v Švicariji bo pesnica, publicistka in kritičarka Anja Golob. Z njo se bo pogovarjala Mojca Kumerdej. Dogodek je del celoletnega programa MGLC – Švicarije, ki se v zasledovanju slogana skupnost, umetnost in narava v letu 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na vprašanje pravice javnosti do obveščenosti.

Literarni pogovor, ki je med drugim posvečen analiziranju razmerja med dokumentarnostjo in fikcijo v literaturi, gosti pesnico, publicistko in kritičarko Anjo Golob, ki bo predstavila svoje poglede na lastno pesniško in publicistično prakso ter vsa njuna presečišča. Od leta 2010 je izdala štiri samostojne pesniške zbirke, za katere je leta 2014 in 2016 prejela Jenkovi nagradi, nekatere izmed njih pa so izšle tudi v nemških prevodih. Je ena od soustanoviteljic in glavna urednica založbe VigeVageKnjige. Pogovarjali se bomo o vlogi poezije v vsakdanjem življenju, o odnosu med publicističnim in literarnim delom in o vlogi umetnosti v množičnih medijih. Pogovor bo tako odprl nekatera vprašanja o dokumentarnosti in subjektivnosti v literaturi, publicistiki in uredniškem delu.

Iz zbirke nagrajencev bienala: premene v kanonu

Robert Jančovič, Rez I Nazenie-Pasca/, 1996, barvni lesorez

 

Razstava:

Iz zbirke nagrajencev bienala: premene v kanonu

7. november 2019–23. februar 2020

Vsak pogled na zgodovino ljubljanskega grafičnega bienala se napaja tudi iz zgodb, ki jih pišejo nagrajenci te razstave. Izbor, ki so ga pred otvoritvijo bienala opravili žirantje, ugledni in vplivni umetnostni kritiki, kuratorji, galeristi in drugi strokovnjaki z vsega sveta, je bil dolga leta tako rekoč edina intervencija v na videz nepregledno množico razstavljenih umetniških del. Z nestrpnostjo pričakovane in pogosto kritično pospremljene odločitve so dogodku dajale pridih kreativne tekmovalnosti in so bile gonilo diskurza, ki se je ob razstavi porajal v strokovni, medijski in splošni javnosti. Po vsakem bienalu, ko so iz dvoran izginile stotine razstavljenih grafik in je ostala zgolj sled v obliki razstavnega kataloga, pa se je peščica izbranih del in umetnikov, nagrajencev najpomembnejše, mednarodne žirije z velikimi črkami zapisala v zgodovino bienala in s tem svetovne grafike.

Z razstavo del nagrajencev iz zbirke Mednarodnega grafičnega likovnega centra želimo po eni strani odpreti razmislek o sporočilnosti nagrad grafičnega bienala v kontekstu kanona povojne likovne umetnosti. Žirije najpogosteje niso vsebinsko utemeljevale osnovnega bienalskega vodila, kakovosti umetniškega dela, kljub temu so bile njihove odločitve na različne načine zelo zgovorne. Vseskozi opazujemo tehtanje med potrebo po utrjevanju že uveljavljenih smeri in odkrivanjem novega, neznanega.

Po drugi strani razstava ponuja vpogled v zbiralno politiko MGLC, institucije, ki temelji prav na dediščini bienala. Na ogled bodo predvsem tista dela, ki smo jih v muzeju z odkupi in donacijami pridobili v zadnjem obdobju, in dela, ki do zdaj niso bila posebno izpostavljena. Kronološko smo jih razporedili v tri večje sklope od prve grafične razstave leta 1955 do danes.

V razstavljenih delih iz prvih dveh obdobij, od leta 1955 do 1977 in od leta 1979 do 2001, je spremembe zaznati predvsem v formi in vsebini grafičnega lista. Grafike kažejo porajanje in utrjevanje novih umetnostnih smeri v šestdesetih in sedemdesetih letih, še posebno izrazito informelovske estetike, geometrijske abstrakcije in pop arta. Žirije so iz nabora, v katerem ni manjkalo slavnih umetniških osebnosti starejše generacije, z najvišjimi nagradami pogosto izpostavile mlade umetnike, vzhajajoče zvezde z izrazito inovativnimi umetniškimi pogledi.

Spremembe v grafiki ob koncu sedemdesetih let so opazne tudi v nagrajenih delih. Po obdobju priljubljenosti sodobnejših grafičnih tehnik znova stopijo v ospredje klasične, predvsem globoki tiski, s tem pa so pogostejši manjši formati in intimnejša vsebina. Nagrajena dela iz osemdesetih in devetdesetih let ne prinesejo bistvenih umetnostnih novosti, temveč kažejo prepletanje in variiranje že vzpostavljenih estetik in pristopov.

V novem tisočletju je bienale doživel nekaj korenitih sprememb in prelomov. Prikazovanje del po državnih paviljonih je zamenjal avtorski, kuratorski pristop, ki je v zadnjem obdobju že doživel poskuse preizpraševanja in eksperimentiranja. Vzporedno se je postopoma širil spekter formatov umetniških del. Zgodil se je preskok iz klasične grafike v umetnost tiska najrazličnejših tehnik, pozneje pa je bienale sprejel tudi performativne in druge sodobne prakse. Procesa sta seveda vplivala tudi na pomen nagrad in fizične dimenzije nagrajenih del.

Avtorji razstave: Nevenka Šivavec, Breda Škrjanec in Gregor Dražil