Zbirka

Največja slovenska zbirka grafik in avtorskih publikacij, nastalih po drugi svetovni vojni, in edina javna zbirka grafik modernizma, ki vsebuje več kot 10.000 del. 

Večino zbirke sestavljajo dela umetnic in umetnikov, ki so razstavljali na mednarodnih grafičnih bienalih. Med njimi so pripadniki pariške šole (Jean Arp, Osip Zadkin, Pierre Soulages, Hans Hartung, Serge Poliakoff, Zao Wou-Ki, Victor Vasarely), predstavniki avantgardnega gibanja COBRA (Corneille, Karel Appel, Asger Jorn), umetnice in umetniki Vzhodne Evrope in preostali mednarodno uveljavljeni ustvarjalci: Nancy Spero, Damien Hirst, Bill Morris, Max Bill, Emilio Vedova, Günther Uecker, Robert Rauschenberg, Pablo Picasso, Dóra Maurer, Görgy Galántai, Mangelos, Ivan Kožarić in Ivan Picelj. Zbirka vsebuje tudi kompletne ali delne grafične opuse najpomembnejših slovenskih grafičnih ustvarjalcev Vladimirja Makuca, Janeza Bernika, Danila Jejčiča, Bogdana Borčića, Jožeta Ciuhe, Lojzeta Spacala, Andreja Jemca, Tince Stegovec in drugih.

Njen pomembni del je nabor umetniških publikacij, ki šteje približno 4000 del – knjig umetnikov, knjižnih objektov, umetniških časopisov in revij, časopisnih projektov, plakatov in vabil, fotografskih edicij, razglednic, pečatov, stikerjev, grafičnih del, kseroksov, nosilcev z deli zvočne umetnosti in spremljevalne literature teoretskih del ter katalogov. Zbirka je začela nastajati leta 2001. Takrat je Francoski kulturni center MGLC-ju posodil 378 del avantgarde šestdesetih in sedemdesetih let 20. stoletja, med katerimi so Daniel Buren, Christian Boltanski, Marcel Broodthaers, Sophie Calle, Henri Chopin, Hanne Darboven, Robert Filliou, Jochen Gerz, Anette Messager, Roman Opalka, Roland Topor in Ben Vautier, ter izdaje pomembnih umetniških revij Agentzia, Chorus, Humidité, Opus International, VH 101. Donacija je vzpodbudila sistematično zbiranje vseh žanrov, z revitalizacijo bienala pa se je MGLC še bolj navdušil nad vsemi oblikami umetniškega tiska. Z odkupom in donacijami, ki so se močno povečale po uspehu 25. grafičnega bienala, je do danes pridobil zavidljivo število del avtorjev, kot so Vito Acconci, George Brecht, Daniel Buren, Christian Boltanski, Marcel Broodthaers, James Lee Byars, Sophie Calle, Hanne Darboven, Jan Dibbets, Hans-Peter Feldmann, Robert Filliou, tandem Fischli-Weiss, Jochen Gerz, Roni Horn, Sanja Iveković, Alfredo Jaar, Ilja Kabakov, Thomas Kapielski, Allan Kaprow, Sol LeWitt, Richard Long, Mangelos, Miha Maleš, Anette Messager, OHO, Roman Opalka, Iztok Osojnik, Raymond Pettibon, Dušan Pirih Hup, Sigmar Polke, Dieter Roth, Edward Ruscha, Jean Tinguely, Roland Topor, Ben Vautier, Petra Varl, Andy Warhol, Lawrence Weiner, Franz West, Emmett Williams ter Franci Zagoričnik, in zbirko avtorskih časopisnih projektov, med njimi museum in progress z Dunaja, objavljenih v časniku Der Standard med letoma 1990 in 2002.

Pomembno muzejsko in študijsko gradivo so tudi arhiv FV, ki ga je MGLC leta 2006 poklonil Neven Korda, arhiv Državice Ptičjestrašilne, donacija Milene Kosec, obsežen arhiv o dogajanju na zagrebški umetniški sceni med letoma 1970–1990, ki ga je leta zbiral Darko Šimičić, obsežni arhiv samozaložbe Remorquer (1978–2008) Bernarda Villersa in večina izdaj hibridnega časopisa Point d'Ironie (1997–2010).

Predstavitev zbirke

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

KAKO BITI UMETNIK IN POSLOVNEŽ?

6. 7. 2019, 10:00–14:30

Vabimo k sodelovanju na enodnevni delavnici:

Poslovna šola za umetnike: Ustvarjalni pristop k načrtovanju poslovanja

Program delavnice obsega obravnavo posla kot kreativne prakse, kako biti korak pred drugimi, upoštevanje virov, časa in stroškov, analizo rentabilnosti, poslovni načrt kot narativni pripomoček ter zaključek in vprašanja. Delavnico vodi Amy Whitaker, izredna profesorica na Univerzi v New Yorku. Podiplomski študij iz menedžmenta je končala na Yale School of Management, podiplomski študij iz slikarstva pa na Slade School of Fine Arts; je avtorica knjig Museum Legs (2009) in Art of Thinking (2016).

Prednost pri prijavi imajo študentje in diplomanti umetniških šol in akademij.
Kotizacija: 35 eur

Prijavni obrazec
Prijave na petra.derganc@mglc-lj.si

Amy Whitaker, izredna profesorica na Univerzi v New Yorku

Poletje v Tivoliju

JULIJA vsak torek in četrtek v MGLC in Švicariji

Torkovi koncerti ob 20.00, dvorišče MGLC:

2. julij: Duo Ponte, glasba sveta, ki vijuga med izročili raznolikih kultur
9. julij: Klarisa Jovanović (feat. Igor Bezget), etno glasba iz sredozemskih svetov
16. julij: Tony Rose, popotni blues in folk iz Škotske
23. julij: Grainne Hunt, sodobna kantavtorska poslastica iz Irske

Pred koncertom bo javno vodstvo po bienalu z začetkom ob 18.30 v MGLC, v slovenskem in angleškem jeziku.

Četrtkovi koncerti ob 21.00, Velika dvorana Švicarije:

4. julij: Your Gay Thoughts, elektronsko glasbena in avdio-vizualna poslastica
11. julij: Dubzilla, eksperimentalna dubovska fuzija
18. julij: BeatMyth, hibridni elektropunk in breakbeat
25. julij: Bowrain, cineastična fuzija elektronske in akustične godbe

Na koncerte je vstop prost.

MGLC in Švicarija sta ob torkih odprta do 20.00.

Koncert skupine Futurski, 19. 7. 2018, Švicarija / Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.

 

 

Mavrična grafična delavnica

MAVRIČNA GRAFIČNA DELAVNICA

Sreda, 26. junija 2019, ob 16. uri, Švicarija

Tokrat vas v Švicarijo vabimo na mavrično obarvano grafično delavnico, saj junija poteka Parada ponosa, ko stopimo skupaj in podpremo skupnost LGBTQ+. Dvourna grafična delavnica bo potekala v sredo, 26. junija, ob 16. uri v Švicariji.

Spoznali bomo osnove grafike in grafičnih procesov. S tehniko kolaža bomo izdelali svoja umetniška dela in jih nadgradili z odtiskovanjem vsakdanjih predmetov in tudi tistih, za katere ne bi pomislili, da so primerni za odtiskovanje. Delavnica nas bo popeljala v svet eksperimentalne grafike, kjer je dovoljeno skoraj vse.

Izvedli jo bomo v sodelovanju s ŠKUC - Kulturnim centrom Q, ki je letos praznoval okroglo 10-letnico. Med vašim ustvarjanjem Vas bomo na kratko popeljali po zgodovini skupnosti LGBTQ+ pri nas.

Dobimo se pred MGLC.

Lepo povabljeni!