Zbirka

Največja slovenska zbirka grafik in avtorskih publikacij, nastalih po drugi svetovni vojni, in edina javna zbirka grafik modernizma vsebuje več kot 10.000 del. 

Večino zbirke sestavljajo dela umetnic in umetnikov, ki so razstavljali na mednarodnih grafičnih bienalih. Med njimi so pripadniki pariške šole (Jean Arp, Osip Zadkin, Pierre Soulages, Hans Hartung, Serge Poliakoff, Zao Wou-Ki, Victor Vasarely), predstavniki avantgardnega gibanja COBRA (Corneille, Karel Appel, Asger Jorn), umetnice in umetniki Vzhodne Evrope in preostali mednarodno uveljavljeni ustvarjalci: Nancy Spero, Damien Hirst, Bill Morris, Max Bill, Emilio Vedova, Günther Uecker, Robert Rauschenberg, Pablo Picasso, Dóra Maurer, Görgy Galántai, Mangelos, Ivan Kožarić in Ivan Picelj. Zbirka vsebuje tudi kompletne ali delne grafične opuse najpomembnejših slovenskih grafičnih ustvarjalcev Vladimirja Makuca, Janeza Bernika, Danila Jejčiča, Bogdana Borčića, Jožeta Ciuhe, Lojzeta Spacala, Andreja Jemca, Tince Stegovec in drugih.

Njen pomembni del je nabor umetniških publikacij, ki šteje približno 4000 del – knjig umetnikov, knjižnih objektov, umetniških časopisov in revij, časopisnih projektov, plakatov in vabil, fotografskih edicij, razglednic, pečatov, stikerjev, grafičnih del, kseroksov, nosilcev z deli zvočne umetnosti in spremljevalne literature teoretskih del ter katalogov. Zbirka je začela nastajati leta 2001. Takrat je Francoski kulturni center MGLC-ju posodil 378 del avantgarde šestdesetih in sedemdesetih let 20. stoletja, med katerimi so Daniel Buren, Christian Boltanski, Marcel Broodthaers, Sophie Calle, Henri Chopin, Hanne Darboven, Robert Filliou, Jochen Gerz, Anette Messager, Roman Opalka, Roland Topor in Ben Vautier, ter izdaje pomembnih umetniških revij Agentzia, Chorus, Humidité, Opus International, VH 101. Donacija je vzpodbudila sistematično zbiranje vseh žanrov, z revitalizacijo bienala pa se je MGLC še bolj navdušil nad vsemi oblikami umetniškega tiska. Z odkupom in donacijami, ki so se močno povečale po uspehu 25. grafičnega bienala, je do danes pridobil zavidljivo število del avtorjev, kot so Vito Acconci, George Brecht, Daniel Buren, Christian Boltanski, Marcel Broodthaers, James Lee Byars, Sophie Calle, Hanne Darboven, Jan Dibbets, Hans-Peter Feldmann, Robert Filliou, tandem Fischli-Weiss, Jochen Gerz, Roni Horn, Sanja Iveković, Alfredo Jaar, Ilja Kabakov, Thomas Kapielski, Allan Kaprow, Sol LeWitt, Richard Long, Mangelos, Miha Maleš, Anette Messager, OHO, Roman Opalka, Iztok Osojnik, Raymond Pettibon, Dušan Pirih Hup, Sigmar Polke, Dieter Roth, Edward Ruscha, Jean Tinguely, Roland Topor, Ben Vautier, Petra Varl, Andy Warhol, Lawrence Weiner, Franz West, Emmett Williams ter Franci Zagoričnik, in zbirko avtorskih časopisnih projektov, med njimi museum in progress z Dunaja, objavljenih v časniku Der Standard med letoma 1990 in 2002.

Pomembno muzejsko in študijsko gradivo so tudi arhiv FV, ki ga je MGLC leta 2006 poklonil Neven Korda, arhiv Državice Ptičjestrašilne, donacija Milene Kosec, obsežen arhiv o dogajanju na zagrebški umetniški sceni med letoma 1970–1990, ki ga je leta zbiral Darko Šimičić, obsežni arhiv samozaložbe Remorquer (1978–2008) Bernarda Villersa in večina izdaj hibridnega časopisa Point d'Ironie (1997–2010).

Predstavitev zbirke

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Pazi, sveža grafika! #6 Jaka Babnik

Jaka Babnik: Top lokacija

9. 8.–4. 9. 2017

odprtje: sreda, 9. avgust, ob 17. uri
TAM-TAMova Ulična galerija na Vegovi (nasproti Glasbene matice)

Krožišča so kot znamenja razvoja in lokalnega napredka postala predmet javnih razprav o učinkoviti prometni ureditvi, modernizaciji in gospodarskem napredku določenega kraja in takoj za tem tudi razprav o njihovem estetskem in urbanističnem potencialu. Z gradnjo krožišč se je v slovenski prometni in tudi kulturni krajini pojavil nov tip prostora kot tarča pogleda – top lokacija. Lokalne oblasti so jo prepoznale kot odlično priložnost za izražanje identitete svojega kraja in okolice. Načrtovanja in urejanja krožišč so se lotile resno, včasih morda preveč zavzeto, zato je top lokacija v mnogo primerih postala prostor stereotipne podobe kraja in izražanja domačijske miselnosti, ki jo mnogi mimovozeči pogosto stežka razumejo. Serija fotografij z naslovom Top lokacija je fotografsko-dokumentarni prispevek k razpravi o nastajanju estetskih vrednot, ki jih sooblikujemo z uporabo javnega prostora.


Jaka Babnik: Top lokacija.

32. grafični bienale: Kriterij rojstva: VODSTVA

Vodstva po osrednji razstavi 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva

avgust

Bienale TOP 10
Vodeni ogledi izbranih bienalskih del in brezplačne delavnice tiskanja.
Enourni vodeni ogledi izbranih del 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva.
Brezplačno z vstopnico bienala ali turistično kartico Urbana.

Torek, 1. avgust
17.00–18.00: Bienale TOP 10. vodstvo v slovenskem in angleškem jeziku, MGLC
18.00–20.00: Zgodbe v travi: zgodbe in delavnica tiskanja. Tema: voda. Ustvarjalni center Švicarija

Torek, 8. avgust
17.00–18.00: Bienale TOP 10: vodstvo v slovenskem in nemškem jeziku, MGLC
18.00–20.00: Zgodbe v travi: zgodbe in delavnica tiskanjaTema: voda. Ustvarjalni center Švicarija

Torek, 15. avgust
17.00–18.00: Bienale TOP 10: vodstvo v slovenskem jeziku, MGLC
18.00–20.00: Zgodbe v travi: zgodbe in delavnica tiskanja. Tema: voda. Ustvarjalni center Švicarija

Torek, 22. avgust
17.00–18.00: Bienale TOP 10: vodstvo v slovenskem in angleškem jeziku, MGLC
18.00–20.00: Zgodbe v travi: zgodbe in delavnica tiskanja. Tema: voda. Ustvarjalni center Švicarija


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.


 

32. grafični bienale: Kriterij rojstva

Ta teden na bienalu

torek, 15. avgust, 17.00–20.00,
dobimo se pred Gradom Tivoli (MGLC)
17.00–18.00: Bienale TOP 10 – javno vodstvo v slovenskem jeziku (vodi Gregor Dražil)
18.00–20.00: Zgodbe v travi: zgodbe z delavnico tiskanja na majice (imejte jih s sabo!), vrečke, nalepke.
(pred Ustvarjalnim centrom Švicarija, vstop prost)

Ob torkih je osrednja razstava 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva (MGLC in Ustvarjalni center Švicarija) odprta do 20. ure.

Sveže iz tiskarne
Izšel je Družinski zemljevid Kriterij rojstva za otroke in družine!
Otroci, družine, se zgodi, da na 32. grafični bienale pridete ravno takrat, ko ni vodstva ali delavnice? Radi bi se »pogovorili« z likovnimi deli, pa ne veste, kako začeti?! Predlagamo uporabo zemljevida, ki na interaktivni in ugankarski način skozi duhovite ilustracije Anje Jerčič Jakob, ki je umetniška dela upodobila kot »umetniške krompirčke«, usmerja naše korake po bienalski osrednji razstavi Kriterij rojstva v MGLC in Ustvarjalnem centru Švicarija.

avtorici: Anja Jerčič Jakob (narisala) & Lili Šturm (napisala)

Maria Bonomi: Za vedno grafika
Javni vodstvi po razstavi
sobota, 19. avgust, ob 16. 30 uri, v angleškem jeziku
nedelja, 20. avgust, ob 16.30 uri, v slovenskem jeziku